Ο Νίκος Λούβρος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO Facebook Twitter
Μια φορά που είχα πάει στο Παρίσι πήγα στο άλλο μου μαγαζί, το Λούβρο, αλλά ήταν κλειστό. Έδειχνα το διαβατήριό μου στους αστυνομικούς και αυτοί γελάγανε. Φωτο: Σπύρος Στάβερης / LIFO

Ο Νίκος Λούβρος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

0

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη, αλλά έζησα μόνο πέντε μέρες εκεί. Ο πατέρας μου ήταν εφοριακός και ήμασταν εκεί λόγω μετάθεσής του. Η συνοικία που μεγάλωσα ήταν το Παλιό Φάληρο. Μπήκα στο γυμνάσιο όταν ξεκίνησε η δικτατορία και έφυγα όταν σχεδόν τέλειωνε. Ο πατέρας μου ήταν κατά της χούντας. Ήταν ο μοναδικός εφοριακός που παραιτήθηκε επί δικτατορίας. Τρομάξαμε στο σπίτι να τον πείσουμε να μην το κάνει, αλλά αυτός τελικά παραιτήθηκε. Και μετά πέθανε το '71, όταν ήμουν περίπου δεκαπέντε χρόνων.

• Ήμουν πολύ καλός μαθητής και είχα τεράστιο ψώνιο με τη γεωμετρία. Ό,τι αταξίες έκανα, τις έκανα χωρίς να με παίρνουν χαμπάρι. Ήμουν υπεράνω πάσης υποψίας. Τώρα που το σκέφτομαι, ήμουνα σκουλήκι.

Οι σχέσεις μου όλες ήταν με bisexual γυναίκες. Γενικά μου αρέσει το άλλο φύλο, δεν το κρύβω. Κι εγώ αρέσω στις γυναίκες και εφόσον και μένα μου αρέσουν, δεν υπάρχει γκρίνια. Στο Booze γνώρισα τις δύο μαμάδες των παιδιών μου. Έχω τρία παιδιά, τρεις γιους και μία σκύλα, τη Ζουζούκα.

• Το όνειρό μου ήταν να ασχοληθώ με τη ζωγραφική. Ήμουν πολύ καλός στο σκίτσο, ακόμα είμαι. Πήγαινα για την Καλών Τεχνών, αλλά είχα τη μάνα μου που μου έλεγε «άμα γίνεις ζωγράφος θα γίνεις αδελφή». Δεν μ' άφηνε. Επίσης μου άρεσαν οι εφευρέσεις, οι πατέντες δηλαδή. Πώς να κάνεις πράγματα να δουλεύουν. Τελικά μπήκα στο Πολυτεχνείο και τελείωσα πολιτικός μηχανικός.

• Μετά πήγα στο Ναυτικό και κάθισα εκεί σαν βλάκας για 28 μήνες. Το Μάιο του '80 τελειώνω τη θητεία μου και κατεβαίνω στον Άγιο Νικόλαο, στην Κρήτη, και έτσι, χωρίς κανένα λόγο, κόλλησα εκεί για δύο χρόνια κάνοντας εμπόριo αντικών. Τρέχα γύρευε. Παρέα με ένα φίλο μου που έκανε αυτήν τη δουλειά γυρίσαμε όλη την Τουρκία με το αυτοκίνητο και φτάσαμε μέχρι το Αφγανιστάν και στην Περσία. Είχαμε πολύ μεγάλη επιτυχία, αλλά επειδή δεν πρόσεχα στο εμπόριο, τα έχασα όλα. Και μετά, φτου κι απ' την αρχή.

• Από το '82 έως το '87 δεν έκανα τίποτα, στην κυριολεξία. Έπαιρνα κάποιους τόκους από τις καταθέσεις του πατέρα μου στην τράπεζα και την έβγαζα έτσι. Άλλωστε δεν είχα και έξοδα. Μόνο τα τσιγάρα μου. Είχα πλούσιους φίλους και ήμουν μια χαρά. Το γεγονός ότι είχα μια σχετική οικονομική άνεση με έχει στιγματίσει έως σήμερα. Δεν έχω ποτέ το άγχος να κυνηγήσω τα χρήματα. Τα ξοδεύω όλα.

• Το '85 γνώρισα τη σημερινή μου συνέταιρο, τη Λία Σταμοπούλου, που είναι ζωγράφος. Η Λία είχε αυτό το ακίνητο στην οδό Κολοκοτρώνη, κληρονομιά από τον πατέρα της, και ήταν χωρισμένο σε πολλά μικρά μαγαζάκια. Σίγα σιγά διώχναμε τους μικροεμπόρους που υπήρχαν και γκρεμίζαμε τα ντουβάρια, μέχρι που έφυγε κι ο τελευταίος. Το είδαμε έτσι άδειο και είπαμε, δεν το κάνουμε μπαρ!

• Στην αρχή με είχαν περάσει για τρελό γιατί δεν υπήρχε τίποτα στο κέντρο, κανένα μαγαζί. Τα δύο πρώτα χρόνια δεν είχαμε βάλει καν πινακίδα απ' έξω. Άρεσε πολύ στον κόσμο όμως, γέμιζε με μαυροφορεμένους κάθε βράδυ. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο κι έτσι έγινε ένα «μπαμ» στην αθηναϊκή νύχτα!

• Συνέβαιναν τρελά πράγματα στο μαγαζί κάθε βράδυ. Θυμάμαι το '89, εκεί που κλείναμε το μαγαζί, περασμένες τέσσερις, μπαίνουν πέντε κοπέλες, χορεύτριες. Τους λέω κλείσαμε και μου απαντούν δεν θα κλείσεις. Γιατί δεν θα κλείσω; λέω εγώ, και μου λένε θα δεις, και αρχίζουν και γδύνονται. Λέω έχετε δίκιο, δεν θα κλείσουμε. Δεν έκανα τίποτα μαζί τους, αλλά έκαναν αυτές.

Στην αρχή με είχαν περάσει για τρελό γιατί δεν υπήρχε τίποτα στο κέντρο, κανένα μαγαζί. Τα δύο πρώτα χρόνια δεν είχαμε βάλει καν πινακίδα απ' έξω. Άρεσε πολύ στον κόσμο όμως, γέμιζε με μαυροφορεμένους κάθε βράδυ. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο κι έτσι έγινε ένα «μπαμ» στην αθηναϊκή νύχτα!

• Οι σχέσεις μου όλες ήταν με bisexual γυναίκες. Γενικά μου αρέσει το άλλο φύλο, δεν το κρύβω. Κι εγώ αρέσω στις γυναίκες και εφόσον και μένα μου αρέσουν, δεν υπάρχει γκρίνια. Στο Booze γνώρισα τις δύο μαμάδες των παιδιών μου. Έχω τρία παιδιά, τρεις γιους και μία σκύλα, τη Ζουζούκα.

• Το '91 πήρα τον Rock FM. Ήταν τότε που είχαν πλακωθεί στο ΚΚΕ και χωρίστηκαν στα δύο και μπήκα εγώ στη μέση και τον πήρα. Μετά έρχονταν από το ΚΚΕ και μου κλαίγονταν, τι δουλειά έχεις εσύ με το σταθμό μας και τέτοια. Τώρα τον έχει πάρει ο Μπερλουσκόνι.

• Μετά, το '96 φτιάξαμε το ξενοδοχείο δίπλα από το Booze, το Hotel Carolina, και καλέσαμε 30 καλλιτέχνες από την Καλών Τεχνών να φιλοτεχνήσουν από ένα δωμάτιο. Αυτό το παρουσίασε πέρσι ο Καππάτος ως δική του ιδέα.

• Μετά είχα ένα ντράβαλο με την εφορία με δικαστήρια και τέτοια. Αναγκάστηκα και έκλεισα για δύο χρόνια. Το Booze ξανάνοιξε το 2001. Το 2002 δημιουργήθηκε το Gazon Rouge και το καλοκαίρι του 2004 ξεκίνησε το Co-operativa, έτσι όπως είναι σήμερα. Μονίμως με εκθέσεις. Μας επέλεξαν από το γαλλικό οργανισμό ArtFactories. Έχουν μια επιτροπή που επιλέγει ένα δύο χώρους από κάθε χώρα. Την Ελλάδα την εκπροσωπούμε εμείς. Το επόμενό μου πρότζεκτ είναι να φέρω καλλιτέχνες από τον απόδημο Ελληνισμό. Έχω πάρει έγκριση από το υπουργείο Πολιτισμού και θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα του.

Η νύχτα είναι πιο καθαρή από την ημέρα. Λέει αλήθειες. Ίσως γιατί ο άλλος είναι μεθυσμένος και σου ανοίγεται πιο εύκολα, τη μέρα θα τον δεις πιο κλειστό. Ε, και οι γυναίκες έχουν καλύτερη συμπεριφορά το βράδυ, χαλαρώνουν οι αντιστάσεις.

• Από το Booze έχουν περάσει όλοι. Από ακαδημαϊκούς έως πολιτικούς. Ο Βέλτσος, που τον ξέρω 25 χρόνια τώρα, μου έχει φέρει στο μαγαζί όλο τον κόσμο. Ένα βράδυ μου έφερε το Γάλλο φιλόσοφο Jacques Derrida. Κουρούμπελο έγινε, έφυγε στα τέσσερα. Είχαν έρθει κι ο Γιώργος Χειμωνάς με τη Λούλα Αναγνωστάκη. Με το μαύρο γυαλί η Λούλα, πώς δεν σκοτώθηκε εδώ στις σκάλες! Ο Βέλτσος κάνει και το μάθημά του στο χώρο του Booze. Μου φέρνει τους φοιτητές του τμήματος Επικοινωνίας του Παντείου. Τις προάλλες έσκασε και ο Αλογοσκούφης που έκανε το ραντεβού του με ένα δημοσιογράφο.

• Η νύχτα είναι πιο καθαρή από την ημέρα. Λέει αλήθειες. Ίσως γιατί ο άλλος είναι μεθυσμένος και σου ανοίγεται πιο εύκολα, τη μέρα θα τον δεις πιο κλειστό. Ε, και οι γυναίκες έχουν καλύτερη συμπεριφορά το βράδυ, χαλαρώνουν οι αντιστάσεις.

• Στο Booze παίζαμε πάντα πολύ καλή μουσική. Όταν είχα τα τραβήγματα με την εφορία, μου έκλεψαν γύρω στους 2.000 δίσκους. Ήταν κομμάτια που τα διάλεγα ένα ένα και τώρα πια δεν υπάρχουν. Κλάπηκαν όλα, μαζί με μηχανήματα, ένα βράδυ.

• Κοιμάμαι ελάχιστα, 2-3 ώρες την ημέρα μου αρκούν, και καπνίζω πολύ, 5-6 πακέτα την ημέρα. Έχω ήδη καταστρώσει σχέδιο για την εποχή της απαγόρευσης του τσιγάρου που έρχεται. Στο μαγαζί μου θα υπάρχουν μόνο καπνιστές. Διάβαζα τελευταία μια καινούργια έρευνα που έδειξε ότι το κάπνισμα σκοτώνει τα μικρόβια. Απελευθερώνεται λέει μια ουσία, η οποία σκοτώνει τα καρκινικά κύτταρα. Τρελό έτσι;

• Νιώθω ότι συνδέομαι με τους Γάλλους, μάλλον λόγω ονόματος. Μια φορά που είχα πάει στο Παρίσι πήγα στο άλλο μου μαγαζί, το Λούβρο, αλλά ήταν κλειστό. Έδειχνα το διαβατήριό μου στους αστυνομικούς και αυτοί γελάγανε.

Οι Αθηναίοι
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Γιώργος Τσιαντούλας, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / «Γελάτε γιατί χανόμαστε, κάντε σεξ, ταξιδέψτε, διαβάστε και φάτε, φάτε, φάτε»

Ο πολυσυζητημένος πρωταγωνιστής της ταινίας «Το καλοκαίρι της Κάρμεν», Γιώργος Τσιαντούλας, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ζει στο Παγκράτι, διατηρεί θεατρική ομάδα στα Τρίκαλα, έχει παίξει σε παραστάσεις του Ρομέο Καστελούτσι και του Δημήτρη Παπαϊωάννου και τα πιο ριψοκίνδυνα πράγματα που έχει κάνει είναι «γαστρονομικοί συνδυασμοί σε λάθος στιγμή και λάθος ώρα».
M. HULOT
Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ