Η 17χρονη Billie Eilish είναι η επόμενη μεγάλη ποπ σταρ

Η 17χρονη Billie Eilish είναι η επόμενη μεγάλη ποπ σταρ Facebook Twitter
Δεν ξέρω αν υπάρχει κανείς σε αυτή την ηλικία που να κάνει τόσο ενδιαφέρουσα ποπ όσο η Billie Eilish.
1

Η Billie Eilish (προφέρεται Άιλις) δεν έχει κλείσει καλά-καλά τα 17 και εξελίσσεται σταδιακά σε μία από τις σημαντικότερες ποπ σταρ της γενιάς της.


Στις 29 Μαρτίου θα κυκλοφορήσει το ντεμπούτο άλμπουμ της με τον τίτλο «When we all fall asleep, where do we go?» και είναι ένα από τα πολυαναμενόμενα της χρονιάς. Τα πρώτα δείγματα είναι εξαιρετικά και φανερώνουν ένα εντελώς διαφορετικό teen idol απ' αυτά που έχουμε συνηθίσει.


Όταν ξεκίνησε την καριέρα της σε ηλικία 14 χρονών είδε το πρώτο της κομμάτι, το «Ocean Eyes», μια μπαλάντα για ένα πρώην αγόρι της στο οποίο ακουγόταν σαν μια έφηβη Lana del Rey, να γίνεται viral με το που το ανέβασε στο SoundCloud και να την εκτοξεύει στο σύμπαν της ποπ ελίτ.

Είναι κάπως κλισέ να γράψεις ότι η Eilish ακούγεται πιο ώριμη από την ηλικία της. Αυτό που την κάνει κυρίως να ξεχωρίζει είναι ότι ακολουθεί έναν δικό της δρόμο που φαίνεται από την αισθητική αλλά και από το ύφος της μουσικής της.


Οι followers της στο Instagram ξεπέρασαν γρήγορα τα 10 εκατομμύρια (σήμερα ο αριθμός φτάνει τα 15 εκατομμύρια και διαρκώς ανεβαίνει). Μέσα σε έναν χρόνο μόνο, από ανερχόμενο ταλέντο που αφορούσε ένα συγκεκριμένο ηλικιακά και μουσικά κοινό έγινε το next big thing που συζητούσαν όλοι.

Σε συνεντεύξεις της δήλωνε συχνά το άγχος που της προκαλούσε αυτή η αλλαγή, κυρίως το ότι την αναγνωρίζουν πλέον στον δρόμο, όπου κι αν πηγαίνει.

 

Billie Eilish - Ocean Eyes (Official Music Video)


Το «Ocean Eyes» ήταν ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο που είχε μια ακόμα πιο συναρπαστική συνέχεια. Το επόμενο κομμάτι της, το «Bellyache», πιο ρυθμικό και uplifting, είχε ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία, όπως και η συνεργασία της με τον επίσης πιτσιρικά και νέο σούπερ σταρ του R&B, Khalid, στο «Lovely». Και οι δύο ήταν στη σχετικά έγκυρη λίστα του BBC με τίτλο «Sound of» που αφορούσε τα νέα ταλέντα που θα έκαναν ντόρο το 2018.


Η Eilish συνυπογράφει τη μουσική της με τον μεγαλύτερο αδερφό της Finneas O'Connor, ο οποίος έχει αναλάβει και την παραγωγή και είναι γνωστός περισσότερο ως ηθοποιός σε δεύτερους ρόλους τηλεοπτικών σειρών.

Το «Ocean Eyes» ήταν ένα κομμάτι που προόριζε για το ροκ συγκρότημά του, τους μετριότατους Slightlys, αλλά το έδωσε στην αδερφή του. (Μεταξύ μας, πολύ καλά έκανε, με την αδερφή του ακούγονται πραγματικά εμπνευσμένοι οι στίχοι.)


Μεγάλωσαν σε καλλιτεχνικό περιβάλλον στην καρδιά του Λος Άντζελες. Οι γονείς τους, άσημοι ηθοποιοί, ζορίζονταν να βρουν ρόλους για να τα βγάλουν πέρα. Τα περισσότερα κομμάτια της τα έγραψε στο υπνοδωμάτιό της.

Μάλιστα, όταν μιλάει για την παιδική της ηλικία δεν κρύβει το γεγονός ότι οι γονείς της συνήθιζαν να κοιμούνται σε ένα στρώμα στο σαλόνι για να είναι πιο άνετα τα παιδιά τους. Ακόμα ζει μαζί τους.

Η 17χρονη Billie Eilish είναι η επόμενη μεγάλη ποπ σταρ Facebook Twitter
«Είναι αδύνατον να μην αναρωτηθείς τι σκέφτεται για μας αυτή η ταλαντούχα έφηβη, όταν σταματήσουν οι τσιρίδες και τα ουρλιαχτά της πιτσιρικαρίας». Φωτο: Getty Images/Ideal Image


Σήμερα σχολιάζει τα ρούχα που λαμβάνει κατά καιρούς από διάφορους σχεδιαστές και το ότι δεν χωράνε στην ντουλάπα της, επειδή εκεί βάζουν τα ρούχα τους και οι γονείς της.


«Οι άνθρωποι που μου στέλνουν αυτά τα πράγματα δεν συνειδητοποιούν ότι μεγάλωσα φτωχικά και δεν ζω σε ένα πλούσιο, μεγάλο σπίτι που να τα χωράει όλα» δήλωσε αφοπλιστικά σε μια πρόσφατη συνέντευξή της στο «Rolling Stone».

«Οι γονείς μου δεν ήταν ποτέ σταρ. Ήταν σκληρά εργαζόμενοι και πάντοτε ευχόμουν να μπορέσουν να κάνουν κάποια στιγμή μεγάλη καριέρα. Δεν έγινα διάσημη επειδή ήταν κι εκείνοι διάσημoι. Δεν έγιναν καθόλου έτσι τα πράγματα».

Είναι κάπως κλισέ να γράψεις ότι η Eilish ακούγεται πιο ώριμη από την ηλικία της. Αυτό που την κάνει κυρίως να ξεχωρίζει είναι ότι ακολουθεί έναν δικό της δρόμο που φαίνεται από την αισθητική αλλά και από το ύφος της μουσικής της.

Ταυτόχρονα, τρέφει μια υγιή εφηβική περιέργεια για το μακάβριο. Μπορεί να ακούγεται σαν μια ηλεκτρονική ανήλικη Fiona Apple –και δεν νομίζω ότι είναι υπερβολική η σύγκριση‒, προσπαθεί όμως περισσότερο να πλησιάσει αισθητικά τον σκοτεινό σουρεαλισμό του Marilyn Manson ή την εμμονή της Lady Gaga με τα τέρατα.

Έτσι, ξεφεύγει εντελώς από την clean-cut εικόνα στάρλετ που ξεπετάγονται κατά καιρούς από το Disney Club ή από κάθε teen pop στερεότυπο.


Αυτό γίνεται περισσότερο εμφανές στα νέα της κομμάτια που χαρακτηρίζονται από μινιμαλιστικά ηλεκτρονικά beats και φορτισμένες ερμηνείες ακόμα κι όταν τραγουδάει για εφηβικά άγχη, π.χ. ένα πάρτι που τελείωσε, φίλους που έχασε ή αγόρια που της έριξαν χυλόπιτα.


Τα βίντεο της είναι τρομακτικά και σχεδόν προκλητικά μέσα στην αυστηρότητά τους. Δεν έχουν ίχνος σεξουαλικότητας ή χαριτωμενιάς. Στο «Βury a friend», σε μια σκηνή -σοκ, καρφώνουν σύριγγες στη γυμνή της πλάτη ή την αγγίζουν διάφορα χέρια (το έγραψε για τις διάφορες φοβίες που έχει, π.χ. με τις βελόνες).

 

Billie Eilish - Bury a friend


Το «When a party's over» είναι απλώς αηδιαστικό. Πίνει κάτι σαν μαύρο γάλα και αρχίζει να το αιμορραγεί από τα μάτια και το στόμα. Συχνά μοιάζει σαν να παίζει σε κάποιο horror manga που μεταφέρεται στη live-action εκδοχή του.


Δεν είναι τυχαίο που το πιο πρόσφατο βίντεο της είναι σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Γιαπωνέζου εικαστικού Takashi Murakami, του οποίου το έργο είναι στα όρια μεταξύ υψηλής τέχνης και ποπ κουλτούρας.

Ένα σήμα κατατεθέν του είναι τα πολύχρωμα, «χαμογελαστά» λουλούδια ή κωμικοτραγικά πλάσματα επηρεασμένα από την κουλτούρα των otaku. Ο Murakami τη μεταμορφώνει σε αραχνοειδές τέρας που τρομοκρατεί τα άμοιρα λουλουδάκια και μια ολόκληρη πόλη. (Μπορείς να το δεις μόνο στο Apple Music μέχρι στιγμής).


Η Billie Eilish είναι ιδιαίτερη, πέρα από τα όρια του mainstream. Δεν ξέρω αν υπάρχει κανείς σε αυτή την ηλικία που να κάνει τόσο ενδιαφέρουσα ποπ. Μένει, βέβαια, να ακούσουμε όλο το άλμπουμ για να έχουμε συνολική εικόνα.

Σε μια κριτική συναυλίας της στην «Guardian», πάντως, έγραψαν ότι ήταν συναρπαστικό το να βλέπεις ένα τόσο μεγάλο νεανικό κοινό να τραγουδάει εμψυχωτικούς στίχους τύπου «I'm not afraid any more» από το «Bored».


«Είναι αδύνατον να μην αναρωτηθείς τι ετοιμάζει στο μέλλον αυτή η ταλαντούχα έφηβη, όταν σταματήσουν οι τσιρίδες και τα ουρλιαχτά της πιτσιρικαρίας».

 

Billie Eilish - When the party's over

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια