Billie Eilish: Η 17χρονη με το κενό βλέμμα και το σύνδρομο Τουρέτ «έκαψε» το φεστιβάλ Coachella

Billie Eilish: Η 17χρονη με το κενό βλέμμα και το σύνδρομο Τουρέτ «έκαψε» το φεστιβάλ Coachella Facebook Twitter
Πριν από λίγες μέρες εμφανίστηκε στην τηλεοπτική εκπομπή της Ellen DeGeneres, όπου αναφέρθηκαν οι υψηλού κύρους θαυμαστές της (Dave Grohl, Thom Yorke, Τζούλια Ρόμπερτς) αλλά και οι πρόσφατες αποκαλύψεις (από την ίδια) ότι πάσχει από σύνδρομο Τουρέτ.
0

Ποια είναι επιτέλους αυτή η Billie Eilish; Το ερώτημα πλανάται ακόμα πιο επίμονα μετά την κυκλοφορία του παρθενικού άλμπουμ της αινιγματικής 17χρονης ποπ σταρ, το οποίο πήγε κατευθείαν στην κορυφή του επίσημου καταλόγου επιτυχιών στις ΗΠΑ (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό στην εποχή μας), καθιστώντας την την πρώτη καλλιτέχνιδα (ασχέτως φύλου) που έχει γεννηθεί μετά το 2000 και κατορθώνει κάτι τέτοιο.

Προχθές έκανε και τη θριαμβευτική εμφάνισή της στο πιο προβεβλημένο φεστιβάλ του κόσμου, το Coachella, όπου συναντήθηκε μάλιστα με τον Justin Bieber, γεγονός που προκάλεσε έντονες ξινίλες σε κάποιους οπαδούς της.

Αντίθετα από άλλους και άλλες ποπ σταρ της πρόσφατης παραγωγής, επιμένει να διατηρεί η ίδια τον δημιουργικό έλεγχο, γράφοντας μουσική με τον 21χρονο αδελφό της, Finneas, και ηχογραφώντας σε ένα σπίτι που ανήκει στους γονείς της.

 

Η εμφάνιση της Billie Eilish στο Coachella 

 

Η συνάντηση με τον Justin Bieber στο ίδιο φεστιβάλ 

Γεννημένη στο Λος Άντζελες και κόρη ηθοποιών, η Billie Eilish συνδυάζει τον αιχμηρά «ψαγμένο» ήχο με καυστικούς και συχνά μακάβριους στίχους. Όπως στο τραγούδι "Bury A Friend" (Θάψε έναν φίλο), όπου χρησιμοποιεί την οπτική του τέρατος που κρύβεται κάτω από το κρεβάτι για να αποκαλυφθεί στη συνέχεια ότι το τέρας, η νέμεση, είναι η ίδια.

Αντίθετα από άλλους και άλλες ποπ σταρ της πρόσφατης παραγωγής, επιμένει να διατηρεί η ίδια τον δημιουργικό έλεγχο, γράφοντας μουσική με τον 21χρονο αδελφό της, Finneas, και ηχογραφώντας σε ένα σπίτι που ανήκει στους γονείς της.

Όπως δήλωσε πρόσφατα στους New York Times, πολύ εύκολα θα μπορούσε να μεταφέρει την ευθύνη σε άλλους αλλά προτιμά, όπως και με τη μουσική της, να οραματίζεται η ίδια τα βίντεό της, να διαλέγει η ίδια τα ρούχα της, να είναι υπεύθυνη η ίδια για τον λογαριασμό της στο Instagram, που φέρει την ονομασία @wherearetheavocados και έχει γύρω στα 18 εκατομμύρια followers.

Το κενό βλέμμα της και τα ανδρόγυνα «μπάγκι» ρούχα στις φωτογραφήσεις της μοιάζουν λιγότερο προμελετημένα και λιγότερο σεξουαλικά από την εικόνα που κατά κανόνα καλλιεργούνταν συνήθως για τα εφηβικά / νεανικά είδωλα.

Πρόκειται για αισθητική που ανταποκρίνεται στα κριτήρια της αποκαλούμενης «γενιάς Ζ» ή, με πιο μουσικούς όρους, της γενιάς του SoundCloud, εκεί όπου ξεκίνησε ουσιαστικά το 2018 η μετεωρική καριέρα της με την ανάρτηση της μπαλάντας της "Ocean Eyes" στη συγκεκριμένη πλατφόρμα ακρόασης.

Σε ένα πρόσφατο σεμινάριο της μουσικής βιομηχανίας, ο Dave Grohl (των Foo Fighters και πριν βεβαίως των Nirvana) σύγκρινε τον δεσμό της με το νεανικό κοινό με «αυτό που συνέβη με τους Nirvana το 1991»: «Όταν βλέπω κάποια σαν την Billie Eilish, πιστεύω ότι το rock & roll μπορεί πράγματι και να μην πεθάνει ποτέ».


Παρά την ηλικία της, η ίδια μοιάζει να έχει ήδη πλήρη συνείδηση της διαβρωτικής υφής της φήμης, όπως δείχνει κι ένα βίντεο που δημοσίευσε στα τέλη της περσινής χρονιάς, αντιπαραβάλλοντας δύο συνεντεύξεις της – μία από τον Οκτώβριο του 2017 και μία από τον Οκτώβριο του 2018.

 

«Ζηλεύω μάλλον την Billie πριν από έναν χρόνο» λέει η ίδια στη δεύτερη, στην οποία εμφανίζεται σαφώς πιο σκυθρωπή. «Δεν πρόκειται φυσικά να λυπηθώ τον εαυτό μου επειδή πια με αναγνωρίζει ο κόσμος, είμαι ευγνώμων. Αλλά, δεν ξέρω, θα ήθελα πραγματικά να συνεχίσω να μπορώ να πάω όπου θέλω και να μη με αναγνωρίζουν».

Δύσκολο πλέον. Έχει ήδη διεισδύσει στο ευρύ mainstream και πριν από λίγες μέρες εμφανίστηκε στην τηλεοπτική εκπομπή της Ellen DeGeneres, όπου αναφέρθηκαν οι υψηλού κύρους θαυμαστές της (Dave Grohl, Thom Yorke, Τζούλια Ρόμπερτς) αλλά και οι πρόσφατες αποκαλύψεις (από την ίδια) ότι πάσχει από σύνδρομο Τουρέτ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM