Daniel

Daniel Facebook Twitter
0

Γεννήθηκα στο πάρκο στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, κοντά στη σχολή Ευελπίδων. Παιδί δεν ήμουν σπίτι μου καθόλου, όλο στο δρόμο με το ποδήλατο, με ψάχνανε! Μου άρεσαν τα ποδήλατα, οι μηχανές – ό,τι μου έδινε την αίσθηση πως μπορώ να φύγω μακριά, ό,τι με απεγκλώβιζε. Ήταν το
όνειρό μου να ’ναι το σπίτι μου κάτι που θα το μεταφέρω σα σαλιγκάρι.

Από 14-15 χρονών κούρευα, είχα ψαλίδια – τα πάντα. Η μητέρα μου μάς πήγαινε στον Άγγελο στην Ομήρου όταν ήμουν μικρός. Εκεί ήταν ένας κομμωτής, ο Ναπολέων, που η μητέρα μου τον πίστευε πάρα πολύ. Τον θυμάμαι πολύ αμυδρά – όμορφος άντρας! Μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση.

Μετά το σχολείο πήγα στη Γερμανία και ξεκίνησα να σπουδάζω σινεμά. Τη σχολή δεν την τελείωσα, μετά από ενάμιση χρόνο γύρισα στην Ελλάδα. Μετά το σχολείο έζησα στη Γερμανία. Πήγα να σπουδάσω σινεμά αλλά αυτό δεν τελείωσε ποτέ. Ημουν τρελαμένος με το Rock ’n’ Roll.

Πίσω στην Αθήνα δούλεψα με αυτόν που είχε το περιοδικό «Το Τρίτο Μάτι». Έκανα διάφορες δουλειές, με τη μηχανή πήγαινα κόπιες σε κινηματογράφους, ασχολιόμουν και με τη μουσική από δω κι από κει· όπου τύχαινε, έπαιζα με διάφορα συγκροτηματάκια στο Rodeo, στη Λήδρα – ένα φοβερό μαγαζί που ήταν σε πάροδο της Αδριανού…

Είχα ένα φοβερό σπιτάκι, έμενα στον Βύρωνα, ακριβώς απέναντι από το Θέατρο Βράχων, και είχα τα ντραμς μέσα – με ήξερε όλη η γειτονιά! Το σπίτι ήταν σαν τρένο. Έβαζα τη μηχανή στο πρώτο δωμάτιο, μετά ήταν το δεύτερο δωμάτιο, μετά το τρίτο δωμάτιο. Μετά η κουζίνα και μετά ένα ντουλάπι – η τουαλέτα!

Με τις μουσικές πηγαίναμε στο Κλειδί στη Πλάκα. Ήταν μια disco πολύ γνωστή στη Κυψέλη, η Tebessie, ήταν το Mad, ήταν το Trip. Εποχή τρέλας! Θυμάμαι ήμασταν εκεί απέξω και πίναμε ένα ποτό. Δεν είχαμε να μπούμε μέσα και έλεγα για τον Αμερικανό Φίλο, δεν θα το ξεχάσω ποτέ, και ξαφνικά βλέπω με δυο γκόμενες τον Dennis Hopper, με το λευκό καουμπόικο καπέλο της ταινίας! Ενάμιση χρόνο έκατσα στην Αθήνα, μετά τα παράτησα όλα, πούλησα τη μηχανή και έφυγα για Αγγλία. Ήταν τρομερό να πάς στο Vidal Sassoon τότε, έπρεπε να περιμένεις δύο χρόνια για να σε πάρουν. Έπαιρναν 12 άτομα το χρόνο.

Στο Λονδίνο έμενα στην αρχή σε ένα ξενοδοχείο τελείως μπουρδέλο, με έναν τύπο από τη σχολή που έφερνε κάτι γκόμενους τη νύχτα κι έκανε διάφορα. Τέλος πάντων, το δωμάτιο το ζεσταίναμε με τα πιστολάκια γιατί έκανε φοβερό κρύο και δεν είχε θέρμανση. Είχα την τύχη να γνωρίσω κάτι παιδιά στο ξενοδοχείο από το αμερικανικό κολέγιο, ερχόντουσαν και με 3-4 λίρες κάναμε ένα κούρεμα. Όταν χρειάστηκε να πιάσω δουλειά ήρθαν και με υποστήριξαν όλοι αυτοί. Και κατάλαβα και ένα φοβερό πράγμα, ότι δεν είναι τελικά το ζήτημα αν έχεις ταλέντο ή όχι.

Από το Λονδίνο άρχισα να ταξιδεύω, πήγα πρώτη φορά στην Αφρική, στη Κένυα. Ήταν σαν ένα μεγάλο χωριό. Έπαθα πλάκα! Και μετά στη Ζιμπάμπουε. Λόγω της μουσικής με αφήσανε να μπω στο γκέτο. Εκεί δεν με πήγαινε ούτε ο ταξιτζής. Μόλις έφτασα είδα ένα μέρος γεμάτο χρώμα, μυρωδιές. Έμενα σε μια γιαγιά. Ξαφνικά μπήκα σε μία κατάσταση όπου όλα ήταν αργά, περπατούσα εδώ κι εκεί, όλοι μού μιλούσαν. Νόμιζα ότι είχα γεννηθεί εκεί. Μετά γνώρισα και τον Χρήστο, το φίλο μου, και κάναμε ένα σωρό ταξίδια μαζί: Αιθιοπία, Γκάνα, Ρουάντα, Ουγκάντα, Κένυα, Τανζανία, Μοζαμβίκη…

Όταν σκέφτομαι την Αφρική μου ’ρχεται στο μυαλό ζέστη, υγρασία, και να περπατάω σε μια αγορά χαμένος στον κόσμο, να μην κάνω τίποτα. Μου αρέσει ο κόσμος, νομίζω πως εκεί πέρα θέλω να είμαι. Σου δίνουν πάρα πολύ σεβασμό και πάρα πολύ αγάπη οι άνθρωποι εκεί. Ό,τι θυμάμαι το θυμάμαι από τους ανθρώπους.

Στην Αθήνα γυρίζω οριστικά τέλη ’80. Δούλεψα στον Richard Cartier στο Ψυχικό. Τότε ήταν το πιο super κομμωτήριο της Ελλάδας, minimal. Ήταν ο πιο ακριβός, τον ήξεραν όλοι! Μετά, ξαφνικά πέθανε το παιδί του από καρκίνο κι έφυγε σε μια νύχτα, δεν τον ξαναείδε κανένας! Πήγε Αγγλία και ασχολήθηκε με αυτοκίνητα. Ένας τρελός…

Δεν επιλέγει ο πελάτης τον κομμωτή αλλά ο κομμωτής τον πελάτη. Αυτό σημαίνει να θες να κάνεις στον πελάτη το καλύτερο που μπορείς. Και ο κόσμος το εκτιμάει αυτό. Εγώ δεν θέλω ούτε τα βόρεια προάστια ούτε τους λεφτάδες ούτε τα μοντέλα. Με ενδιαφέρει ο καθημερινός άνθρωπος.

Είμαι κοινωνικός, θέλω να κάνω φίλους· τα σπίτια, τα αυτοκίνητα, δεν με ενδιαφέρουν... Όλοι ήθελαν εδώ να κάνουν μαγαζί μαζί μου, έχω εκατό χιλιάδες προσφορές! Δεν με ενδιαφέρει να κάνω αλυσίδες και παπαριές…

Ούτε θέλω να κάνω τίποτε άλλο απ’ αυτό που κάνω. Εδώ έχουμε 10 ραντεβού την ημέρα, βγάζουμε το μεροκάματο και κάνουμε όλο το ελληνικό θέατρο. Σιχαίνομαι τα επώνυμα ρούχα. Μπορεί να πάρεις κάτι απ’ τη μάνα σου, από τα σκουπίδια, από τους Κινέζους ή από τη λαϊκή και να μοιάζει
πολύ ωραίο επειδή είσαι εσύ. Εγώ είχα ένα σακάκι Yamamoto –μου το είχε χαρίσει ο ίδιος ο Yamamoto– και το άφησα και το φάγανε οι σκόροι… Ένα
πράγμα με κάτι χαλκάδες σαν κινέζικο, δεν το φόρεσα ποτέ, ήταν too much! Η μόδα είναι στο δρόμο. Πρέπει να ’χεις τα μάτια ανοιχτά, να την πάρεις και να την κάνεις πράξη. Να την προσφέρεις και σε άλλους, που ίσως δεν έχουν θάρρος...

Εγώ μένω στην οδό Μάρνη, εκεί στη Πλατεία Βάθη. Όλοι με δουλεύουνε – για τις πουτάνες, τα πρεζάκια… Έχω πάρει ένα παλιό ρετιρέ και μένω. Είμαι τέλεια, σηκώνομαι το πρωί και είμαι κοντά στη δουλειά μου. Μ’ αρέσει πολύ η πόλη. Πηγαίνω στα αφρικάνικα τα μέρη –είναι ένα μπαράκι που το λένε Η Αφρικάνα–, στο Lift, στο Cozy, σε μέρη που πηγαίνουν Πολωνοί. Στη γειτονιά μου σε κάτι βουλγάρικα που έχουν ανοίξει τώρα. Για καφέ πάω σε ένα αιγυπτιακό καφενείο που έχει ναργιλέ – μ’αρέσει πολύ!

Νομίζω πως θα την κάνω κάποια στιγμή για Αφρική, οι φίλοι μου είναι από τη Ζάμπια· ίσως, αν κάτσει… Το σκέφτομαι πολύ. Κάπου να μπορείς να αράξεις, με μουσικές, κάπου όχι και τόσο επικίνδυνα... Έχω κάνει ένα σχολείο κομμωτικής στην Κένυα με σπόνσορα το Vidal Sassoon, προσπαθώ να τους μάθω να κουρεύουνε με τον ευρωπαϊκό τρόπο τα αφρικάνικα μαλλιά.

Πίστευα μικρός πως ένα κούρεμα μπορεί να γίνει με γλυπτικό τρόπο· δεν είναι καθόλου έτσι. Πρέπει πρώτα να έχεις μια πολύ καλή βασική τεχνική, και το τελευταίο μέρος να είναι γλυπτικό. Ρώταγαν το δάσκαλό μου με τι κάνει το τελείωμα. Και αυτός έλεγε «μ’αυτό!», και έδειχνε την καρδιά του!

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Γιώργος Τσιαντούλας, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / «Γελάτε γιατί χανόμαστε, κάντε σεξ, ταξιδέψτε, διαβάστε και φάτε, φάτε, φάτε»

Ο πολυσυζητημένος πρωταγωνιστής της ταινίας «Το καλοκαίρι της Κάρμεν», Γιώργος Τσιαντούλας, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ζει στο Παγκράτι, διατηρεί θεατρική ομάδα στα Τρίκαλα, έχει παίξει σε παραστάσεις του Ρομέο Καστελούτσι και του Δημήτρη Παπαϊωάννου και τα πιο ριψοκίνδυνα πράγματα που έχει κάνει είναι «γαστρονομικοί συνδυασμοί σε λάθος στιγμή και λάθος ώρα».
M. HULOT
Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ