Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
1

Η αρχιτεκτονική εταιρία K-studio σχεδίασε τους εσωτερικούς χώρους για το boutique ξενοδοχείο Perianth με μια αρκετά ενδιαφέρουσα μετα-μοντέρνα αισθητική στην πόλη της Αθήνας, χρησιμοποιώντας μόνο έργα τέχνης και έπιπλα από εγχώριους καλλιτέχνες. 

  

Ως μέλος του Design Hotels, το Perianth Hotel είναι το πρώτο πρότζεκτ με επίκεντρο κάποιο ξενοδοχείο στην Αθηναϊκή πρωτεύουσα - σημαντικό βήμα για την εταιρία, αφού μέχρι τώρα το portfolio της εστίαζε σε εστιατόρια και παραθαλάσσια θέρετρα σε νησιωτικούς προορισμούς. 

Το ξενοδοχείο, που άνοιξε τις πόρτες του στους επισκέπτες τον Νοέμβριο του 2018, βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Ειρήνης, δίπλα στο πολυσύχναστο Μοναστηράκι, και από την πρώτη στιγμή ήταν αναμενόμενο ότι θα αλλάξει το υπάρχον τοπίο των boutique ξενοδοχείων στο κέντρο της πόλης. 

Η αρχιτεκτονική διακόσμηση του κτιρίου σχεδιάστηκε για πρώτη φορά το 1930, προκειμένου να στεγάσει χώρους λιανικής πώλησης, γραφεία και διαμερίσματα

Η αρχιτεκτονική διακόσμηση του κτιρίου σχεδιάστηκε για πρώτη φορά το 1930, προκειμένου να στεγάσει χώρους λιανικής πώλησης, γραφεία και διαμερίσματα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι υπήρξε στόχος να διατηρηθεί η συγκεκριμένη διακόσμηση αναλλοίωτη στον χρόνο ως μελλοντική κληρονομιά. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Παρά την ακανόνιστη σχεδίαση του δαπέδου, οι ιδιοκτήτες του, δηλαδή η οικογένεια Σγουμποπούλου, αποφάσισαν να μετατρέψουν το άλλοτε άδειο κτίριο σε ένα πρότζεκτ με έμφαση στην φιλοξενία - ένα ξενοδοχείο που θα βοηθούσε μια πόλη, όπως η Αθήνα, να ανακάμψει από την οικονομική ύφεση. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Η Αναστασία Σγουμποπούλου, ως συν-ιδιοκτήτρια του συγκεκριμένου ξενοδοχείου μαζί με τις δύο αδερφές της, ανέθεσε στους παιδικούς της φίλους, Δημήτρη και Κωνσταντίνο Καραμπατάκη από την εταιρία K-studio, το έργο να ανανεώσουν την όψη αυτού του ακινήτου. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann
Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Οι κενοί εσωτερικοί χώροι του κτιρίου κοσμήθηκαν με ιδιαίτερα στοιχεία μεγάλης ιστορικής σημασίας με τις καταβολές τους να εντοπίζονται στην ανάπτυξη, που γνώρισε το Αθηναϊκό μοντερνιστικό κίνημα στις αρχές του περασμένου αιώνα. "Το σχήμα του κτιρίου είναι αρκετά ασυνήθιστο, μοιάζει δηλαδή με οκτάγωνο και αυτό το χαρακτηριστικό το αγκαλιάσαμε από την πρώτη στιγμή", αναφέρει η ιδιοκτήτρια κ. Σγουμποπούλου. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Εργαζόμενη με βάση τις υπάρχουσες κολώνες και τα ανοίγματα του κτιρίου, η K-studio με βάση το σχέδιο δαπέδου έθεσε ως στόχο να "παρακάμψει" ορισμένους δομικούς περιορισμούς του κτιρίου, δημιουργώντας έτσι μια αντισυμβατική ροή μεταξύ ιδιωτικών και κοινόχρηστων χώρων. 

Ακολουθώντας την αισθητική της πόλης στους εξωτερικούς του τοίχους, οι διάδρομοι του Perianth Hotel σχηματίζουν την κύρια είσοδο, από την οποία οι επισκέπτες μπορούν να έχουν πρόσβαση στα δωμάτιά τους, περνώντας πρώτα από τους μικρότερους διαδρόμους που βρίσκονται δεξιά και αριστερά της εισόδου. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Ο εκσυγχρονισμός των εξωτερικών χώρων - χαρακτηριστικό στοιχείο των κτιρίων της ύστερης διακοσμητικής τέχνης - ενσωματώθηκε ως αρχιτεκτονική λογική και στους εσωτερικούς χώρους, πράγμα που φαίνεται καλύτερα μέσα από το στιλ των διαδρόμων σε κάθε όροφο, κυκλικά σχεδιασμένων έτσι ώστε να αντικατοπτρίζουν την καμπύλη της πρόσοψης. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Τα 38 δωμάτια του ξενοδοχείου (κυμαίνονται από 21 έως 46 τετραγωνικά μέτρα) έχουν όλα δικά τους βεράντες με θέα ασφαλώς τον μαγευτικό Αττικό ουρανό. Ωστόσο, για να μην μείνουν παραπονεμένοι και οι επισκέπτες στους χαμηλότερους ορόφους, καθώς τα δωμάτιά εκεί είναι μικρότερου μεγέθους, οι οροφές αυτών των δωματίων ανυψώθηκαν προκειμένου να υπάρξει μια μεγαλύτερη αισθητική ισορροπία με τα δωμάτια στους πάνω ορόφους. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Το ρετιρέ - 116 τετραγωνικών μέτρων - εκτείνεται σε ολόκληρο τον έκτο όροφο και διαθέτει μια μεγάλη βεράντα με θέα στην Ακρόπολη. Ένα ακανόνιστο δομικό πλέγμα προσδίδει σε κάθε δωμάτιο τον δικό του μοναδικό χαρακτήρα, με επικλινείς τοίχους και αρκετές γωνίες, σε σημεία που δεν τις περιμένεις. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Στην καρδιά του συγκεκριμένου πρότζεκτ βρίσκεται η αγάπη για τη σύγχρονη Ελληνική κουλτούρα, πράγμα που αποδεικνύεται από την εσωτερική επίπλωση μέχρι και τις στολές του προσωπικού. "Όταν οι επισκέπτες έρχονται στην Αθήνα, αυτό που κυρίως αναζητούν είναι η Αρχαία Ελλάδα, γι'αυτό το λόγο θέλαμε να δημιουργήσουμε έναν χώρο, όπου η σύγχρονη Ελληνική δημιουργικότητα θα μπορούσε εξίσου να τους συναρπάσει", αναφέρει μεταξύ άλλων η κ. Σγουμποπούλου. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Τα στοιχεία-ορόσημα του Αθηναϊκού μοντερνιστικού κινήματος εκτείνονται σε όλη την διακοσμητική παλέτα με τα χαρακτηριστικότερα εξ αυτών να είναι το δάπεδο από μάρμαρο, οι ταπετσαρίες από βελούδο και τα έπιπλα, ειδικά σχεδιασμένα με διακοσμητικά από καρύδι και ορειχάλκινους τόνους. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Η κ. Σγουμποπούλου έχει συγκεντρώσει στους χώρους του ξενοδοχείου έργα καλλιτεχνών από τη σύγχρονη Ελληνική τέχνη, όπως η Λητώ Κάττου, ο Γιάννης Βαρελάς, η Μαρία Παπαδημητρίου και η Ραλλού Παναγιώτου. "Δεν είναι τόσο το προσωπικό μου γούστο όσο το γεγονός ότι προσπαθώ να παρουσιάσω μια ολιστική ιδέα για το πως είναι η σύγχρονη Ελληνική τέχνη και κουλτούρα", λέει. Ακόμη και τα minibars των δωματίων είναι εφοδιασμένα αποκλειστικά με Ελληνικά προϊόντα.

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann
Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, η όλη ιδέα του πρότζεκτ αφορά ακόμη και τις στολές του προσωπικού, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί από την Ελληνίδα σχεδιάστρια μόδας, Σοφία Κοκοσαλάκη. Διεθνώς γνωστή για τα φορέματά της, που βασίζονται στο Αρχαιοελληνικό στιλ, η Κοκοσαλάκη απέκλινε από την τυπική αισθητική της, στην προσπάθειά της να ευθυγραμμιστεί με το πρότζεκτ του Perianth Hotel, δημιουργώντας έτσι στολές με βάση τα Bauhaus στοιχεία του κτιρίου, οι οποίες διακρίνονται από μινιμαλιστικές σιλουέτες και γραφικά. 

Ένα μετα-μοντέρνο ξενοδοχείο στην πλατεία Αγίας Ειρήνης που πριν ήταν γραφεία και διαμερίσματα Facebook Twitter
Φώτο: Claus Brechenmacher και Reiner Baumann

Στον ίδιο χώρο με το ξενοδοχείο στεγάζεται και το Zen Center Athens, ένα μη κερδοσκοπικό ίδρυμα υπό την ιδιοκτησία του Κωνσταντίνου Σγουμπόπουλου, ο οποίος έχει ασχοληθεί με την παράδοση του Zen για περισσότερα από 20 χρόνια. 

Η εταιρία K-studio έχει ολοκληρώσει μέχρι σήμερα αρκετά ξενοδοχειακά πρότζεκτ στην Αθήνα, μεταξύ των οποίων ένα μπάρμπεκιου εστιατόριο, όπου τα βαζάκια με τη μαρμελάδα κρέμονται από την οροφή, και μια ρουστίκ πιτσαρία στο ύφος Ιταλικής αυλής. 

Με στοιχεία από το Dezeen

 

Design
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

20+1 εμβληματικές πολυκατοικίες της Αθήνας

Design / 20+1 εμβληματικές πολυκατοικίες της Αθήνας

H πρωτοποριακή τεχνική και η άψογη (και αμιγώς αθηναϊκή) αισθητική τους τις κάνει να ξεχωρίζουν σαν νησιά μέσα στον ωκεανό του μπετόν. Δημιουργήματα των πιο ιδιοφυών (και ρομαντικών) ελλήνων αρχιτεκτόνων του περασμένου αιώνα, τα εξαιρετικά αυτά κτήρια αποτελούν σύμβολα μιας ιδανικής αντίληψης για το αστικό τοπίο της πρωτεύουσας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια