ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κορνέλ τα βιβλία αιωρούνται Facebook Twitter
Φωτο: Lukas Schaller.

Στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κορνέλ τα βιβλία αιωρούνται

0

Η αρχιτεκτονική εταιρεία Wolfgang Tschapeller ανέλαβε μέσα στη χρονιά την ανακαίνιση της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Κορνέλ προσθέτοντας αιωρούμενα ράφια με βιβλία.

Για την ανακαίνιση της βιβλιοθήκης, η εταιρεία αρχιτεκτονικής από την Αυστρία χρειάστηκε να αφαιρέσει το πάτωμα προκειμένου να δημιουργήσει μια ιδιαίτερη δομή με ράφια, που βρίσκεται στο ανοιχτό αναγνωστήριο του κτιρίου. 

Στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κορνέλ τα βιβλία αιωρούνται Facebook Twitter
Φωτο: Lukas Schaller.

To κάτω μέρος αυτής της ανυψωμένης κατασκευής είναι φτιαγμένο από ατσάλι, ενώ οι πολλοί διάδρομοι που χωρίζουν τα ράφια συνδέουν ουσιαστικά τη βιβλιοθήκη με αίθουσες σεμιναρίων και γραφεία. Ωστόσο, τα ράφια δε χωρίζονται μεταξύ τους με κάποιο τοίχο, καθώς αποτελούν τρόπο τινά μια ενιαία δομή που το ύψος της φτάνει μέχρι το ταβάνι, δημιουργώντας έτσι μια αίσθηση «διαφάνειας». 

Στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κορνέλ τα βιβλία αιωρούνται Facebook Twitter
Φωτο: Lukas Schaller.

Συνολικά, η βιβλιοθήκη διαθέτει πάνω από 125.000 βιβλία, τα οποία μοιάζουν σαν να αιωρούνται από την οροφή μέσα στο χώρο, με το μόνο κενό που υπάρχει να είναι αυτό των λίγων εκατοστών από το πάτωμα. «Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν τοίχοι, η αίσθηση διαφάνειας ανάμεσα στα διάφορα επίπεδα του κτιρίου δίνει στους επισκέπτες την ευκαιρία να χαζέψουν τη θέα, εσωτερικά και εξωτερικά του χώρου». 

Στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κορνέλ τα βιβλία αιωρούνται Facebook Twitter
Φωτο: Lukas Schaller.

Οι βιβλιοθήκες εκτείνονται συνολικά σε τρεις ορόφους με τα βιβλία να είναι τοποθετημένα σε 17 οριζόντιες πλατφόρμες. Καθεμία από αυτές τις πλατφόρμες στηρίζεται σε μια οριζόντια δοκό, που με τη σειρά της συνδέεται στον τοίχο.

Βέβαια, όταν άνοιξε η βιβλιοθήκη το χειμερινό εξάμηνο της ίδιας χρονιάς, το ντιζάιν της δέχτηκε έντονη κριτική, κυρίως από τις φοιτήτριες που σύχναζαν εκεί, καθώς οι τελευταίες υποστήριξαν ότι, λόγω του ανοιχτού πλέγματος που συνδέει τους τρεις ορόφους, δεν μπορούσαν να φορέσουν φούστες και να πηγαίνουν στους πάνω ορόφους. 

Στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κορνέλ τα βιβλία αιωρούνται Facebook Twitter
Φωτο: Lukas Schaller.

Με πληροφορίες από Dezeen

Design
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM