Τι έιδαμε στην παράσταση του Γιαν Φαμπρ - Προμηθέας Τοπίο ΙΙ, στο Θέατρο Παλλάς

Τι έιδαμε στην παράσταση του Γιαν Φαμπρ - Προμηθέας Τοπίο ΙΙ, στο Θέατρο Παλλάς Facebook Twitter
0

Με έναν αλυσοδεμένο-σταυρωμένο Προμηθέα στο κέντρο της σκηνής κι έναν εκρηκτικό ήλιο στον ορίζοντα, όπως στο Sunshine του Ντάνι Μπόιλ, ο Φαμπρ μας υπενθύμισε από την έναρξη της παράστασης τις εξόδους κινδύνου του θεάτρου, θέλοντας να ενεργοποιήσει το ένστικτο του φόβου απέναντι στην πύρινη λαίλαπα που θα επακολουθούσε για τα επόμενα 105 λεπτά, σαρκάζοντας την ταυτοσημία της φωτιάς με την επικινδυνότητα και τις αστικές απαγορεύσεις.

Ο επαναστάτης -με αιτία- Προμηθέας έδωσε την πρώτη σπίθα πολιτισμού στους ανθρώπους, οι τελευταίοι έφτασαν τον πολιτισμό στα όριά του, κακοποιώντας τον, και ο Φαμπρ αναζητά τον σούπερμαν-υπερήρωα που θα τον επανεφεύρει. «Πού είναι ο ήρωάς μας;», «Είμαστε απελπισμένοι;», αναρωτιούνται στην αρχή της παράστασης οι ηθοποιοί, αφορίζοντας παράλληλα τους πατέρες της δυτικής ψυχολογίας με τον πιο εύγλωττο τρόπο: «Άντε γαμήσου, Σίγκμουντ Φρόιντ», «Άντε γαμήσου, Καρλ Γιουνγκ». Για τον Φαμπρ η περίπτωση «Προμηθέας» είναι πέρα από κάθε ψυχαναλυτική προσέγγιση, καθώς η επαναστατικότητά του δεν μπορεί ν’ αποκωδικοποιηθεί με την εργαλειοθήκη της.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Ήφαιστος, η Αθηνά, ο Ερμής, ο Επιμηθέας, η Ιώ, η Πανδώρα και οι λοιποί πρωταγωνιστές της αισχύλειας τραγωδίας, στην εμπρηστική διασκευή της από τον Jeroen Olyslaegers, ξεδιπλώνουν μέσα από οκτώ μονολόγους τις περφόρμανς τους για τον ασεβή Τιτάνα. Την ίδια ώρα οι ηθοποιοί, ένας θίασος από αλχημιστές και ξωτικά με στολή αποφοίτων κολεγίου, τρίβουν ξεβράκωτοι τα γεννητικά τους όργανά με ορμή, προκειμένου να δημιουργήσουν φωτιά, συνουσιάζονται επί σκηνής, καταπίνουν φωτιές, παίζουν με τσεκούρια ή ψιθυρίζουν στα μικρόφωνα φλογοβόλα τσιτάτα από το «Rings of Fire» του Τζόνι Κας και το «Light my fire» των Doors. Σχεδόν ταυτόχρονα πετούν ο ένας στον άλλο κουβάδες με άμμο ή αδειάζουν στη μούρη τους πυροσβεστήρες, για να σβήσουν την εσωτερική τους φλόγα και την όποια πυροδότηση ανα-δημιουργίας.

Highlight της παράστασης οι ηθοποιοί ως μαύρα κουνελάκια-τυμπανιστές, στη λεπτή διαχωριστική γραμμή μεταξύ Χιου Χέφνερ και Ντούρασελ, να τραγουδούν σε επωδό το «Χάρε Κρίσνα».

Ο Προμηθέας του Φαμπρ ήταν ένα φαντασμαγορικό πολυθέαμα πρωτοποριακής κοπής, πιο παγανιστικό από το Όργιο της Ανεκτικότητας που παρουσίασε κατά την προηγούμενη επίσκεψή του στην Αθήνα, το 2009. Αντικατόπτριζε μ’ ευστοχία τον ολοκληρωτικά χαοτικό χαρακτήρα της εποχής και συνάμα ήταν αριστοτεχνικά καλοκουρδισμένος κι εξαντλητικά δουλεμένος από ερμηνευτική, χορογραφική και τεχνική σκοπιά.

―Αλέξανδρος Ρουκουτάκης

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ