Ο Ποντέσουα στην Αθήνα

Ο Ποντέσουα στην Αθήνα Facebook Twitter
Fugitive Pieces
0

» Γύρο και αρνί τρώγαμε σε τούρκικοεστιατόριο στη Γλυφάδα, σε μια μικρήπαρέα, με τον Τζέρεμι Ποντέσουα, πουαναστέναζε από τη χαρά του, ως Καναδόςπου δεν νοιάζεται καθόλου για τη σιλουέτατου και τα περιττά carbs πουκαταδιώκουν τους συναδέλφους του εξΑμερικής. Ο Τζέρεμι είναι ο σκηνοθέτηςμιας υπέροχης ταινίας, των ΠέντεΑισθήσεων, και ήλθε στην Αθήνα για ναδώσει μερικές συνεντεύξεις για τοκαινούργιο του φιλμ FugitivePieces, με θέμα έναεβραιόπουλο που μεγαλώνει στην Πολωνία,διαφεύγει στην Ελλάδα και καταλήγειστον Καναδά. Παίζουν η Μπαζάκα, οΚαραμίχος, ο Μπεγνής, η Έλλη Φωτίου, μαζίμε τις Ρασέλ Λεφέβρ και Λαρίσα Λάσκιν.Η ταινία πρωτοπαίχτηκε στο Τορόντο καιήταν να ανοίξει τις Νύχτες Πρεμιέρας,αλλά τελικά θα είναι το εναρκτήριο φιλμστο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, μιας και ηΡώμη έβαλε βέτο και ζήτησε να μην παιχτείαλλού πριν τη δική της φιέστα.

» Και με το που αναφέρθηκε η Ρώμη, με ρώτησεαν έχω δει καθόλου την ομώνυμη τηλεοπτικήμίνι σειρά, που ήδη βρίσκεται στον τρίτοκύκλο της. Δεν ήμουν προετοιμασμένος ήδιαβασμένος, και ούτως ή άλλως δεν είμαικολλημένος με τα αμερικάνικα σίριαλ.Με έβαλε στο κλίμα για την υπόθεση καιμου είπε, φυσικά, πως έχει σκηνοθετήσειεπεισόδια από τις πιο αξιοπρόσεχτεςσειρές που έχουν γυριστεί τα τελευταίαχρόνια: βρίσκεται στα creditsτου Six FeetUnder σχεδόν σε κάθε χρονιάαπό τις πέντε που διάρκεσε, στο Nip/Tuck,στο Queer asFolk, και στο LWord. Τώρα ετοιμάζεταινα γυρίσει επεισόδια από το Tudorsκαι παραμιλούσε από ευτυχία που τουδόθηκε η ευκαιρία να σκηνοθετήσει τονΠίτερ Ο' Τουλ, «τι σημασία και έμφασηδίνει στις λέξεις, πόσο σπάνιο είναιαυτό πλέον, αποκτούν καινούργιο νόημαμε έναν άλλον τονισμό».

» Δεν σκουριάζει ανάμεσα στις ταινίες μεαυτό το σύστημα και βρίσκεται στηντροχιά της νέας τάσης, εκεί όπου ητηλεόραση έχει αντικαταστήσει το σινεμάτων ενηλίκων, στα καλωδιακά κανάλια.Μετά πιάσαμε την κουβέντα για το σινεμά,μου είπε πόσο υπερτιμημένο θεωρεί τοΜυστικό Ποτάμι και υπερβολικό(συμφωνώ), ενώ θεωρεί τον Ίστγουντ ένανσπουδαίο σκηνοθέτη, ειδικά στουςΑσυγχώρητους (εκεί κι αν συμφωνώ!).Παραξενεύτηκε που δεν τα βρήκαμε στοInto the Wild,την καινούργια ταινία του Σον Πεν, μεθέμα έναν πιτσιρικά που χάνεται στηνάγρια φύση. Μπήκε στον κόπο να μου κάνειμια μακροσκελή και ιδιοφυή ανάλυση τηςlibertarian νοοτροπίας τωνΑμερικανών και να μου θυμίσει πως έχειεντρυφήσει, σκηνοθετώντας μια μίνισειρά με τίτλο Into theWest, πριν από μερικάχρόνια. Ο προφορικός του λόγος ήταν τόσοεντυπωσιακά συγκροτημένος που δεν μεξάφνιασε όταν μου είπε πως ξεκίνησε ωςκριτικός κινηματογράφου. Ανυπομονώ γιατο Fugitive Pieces,αλλά θα ήθελα να κάνουμε μια κουβένταμετά γι' αυτό. Στη Θεσσαλονίκη δεν θαείναι ωστόσο παρών. Θα έρθει όμως οπρωταγωνιστής Ράντε Σερμπέτζια, τονοποίο έχουμε δει και στο Μάτια ΕρμητικάΚλειστά.

» Μόλις γύρισα από το Παρίσι. Εντάξει,σύμφωνοι, δεν διαθέτει την ποπ κινητικότητατου Λονδίνου ή το μόνιμο γίγνεσθαι τηςΝέας Υόρκης ή την πλάκα του Λος Άντζελες,αλλά καλά κάνει και δεν αλλάζει. Όπωςτο άφησα από τότε που ήμουν φοιτητής.Σινεμαδούπολη μέχρι το κόκαλο. Παίζονταιτα πάντα και κυρίως για πολύ καιρό. Τακινέζικα, τα γιαπωνέζικα, τα γαλλικάφυσικά, τα καινούργια, τα μεγάλα, ακόμηοι Ζωές των Άλλων σε τρεις αίθουσες,τα παλιά αμερικάνικα, σε μικρά και μεγάλααφιερώματα και ρετροσπεκτίβες,ντουμπλαρισμένα και μη. Μια πόλη χωρίςφεστιβάλ ουσιαστικά, γιατί δεν τοχρειάζεται κιόλας. Κι έχεις και τουςΈλληνες σε γκρουπ, τη χειρότερη εκδοχήτου μαζικού τουρισμού. Πέτυχα γιατρούςπου πήγαιναν σε συνέδριο και επισκέπτεςπου γυρνούσαν από εξαντλητικά ψώνια σεimitation τρύπες και outletsτης συμφοράς. Δεν τους αξίζει το Παρίσι,και συγγνώμη δηλαδή. Φαντάζομαι πως δενθα πάτησαν στο Palais deTokyo γιατί θα νόμιζαν πωςείναι γιαπωνέζικο εστιατόριο, καιαντικρίζοντας τη Notre Dameθα σκέφτηκαν «τι παραπάνω έχει απότην Υπαπαντή μας;».

» Επίσης είδα δύο πρωτότυπα προγράμματαστο Arte για τους βρικόλακες,με αφορμή το Haloween, και τησχέση της εικόνας με τους εξωγήινους,και μου έφυγε το μυαλό. Διότι η κουλτούραθέλει το Γάλλο της, και αν κάποιοςεπιμένει ότι αυτά τα Arte-σκευάσματαείναι δήθεν, ας ζητήσει να τα δει και ναμετρήσει πόσοι δούλεψαν για να γίνουν.Καθώς έχουμε και την εντύπωση πως αυτάτα πράγματα ή γίνονται μόνο σε μορφήέρευνας ξεπέτας ή τσάμπα για την ψυχήτης τέχνης ή σε ντοκιμαντέρ για τοσινεμά.

Pulp Fiction
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ