Λίγους μήνες μετά την ανακοίνωση της διακοπής της μηνιαίας έκδοσης του θρυλικού σατιρικού περιοδικού Mad μετά από έξι δεκαετίες, έφυγε από την ζωή ένας από τους πιο εμβληματικούς εικονογράφους του που είχε συνδεθεί άρρηκτα με το ύφος, την αισθητική, και το πνεύμα του από την πρώτη περίοδο της κυκλοφορίας του στα μέσα της δεκαετίας του '50.
Ο Mort Drucker υπήρξε ο μετρ της καρικατούρας – πολιτικών, σταρ του Χόλιγουντ και κάθε είδους διασημότητας – και οι λεπτομερείς «πολυπληθείς» συνθέσεις του δημιούργησαν ολόκληρη σχολή. Η μεγάλη ειδικότητά του ήταν οι παρωδίες γνωστών ταινιών και τηλεοπτικών σειρών, από το "West Side Story" και τον «Νονό» μέχρι τις ταινίες του Γούντι Άλεν και όλες τις μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες μέχρι τις μέρες μας σχεδόν.
«Δεν πρέπει να υπάρχει κάποιος στο Χόλιγουντ που να μην τον έχω απεικονίσει», είχε πει το 2000 σε συνέντευξή του στους New York Times.
Το 2014, έγινε ο πρώτος που το απονεμήθηκε το Μετάλλιο της Τιμής από την National Society of Cartoonist για την συνολική προσφορά του στην τέχνη της γελοιογραφίας.
Το έργο του δεν περιορίστηκε στις σελίδες του Mad. Το εξώφυλλο που είχε κάνει το 1970 για το περιοδικό Time με τίτλο "Battle of the Senate" και στριμώχνει μοναδικά 15 πολιτικές φιγούρες – ανάμεσά τους ο τότε Πρόεδρος των ΗΠΑ Ρίτσαρντ Νίξον και ο Αντιπρόεδρος Σπύρος Άγκνιου – ανήκει στα εκθέματα της National Portrait Gallery.
Δικό του δημιούργημα επίσης ήταν η αφίσα για την ταινία "American Graffiti" του Τζορτζ Λούκας.
Γεννημένος στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, υπήρξε αυτοδίδακτος και έπιασε την πρώτη του δουλειά ως εικονογράφος στα 18 του κατόπιν σύστασης του πρωτοπόρου των graphic novels και εκ των κορυφαίων δημιουργών στην ιστορία των κόμικς, του Will Eisner, ο οποίος ήταν οικογενειακός φίλος.
Μιλώντας κάποτε για την δημιουργική του μέθοδο, ο Mort Drucker είχε πει ότι μοιάζει πολύ με storyboard κινηματογραφικής ταινίας: «Γίνομαι εγώ 'η κάμερα' και αναζητώ γωνίες, φωτισμό, κοντινά πλάνα, μακρινά πλάνα – όπως κι ο σκηνοθέτης, προσπαθώ κι εγώ να αφηγηθώ μια ιστορία με τον πιο ενδιαφέρον οπτικά τρόπο».
Το 2014, έγινε ο πρώτος που το απονεμήθηκε το Μετάλλιο της Τιμής από την National Society of Cartoonist για την συνολική προσφορά του στην τέχνη της γελοιογραφίας.
σχόλια