Γιώργος Φακίνος

Γιώργος Φακίνος Facebook Twitter
0

Η μάνα μου είναι η συγγραφέας Ευγενία Φακίνου.Είναι αστείο διότι σπάνια κάνουν το συνειρμό, δεν περιμένουν να είμαι εγώ ο γιoς της Φακίνου.

Στο σχολείο ήμασταν μια παρέα παιδιών που πάνω από όλα μάς ένωνε η αγάπη για τη μουσική.Αγοράζαμε μανιωδώς δίσκους και εκδίδαμε ένα μουσικό φανζίν που λεγόταν «After Life», για το οποίο παίρναμε συνεντεύξεις από underground συγκροτήματα της εποχής. Στέλναμε τις ερωτήσεις ταχυδρομικώς και με αυτό τον τρόπο μάς απαντούσαν. Η πιο γνωστή μπάντα που είχαμε πάρει συνέντευξη ήταν οι Concrete Blonde. Όταν πήραμε τις απαντήσεις τους πανηγυρίζαμε. Σημειωτέον ότι το φανζίν ήταν γραμμένο στα αγγλικά.

Κάποια στιγμή ξεκινήσαμε να κάνουμε εκπομπή σε έναν πειρατικό ραδιοφωνικό σταθμό που υπήρχε στη γειτονιά μας, στο Χαλάνδρι. Είχε μηχανήματα ένας παλιός ερασιτέχνης και κάθε Παρασκευή, μετά το σχολείο, πηγαίναμε εκεί. Μας άκουγαν όλοι οι συμμαθητές μας. Μεγάλη επιτυχία - ειδικά στις συμμαθήτριες. Μέσα από τον πειρατικό σταθμό διοργάνωσα και το πρώτο μου πάρτι στο ξενοδοχείο President, στα δεκαπέντε μου.

Ένα χρόνο αργότερα έπιασα την πρώτη μου δουλειά, παράλληλα με το σχολείο. Έκανα τη μουσική επιμέλεια στα Κακά Παιδιά (Λάλας - Ταγματάρχης). Αργότερα είχα δική μου εκπομπή στον Ωχ FM, μέχρι που «τα σπάσαμε» με τους ανθρώπους του σταθμού, οπότε και σταμάτησα το ραδιόφωνο μια για πάντα. Άλλωστε, δεν με ενδιέφερε καθόλου.

Το πρώτο μου επαγγελματικό djing το έκανα το ‘93 και από τότε παίζω μουσική non stop. Ήταν στο Next, το οποίο εν συνεχεία έγινε Underworld, το 2005. Η πρώτη φορά που έπαιξα εκεί ήταν βουτιά στα βαθιά. Είχε 600 άτομα κοινό και είχα χεστεί πάνω μου, αλλά τα κατάφερα, νομίζω. Ήταν πάντως αποκάλυψη για μένα. Έβλεπα τις αντιδράσεις του κόσμου ακριβώς εκεί μπροστά μου. Τελικά, είναι ιδανικό συναίσθημα να βλέπω τον κόσμο να περνάει καλά όταν παίζω μουσική. Αυτό είναι η επιβεβαίωσή μου.

Έχω περάσει πολύ δύσκολες μέρες κάνοντας αυτή τη δουλειά, αλλά τις ξεπέρασα γιατί κάπως έπρεπε να ζήσω. Δεν κάνω την πλάκα μου, όπως νομίζουν πολλοί, ούτε έχω και δεύτερη δουλειά, όπως κάνουν άλλοι. Αυτή είναι η μόνη δουλειά μου.

Τη μέρα νιώθω ότι δουλεύω σε γραφείο. Μιλάω με promoters, περφόρμερ, κλείνω καλλιτέχνες. Είναι μια full-time δουλειά. Υπάρχει μια προεργασία πίσω από την κάθε βραδιά που διοργανώνω.

Είμαι τρομερά αφοσιωμένος σε αυτό που κάνω και αυτό είναι που αντιλαμβάνεται και ο κόσμος. Ότι δηλαδή είμαι ειλικρινής στις προθέσεις μου.

Υπάρχει αυτό το στερεότυπο, ότι οι άνθρωποι της νύχτας είναι απαραίτητα μέσα στα ναρκωτικά, τα όπλα και τις παρανομίες. Αυτό μού φαίνεται αστείο. Καμία σχέση.

Πριν το Ίντερνετ δεν είχες κανένα εργαλείο για να προωθήσεις και να υποστηρίξεις τη δουλειά σου. Έπρεπε να βασίζεσαι σε άλλους για να βοηθηθείς. Τώρα δεν χρειάζεσαι τίποτα. Φτιάχνεις δικό σου Μyspace, δικό σου μπλογκ, δικό σου site και καθάρισες. Μπορείς να προωθήσεις τη δουλειά σου και τα οράματά σου μόνος σου, εφόσον το όλο θέμα έγινε τελείως DIY.

Το Second Skin είναι ένα μαγαζί για άτομα συνειδητοποιημένα σχετικά με αυτό που έρχονται να ακούσουν και να δουν. Τα φετιχιστικά σόου και τα «ιδιαίτερα» ντυσίματα είναι μέρος της τελετουργίας.

Σκάνε μύτη βέβαια και πολλοί περίεργοι. Μια φορά ήρθε ένας τύπος ντυμένος Αϊ-Βασίλης και σε κάποια φάση τα έβγαλε όλα και κυκλοφορούσε έτσι, γυμνός, ανάμεσα στον κόσμο. Στην αρχή δεν του είπαμε τίποτα, αλλά, όταν αργότερα άρχισε να πειράζει και να βάζει χέρι, του την είπαμε. Τα αντιμετωπίζουμε όλα αυτά με ψυχραιμία.

Νιώθω ότι θα παίζω για πάντα μουσική, όσο ουτοπικό και να ακούγεται αυτό. Ποτέ δεν ένιωσα ότι το djing μού στέρησε κάτι, διότι, πολύ απλά, ποτέ δεν στενοχωρήθηκα που κάθε Σαββατόβραδο ή κάθε παραμονή Πρωτοχρονιάς είχα να παίζω σε κάποιο μαγαζί.

Αυτό που με έχει διδάξει η ζωή είναι ότι με τη συγκεκριμένη δουλειά δεν μπορώ να έχω μια φυσιολογική σχέση. Άσε που μου αρέσει να είμαι μόνος μου - δεν μου πάνε οι longtime σχέσεις. Έχω φάει μπουνιές από γκόμενα, μια άλλη με περίμενε με το ρόπαλο έξω από το σπίτι μου ή, σε άλλη φάση, εμφανίστηκε κάποια, που ήρθε και μου πέταξε όλα τα CD κάτω, καθώς έπαιζα μουσική. Γι' αυτό σου λέω, δεν κάνω για σχέση.

Μου είχε πει σε κάποια φάση η μάνα μου, που την είχαν καλέσει σε μια εκδήλωση για τα 30 χρόνια της Τενεκεδούπολης: «Βρε αγόρι μου έλα μαζί μου, αλλά, σε παρακαλώ, μη βάλεις eye liner».Δεν έβαλα. Κι πατέρας μου μού λέει: «Τι το ήθελες το κραγιόν!» ή «Γιατί έβαψες τα νύχια των ποδιών σου;» και τέτοια. Με τον καιρό όμως τη συνηθίζουν την εμφάνισή μου.

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ