Mr. Bios, Βασίλης Χαραλαμπίδης Facebook Twitter
Through a glass darkly. Ο Βασίλης «έφαγε» ξανά πόρτα στον ίδιο του το χώρο, το Bios, στην Πειραιώς. Φωτό: Charlie Makkos/LIFO

Mr. Bios, Βασίλης Χαραλαμπίδης

0

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Ιπποκράτους σε ένα σπίτι 25 τ.μ. Πάνω από το Παρά Πέντε. Η μητέρα μου ζει ακόμα εκεί. Αυτός ο δρόμος έχει μεγάλη αντίφαση γιατί χωρίζει το Κολωνάκι από τα Εξάρχεια. Είναι η αγαπημένη μου περιοχή. Μ’έχουν συλλάβει πολλές φορές στα Εξάρχεια.

Παλιά τα πρεζάκια και η πλατεία ήταν μια αυτόνομη ζώνη. Ήξερες ότι όλο αυτό παρακολουθείται και είχε πλάκα.Πολλές φορές έβλεπες μπάτσους αποτυχημένα μεταμφιεσμένους σε junkies, που είχαν προσπαθήσει πολύ να αφομοιώσουν τη σημειολογία. Είχε πολύ πλάκα. Σχολείο άλλαζα κάθε χρόνο. Αυτό είχε να κάνει με τη μητέρα μου και το ανήσυχό της πνεύμα. Δεν ήξερα που θα ήμουν τον επόμενο χρόνο και για αυτό δεν έκανα ποτέ φίλους.

• Δεν έχω φίλους από το σχολείο, ενώ όλοι μου οι φίλοι έχουν φίλους από το σχολείο. Πέρασα και από ιδιωτικά και από δημόσια. Αυτό νομίζω είναι που μου διαμόρφωσε αυτό το συναίσθημα που έχω ακόμα και τώρα. Το συναίσθημα «δεν ανήκω». Και αυτό είναι κάτι που μπορείς να πεις με μεγάλη υπερηφάνεια και λύπη ταυτόχρονα.

Δεν πάω διακοπές. Έχουν μια ματαιότητα οι διακοπές. Έχω βρει εναλλακτικούς τρόπους διαφυγής. Φρικάρω όταν ο χρόνος περνάει χωρίς να κάνω κάτι.

• Μετά το σχολείο δεν θυμάμαι τι έκανα. Νομίζω δούλευα. Ναι. Ήταν τότε που οι γραφίστες παίρνανε κομπιούτερ και ήταν όλοι τους τρομοκρατημένοι. Ήταν τότε που οι παλιοί γραφίστες άρχισαν να πεθαίνουν σιγά-σιγά. Τραγικό και συγκλονιστικό μαζί. Τότε άρχισα να δουλεύω. Σε έναν γραφίστα δίπλα στο φροντιστήριο που πήγαινα. Με εκμεταλλεύτηκε, αλλά έμαθα πολλά. Πάρα πολλά. Έτσι άρχισα να ασχολούμαι με την γραφιστική. Πέρναγα όλη μου τη μέρα. Μέσα σ’ αυτό το γραφείο. Δεν σπούδασα ποτέ. Αυτός ο γραφίστας με σπούδασε.

• Μετά πέρασα από διάφορες διαφημιστικές και περιοδικά. Στην αρχή ενθουσιάζεσαι γιατί κάνεις το pack shot με τη σταγόνα που στάζει μέσα στο φλιτζάνι και σ’ αρέσει και μετά τελειώνει η δουλειά και πας σπίτι σου και δείχνεις τη σταγόνα και το φλιτζάνι στους φίλους κι εκείνοι σου λένε τι μαλακία είναι αυτή. Κι εκεί αρχίζεις να αναρωτιέσαι με τι ασχολείσαι.

• Μετά φτιάξαμε το περιοδικό future. Ήταν 3-4 περίεργα χρόνια. Δεν πήγε καλά και αποφάσισα να παρατήσω τη γραφιστική. Με είχε κουράσει αφάνταστα. Τότε βρέθηκα σε πολύ άσχημη κατάσταση. Δεν είχα δουλειά, δεν έβρισκα δουλειά και δεν είχα σπίτι. Είχα μείνει με τη μηχανή από βενζίνη και την παράτησα για 2 περίπου μήνες. Είχε πάρα πολύ ενδιαφέρον. Ζούσα στο σπίτι μιας φίλης στα Εξάρχεια.

Mr. Bios, Βασίλης Χαραλαμπίδης Facebook Twitter
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Ιπποκράτους σε ένα σπίτι 25τ.μ. Πάνω από το Παρά Πέντε. Φωτό: Charlie Makkos/LIFO

• Για οχτώ μήνες δεν μπορούσα να βρω δουλειά. Ήταν η πρώτη φορά που είχα αναγκαστεί να ψάξω δουλειά σε αγγελίες. Όλοι με απορρίπτανε. Τελικά με πήρανε στην Karamella. Έκατσα 2 χρόνια. Ούτε πολύ, αλλά ούτε και λίγο. Τσακωθήκαμε, με απολύσανε. Είχε και γαμώ τις φάσεις, γιατί είχα μπλεχτεί σε μια κατάσταση με πλεκτάνες, ίντριγκες και πισώπλατα μαχαιρώματα που πραγματικά είχε και γαμώ τις πλάκες. Ήταν μεγάλο ανθρώπινο σοκ για μένα.

• Όταν έφυγα από την Karamella, άρχισα να παίζω μουσική σε club. Όλα μου φαίνονταν άσκημα. Με κ, όχι με χ. Δεν έβλεπα τίποτα μπροστά μου. Αποφάσισα να πάω στην Αγγλία. Με φεσώσανε και δεν τα κατάφερα ποτέ. Μου έκαναν πάλι έξωση. Την 5η κατά σειρά. Έμενα τότε σε ένα νεοκλασικό στη Ζωοδόχου Πηγής. Η ιδιοκτήτρια ήταν πάμπλουτη και πρεζάκι. Ο γιος της είχε σκοτωθεί σε αυτοκινητιστικό. Τραγική ιστορία.

• Στην τελευταία μου έξωση, θυμάμαι, ρένταρα την Οδύσσεια του Διαστήματος για ένα fanzine όταν μπήκε ο επιμελητής μέσα στο σπίτι. Με πέταξαν έξω, σφράγισαν το σπίτι, αλλά εγώ συνέχισα να μένω για άλλους 4 μήνες μπαίνοντας από τον φωταγωγό. Τότε ξεκίνησα μαζί με τον Γιάννη ένα γραφιστικό γραφείο. Δηλαδή ένας υπολογιστής μέσα στην κρεβατοκάμαρα του Γιάννη. Φτιάξαμε, δηλαδή, μια εταιρεία φάντασμα λέγοντας σε όλους ότι αυτό το πράγμα λειτουργεί κανονικά δηλώνοντας ψεύτικες διευθύνσεις και ψεύτικα στοιχεία.  Τα πάντα ήταν στο αέρα. Δεν υπήρχε στην ουσία τίποτα. Έτσι πήραμε την Warner.

Πολλοί νομίζουν ότι το Bios τα έχει πάρει από διάφορους και ότι πίσω απ' αυτό κρύβονται πλούσιοι επιχειρηματίες. Δεν τα έχουμε πάρει από κανέναν. Δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να τα είχαμε πάρει, αλλά δυστυχώς δεν συνέβη ποτέ.

• Και ξαφνικά μπορούσαμε να κάνουμε ότι θέλαμε. Κι ήρθαν κι άλλοι φίλοι και δούλεψαν μαζί μας. Βγάλαμε λεφτά. Έτσι στήθηκε το Bios. Έτσι ξεκίνησε όλο αυτό. Ένα θεωρητικό όραμα που πολλές φορές αμφιβάλλω κι εγώ ο ίδιος αν υπάρχει. Με εκνευρίζει ο χαρακτηρισμός εναλλακτικός χώρος. Τον σιχαίνομαι.

Πολλοί νομίζουν ότι το Bios τα έχει πάρει από διάφορους και ότι πίσω απ’ αυτό κρύβονται πλούσιοι επιχειρηματίες. Δεν τα έχουμε πάρει από κανέναν. Δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να τα είχαμε πάρει, αλλά δυστυχώς δεν συνέβη ποτέ. Μια φορά είχαμε φτάσει πολύ κοντά, γιατί πήγαμε να μιλήσουμε με έναν υφυπουργό ανάπτυξης, αλλά μετά από 3 λεπτά συζήτησης πήγε να κατουρήσει και δεν γύρισε ποτέ. Πολλές φορές νιώθω ότι δεν τον θέλει η πόλη αυτόν το χώρο. Ότι οι άνθρωποι της δεν τον καταλαβαίνουν. Δεν ξέρω. Πραγματικά δεν ξέρω.

Mr. Bios, Βασίλης Χαραλαμπίδης Facebook Twitter
Θέλω να γίνουν χίλια δυο πράγματα. Όχι στο μέλλον. Αύριο. Φωτό: Charlie Makkos/LIFO

• Μερικές φορές νιώθω εγκλωβισμένος εδώ μέσα. Μοιάζουν όλα εφιαλτικά. Είμαι εντοιχισμένος σε αυτό το κτίριο. Έχω εμμονές με την πόλη. Μ’ αρέσει το κέντρο. Μ’ αρέσει η μιζέρια της Αθήνας πολύ. Παλιά πήγαινα για καφέ μόνο στο Zonars. Πουθενά αλλού. Τώρα κάθε Κυριακή πάω για κρέμα στον Βάρσο. Πάω στο Galaxy της Σταδίου. Έχουμε φτιάξει το ηχοσύστημα του κυρίου Γιάννη. DVD player με MP3. Πάω για φαγητό στην Κρήτη της πλατείας Κάνιγγος, στη Στοά, στον Τέλη, στον Αιγύπτιο. Αυτός κάνει το καλύτερο φαλάφελ που έχω φάει ποτέ.

• Λατρεύω επίσης το Dark Sun. Έχω να πάω καιρό, αλλά το λατρεύω. Οι αλυσίδες, η τηλεόραση που έπαιζε ταινίες του Κρονεμπεργκ, οι κομμένες κούκλες βιτρίνας, οι πανέμορφες γότθισσες με τα τούλια. Και η Rebound μ’ αρέσει. Γενικά βρίσκω φοβερά ελκυστική την gothic σκηνή. Δυστυχώς, δεν πέρασα ποτέ τη φάση heavy metal στο Λύκειο. Τώρα λυπάμαι πραγματικά για αυτό. Αλλά τώρα είναι αργά.

• Έχω μόνο ένα μπλουζάκι Suicidal Tendencies, που είχα πάρει από το Happening. Τίποτα άλλο. Πάντα άκουγα ξένα. Νιώθω τύψεις γι αυτό. Έχω μανία με το να μεταφράζω στίχους στα ελληνικά και αυτό έχει καταστρέψει στο μυαλό μου διάφορα τραγούδια. Ας πούμε, πολλά τραγούδια της Bjork θα μπορούσαν να είναι σκυλάδικα.

Mr. Bios, Βασίλης Χαραλαμπίδης Facebook Twitter
Μ’ αρέσει το κέντρο. Μ’ αρέσει η μιζέρια της Αθήνας πολύ. Φωτό: Charlie Makkos/LIFO

• Κάποια στιγμή κόλλησα με τους Depeche Mode. Στα μπουζούκια έχω πάει κανά δυο φορές, αλλά δεν βρήκα τίποτα ενδιαφέρον. Το προσπάθησα με την ελληνική μουσική, αλλά δεν τα κατάφερα. Πάντα με συγκινούσαν τα ηλεκτρονικά. Τα κουμπιά. Γράφω μουσική, αλλά είμαι τελείως ατάλαντος. Μια φορά είχαν καεί τα ηχεία την ώρα που έγραφα και δεν το είχα καταλάβει καν.

• Δεν πάω διακοπές. Έχουν μια ματαιότητα οι διακοπές. Έχω βρει εναλλακτικούς τρόπους διαφυγής. Φρικάρω όταν ο χρόνος περνάει χωρίς να κάνω κάτι. Στην γραφιστική πλέον δεν με ενδιαφέρει η ομορφιά. Με ενδιαφέρει η ενέργεια και η επικοινωνιακή της δύναμη. Με ενδιαφέρει η ουσία της. Μπορεί να λέω και βλακείες τώρα, γιατί πάντα όταν φτιάχνω μια αφίσα, προσπαθώ να την κάνω όμορφη.

• Δεν ξέρω. Μ’ αρέσει πολύ το Τσάο και το Χάι. Θα ήθελα πολύ να μπορούσα να το κάνω. Το ζηλεύω απίστευτα. Είναι συγκλονιστικό Σκέφτομαι συνεχώς πράγματα. Έχω μια συλλογή ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Θα γίνει μια έκθεση μ’ όλα αυτά. Θέλω να γίνουν χίλια δυο πράγματα. Όχι στο μέλλον. Αύριο. Αλλάζω συνεχώς. Αλλάζω τραγικά πολύ. Να φανταστείς, οι πρώτες κασέτες που αγόρασα ήταν Βeatles και Madonna. Δεν θυμάμαι ποια, αλλά είχε το Lucky Star.

-Αυτή που είχε και το Holiday?

-Μπράβο αυτή.

Οι Αθηναίοι
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT