Ο τραγουδιστής των Locomondo πιστεύει ότι στα social media βγάζουμε τα χειρότερα ένστικτά μας

Ο τραγουδιστής των Locomondo πιστεύει ότι στα social media βγάζουμε τα χειρότερα ένστικτά μας Facebook Twitter
Η δίκη μου φιλοσοφία είναι να σέβομαι κάτι που για κάποιον άλλο είναι ιερό, είτε είναι η Βίβλος, είτε το Κοράνι, είτε ο Παναθηναϊκός. Δεν είμαι αρνητικός σε τίποτα, αφήνω κάθε ενδεχόμενο ανοιχτό. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
0

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στους Αμπελοκήπους, κοντά στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, πίσω από το γήπεδο του Παναθηναϊκού. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη μυρωδιά από τις ανθισμένες νεραντζιές. Παίρναμε την μπάλα και βγαίναμε στον δρόμο μαζί με τ’ άλλα παιδιά. Τότε περνούσε ένα αυτοκίνητο κάθε δέκα λεπτά. Είχαμε φτιάξει και μια ποδοσφαιρική ομάδα και παίζαμε με άλλες γειτονιές. Ήταν ο δικός μας προσωπικός μύθος.

Στην αδερφή μου χρωστάω την αγάπη για τη μουσική. Ταξίδευε πολύ και έφερνε διάφορες κασέτες, τις οποίες άκουγα πριν κοιμηθώ. Ντέιβιντ Μπάουι, Σπρίνγκστιν, Κουίν, Κιουρ, τα πάντα, από την ποπ των ’80s μέχρι μουσικές της Καραϊβικής. Μέσα από αυτές έμαθα και τη ρέγκε. Νομίζω πως εκείνη την αίσθηση που ένιωθα ως παιδί, ακούγοντάς την, προσπαθώ να «αναστήσω» μέσα από τη μουσική που γράφω.

Δεν τα πηγαίνω καλά με τα social media. Τα χρησιμοποιώ λόγω δουλειάς, αλλά έχω την εντύπωση ότι βγάζουν στην επιφάνεια τα χειρότερα ένστικτά μας. Νομίζω ότι παλιότερα, όταν δεν υπήρχαν, το ίδιο το περιβάλλον μας συγκρατούσε από το να εκφέρουμε μια άποψη γεμάτη θυμό.

Ξεκίνησα να μαθαίνω πιάνο, αλλά δεν μου άρεσε κι έτσι ζήτησα να μου δώσουν την κιθάρα της αδερφής μου. Πρέπει να ήμουν 12 ετών. Πρώτος μου δάσκαλος ήταν ο αδερφός του ζωγράφου Φασιανού, ο Παύλος Φασιανός. Είναι ένας άνθρωπος που αγαπάω πολύ. Για ένα διάστημα έψαχνα μανιωδώς να βρω παιδιά για να παίξουμε παρέα ξένη μουσική, αλλά δεν έβρισκα. Στα 18 έφυγα για σπουδές στη Γερμανία και μπήκα στην πρώτη μου πανκ μπάντα.

Επέστρεψα στην Ελλάδα και πήγα στρατό, στο Ναυτικό για την ακρίβεια. Οι μουσικοί εκεί πάνε, τα καλά μπουζούκια, τα καλά μπάσα. Όπως λένε, άλλωστε, η Αεροπορία κερδίζει τον πόλεμο, οι φαντάροι βάζουν μετά τη σημαία και στο τέλος πηγαίνει το Ναυτικό για να κάνει τη δεξίωση. Ε, εμείς κάναμε τη δεξίωση.

Μέσα εκεί γνώρισα κάποια από τα παιδιά των Locomondo και αρχίσαμε να πειραματιζόμαστε με ρέγκε και ελληνικό στίχο, επειδή μας άρεσε αυτό το είδος. Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι είμαι 100% «ρεγκάς». Έχω παίξει πάρα πολύ ρεμπέτικο, φολκ, διάφορα.

Υπάρχουν ομοιότητες μεταξύ της ρέγκε και του ρεμπέτικου. Κάποτε είχαν ρωτήσει τον Θοδωρή (Τεντ) Μπαφαλούκο, τον άνθρωπο που έφτιαξε το Rockers, την πιο σημαντική ταινία για τη ρέγκε, γιατί αυτός, ένας Έλληνας, ασχολήθηκε με το συγκεκριμένο είδος μουσικής. Ο ίδιος απάντησε ότι του θύμιζε το ρεμπέτικο.

Ο τρόπος που περπατούσαν οι μουσικοί, οι κώδικες που είχαν, όλο το slang. Και η ρέγκε και το ρεμπέτικο προήλθαν από βίαιη μεταφορά πληθυσμών. Ξεκίνησαν στο περιθώριο και έγιναν οι εθνικές μουσικές των χωρών τους. Είναι laid back, έχουν πολλά παρόμοια στοιχεία, ακόμα και το θέμα των drugs είναι κοινό.

Ο τραγουδιστής των Locomondo πιστεύει ότι στα social media βγάζουμε τα χειρότερα ένστικτά μας Facebook Twitter
Νομίζω ότι περνάω λίγο τη φάση της «αντι-Αθήνας». Ίσως επειδή την έχω ζήσει στα καλά της. Έχουμε μαζευτεί πολλοί. Δεν χωράμε. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Όταν αρχίσαμε να πειραματιζόμαστε με τη ρέγκε και τον ελληνικό στίχο δεν μας ένοιαζε αν υπάρχει κοινό γι’ αυτήν τη μουσική στην Ελλάδα. Σ’ εκείνη την ηλικία δεν σκέφτεσαι πού απευθύνεσαι, ούτε δίσκους, ούτε τίποτα, ασχέτους του αν αυτά ήρθαν μετά. Τότε όλα ήταν ακόμα πολύ αθώα. Απλώς θέλαμε να παίζουμε. Η αλήθεια είναι ότι η επιτυχία των Locomondo με εξέπληξε.

Όταν συνειδητοποίησα το μέγεθος της έκθεσης, η πρώτη μου αντίδραση ήταν να κάνω πίσω, να βάλω φρένο. Μπορώ να πω ότι ακόμα και σήμερα αποφεύγω, όσο μπορώ, τη δημοσιότητα. Θεωρώ ότι εμπεριέχει κάτι νοσηρό. Σε αρρωσταίνει. Αν δεν το έχεις πολύ ανάγκη, δεν σου κάνει καλό.

Όταν είμαι πάνω στη σκηνή, μου βγαίνει όντως πολλή ενέργεια. Εκείνη την ώρα συμβαίνουν εντός μου απανωτές εκρήξεις. Και τα τραγούδια μας γι’ αυτό το πράγμα μιλάνε, για «βόμβες χαράς» και «δυνάμεις του καλού».

Δεν θεωρώ ότι είμαι κανένας βιρτουόζος ούτε διαθέτω καμιά φωνή με πολλές δυνατότητες, αλλά έχω αυτό το ταλέντο, μπορώ να μεταδίδω τη χαρά και την ένταση που νιώθω μέσα μου. Δεν γίνεται, βέβαια, να είσαιχαρούμενος non-stop. Στις συναυλίες ο κόσμος χαίρεται γιατί παίρνει πράγματα από σένα.

Άμα, όμως, παίζεις πολύ, κάποια στιγμή στερεύεις. Η μόνιμη κόντρα μου με το management είναι να παίζουμε όσο λιγότερα live γίνεται, γιατί θέλω αυτοί που πληρώνουν εισιτήριο να παίρνουν από εμάς το μάξιμουμ. Έχουμε δει πολλούς τύπους να «καίγονται» επειδή παίζουν σήμερα εδώ, αύριο το πρωί εκεί και το βράδυ ξανά κάπου αλλού. Πρέπει να μπορείς να δίνεις το 100%, χωρίς τη βοήθεια ουσιών. Εγώ δεν πίνω ούτε ένα ποτό. Κάθε φορά που το λέω όλοι με κοιτάζουν με απορία.

Η ενασχόληση με την τέχνη μπορεί να σε κάνει καλύτερο άνθρωπο, αν και οι άνθρωποι που θαυμάζω και θεωρώ ότι με επηρέασαν δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ κάτι τέτοιο. Ο Βαμβακάρης δεν έλεγε ποτέ ότι κάνει τέχνη, και όμως έχει αφήσει πίσω του έναν «ογκόλιθο». Ούτε ο Τσιτσάνης ισχυρίστηκε ποτέ ότι κάνει τέχνη.

Έλεγαν απλώς ότι γράφουν τραγούδια ή ότι «δουλεύουν απόψε εκεί». Όταν μιλάμε συνεχώς για τέχνη είναι και λίγο σαν να θέλουμε να μπούμε κι εμείς στο κλαμπ γιατί δεν είμαστε. Αν ήμασταν, δεν θα νιώθαμε την ανάγκη να το πούμε. Δεν ξέρω, για μένα καλλιτέχνες είναι ο Πικάσο, ο Μπάουι, οι άνθρωποι που έφτιαξαν τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο.

Ο τραγουδιστής των Locomondo πιστεύει ότι στα social media βγάζουμε τα χειρότερα ένστικτά μας Facebook Twitter
Πιστεύω περισσότερο σε μια πνευματική επανάσταση. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Νομίζω ότι περνάω λίγο τη φάση της «αντι-Αθήνας». Ίσως επειδή την έχω ζήσει στα καλά της. Έχουμε μαζευτεί πολλοί. Δεν χωράμε. Είμαστε 11 εκατομμύρια σε αυτήν τη χώρα και οι μισοί ζούμε στην Αθήνα. Το βλέπεις στους δρόμους, στο μποτιλιάρισμα. Μετά παίρνεις ένα λεωφορείο, ταξιδεύεις στον Έβρο ή στο Κιλκίς και για ώρες δεν βλέπεις ψυχή. Αυτός ο συνωστισμός δημιουργεί και όλη αυτή την ένταση. Δεν είναι οι άνθρωποι κακοί. Η Δικαιοσύνη και η δημοκρατία θέλουν αφθονία.

Βέβαια, έχει και ορισμένα στοιχεία που την κάνουν μοναδική. Το λεκανοπέδιο Αττικής είναι τοποθετημένο ανάμεσα σε τρία υπέροχα βουνά που δημιουργούν ρεύματα αέρα και σπρώχνουν το νέφος και το καυσαέριο μακριά. Αν δεν υπήρχαν αυτά θα είχαμε «πνιγεί». Είναι μια πόλη που επί της ουσίας «χύνεται» στη θάλασσα.

Το κέντρο της πόλης δεν με είλκυε ποτέ. Ακόμα και τους έρωτές μου τους έχω ζήσει στα πέριξ. Ψυρρή, Μοναστηράκι, Ακρόπολη, όλα αυτά τα μέρη είναι για να πας έναν φίλο σου από το εξωτερικό, να τον κάνεις μια βόλτα, έχουν αυτό το τουριστικό hype. Πιο πολύ συνδέθηκα με τη γειτονιά μου παρά μαζί τους.

Η δίκη μου φιλοσοφία είναι να σέβομαι κάτι που για κάποιον άλλο είναι ιερό, είτε είναι η Βίβλος, είτε το Κοράνι, είτε ο Παναθηναϊκός. Δεν είμαι αρνητικός σε τίποτα, αφήνω κάθε ενδεχόμενο ανοιχτό. Η πνευματικότητα είναι διαφορετικό πράγμα από τη θρησκεία. Είναι η προσπάθεια να επικοινωνήσεις με κάτι ανώτερο, ακόμη και αν αυτό είναι απλώς μια καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου.

Αυτό είναι που μας οδηγεί στη ζωή. Υπάρχει μια καλή και μια κακή εκδοχή του εαυτού μας και συνεχώς παίζουν μπουνιές μεταξύ τους. Μία πάει έτσι και μία αλλιώς. Εμείς αυτό προσπαθούμε να δείξουμε μέσα από τη μουσική και τους στίχους μας. Δεν μας ενδιαφέρει να στηλιτεύσουμε κάτι κακό για να κερδίσουμε φίλους.

Γιατί πολλές φορές, ξέρεις, υπάρχει και το είμαστε φίλοι μόνο και μόνο επειδή μισούμε το ίδιο πράγμα, όχι γιατί αγαπάμε το ίδιο πράγμα. Ο Τζο Στράμερ είχε πει ότι το συγκρότημα που αγαπάμε μάς κάνει καλύτερους ως είδος. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, δεν ξέρω αν το έχουμε καταφέρει.

Ο τραγουδιστής των Locomondo πιστεύει ότι στα social media βγάζουμε τα χειρότερα ένστικτά μας Facebook Twitter
Η αλήθεια είναι ότι η επιτυχία των Locomondo με εξέπληξε. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Δεν τα πηγαίνω καλά με τα social media. Τα χρησιμοποιώ λόγω δουλειάς, αλλά έχω την εντύπωση ότι βγάζουν στην επιφάνεια τα χειρότερα ένστικτά μας. Νομίζω ότι παλιότερα, όταν δεν υπήρχαν, το ίδιο το περιβάλλον μας συγκρατούσε από το να εκφέρουμε μια άποψη γεμάτη θυμό. Σήμερα από τα πληκτρολόγια βγαίνει τέτοιο μίσος που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν υπάρχει ελπίδα να συμβιώσουμε κάποτε ειρηνικά.

Πιστεύω περισσότερο σε μια πνευματική επανάσταση. Όταν είσαι είκοσι χρονών, βιάζεσαι να ζήσεις και θέλεις να κάνεις τα πάντα γρήγορα. Ζεις στη «φούσκα» του εφήμερου και του απόλυτου. Τα βλέπεις άσπρα-μαύρα κι έτσι αναγκάζεσαι να επιλέξεις στρατόπεδο. Μεγαλώνοντας, όμως, κάπως κουράζεσαι ή ωριμάζεις. Το άσπρο-μαύρο γίνεται πιο γκρίζο.

Ίσως η επόμενη επανάσταση ξεκινήσει μέσα από τα σπίτια. Στις μέρες μας πολλοί άνθρωποι κάνουν οικογένεια χωρίς να είναι έτοιμοι. Γι’ αυτό και το ποσοστό των διαζυγίων είναι τόσο υψηλό. Όταν οι ίδιοι οι γονείς δεν μπορούν να διαχειριστούν τις δικές τους ζωές, πώς θα μπορέσουν να μεγαλώσουν ισορροπημένα παιδιά; Αυτό πρέπει να αλλάξει. Μέσα από κει θα έρθει μια καλύτερη κοινωνία.

Οι Αθηναίοι
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Οι Αθηναίοι / Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Ένα απρόσμενο Σαββατοκύριακο σε ένα κότερο στάθηκε αρκετό για να αλλάξει τη ζωή του. Από την πρώτη του εμπειρία ως μάγειρας στον στρατό μέχρι τις κουζίνες των κορυφαίων εστιατορίων του κόσμου, κάθε σταθμός διαμόρφωσε τη φιλοσοφία του βραβευμένου σεφ. Σήμερα, μέσα από το αστεράτο Soil, αποδεικνύει πως η μαγειρική δεν είναι απλώς τέχνη, αλλά τρόπος ζωής.
M. HULOT
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ