Στέλλα Καλησπεράτου

Στέλλα Καλησπεράτου Facebook Twitter
0

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη. Η καταγωγή μου είναι από την Κέρκυρα και από την Πόλη. Στην Αθήνα πρέπει να ήρθα το 2003. Με τις ημερομηνίες δεν τα πάω καθόλου καλά. Είμαι χρυσόψαρο, όσον αφορά τη μνήμη.

Μένω στη Δεξαμενή. Αν δεν έμενα εκεί, θα ήθελα να μένω κάπου στη θάλασσα. Μου λείπει η θάλασσα. Όπου έχω μείνει, όμως, είναι κεντρικά. Ξέρεις πως ανά πάσα στιγμή θα βρεθείς με κόσμο δίπλα σου.

Μου αρέσει η Αθήνα, αλλά δεν τρελαίνομαι κιόλας. Είναι μια αρχαία πόρνη που βάφεται για να μοιάζει νέα. Ανεπιτυχώς. Αυτό που ξεχωρίζει είναι οι άνθρωποί της. Οι προσωπικότητες είναι που φτιάχνουν τις γειτονιές και τα πάντα. Λυπάμαι πολύ που βλέπω τους τουρίστες να ανεβαίνουν όλα αυτά τα σκαλοπάτια για να βρεθούν στο Λυκαβηττό και να αντικρίσουν απέραντο τσιμέντο. Στην Αθήνα δηλαδή τι έχουμε, μόνο την Ακρόπολη; Ευτυχώς που έγινε και το Νέο Μουσείο, για να έρχονται να βλέπουν κάτι οι άνθρωποι. Τα αφήνουμε πολύ απεριποίητα τα πράγματα, δεν τα προσέχουμε.

Η βασική μου δουλειά είναι οι εκφωνήσεις. Μου αρέσει να είμαι ο άνθρωπος που δεν φαίνεται. Πολλές φορές ακούω τη φωνή μου στα σούπερ μάρκετ και έχει πλάκα, ή σε ταξί, καμιά φορά, με καταλαβαίνουν οι οδηγοί και τα χάνουν.

Το γράψιμο στα περιοδικά ξεκίνησε και αυτό από τη διαφήμιση. Ήμουν κειμενογράφος και σιγά σιγά ξεκίνησε και το «δημοσιογράφος». Καλώς ή κακώς και τα δύο είδη γραψίματος στοχευμένα είναι: όλα αυτά τα νέα hype που προωθούμε κατά καιρούς και ο μέσος άνθρωπος δεν τα ξέρει. Όλο αυτό το κυνήγι για τα νέα πράγματα που πρέπει εμείς να πούμε πρώτοι είναι λίγο σαν διαφημιστικό τρικ. Ψάχνοντας συνεχώς το νέο χάνουμε την ουσία.

Μ' ενοχλεί που είμαστε τόσο πρόβατα. Μας λείπει η καλλιέργεια στα πάντα. Ειδικά στη μουσική. Το να ακούμε αυτά που θέλουμε εμείς και όχι αυτό που ακούει ο μπαμπάς μας. Μας βομβαρδίζουν από παντού για οτιδήποτε και πηγαίνουμε κάπου απ' όσα έχουν γράψει οι συντάκτες γι' αυτό. Δεν τα βλέπουμε με τα μάτια μας, δεν τα ζούμε. Συγκρούομαι με τον εαυτό μου κάθε φορά που είναι να γράψω κάτι και στο τέλος καταλήγω ότι είναι μια δουλειά που πρέπει να κάνω και γράφω για να πληρωθώ.

Δεν ήξερα τίποτα για το Mad όταν ήρθα στην Αθήνα. Είχα ένα φίλο που ασχολούνταν με το κανάλι. Πήγα στο casting σαν να πήγαινα σε μια θεατρική παράσταση. Έτσι κάνω την εκπομπή κιόλας τα τελευταία πέντε χρόνια. Γίνομαι μια καρικατούρα του εαυτού μου και αυτό νομίζω πως είναι και το καλύτερο.

Πρέπει ο κόσμος επιτέλους να καταλάβει πως οποιοσδήποτε μαλάκας έχει την ευκαιρία να βγει στο γυαλί δεν αξίζει κιόλας να σου δώσει το αυτόγραφό του. Είναι πολύ εύκολο στα χρόνια μας να μπεις στην τηλεόραση. Εγώ δεν την έχω ψωνίσει. Το πήρα από θεατρικής άποψης το θέμα και δεν κατάλαβα πως είμαι στην τηλεόραση. Μια σουρεάλ Στέλλα που, σαν τον Καραγκιόζη, προσπαθεί να σου πει όλη την ατζέντα του Σαββατοκύριακου. Δεν είμαι μια γκόμενα που απλά σου δείχνει πού να πας. Προσπαθώ να είμαι αστεία και όχι σέξι. Οι άνθρωποι που εκτίθενται πρέπει να καταλάβουν πως είναι λίγο τσαρλατάνοι, γιατί στην ουσία υπάρχουν για να ψυχαγωγούν τον κόσμο.

Δεν μπορείς να λες «γκόμενα» έναν άνθρωπο που βγαίνει έξω φορώντας μουστάκι. Δεν βλέπω ποτέ τον εαυτό μου ως γκόμενα, τον βλέπω ως τσαρλατάνο. Το κοριτσίστικο βγαίνει όταν θέλω ν' αγαπηθώ. Γίνομαι επιθυμητή, όταν είναι για έναν άνθρωπο. Δεν πιστεύω στα sex symbols. Τα sex symbols τα δημιουργούν τα περιοδικά. Η ομορφιά και το sex appeal δεν είναι αυτό που φανταζόμαστε. Ένας άνθρωπος είναι όμορφος για τις ιδέες του, για τον τρόπο που σου μιλάει, που σε αγγίζει. Όχι γιατί έχει μεγάλο στήθος ή σαρκώδη χείλη. Οι πιο όμορφοι άνθρωποι και οι πιο σέξι είναι αυτοί που δεν τους έχουν ανακαλύψει τα περιοδικά.

Την ιστορία με το μουστάκι την ξεκίνησα από το Λύκειο. Οι καθηγητές το ήξεραν και δεν τους πείραζε. Το είχαν συνηθίσει. Το μουστάκι είναι ένας τρόπος να μου θυμίζει να μην παίρνω τα πράματα στα σοβαρά. Κρύβουμε πάρα πολλούς εαυτούς μέσα μας και εμφανίζουμε τον καθένα ανάλογα με το ποιον έχουμε απέναντί μας. Μου αρέσει να γελοιοποιώ λίγο τα πράγματα. Αντιπαθώ όλο αυτό το χαριτωμένο ποζάρισμα. Θέλω να με δείχνουν οι άνθρωποι και να γελάνε με το μουστάκι μου.

Είναι ανεκπλήρωτος έρωτας το θέατρο. Έκανα από πέντε χρόνων. Οργάνωνα παραστάσεις, έφτιαχνα τις προσκλήσεις μόνη μου και τους φώναζα στην αυλή να με δουν. Όταν έδωσα εξετάσεις στην Αθήνα, δεν πήγα καν να δω τα αποτελέσματα. Μόλις είχα πιάσει δουλειά και δεν ήξερα αν ήμουν σε θέση να την αφήσω για τις σπουδές. Μου λείπει πάρα πολύ ο αυτοσχεδιασμός και να βρίσκομαι με ανθρώπους που ονειρεύονται και φαντάζονται μαζί. Θα έπρεπε το θέατρο να διδάσκεται στο σχολείο από το δημοτικό. Όπως και τα Αρχαία. Τα Αρχαία είναι το μόνο πράγμα που μας έχει μείνει. Ντρέπομαι να πηγαίνω σε αρχαιολογικούς χώρους και να μην μπορώ να διαβάσω τις επιγραφές.

Έχω κάτσει χιλιάδες ώρες έξω από την κονσόλα να κοιτάω τον DJ, αλλά τελικά μου αρέσει πιο πολύ να είμαι μέσα από την κονσόλα. Να περιμένει ο άλλος να τελειώσω. Κρυφά μηνύματα μέσα σε κομμάτια παίζονται πάντα. Και όποιος κατάλαβε κατάλαβε... Δεν είμαι επαγγελματιάς DJ. Παίζω με φίλους ή και μόνη μου σε μαγαζιά φίλων. Έτσι κι αλλιώς, ζούμε σε μια περίοδο που δεν πάς σε ένα μεγάλο κλαμπ να ακούσεις το μεγάλο DJ. Συγκροτούνται ομάδες από φίλους που καλούν τους φίλους τους. Είναι λίγο σαν να παίζεις στο σπίτι σου.

Σε μπουζούκια δεν πάω και τσιφτετέλια δεν χορεύω. Είναι μεγάλη πληγή. Το όργανο είναι ωραίο, η σκηνή είναι άσχημη. Πρώτο τραπέζι πίστα και €200 η φιάλη για να δεις πόσα φουστάνια θ' αλλάξει η τραγουδίστρια. Αν βρεθώ, όμως, μου αρέσει να ενσωματώνω όλο αυτό το φολκλόρ. Πουθενά δεν γουστάρω να κάθομαι αμέτοχη. Μου αρέσει το μπουζούκι. Τρελαίνομαι για Χιώτη και για Λίντα. Νομίζω πως είναι ό,τι καλύτερο έχει βγει σε αυτήν τη χώρα. Είναι εκπληκτικοί.

Νιώθω ότι έχω φτάσει κάπου. Στο τελευταίο ταξίδι είχε τρελές αναταράξεις το αεροπλάνο και εγώ σκεφτόμουν «εντάξει, και να πεθάνω τι έγινε;». Όταν το ξανασκέφτηκα αυτό, είπα «εντάξει, είσαι μια χαρά». Σίγουρα, όμως, έχω να ζήσω πολλά ακόμα.

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Από το Μπανγκλαντές ως τη Μόρια και την Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Oliveya Myrah

Οι Αθηναίοι / Μπανγκλαντές / Μόρια / Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Ovileya Myrah

«Για πολύ καιρό ο κόσμος μόνο έπαιρνε από μένα. Τώρα προσπαθώ κι εγώ να κερδίσω πράγματα, να νιώσω ότι έχω μια θέση»: Η διερμηνέας και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και σερβιτόρα στο Shamone είναι η Αθηναία της εβδομάδας. (Προσοχή: Το κείμενο περιλαμβάνει περιγραφές σεξουαλικής κακοποίησης και αυτοτραυματισμού.)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μανώλης Παπουτσάκης

Οι Αθηναίοι / Μανώλης Παπουτσάκης: «Νομίζεις ότι το χαίρεται ο εστιάτορας που αγοράζει και πουλάει ακριβά;»

Χαρούπι και Δέκα Τραπέζια στη Θεσσαλονίκη, Pharaoh στην Αθήνα. Ένας σεφ με μεγάλες επιτυχίες στο παλμαρέ του μιλά για το τώρα της γαστρονομίας, εξηγεί γιατί η ελληνική κουζίνα σήμερα δεν έχει σχέση με αυτό που ήταν κάποτε και ανοίγει το θέμα που συζητάνε οι foodies: Το sitting στα εστιατόρια.
M. HULOT
Κ.atou: «Kάποιοι χαλάνε λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Οι Αθηναίοι / Κ.atou: «Kάποιοι ξοδεύουν λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Η DJ που έχει δει στο Ντιτρόιτ να ακούνε το set της δυο κουνέλια έμαθε πρόσφατα τι πάει να πει «τέκνο με κ», ενώ η πόλη που πιστεύει ότι έχει την καλύτερη ηλεκτρονική σκηνή τώρα δεν είναι το Βερολίνο. Έχοντας ταξιδέψει σε τόσα μέρη, είναι χαρούμενη που ζει στην Αθήνα, αλλά δεν μπορεί να μείνει στο κέντρο της.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Cara Hoffman, συγγραφέας, δημοσιογράφος

Οι Αθηναίοι / Cara Hoffman: Από κράχτης σε ξενοδοχείο του Σταθμού Λαρίσης, συγγραφέας best-seller

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, ζει στα Εξάρχεια. Εγκατέλειψε το σχολείο για να γυρίσει τον κόσμο και στα δεκαεννέα έφτασε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας απένταρη, πιστεύοντας ότι θα πιάσει δουλειά σε ελαιώνες. Αυτή η πόλη την έκανε «καπάτσα», «της πιάτσας», της έμαθε πώς να γράψει ένα μυθιστόρημα, τους «Κράχτες» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg.
M. HULOT
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ