Εγώ είμαι πια μια ξένη

Εγώ είμαι πια μια ξένη Facebook Twitter
Κάποιες φορές είναι σαν να διακόπτεται απότομα και περίεργα η οικεία και εξελικτική σχέση που έχεις αποκτήσει μαζί τους μέσα στα χρόνια.
0

ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΗ ΔΙΝΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ σε τέτοια «επιδερμικά» ζητήματα που εμπίπτουν στα θολά και κακόβουλα πεδία του κουτσομπολιού και της σπέκουλας, αλλά καμιά φορά είναι δύσκολο. Ο αντιπερισπασμός είναι πολύ έντονος, σε βαθμό που σε αποσπά από τη ροή της αφήγησης, όταν βλέπεις σε μια ταινία ή σε μια σειρά μια διάσημη ηθοποιό να μοιάζει σαν να έχει αντικατασταθεί από ένα κέρινο, φλου, πορσελάνινο, απαστράπτον, παγωμένο, ταριχευμένο ομοίωμά της.

Ακόμα κι αν μοιάζουν δεδομένες πλέον οι πλαστικές επεμβάσεις και τα ελιξίρια νεότητας οποιουδήποτε είδους που κάνουν από μια ηλικία και μετά οι σταρ προκειμένου να απαλείψουν τις ρωγμές του χρόνου από τη μορφή τους, ακόμα κι αν αντιλαμβάνεται κανείς τις πιέσεις που δέχονται, ειδικά οι γυναίκες, να παραμείνουν για πάντα στο καθαρτήριο ανάμεσα στη νεότητα και το γήρας, δεν παύει σε κάποιες περιπτώσεις το θέαμα να μοιάζει αλλόκοτο –σαν νεκρή φύση που ζωντάνεψε– και να προκαλεί το πιο αδιάκριτο, εξεταστικό και καχύποπτο βλέμμα. 

Μα τι έχει κάνει; Πώς έγινε έτσι; Τι είναι αυθεντικό και τι είναι τοξίνη; Έχει μπει νυστέρι (και πού) ή βελόνα; Υπερβολικές δόσεις botox; Μαγικές κρέμες; Facetune; Φίλτρα; Οπτικά εφέ; Τεχνητή νοημοσύνη; Δεν μπορείς να εμπιστευτείς και την εικόνα πια…

Κάτι τέτοιες σκέψεις μου περνούσαν σαν ζιζάνια από το μυαλό καθώς εστίαζα υπνωτικά στη μορφή της Νικόλ Κίντμαν παρακολουθώντας το πρώτο επεισόδιο της νέας σειράς με τίτλο Expats όπου πρωταγωνιστεί. Όταν κατάφερα τελικά να αποδιώξω τα δαιμόνια και να συγκεντρωθώ στην πλοκή και τους χαρακτήρες, το επεισόδιο είχε φτάσει στο τέλος του (ελπίζω να επανέλθω με μια πιο εμπεριστατωμένη αποτίμηση διότι η σειρά που διαδραματίζεται στο Χονγκ Κονγκ έχει υποβλητική ατμόσφαιρα και μοιάζει να κρύβει ενδιαφέροντα μυστικά). 

Πριν από μερικά χρόνια, η διάσημη ηθοποιός Ρέιτσελ Γουάιζ είχε δηλώσει ότι «το botox πρέπει να απαγορευτεί στους ηθοποιούς, όπως τα στεροειδή στους αθλητές». Βαριές κουβέντες. Καθεμία και καθένας έχει το δικαίωμα να διαχειρίζεται την εμφάνισή του όπως επιθυμεί.

Ίσως ήμουν εγώ, η «γωνία» από την οποία την είδα στη συγκεκριμένη σειρά, ίσως δεν είναι τόσο αλλαγμένη στην πραγματικότητα η Νικόλ Κίντμαν, παρότι τα μουρμουρητά για τη «δουλειά» που έχει ή δεν έχει κάνει στο κύριο, υποτίθεται, εκφραστικό / ερμηνευτικό εργαλείο ενός ηθοποιού –το πρόσωπό του/της– βαστάνε ήδη εδώ και δύο δεκαετίες. Παραμένουν όμως στο επίπεδο της παραφιλολογίας και του «κίτρινου» τύπου καθόσον αποτελεί ταμπού να θίγονται τέτοια θέματα σε σοβαρά μέσα.

Ορθώς, γενικά. Αυτόν τον κανόνα όμως είχε τολμήσει να παραβεί το 2007 –με «θύμα» τη Νικόλ Κίντμαν– η επιφανής (και εξαιρετική στα κείμενά της) Αμερικανίδα κριτικός κινηματογράφου Στέφανι Ζάκαρεκ όταν στην κριτική της για την ταινία του Νόα Μπάουνμπακ, Margot at the Wedding, αναρωτιόταν: «Τι έχει κάνει η Νικόλ Κίντμαν στο πρόσωπό της..; Είναι ανειλικρινές να προσποιείται κανείς ότι δεν παρατηρεί καμία αλλαγή. Το δέρμα της είναι, χωρίς αμφιβολία, πανέμορφο. Αλλά έχει μετατραπεί στον μεγαλύτερο περιορισμό της: ένα όριο πέρα από το οποίο δεν μπορεί να τεντωθεί».

Πριν από μερικά χρόνια, η διάσημη ηθοποιός Ρέιτσελ Γουάιζ είχε δηλώσει ότι «το botox πρέπει να απαγορευτεί στους ηθοποιούς, όπως τα στεροειδή στους αθλητές».

Βαριές κουβέντες. Καθεμία και καθένας (και συχνά τα αποτελέσματα του ακραίου «λίφτινγκ» είναι πολύ πιο γκροτέσκα και αλλόκοτα στους άνδρες) έχει το δικαίωμα να διαχειρίζεται την εμφάνισή του όπως επιθυμεί. Απλά, κάποιες φορές και ειδικά όταν πρόκειται για ερμηνεύτριες και ερμηνευτές τόσο μεγάλου διαμετρήματος και με τόσο μεγάλη ιστορία ανάμεσα σ’ εκείνους και το κοινό, όπως στην περίπτωση της Νικόλ Κίντμαν, είναι σαν να διακόπτεται απότομα και περίεργα η οικεία και εξελικτική σχέση που έχεις αποκτήσει μαζί τους μέσα στα χρόνια.

Αντί να χάνονται στον ρόλο τους παραμένοντας αναγνωρίσιμοι, τους παρατηρείς σαν αξιοπερίεργα όντα που στέκονται εκτός χρόνου αλλά κυρίως εκτός τόπου και εκτός πλαισίου της αφήγησης την οποία υπηρετούν. Ειδικά δε σε ταινίες ή σειρές εποχής όπου ξέρεις ότι τον καιρό που εκτυλίσσεται η υπόθεση, δεν υπήρχαν τόσο ρετουσαρισμένα πρόσωπα σαν αυτό της πρωταγωνίστριας. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ