Εγώ είμαι πια μια ξένη

Εγώ είμαι πια μια ξένη Facebook Twitter
Κάποιες φορές είναι σαν να διακόπτεται απότομα και περίεργα η οικεία και εξελικτική σχέση που έχεις αποκτήσει μαζί τους μέσα στα χρόνια.
0

ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΗ ΔΙΝΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ σε τέτοια «επιδερμικά» ζητήματα που εμπίπτουν στα θολά και κακόβουλα πεδία του κουτσομπολιού και της σπέκουλας, αλλά καμιά φορά είναι δύσκολο. Ο αντιπερισπασμός είναι πολύ έντονος, σε βαθμό που σε αποσπά από τη ροή της αφήγησης, όταν βλέπεις σε μια ταινία ή σε μια σειρά μια διάσημη ηθοποιό να μοιάζει σαν να έχει αντικατασταθεί από ένα κέρινο, φλου, πορσελάνινο, απαστράπτον, παγωμένο, ταριχευμένο ομοίωμά της.

Ακόμα κι αν μοιάζουν δεδομένες πλέον οι πλαστικές επεμβάσεις και τα ελιξίρια νεότητας οποιουδήποτε είδους που κάνουν από μια ηλικία και μετά οι σταρ προκειμένου να απαλείψουν τις ρωγμές του χρόνου από τη μορφή τους, ακόμα κι αν αντιλαμβάνεται κανείς τις πιέσεις που δέχονται, ειδικά οι γυναίκες, να παραμείνουν για πάντα στο καθαρτήριο ανάμεσα στη νεότητα και το γήρας, δεν παύει σε κάποιες περιπτώσεις το θέαμα να μοιάζει αλλόκοτο –σαν νεκρή φύση που ζωντάνεψε– και να προκαλεί το πιο αδιάκριτο, εξεταστικό και καχύποπτο βλέμμα. 

Μα τι έχει κάνει; Πώς έγινε έτσι; Τι είναι αυθεντικό και τι είναι τοξίνη; Έχει μπει νυστέρι (και πού) ή βελόνα; Υπερβολικές δόσεις botox; Μαγικές κρέμες; Facetune; Φίλτρα; Οπτικά εφέ; Τεχνητή νοημοσύνη; Δεν μπορείς να εμπιστευτείς και την εικόνα πια…

Κάτι τέτοιες σκέψεις μου περνούσαν σαν ζιζάνια από το μυαλό καθώς εστίαζα υπνωτικά στη μορφή της Νικόλ Κίντμαν παρακολουθώντας το πρώτο επεισόδιο της νέας σειράς με τίτλο Expats όπου πρωταγωνιστεί. Όταν κατάφερα τελικά να αποδιώξω τα δαιμόνια και να συγκεντρωθώ στην πλοκή και τους χαρακτήρες, το επεισόδιο είχε φτάσει στο τέλος του (ελπίζω να επανέλθω με μια πιο εμπεριστατωμένη αποτίμηση διότι η σειρά που διαδραματίζεται στο Χονγκ Κονγκ έχει υποβλητική ατμόσφαιρα και μοιάζει να κρύβει ενδιαφέροντα μυστικά). 

Πριν από μερικά χρόνια, η διάσημη ηθοποιός Ρέιτσελ Γουάιζ είχε δηλώσει ότι «το botox πρέπει να απαγορευτεί στους ηθοποιούς, όπως τα στεροειδή στους αθλητές». Βαριές κουβέντες. Καθεμία και καθένας έχει το δικαίωμα να διαχειρίζεται την εμφάνισή του όπως επιθυμεί.

Ίσως ήμουν εγώ, η «γωνία» από την οποία την είδα στη συγκεκριμένη σειρά, ίσως δεν είναι τόσο αλλαγμένη στην πραγματικότητα η Νικόλ Κίντμαν, παρότι τα μουρμουρητά για τη «δουλειά» που έχει ή δεν έχει κάνει στο κύριο, υποτίθεται, εκφραστικό / ερμηνευτικό εργαλείο ενός ηθοποιού –το πρόσωπό του/της– βαστάνε ήδη εδώ και δύο δεκαετίες. Παραμένουν όμως στο επίπεδο της παραφιλολογίας και του «κίτρινου» τύπου καθόσον αποτελεί ταμπού να θίγονται τέτοια θέματα σε σοβαρά μέσα.

Ορθώς, γενικά. Αυτόν τον κανόνα όμως είχε τολμήσει να παραβεί το 2007 –με «θύμα» τη Νικόλ Κίντμαν– η επιφανής (και εξαιρετική στα κείμενά της) Αμερικανίδα κριτικός κινηματογράφου Στέφανι Ζάκαρεκ όταν στην κριτική της για την ταινία του Νόα Μπάουνμπακ, Margot at the Wedding, αναρωτιόταν: «Τι έχει κάνει η Νικόλ Κίντμαν στο πρόσωπό της..; Είναι ανειλικρινές να προσποιείται κανείς ότι δεν παρατηρεί καμία αλλαγή. Το δέρμα της είναι, χωρίς αμφιβολία, πανέμορφο. Αλλά έχει μετατραπεί στον μεγαλύτερο περιορισμό της: ένα όριο πέρα από το οποίο δεν μπορεί να τεντωθεί».

Πριν από μερικά χρόνια, η διάσημη ηθοποιός Ρέιτσελ Γουάιζ είχε δηλώσει ότι «το botox πρέπει να απαγορευτεί στους ηθοποιούς, όπως τα στεροειδή στους αθλητές».

Βαριές κουβέντες. Καθεμία και καθένας (και συχνά τα αποτελέσματα του ακραίου «λίφτινγκ» είναι πολύ πιο γκροτέσκα και αλλόκοτα στους άνδρες) έχει το δικαίωμα να διαχειρίζεται την εμφάνισή του όπως επιθυμεί. Απλά, κάποιες φορές και ειδικά όταν πρόκειται για ερμηνεύτριες και ερμηνευτές τόσο μεγάλου διαμετρήματος και με τόσο μεγάλη ιστορία ανάμεσα σ’ εκείνους και το κοινό, όπως στην περίπτωση της Νικόλ Κίντμαν, είναι σαν να διακόπτεται απότομα και περίεργα η οικεία και εξελικτική σχέση που έχεις αποκτήσει μαζί τους μέσα στα χρόνια.

Αντί να χάνονται στον ρόλο τους παραμένοντας αναγνωρίσιμοι, τους παρατηρείς σαν αξιοπερίεργα όντα που στέκονται εκτός χρόνου αλλά κυρίως εκτός τόπου και εκτός πλαισίου της αφήγησης την οποία υπηρετούν. Ειδικά δε σε ταινίες ή σειρές εποχής όπου ξέρεις ότι τον καιρό που εκτυλίσσεται η υπόθεση, δεν υπήρχαν τόσο ρετουσαρισμένα πρόσωπα σαν αυτό της πρωταγωνίστριας. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ