Ένα απεριτίφ στο Προεδρικό Μέγαρο

Ένα απεριτίφ στο Προεδρικό Μέγαρο Facebook Twitter
Το μοτίβο γνωστό και προβλέψιμο. Επιπλήξεις και συστάσεις προς την Τουρκία, λίγη Κύπρος, λίγη επικαιρότητα, το «κόκκινο χαλί» της εκδήλωσης , η Γιάννα, «τα πηγαδάκια», «οι ωραίες παρουσίες», οι καλτ εμφανίσεις. Φωτ.: Eurokinissi
0



Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ
θα μπορούσε να είναι πολύ πιο γραφική, κραυγαλέα και αμφιλεγόμενη αυτή η ετήσια εθιμοτυπική τελετουργία που λέγεται Γιορτή της Δημοκρατίας και λαμβάνει χώρα στον κήπο του Προεδρικού Μεγάρου. Κάθε χώρα άλλωστε έχει ένα αντίστοιχο event – πανηγύρι των θεσμών και ας θεωρήσουμε εαυτούς τυχερούς τουλάχιστον που το δικό μας δεν ξεφεύγει σε ακραίες κακογουστιές όπως άλλες θεσμικές και εθνικοπατριωτικές εκδηλώσεις επετειακού χαρακτήρα που διοργανώνει το ελληνικό κράτος. 

Το μοτίβο γνωστό και προβλέψιμο. Επιπλήξεις και συστάσεις προς την Τουρκία, λίγη Κύπρος, λίγη επικαιρότητα –  εν προκειμένω, το ζήτημα του εμβολιασμού και η πανδημία που αρνείται να μας κάνει τη χάρη να σβήσει οικειοθελώς –  το «κόκκινο χαλί» της εκδήλωσης , η Γιάννα, «τα πηγαδάκια», «οι ωραίες παρουσίες», οι καλτ εμφανίσεις. Και βέβαια η παραδοσιακή σύναξη των πολιτικών αρχηγών, εκεί όπου φέτος ο Γιάνης Βαρουφάκης φέρεται να αποκάλυψε στην εκλεκτή ομήγυρη ότι έκοψε το αλκοόλ πριν από λίγους μήνες, όταν έκλεισε τα 60α του γενέθλια. 

Από τις «συμβολικές» προσωπικότητες που είχαν προσκληθεί σαφώς πιο ηχηρή (και συμβολική) υπήρξε η απουσία της Μάγδας Φύσσα, ενώ αναμενόμενη μάλλον ήταν η απουσία του Γιάννη Αντετοκούνμπο ο οποίος επίσης είχε προσκληθεί αλλά είναι ακόμα στο Μιλγουόκι και πανηγυρίζει, ολοκληρώνοντας παράλληλα την αποθεραπεία του.  

Από την παραδοσιακή αυτή σύναξη στο κιόσκι απουσίαζε ως γνωστόν ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, ο οποίος είχε προηγουμένως ενημερώσει με επιστολή του την Προεδρία πως δεν θα παρευρεθεί, αντιδρώντας στις προσκλήσεις «ατόμων που δεν έχουν καμία σχέση με την εκδήλωση αυτή π.χ. ΛΟΑΤΚΙ, ‘μετανάστες’ κλπ.» και τονίζοντας ότι «αυτές οι εκδηλώσεις μνήμης και τιμής δεν μπορεί να γίνουν εργαλείο προώθησης ιδεοληψιών ή προσωπικών απόψεων περί ‘πολιτικής ορθότητας’, διότι έτσι αμαυρώνεται η ίδια η σημασία της επετείου». Άπειροι συμπολίτες μας συμμερίζονται τέτοιου είδους «αντιλήψεις» και πολλοί εξ αυτών έχουν ψηφίσει πιο «συστημικά» κόμματα από αυτό του κ. Βελόπουλου. 

Παρότι όμως έχει περάσει από μια διαδικασία rebranding η εκδήλωση, επιθυμώντας να εμφανίζεται χαλαρή και ανοιχτή στις κοινωνικές δυνάμεις υπό το σλόγκαν «η Δημοκρατία μάς χωράει όλους», υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να βρεθείς την τελευταία στιγμή στην μαύρη λίστα – ασχέτως αν λογάριαζες να παρευρεθείς ή όχι –  όπως συνέβη στην περίπτωση του διασώστη προσφύγων Ιάσονα Αποστολόπουλου ο οποίος επρόκειτο να παρασημοφορηθεί για το έργο του αλλά έφαγε «Χ» επειδή αποκαλύφθηκε ότι κατά το παρελθόν είχε χρησιμοποιήσει κριτικό λόγο και μη κολακευτικούς χαρακτηρισμούς κατά επιφανών εκπροσώπων της πολιτικής εξουσίας. 

Από τις «συμβολικές» προσωπικότητες που είχαν προσκληθεί (ανάμεσά τους και η Σοφία Μπεκατώρου η οποία παρευρέθηκε) σαφώς πιο ηχηρή (και συμβολική) υπήρξε η απουσία της Μάγδας Φύσσα, ενώ αναμενόμενη μάλλον ήταν η απουσία του Γιάννη Αντετοκούνμπο ο οποίος επίσης είχε προσκληθεί (και εάν τελικά ερχόταν θα αποτελούσε τον αναμφισβήτητο σούπερ σταρ της εκδήλωσης η οποία αρκέστηκε στην παρουσία του δημοφιλούς Βασίλη Σπανούλη) αλλά είναι ακόμα στο Μιλγουόκι και πανηγυρίζει, ολοκληρώνοντας παράλληλα την αποθεραπεία του.  

Ένα απεριτίφ στο Προεδρικό Μέγαρο Facebook Twitter
Μιχαήλ Μαρμαρινός, Γιώργος Λούκος, πέρισυ στο Προεδρικό Μέγαρο. ΕUROKINISSI

Όσον αφορά τις καλτ εμφανίσεις, ήταν μάλλον απογοητευτικός ο φετινός απολογισμός (η μάσκα τα εξισώνει και τα ξενερώνει όλα). Κάποια ενδιαφέροντα σπαράγματα δεξιά κι αριστερά, τίποτα όμως που να μπορεί να συγκριθεί με την περσινή αλησμόνητη είσοδο του Μιχαήλ Μαρμαρινού, ντυμένου σαν κακού από γουέστερν ή σαν μαυροπουκαμισά από την Κρήτη που έμπλεξε στην πρωτεύουσα με τα καλλιτεχνικά και με τα ντραγκς και με άγρια ξενύχτια που καταλήγουν σε κουλά ατυχήματα, όπως δήλωνε ο γύψος στο χέρι του.   

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν ο κακοποιητής δηλώνει φεμινιστής

Daily / Όταν ο κακοποιητής δηλώνει φεμινιστής

Οι συντριπτικές αποκαλύψεις για σωρεία σεξουαλικών επιθέσεων εκ μέρους του διάσημου συγγραφέα Νιλ Γκέιμαν, ο οποίος συχνά εμφανιζόταν ως «φεμινιστής», αποδεικνύουν ότι οι χαρισματικοί άνθρωποι, αλλά και τα «power couples», πρέπει να προσεγγίζονται με ιδιαίτερη προσοχή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η προβοκατορία του Τοσκάνι

Daily / Η προβοκατορία του Τοσκάνι

Η πιο σημαντική, η πιο καίρια φωτογραφία που συνδέθηκε με τον Ολιβιέρο Τοσκάνι και τις αμφιλεγόμενες διαφημιστικές πρακτικές του –η θρησκευτική σχεδόν εικόνα του λιπόσαρκου ασθενή του AIDS στο νεκροκρέβατό του– δεν ήταν δική του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ