Το μαγνητικό cringe του Στέφανου Κασσελάκη

Το μαγνητικό cringe του Στέφανου Κασσελάκη Facebook Twitter
«Σας καταθέτω σήμερα την πιο βαθιά μου αλήθεια», δήλωσε ο Στέφανος Κασσελάκης, αναπτύσσοντας για μια ακόμη φορά ένα είδος μεσσιανικού λόγου στον οποίο δεν είναι ξεκάθαρο αν έχει εξασκηθεί ή αν του βγαίνει φυσιολογικά. Φωτ.: Κωνσταντίνος Τσακαλίδης/ SOOC
0

ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΑ –από τότε που εμφανίστηκε ως πολιτικός κομήτης καταρρίπτει το ένα μετά το άλλο τα ταμπού που είχαν απομείνει περί δημόσιας εικόνας–, η ομιλία του Στέφανου Κασσελάκη στη Θεσσαλονίκη με φόντο τον Θερμαϊκό ήταν ένα αλλόκοτο και «θεσμικά» πρωτοποριακό θέαμα.

Η εξαγγελία του ότι θα χρησιμοποιούσε την προεκλογική συγκέντρωση για να καταθέσει «δημοσίως» το πόθεν έσχες του διασφάλισε μια σχετική προσμονή (τι άλλο θα δούμε πια;) και μια θεαματικότητα, η οποία λογικά καπέλωσε την προεκλογική ομιλία του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ («Κίνημα Αλλαγής») που πραγματοποιούνταν την ίδια ώρα λίγο παραπέρα.

Πώς να φλερτάρεις με το βιωματικό cringe χωρίς να του παραδίνεσαι ολοκληρωτικά: αυτό είναι ίσως που με ελκύει τελικά περισσότερο στον –αχαρτογράφητο ακόμα– κόσμο του Στέφανου Κασσελάκη, πέρα από το πόσο εντυπωσιακά αεικίνητος και πανταχού παρόν ο ίδιος εμφανίζεται.

Όχι ότι έχουν σημασία πλέον τα πλήθη που (δεν) παρίστανται ή ακόμα και το περιεχόμενο των προεκλογικών ομιλιών. Έχει περάσει προ πολλού η εποχή που τα κόμματα εξουσίας «τις βγάζανε και τις μετράγανε» δημοσίως, που συναγωνίζονταν ποιο θα μαζέψει περισσότερο κόσμο στις προεκλογικές συγκεντρώσεις. Τέτοιες υπερπαραγωγές δεν φτουράνε πια και επίσης ο βίος εν Ελλάδι δεν είναι πια τόσο υπαίθριος όπως κάποτε. Η αρένα είναι παντού πλέον και κυρίως στην οθόνη σου. Όπως βλέπουμε εδώ και χρόνια στις αμερικανικές σειρές και ταινίες, για να στηθεί ένα τέτοιο πολιτικό event δεν απαιτούνται παρά μόνο ένα μικρόφωνο και μια κάμερα.

Το κοινό δεν είναι απαραίτητο, όπως φάνηκε άλλωστε και από τον λίγο σχετικά κόσμο που παρακολούθησε με ήπιο ενθουσιασμό αλλά και με βλέμματα απορίας, υποθέτει κανείς, τον κ. Κασσελάκη να παρουσιάζει στη γιγαντοοθόνη της εκδήλωσης ένα excel με τα περιουσιακά του στοιχεία.

«Σας καταθέτω σήμερα την πιο βαθιά μου αλήθεια», δήλωσε, αναπτύσσοντας για μια ακόμη φορά ένα είδος μεσσιανικού λόγου στον οποίο δεν είναι ξεκάθαρο αν έχει εξασκηθεί ή αν του βγαίνει φυσιολογικά. Δεν είναι ξεκάθαρο επίσης και το εξής: Είναι αξιέπαινος ως αυτοδημιούργητος ή ως προνομιούχος με χρυσή καρδιά; Κάθε τόσο μοιάζει να αλλάζει το αφήγημα. 

Μερικά χαρακτηριστικά αποφθέγματα από το Κατά Στέφανον Ευαγγέλιο, όπως ακούστηκαν στην ομιλία του στη Θεσσαλονίκη: «Σάρκα από τη σάρκα σας είμαι», «Ήρθα με μισά ελληνικά αλλά ολόκληρη ψυχή», «Ήμουν ένα δέντρο που ζούσε χωρίς τις ρίζες του, οι ρίζες μου ήταν πάντα εδώ», «Η ζωή μου είναι γεμάτη ρωγμές, κορυφώσεις και μεγάλες πτώσεις», «Ήμουν τυχερός, βίωσα έντονα και τον ουρανό και τον γκρεμό…».

Πώς να φλερτάρεις με το βιωματικό cringe χωρίς να του παραδίνεσαι ολοκληρωτικά: αυτό είναι ίσως που με ελκύει τελικά περισσότερο στον –αχαρτογράφητο ακόμα– κόσμο του Στέφανου Κασσελάκη, πέρα από το πόσο εντυπωσιακά αεικίνητος και πανταχού παρών ο ίδιος εμφανίζεται – από τα Ιεροσόλυμα και τη Δυτική Όχθη (μπράβο του, σε κάθε περίπτωση, που πήγε) μέχρι τον τελικό του Conference League στην ΟΠΑΠ Arena. Δεν το λέω ειρωνικά. Η υπερ-έκθεση λειτουργεί, όποιος πιστεύει το αντίθετο πλανάται πλάνη οικτρά.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ