Το μαγνητικό cringe του Στέφανου Κασσελάκη

Το μαγνητικό cringe του Στέφανου Κασσελάκη Facebook Twitter
«Σας καταθέτω σήμερα την πιο βαθιά μου αλήθεια», δήλωσε ο Στέφανος Κασσελάκης, αναπτύσσοντας για μια ακόμη φορά ένα είδος μεσσιανικού λόγου στον οποίο δεν είναι ξεκάθαρο αν έχει εξασκηθεί ή αν του βγαίνει φυσιολογικά. Φωτ.: Κωνσταντίνος Τσακαλίδης/ SOOC
0

ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΑ –από τότε που εμφανίστηκε ως πολιτικός κομήτης καταρρίπτει το ένα μετά το άλλο τα ταμπού που είχαν απομείνει περί δημόσιας εικόνας–, η ομιλία του Στέφανου Κασσελάκη στη Θεσσαλονίκη με φόντο τον Θερμαϊκό ήταν ένα αλλόκοτο και «θεσμικά» πρωτοποριακό θέαμα.

Η εξαγγελία του ότι θα χρησιμοποιούσε την προεκλογική συγκέντρωση για να καταθέσει «δημοσίως» το πόθεν έσχες του διασφάλισε μια σχετική προσμονή (τι άλλο θα δούμε πια;) και μια θεαματικότητα, η οποία λογικά καπέλωσε την προεκλογική ομιλία του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ («Κίνημα Αλλαγής») που πραγματοποιούνταν την ίδια ώρα λίγο παραπέρα.

Πώς να φλερτάρεις με το βιωματικό cringe χωρίς να του παραδίνεσαι ολοκληρωτικά: αυτό είναι ίσως που με ελκύει τελικά περισσότερο στον –αχαρτογράφητο ακόμα– κόσμο του Στέφανου Κασσελάκη, πέρα από το πόσο εντυπωσιακά αεικίνητος και πανταχού παρόν ο ίδιος εμφανίζεται.

Όχι ότι έχουν σημασία πλέον τα πλήθη που (δεν) παρίστανται ή ακόμα και το περιεχόμενο των προεκλογικών ομιλιών. Έχει περάσει προ πολλού η εποχή που τα κόμματα εξουσίας «τις βγάζανε και τις μετράγανε» δημοσίως, που συναγωνίζονταν ποιο θα μαζέψει περισσότερο κόσμο στις προεκλογικές συγκεντρώσεις. Τέτοιες υπερπαραγωγές δεν φτουράνε πια και επίσης ο βίος εν Ελλάδι δεν είναι πια τόσο υπαίθριος όπως κάποτε. Η αρένα είναι παντού πλέον και κυρίως στην οθόνη σου. Όπως βλέπουμε εδώ και χρόνια στις αμερικανικές σειρές και ταινίες, για να στηθεί ένα τέτοιο πολιτικό event δεν απαιτούνται παρά μόνο ένα μικρόφωνο και μια κάμερα.

Το κοινό δεν είναι απαραίτητο, όπως φάνηκε άλλωστε και από τον λίγο σχετικά κόσμο που παρακολούθησε με ήπιο ενθουσιασμό αλλά και με βλέμματα απορίας, υποθέτει κανείς, τον κ. Κασσελάκη να παρουσιάζει στη γιγαντοοθόνη της εκδήλωσης ένα excel με τα περιουσιακά του στοιχεία.

«Σας καταθέτω σήμερα την πιο βαθιά μου αλήθεια», δήλωσε, αναπτύσσοντας για μια ακόμη φορά ένα είδος μεσσιανικού λόγου στον οποίο δεν είναι ξεκάθαρο αν έχει εξασκηθεί ή αν του βγαίνει φυσιολογικά. Δεν είναι ξεκάθαρο επίσης και το εξής: Είναι αξιέπαινος ως αυτοδημιούργητος ή ως προνομιούχος με χρυσή καρδιά; Κάθε τόσο μοιάζει να αλλάζει το αφήγημα. 

Μερικά χαρακτηριστικά αποφθέγματα από το Κατά Στέφανον Ευαγγέλιο, όπως ακούστηκαν στην ομιλία του στη Θεσσαλονίκη: «Σάρκα από τη σάρκα σας είμαι», «Ήρθα με μισά ελληνικά αλλά ολόκληρη ψυχή», «Ήμουν ένα δέντρο που ζούσε χωρίς τις ρίζες του, οι ρίζες μου ήταν πάντα εδώ», «Η ζωή μου είναι γεμάτη ρωγμές, κορυφώσεις και μεγάλες πτώσεις», «Ήμουν τυχερός, βίωσα έντονα και τον ουρανό και τον γκρεμό…».

Πώς να φλερτάρεις με το βιωματικό cringe χωρίς να του παραδίνεσαι ολοκληρωτικά: αυτό είναι ίσως που με ελκύει τελικά περισσότερο στον –αχαρτογράφητο ακόμα– κόσμο του Στέφανου Κασσελάκη, πέρα από το πόσο εντυπωσιακά αεικίνητος και πανταχού παρών ο ίδιος εμφανίζεται – από τα Ιεροσόλυμα και τη Δυτική Όχθη (μπράβο του, σε κάθε περίπτωση, που πήγε) μέχρι τον τελικό του Conference League στην ΟΠΑΠ Arena. Δεν το λέω ειρωνικά. Η υπερ-έκθεση λειτουργεί, όποιος πιστεύει το αντίθετο πλανάται πλάνη οικτρά.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ