Η περιουσία του Κασσελάκη ως σίριαλ με πολλά επεισόδια

Η περιουσία του Κασσελάκη ως σίριαλ με πολλά επεισόδεια Facebook Twitter
Ο Κασσελάκης, πάντως, ισχυρίζεται διαρκώς, από την πρώτη στιγμή, ότι είναι ο πιο διαφανής πολιτικός και ότι οι πολίτες ξέρουν τα πάντα γι' αυτόν, ενώ ισχύει το αντίθετο. Φωτ.: Γιάννης Σπυρούνης/Ilialive.gr/Eurokinissi
0

ΜΕ ΕΝΑ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ανάρτησε εχθές το απόγευμα στα social media και χωρίς να κρύβει τον εκνευρισμό του, ο Στέφανος Κασσελάκης ανακοίνωσε ότι σήμερα θα παρουσιάσει την περιουσιακή του κατάσταση, για την οποία μέχρι τώρα αρνούνταν να δώσει απαντήσεις. Τώρα, πώς θα γίνει αυτό σε μια προεκλογική συγκέντρωση, μένει να φανεί σε λίγες ώρες. 

Μετά τη χθεσινή πρόκληση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος κατά τη διάρκεια της διακαναλικής συνέντευξης που έδωσε αναρωτήθηκε γιατί ο Κασσελάκης δεν έχει καταθέσει ακόμα το «πόθεν έσχες» του, συνεργάτες του τον συμβούλευσαν ότι δεν μπορεί να συνεχίσει να μην απαντά για την περιουσιακή του κατάσταση και ότι δεν μπορεί να αναβάλλει άλλο τη δημοσιοποίησή της, διότι το θέμα αυτό αποδυναμώνει τη δική του καμπάνια και αποπροσανατολίζει από την ατζέντα που προσπαθεί να θέσει. 

Εκτός από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, όμως, και ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, τον κάλεσε να καταθέσει πριν από τις ευρωεκλογές τη δήλωση της περιουσιακής του κατάστασης, «καρφώνοντάς» τον ότι βρισκόταν στην Ύδρα, «όπου είμαι βέβαιος ότι συζητούσατε με τους πλούσιους φίλους σας τις τιμές της φέτας και του λαδιού», όπως τον ειρωνεύτηκε. 

Δεν είναι μόνο η κυβέρνηση που τον πιέζει για το θέμα της περιουσίας του και της έλλειψης διαφάνειας. Πρώτα είχαν θέσει το θέμα αυτό στον ΣΥΡΙΖΑ κάποια στελέχη του, όταν είχε εμφανιστεί «ουρανοκατέβατος» και δεν ήξεραν τίποτα για αυτόν.

Είχε προηγηθεί άλλη μία ανάρτηση του Άκη Σκέρτσου, στην οποία του επισήμαινε ότι «δεν έχει καταθέσει, παρανόμως, μετά την παρέλευση 90 ημερών από την ανάληψη των αρχηγικών του καθηκόντων –και όπως ο νόμος ορίζει– την αρχική δήλωση της περιουσιακής του κατάστασης». Στο τέλος του σχολίου ευχόταν στον Στέφανο Κασσελάκη καλή διασκέδαση στο πάρτι των πλουσίων φίλων του στην Ύδρα, «όπου μόλις μεταβήκατε από το αγνώστων περιουσιακών στοιχείων σπίτι σας στις Σπέτσες», με αιχμές για την εξοχική οικία του που έχει επίσης παρουσιάσει στα media.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εχθές τον πίεσαν συγκεκριμένοι συνεργάτες του να ανακοινώσει την περιουσιακή του κατάσταση ή τουλάχιστον να πει κάτι γι' αυτήν, καθώς από τη στιγμή που είχε ανακοινώσει ότι αυτή θα δημοσιευόταν πριν από τις εκλογές, θα είχε κόστος αν συνέχιζε να αρνείται, όπως επιδίωκε.

Δεν είναι όμως μόνο η κυβέρνηση που τον πιέζει για το θέμα της περιουσίας του και της έλλειψης διαφάνειας. Πρώτα είχαν θέσει το θέμα αυτό στον ΣΥΡΙΖΑ κάποια στελέχη του, όταν είχε εμφανιστεί «ουρανοκατέβατος» και δεν ήξεραν τίποτα γι' αυτόν. Η κυβέρνηση τότε ελάχιστα το ανέφερε, ίσως για να το χρησιμοποιήσει τώρα προεκλογικά. 

Πάνος Σκουρλέτης: Να καταθέσει το Πόθεν Έσχες του ο Στέφανος Κασσελάκης 

Η Νέα Αριστερά με ανακοίνωσή της είχε επισημάνει σκωπτικά ότι «ο κ. Κασσελάκης μίλησε για τις δυσκολίες που περνούν οι Έλληνες από το νέο του σπίτι, αξίας 1,8 εκατομμυρίων ευρώ, στην Αθήνα της στεγαστικής κρίσης» και ευχόμενη «καλορίζικο το νέο σπίτι» ζητούσε «όταν τελειώσει η ανακαίνιση, να ενημερώσει επιτέλους ο κύριος Κασσελάκης τους πολίτες για το "πόθεν έσχες" του και για τις εταιρείες στο Ντέλαγουερ, τις οποίες, κατά δήλωσή του, ''δεν έχει προλάβει να μετρήσει"». 

Το ΠΑΣΟΚ σχολίαζε κι αυτό ότι ενώ ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ «μας παρουσίασε το νέο του σπίτι, αξίας 1,8 εκατ. ευρώ, αρνείται πεισματικά να δημοσιοποιήσει την περιουσιακή του κατάσταση, όπως συμβαίνει με όλους τους πολιτικούς αρχηγούς» και αναρωτιόταν: «Αν είναι αλήθεια τόσο πετυχημένος και δεν φοβάται τίποτα, γιατί αρνείται να δηλώσει σε πόσες εταιρείες συμμετείχε και να δημοσιοποιήσει το "πόθεν έσχες" του πριν από τις ευρωεκλογές;».

Γ. Σακελλαρίδης: Ο κ. Κασσελάκης να δώσει τώρα το πόθεν έσχες του για πλήρη διαφάνεια (στο 4ο ώς 5ο λεπτό)  

Οι σχετικές αναφορές ήταν περισσότερες από τα αριστερά κόμματα και τους υποψηφίους τους, αλλά ο Στέφανος Κασσελάκης τις αγνοούσε. Ακόμα και στο χθεσινό του μήνυμα στα social media, απάντησε μόνο στην κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό, σαν να μην είχε ζητήσει κανένας άλλος απαντήσεις για την περιουσία του. 

Ο Κασσελάκης, πάντως, ισχυρίζεται διαρκώς, από την πρώτη στιγμή, ότι είναι ο πιο διαφανής πολιτικός και ότι οι πολίτες ξέρουν τα πάντα γι' αυτόν, ενώ ισχύει το αντίθετο. Κανείς δεν ξέρει τίποτα για εκείνον, εκτός από τους ισχυρισμούς που ο ίδιος παρουσιάζει, χωρίς στοιχεία. Όσες φορές ρωτήθηκε από δημοσιογράφους πόσες επιχειρήσεις έχει και αν μεταβίβασε τις μετοχές του, όπως ορίζει ο νόμος, αρνήθηκε να απαντήσει. Είναι εύλογο λοιπόν το ερώτημα γιατί δεν απαντά τόσον καιρό σε αυτές τις απλές ερωτήσεις, ενώ θεωρητικά υποστηρίζει ότι στην πολιτική πρέπει να υπάρχει διαφάνεια.  

Εντυπωσιακό είναι επίσης ότι ο ίδιος επιδεικνύει την οικονομική του ευμάρεια, ως απόδειξη της επιτυχίας του. Έχει παρουσιάσει στα ΜΜΕ μία πολυτελή εξοχική κατοικία στα περίχωρα της Νέας Υόρκης ως δική του, χωρίς να είναι γνωστή η προέλευση του τιμήματος, ούτε αν ανήκει σε κάποια εταιρεία του ή είναι στο όνομά του, κ.ο.κ. Παρομοίως, επιδεικνύει στα ΜΜΕ το σπίτι που αγόρασε πρόσφατα στην Αθήνα με 1,8 εκατομμύρια ευρώ, όπως λέει, αρνούμενος ωστόσο να αναφέρει την προέλευση των χρημάτων.  

Σύμφωνα με τον νόμο, η αρχική δήλωση «πόθεν έσχες» υποβάλλεται από τους υπόχρεους μέσα σε 90 ημέρες από την απόκτηση της ιδιότητάς τους (πρόεδρος κόμματος εδώ). Η αρχική δήλωση πρέπει να περιλαμβάνει τα περιουσιακά στοιχεία του υπόχρεου κατά τον χρόνο κτήσης της ιδιότητας και όχι κατά τον χρόνο υποβολής της.

Η κατάθεση, βεβαίως, είναι άλλο και άλλο είναι η δημοσιοποίηση της δήλωσης, για την οποία δεν υπάρχει καμία νομική υποχρέωση. Η κριτική στο θέμα αυτό τού ασκείται για δύο λόγους: α) επειδή ως τώρα αρνούνταν να πει πόσες επιχειρήσεις είχε και πώς απέκτησε τα περιουσιακά του στοιχεία, όπως και αν μεταβίβασε τις μετοχές του, την ώρα που ταυτόχρονα ισχυριζόταν ότι είναι ο πιο διαφανής πολιτικός, β) επειδή ο ίδιος έλεγε διαρκώς ότι θα δώσει στη δημοσιότητα το «πόθεν έσχες» του και δεν το έκανε.  

Ασαφές παραμένει επίσης ως τώρα, καθώς απέφευγε να δώσει καθαρές απαντήσεις, αν παραμένει μέτοχος σε επιχειρήσεις των ΗΠΑ, ενώ αυτό δεν επιτρέπεται για αρχηγούς κομμάτων. Όταν ήρθε στην Ελλάδα, στην πρώτη του συνέντευξη, την οποία έδωσε στη LiFO πριν από τις εθνικές εκλογές του 2023 , δεν ήθελε να αποσαφηνίσει την επαγγελματική του δραστηριότητα και είπε μόνο ότι είχε κλείσει έναν επενδυτικό κύκλο αλλά παρέμενε μέτοχος στις εταιρείες. Το ίδιο επαναλάμβανε και σε συνεντεύξεις του μετά την εκλογή του στη θέση του προέδρου του κόμματος. Είχε παραδεχθεί, δηλαδή, ότι παρέμενε μέτοχος, και όταν του ανέφεραν σε μια συνέντευξη ότι αυτό απαγορεύεται από τον νόμο (που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ) είπε ότι δεν το ήξερε και θα το τακτοποιήσει. 

Ωστόσο, ακόμα και αν το «τακτοποιήσει», το αδίκημα θα έχει τελεστεί, αν δεν μεταβίβασε τις μετοχές εγκαίρως. 

Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι ο Στέφανος Κασσελάκης έχει ως διευθυντή του γραφείου του τον Μανώλη Καπνισάκη, πρώην δικηγόρο του πατέρα του, ο οποίος είναι στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ και υπήρξε συνεργάτης του Παύλου Πολάκη στον τομέα διαφάνειας, με ειδικότητα να ξετρυπώνουν τις παρανομίες στα «πόθεν έσχες» των πολιτικών τους αντιπάλων. Κάνει εντύπωση, δηλαδή, το πώς γίνεται ο δικηγόρος Καπνισάκης, που ασχολούνταν με τα θέματα αυτά, να μην έχει ενημερώσει εγκαίρως τον Κασσελάκη για το τι ορίζει ο νόμος. 

Όπως έχουν εξηγήσει πολλοί νομικοί, η νομοθεσία απαγορεύει στους αρχηγούς κομμάτων να κατέχουν μετοχές εταιρειών των οποίων η έδρα βρίσκεται στο εξωτερικό. Αυτή η απαγόρευση δεν αφορά μόνο τις off-shore, αλλά όλες τις εταιρείες που έχουν έδρα στο εξωτερικό. Ο καθηγητής Νομικής Κώστας Χρυσόγονος, όταν ρωτήθηκε για ποιον λόγο είχε δημιουργηθεί ο νόμος αυτός, είχε απαντήσει ότι «την εποχή εκείνη ήταν βέβαιο ότι η κυρία Μητσοτάκη διέθετε μετοχές σε κάποια γαλλική εταιρεία και [ο νόμος] αποσκοπούσε στο να εξαναγκάσει το ζεύγος Μητσοτάκη είτε να εκτεθεί πολιτικά, είτε να πουλήσει τις μετοχές, ενδεχομένως σε τιμή ευκαιρίας, δεν ξέρω, υπήρχε πάντως πολιτική στόχευση».

Το θέμα των εταιρειών του Κασσελάκη ήρθε στη δημοσιότητα τα περασμένα Χριστούγεννα, μετά τη διαρροή στα ΜΜΕ που έκανε το δικό του περιβάλλον, διαφημίζοντας πως ο ίδιος δάνεισε από δική του εταιρεία τα ΜΜΕ του κόμματος για να πληρώσουν τους εργαζόμενους. Η LiFO είχε απευθύνει τότε ερώτηση στο γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ για το ποια ήταν η εταιρεία που δάνεισε τα χρήματα, αλλά δεν έλαβε απάντηση. Λίγο αργότερα, από διαρροή που έγινε από τον ΣΥΡΙΖΑ, αποκαλύφθηκε ότι τη δανειακή σύμβαση με τη Left Media έκανε η εταιρεία Osios LLC.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του News24/7, «στις 21.12.2023 η Osios LLC δανειοδοτεί την Left Media AE με 230.000 ευρώ μέσω λογαριασμού της Osios LLC στην UBS Financial Services Inc, η οποία εδρεύει στις ΗΠΑ. Στη δανειακή σύμβαση, ως διεύθυνση της Osios LLC αναγράφεται η διεύθυνση 88 SW 7th ST, MIAMI, FL 33130 USA, ενώ στη σφραγίδα αναφέρεται “Corporate Seal, 2017, DELAWARE”. Τη σύμβαση για λογαριασμό της Osios LLC υπέγραψε ο ίδιος ο κ. Κασσελάκης, με την ιδιότητά του ως μοναδικός εταίρος της εταιρείας, όπως ακριβώς αναφέρεται στη σύμβαση».

Ο νόμος σε αυτές τις περιπτώσεις, για τους πολιτικούς αρχηγούς που έχουν εταιρείες στο εξωτερικό, προβλέπει αυστηρές ποινές και όχι απλώς κάποιο πρόστιμο, όπως έχει πει ο Κασσελάκης. Η συγκεκριμένη παράβαση τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών και με χρηματική ποινή από 10.000 ως 500.000 ευρώ.

Ο Κασσελάκης, πάντως, σε συνέντευξή του στον Νίκο Ευαγγελάτο είχε πει ότι αυτός δεν θεωρεί ότι έχει κάνει παράβαση: «Δεν θεωρώ ότι υπάρχει. Αλλά ποτέ δεν ξέρεις τι εκείνοι μπορεί να παριστάνουν για να δημιουργήσουν μια κατάσταση». Όταν τον ρώτησε σε πόσες εταιρείες είχε συμμετοχή, απάντησε με το περίφημο: «Δεν είσαι λογιστής μου. Δεν πρόκειται να σου απαντήσω».

Από τότε που εμφανίστηκε στην πολιτική σκηνή της χώρας, παρουσιάζει τον εαυτό του ως έναν αυτοδημιούργητο επιχειρηματία, επιτυχημένο, με αρκετά χρήματα. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι κανείς δεν γνωρίζει τι ισχύει γύρω από την επιχειρηματική του δραστηριότητα και τι όχι. Υπάρχουν μόνο οι ισχυρισμοί του, καθώς ο ίδιος αρνούνταν επίμονα να δώσει στοιχεία για τις επιχειρήσεις του. Σήμερα αναμένεται να κάνει αυτό που απέφευγε, προκειμένου να σταματήσουν οι προκλήσεις από τους αντιπάλους του. Κατά πόσο τα στοιχεία που θα δώσει, όμως, θα απαντήσουν πράγματι στα ερωτήματα που υπάρχουν ή θα γεννήσουν περισσότερα, θα το ξέρουμε σε λίγο. Έτσι κι αλλιώς, τελευταία, ένα κομμάτι της πολιτικής εξελίσσεται σε επεισόδια, σαν σαπουνόπερα.  

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

CHECK Γαβριήλ Σακελλαρίδης: «Θεωρώ τον Στέφανο Κασσελάκη μια επικίνδυνη περίπτωση πολιτικού»

Συνέντευξη / Γαβριήλ Σακελλαρίδης: «Θεωρώ τον Στέφανο Κασσελάκη μια επικίνδυνη περίπτωση πολιτικού»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής και υπεύθυνος πολιτικού σχεδιασμού της Νέας Αριστεράς σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη για την επιστροφή του στην ενεργό πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Οπτική Γωνία / Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Υπάρχει τελικά ασυμβίβαστο μεταξύ χριστιανισμού και φεμινισμού; Μπορούν οι δύο ταυτότητες να συνυπάρξουν ή πρόκειται για έναν αδύνατο συνδυασμό; Δύο γυναίκες παραθέτουν τα επιχειρήματα κάθε πλευράς.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Ρεπορτάζ / Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Το πράσινο της πόλης μπορεί να είναι περιορισμένο, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι αξιόλογο - και η άνοιξη το φέρνει ξανά στο προσκήνιο, μαζί με τα προβλήματά του. Λύσεις υπάρχουν· το ζητούμενο είναι να εισακουστούν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ζωή, όπως Ζορό

Βασιλική Σιούτη / Ζωή, όπως Ζορό

Τιμωρός του κατεστημένου ή εκπρόσωπος μιας δήθεν αντισυστημικής ελίτ που παίζει με τα σπίρτα; Η δημοσκοπική εκτόξευσή της είναι γεγονός και όλοι προσπαθούν να μαντέψουν πόσο θα κρατήσει και ποιες θα είναι οι συνέπειες.   
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Πράγματι, μεγάλος αριθμός των Ένορκων Διοικητικών Εξετάσεων καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα»

Οπτική Γωνία / Οι ΕΔΕ στην Ελλάδα: Πόσες καταλήγουν σε απαλλακτικά πορίσματα;

Πότε διενεργείται μια Ένορκη Διοικητική Eξέταση; Είναι αλήθεια ότι μεγάλος αριθμός ΕΔΕ καταλήγουν στο αρχείο και τι πρέπει να αλλάξει στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Μιλά στη LiFO ο δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, Νίκος Βιτώρος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές Κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Ρεπορτάζ / Ακαρνανικά Όρη: Ενεργειακές κοινότητες-«μαϊμού» και διά της πλαγίας

Μια κραυγαλέα κατάχρηση του θεσμού των ενεργειακών κοινοτήτων στα Ακαρνανικά Όρη αμαυρώνει τον θεσμό, παρακάμπτει την περιβαλλοντική νομοθεσία και αποκαλύπτει την αδυναμία της διοίκησης να ελέγξει την επιχειρηματική δραστηριότητα που βλάπτει το περιβάλλον και την οικονομία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τελικά αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά θα σωθούν οι γυναίκες απ’ το trafficking; 

Οπτική Γωνία / Τελικά, αν οι γκέι δεν κάνουν παιδιά, θα σωθούν οι γυναίκες από το trafficking; 

Τι αλλάζει με την τροποποίηση Φλωρίδη για την παρένθετη κυοφορία και γιατί ο όρος «παρένθετη μητρότητα» είναι λάθος; Η νομικός Μαριάννα Βασιλείου λύνει όλες μας τις απορίες.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Οπτική Γωνία / Γιώργος Φλωρίδης, υπουργός Α-δικαιοσύνης

Πολιτικός «παντός καιρού», κυνικός, αλαζόνας, οπορτουνιστής, οπισθοδρομικός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο, γίνεται όλο και περισσότερο «βασιλικότερος του βασιλέως» μετά τη μετεγγραφή του στο κυβερνητικό στρατόπεδο, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις δηλώσεις του για τα Τέμπη, τον νέο Π.Κ. και τη χρήση της παρενθεσίας από ζευγάρια ανδρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Οπτική Γωνία / «Ghiblipocalypse»: Είναι η AI δώρο για τον εκδημοκρατισμό της τέχνης;

Η μαζική χρήση AI για τη δημιουργία εικόνων με την αισθητική του Studio Ghibli ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το ποια είναι τα όρια της αντιγραφής στην τέχνη. Γιορτάζουμε την προσβασιμότητα ή κηδεύουμε τη δημιουργία;
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ