Όλα είναι δράμα 

Όλα είναι δράμα  Facebook Twitter
Ο Γιάννης Σακαρίδης σημειώνει ότι δέχτηκε «δριμεία κριτική από τη νέα διοίκηση του Φεστιβάλ για το ύφος και την κατεύθυνση που έλαβε το πρόγραμμα ταινιών επί της δικής μου καλλιτεχνικής διεύθυνσης».
0

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ «WOKE ΖΗΤΗΜΑ» στην πτωχή πλην τίμια χώρα μας, όπως μας είχε διαβεβαιώσει ο πρωθυπουργός στην πρόσφατη δημόσια συνομιλία του με τον Πασκάλ Μπρικνέρ. Έκτοτε βέβαια, το ζήτημα, η εργαλειοποίηση και τα ραδιενεργά απόνερά του μοιάζουν να βρίσκονται παντού, με αποκορύφωμα ίσως τη μη ανανέωση της θητείας του Γιάννη Σακαρίδη, του  άξιου και επιτυχημένου καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, ενός θεσμού το πραγματικό κύρος του οποίου παραμένει εξαιρετικά υψηλό ανάμεσα στα εκατοντάδες (και λίγα λέω) φεστιβάλ που λειτουργούν πλέον ανά την επικράτεια.

Και κάπου εδώ τελειώνει το woke και anti-woke καλαμπούρι και το πράγμα σοβαρεύει επικίνδυνα, όπως ήταν βέβαιο ότι θα συμβεί. 

Στην επιστολή του, μετά από αυτή την απροειδοποίητη, όπως λέει ο ίδιος, εξέλιξη, ο Γιάννης Σακαρίδης σημειώνει ότι δέχτηκε «δριμεία κριτική από τη νέα διοίκηση του Φεστιβάλ για το ύφος και την κατεύθυνση που έλαβε το πρόγραμμα ταινιών επί της δικής μου καλλιτεχνικής διεύθυνσης, επικριτική και ενάντια στις αρχές της προόδου, της συμπερίληψης και του σεβασμού της διαφορετικότητας που υπηρετεί ο σύγχρονος κινηματογράφος και όπως οφείλει να υπηρετεί ένα εθνικό κινηματογραφικό Φεστιβάλ, κάνοντας νύξη ακόμη και για κατάργηση του Βραβείου Drama Queer στο Εθνικό Διαγωνιστικό και των ακόμη δύο αντίστοιχων βραβείων στα άλλα διαγωνιστικά προγράμματα και διατυπώνοντας αναχρονιστικές, ομοφοβικές, άκρως ανησυχητικές κατά τη γνώμη μας απόψεις».

Ό, τι και να συνέβη πάντως, το θέμα είναι ότι υπονομεύεται, φανερά ή σκιωδώς, ένας σημαντικός πολιτισμικός θεσμός της χώρας γενικά, αλλά και της περιφέρειας ειδικότερα, η οποία μοιάζει πιο ευάλωτη στις δυνάμεις του σκότους.

Ποιος ευθύνεται για την απόφαση αυτή; Η τοπική ή η κεντρική εξουσία (το υπουργείο Πολιτισμού); Ή το συγκεκριμένο πολιτισμικό momentum που ευνοεί την οπισθοδρόμηση, τον σκοταδισμό και την αντίδραση; Είναι ίσως μια επίδειξη της εξουσίας που διαθέτει, σε ασύλληπτο για κοσμικό κράτος βαθμό, η Εκκλησία το έτος 2024; Ο μητροπολίτης Δράμας, Δωροθέος φέρεται να ανήκει στο σκληρό εκκλησιαστικό «μπλοκ», ενώ όπως επίσης μαθαίνουμε, αποτελεί και protégé του Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου Δημήτριου, εκ των φανατικών πολέμιων της «woke κουλτούρας» (σιγά που θα άφηνε η Εκκλησία την ευκαιρία να πάει χαμένη).

Στην προσφώνησή του, πάντως, κατά την τελετή λήξης του πρόσφατου Φεστιβάλ, ο Δεσπότης της Δράμας εμφανίστηκε σχεδόν… φουλ woke, πιστοποιώντας ότι τα υψηλόβαθμα στελέχη του κλήρου, ανεξαρτήτως των πραγματικών τους πεποιθήσεων, οφείλουν να είναι εκπαιδευμένα στον σύγχρονο πολιτικαντισμό. «Βλέποντας τα θέματα των ταινιών», είχε δηλώσει, «κατανοούμε ότι αυτά αποτυπώνουν με ποικίλα αισθητικά μέσα μία σειρά από ζητήματα της σύγχρονης κοινωνίας και των κοινωνικών σχέσεων σε αυτή. Έτσι, δεν διεκδικούν μόνο την ικανοποίηση μιας αισθητικής επιτέλεσης, αλλά ταυτόχρονα γίνονται και μέρος ενός διαρκούς κοινωνικού διαλόγου. Με την παρουσία μας εδώ θελήσαμε να αναγνωρίσουμε συμβολικά αυτή τη συνεισφορά».

Ίσως ήταν η δημοτική αρχή της πόλης, στην οποία ανήκει η διοίκηση του Φεστιβάλ. Η αλήθεια είναι ότι μια λοξή ματιά στο βιογραφικό του προσφάτως εκλεγέντος δημάρχου Γιώργου Παπαδόπουλου, όπως αυτό εμφανίζεται στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Δράμας, αποκαλύπτει κάποια στοιχεία που φυσικά από μόνα τους δεν υποδηλώνουν κάτι ύποπτο, αλλά συνδυαστικά μοιάζουν κάπως δυσοίωνα, εκ της πικρής κοινωνικής πείρας που έχουμε αποκτήσει τόσα χρόνια. Όπως ας πούμε ότι «υπηρέτησε στις Ειδικές Δυνάμεις του Ελληνικού Στρατού Ξηράς και στο Τάγμα Πεζοναυτών», ότι «σημαντικό σημείο της κοινωνικής του δράσης είναι η θέση του ως Αντιπρόεδρος και Γραμματέας του Κυνηγητικού Συλλόγου Δράμας από το 2011 έως και το 2017» και ότι «ασχολήθηκε από μικρός και γι' αρκετά χρόνια με την πολεμική τέχνη Τάε Κβον Ντο, δραστηριότητα που ενίσχυσε την πειθαρχία και την αυτοσυγκέντρωση του».

Ό, τι και να συνέβη πάντως, το θέμα είναι ότι υπονομεύεται, φανερά ή σκιωδώς, ένας σημαντικός πολιτισμικός θεσμός της χώρας γενικά, αλλά και της περιφέρειας ειδικότερα, η οποία μοιάζει πιο ευάλωτη στις δυνάμεις του σκότους – την ίδια ώρα μάλιστα που ο δήμαρχος μιας άλλης μεγάλης επαρχιακής πόλης έλεγε από το μικρόφωνο ανέκδοτα για βιασμούς, κατά τη διάρκεια της χριστουγεννιάτικης γιορτής του Βόλου, και απειλούσε ότι θα πλακώσει στα χαστούκια και θα αφήσει απλήρωτους τους τεχνικούς ήχου της εκδήλωσης, επειδή το ηχητικό σύστημα δεν απέδιδε επαρκώς το μέγεθος του Κωνσταντίνου Αργυρού που ήταν ο εκλεκτός καλεσμένος της βραδιάς.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φεστιβάλ Δράμας: Παύεται από Καλλιτεχνικός Διευθυντής ο Γιάννης Σακαρίδης

Πολιτισμός / Φεστιβάλ Δράμας: Παύεται από Καλλιτεχνικός Διευθυντής ο Γιάννης Σακαρίδης

«Μετά από πέντε χρόνια, και όχι από δική μου επιλογή, η συνεργασία μου με το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας ολοκληρώνεται» γράφει στην επιστολή του, ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ