Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου  Facebook Twitter
O Λάρι έβλεπε τον κόσμο με κάτι περισσότερο από κυνισμό ή απλή ενόχληση.
0


ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΧΘΕΣΙΝΟΥ
ιστορικού φινάλε του Curb Your Enthusiasm που σήμανε την οριστική αυλαία για την κωμική σειρά του HBO που μας συντρόφεψε, με μικρά ή μεγαλύτερα διαλλείματα, εδώ και 25 χρόνια (απίστευτο μου φαίνεται), ο δημιουργός, πρωταγωνιστής και ιθύνων νους της σειράς, ο 76χρονος πια Λάρι Ντέιβιντ, λέει σ’ ένα παιδάκι η μαμά του οποίου προσπαθεί να το πείσει ότι πρέπει να διδάσκεται από μικρό τα μαθήματα της ζωής, ότι ο ίδιος, σ’ αυτή την προχωρημένη ηλικία, «δεν έχει μάθει ποτέ τίποτα στην πραγματικότητα», και κανένα πάθημα δεν του έγινε ποτέ μάθημα. Αυτός είναι και ο τίτλος του τελευταίου επεισοδίου της σειράς –«No Lessons Learned»– ένας τίτλος που αντανακλά όχι μόνο την μικροπρεπή συχνά αλλά και πραγματιστική συγχρόνως κοσμοθεωρία του κεντρικού χαρακτήρα αυτής της σειράς, αλλά και έναν από τους κεντρικούς άξονες της άλλης σειράς που έχει συνδεθεί με το όνομά του (και τον έκανε πάμπλουτο), ασχέτως αν σ’ εκείνη δεν εμφανιζόταν μπροστά από την κάμερα. 

Ως γνωστόν, ο Λάρι Ντέιβιντ ήταν μαζί με τον Τζέρι Σάινφελντ (ο οποίος εμφανίζεται και στο φινάλε του “Curb” κλείνοντας έναν κύκλο που άνοιξε πριν από 35 χρόνια), ο δημιουργός του Seinfeld, της δημοφιλέστατης κωμικής σειράς που αποδόμησε πολλούς από τους παραδοσιακούς κανόνες της τηλεοπτικής κωμωδίας καταστάσεων χρησιμοποιώντας το αξίωμα «όχι αγκαλιές, όχι μαθήματα ζωής». Τουτέστιν, δεν είναι απαραίτητο ούτε να εξελίσσονται ως άτομα ή ως κοινωνικά όντα, ούτε να γίνονται αβάσταχτα συναισθηματικοί οι χαρακτήρες μιας κωμικής σειράς. 

«Το φινάλε του Curb πιθανότατα δεν θα μας σοκάρει ούτε θα μας αποκαλύψει κάποια κρυμμένη αλήθεια» σημείωνε προφητικά πριν από λίγες μέρες ο κριτικός του New Republic, Μπάρι Μάσιακ, ενόψει του επικείμενου τέλους.

Το «Curb Your Enthusiasm» ξεκίνησε δύο χρόνια μόλις μετά το φινάλε του Seinfeld, το οποίο παρακολούθησαν τότε γύρω στα ογδόντα εκατομμύρια θεατές και που επίσης τελειώνει, όπως και το χθεσινό τελευταίο επεισόδιο του «Curb», με τους πρωταγωνιστές στο εδώλιο του κατηγορουμένου για παραβίαση νόμων περί αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Ο Λάρι Ντέιβιντ αποφάσισε να «εκτεθεί» ο ίδιος μπροστά από την κάμερα, βασιζόμενος σ’ έναν αυτοσχεδιαστικό οίστρο, παίζοντας τον εαυτό του, αλλά, όπως σημείωσε χθες ο διευθυντής του New Yorker, Ντέιβιντ Ρέμνικ, «σε μια μεγεθυμένη και παραμορφωμένη εκδοχή, ως ένας σύγχρονος "Ταρτούφος" του Μολιέρου. Ο Λάρι Ντέιβιντ στη σειρά είναι ο πραγματικός Λάρι Ντέιβιντ όσο ο Πορτνόι και ο Ζούκερμαν είναι ο Φίλιπ Ροθ». 

«Είναι πολύ δύσκολο να κάνεις το σωστό 24 ώρες τη μέρα» είχε δηλώσει ήδη από το πρώτο επεισόδιο του «Curb Your Enthusiasm» (αρχικά η σειρά είχε αποδοθεί, όχι άσχημα, ως  «Μην τρελαίνεσαι» στα ελληνικά, αργότερα όμως αυτός ο τίτλος μάλλον ξεχάστηκε) ο Λάρι Ντέιβιντ και στα 25 χρόνια που ακολούθησαν, ο ίδιος –ή η περσόνα που υποδύεται με τόσο αντικοινωνικό μπρίο και φέρει το όνομά του– έκανε επί της οθόνης ό,τι πιο ανάρμοστο μπορεί να φανταστεί κανείς, με σπαρταριστά (και απελευθερωτικά για εμάς τους θεατές) αποτελέσματα. Η λεγόμενη στις μέρες μας «κωμωδία του cringe» ξεκίνησε μ’ αυτή τη σειρά. 

«Το φινάλε του Curb πιθανότατα δεν θα μας σοκάρει ούτε θα μας αποκαλύψει κάποια κρυμμένη αλήθεια» σημείωνε προφητικά πριν από λίγες μέρες ο κριτικός του New Republic, Μπάρι Μάσιακ, ενόψει του επικείμενου τέλους. «Το επίτευγμα αυτής της σειράς είναι κάτι που έχει ήδη κατοχυρωθεί, επεισόδιο με επεισόδιο, χρόνο με το χρόνο. Τι θα σκέφτεστε για το υπόλοιπο της ζωής σας όταν ακούτε να μπαίνει η τούμπα στο μουσικό θέμα της σειράς; Θα ανακαλείτε στο μυαλό σας αυτό το ακατονόμαστο, αβάσταχτο, απρόβλεπτο και συγχρόνως απίστευτα προβλέψιμο συναίσθημα του να είσαι μπλεγμένος στις ζωές των άλλων. Αλλά ο Λάρι έβλεπε τον κόσμο με κάτι περισσότερο από κυνισμό ή απλή ενόχληση. Η σειρά κατανοούσε κάτι τρομερό και τρελό και υπέροχο και αληθινό σχετικά με το να είσαι ζωντανός».

Curb's Last Day on Set | Curb Your Enthusiasm | Max

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Daily / Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Το παιδάκι του Μασκ που έκλεψε την παράσταση στο Οβάλ Γραφείο μπορεί να είναι το «μωρό της Ρόζμαρι», μπορεί όμως και να είναι ο Μεσσίας. Όλα είναι πιθανά στη δυστοπική σουρεάλα που ζούμε, και ο δρόμος προβλέπεται μακρύς κι αλλόκοτος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Daily / Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Τρία χρόνια μετά τον πρώτο, ξεκίνησε πριν λίγες εβδομάδες ο πολυαναμενόμενος δεύτερος κύκλος της ατμοσφαιρικής, ρετροφουτουριστικής, αινιγματικής – και πανάκριβης – σειράς που κερδίζει όλο και περισσότερους πιστούς θεατές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Daily / Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Παρότι στο παρελθόν υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της πολιτικής του Ισραήλ, στο νέο του βιβλίο, ο επιφανής καθηγητής, συγγραφέας και αρθρογράφος Πίτερ Μπέιναρτ επιχειρεί να αναμετρηθεί ως Εβραίος με τη γενοκτονία στη Γάζα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ένα κοινωνικό γεγονός

Daily / Τέμπη: Ένα κοινωνικό γεγονός

Το τραύμα είναι βαρύ, η πληγή βαθιά, οι ενδείξεις συγκάλυψης χαστούκι στο πρόσωπο, ο κυνισμός των αρχών γροθιά στο στομάχι. Και ίσως αυτός ήταν ο λόγος που τόσοι άνθρωποι που δεν βγαίνουν τακτικά «στον δρόμο» αποφάσισαν να δηλώσουν τη φυσική τους συμμετοχή στις συγκεντρώσεις για τα Τέμπη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ