Πολλές γυναίκες, πολλές αγάπες, μια ζωή

Tόλης Βοσκόπουλος Facebook Twitter
O Tόλης Βοσκόπουλος είχε άπειρους φανατικούς και ορκισμένους οπαδούς σε όλες τις τάξεις, τις συνομοταξίες και τα κυκλώματα.
0



Ο ΤΟΛΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ
έφυγε με αμείωτη την αίγλη ενός πραγματικού σταρ, ενός περφόρμερ που κυρίευε τις πίστες με την ερμηνεία, τις κινήσεις του και όλο αυτό το ακαθόριστης σχεδόν έμπνευσης οπλοστάσιο που κατοχυρώνουν οι δημοφιλείς ερμηνευτές και που ενδεχομένως  δεν θα λειτουργούσε σε οποιονδήποτε άλλον.  

Όλοι όσοι τον είχαν δει να τραγουδά σε μαγαζί, έχουν και μια, γλαφυρή συνήθως, ιστορία να αφηγηθούν από αυτή τους την εμπειρία που συχνά δεν είχε να κάνει με την ερμηνεία αγαπημένων τραγουδιών, αλλά με τα τερτίπια και τα παρελκόμενα μιας αξέχαστης σκηνικής παρουσίας. «Ο Τόλης είναι γεννημένος θεατρίνος» είχε πει κάποτε γι’ αυτόν ο Ζαμπέτας, ο οποίος αν είχε προλάβει να ζήσει μέχρι τις μέρες μας (ή μέχρι πρόσφατως σχετικά) θα είχε στολιστεί με τιμές και δόξες μέγιστου καλλιτέχνη, είχε όμως την ατυχία να αποχωρήσει για πάντα σε μια εποχή που οι νεκρολογίες δεν ήταν τόσο εκκωφαντικές και διάσπαρτες παντού στα μέσα και στην κουλτούρα ενώ τα τελευταία χρόνια της καριέρας του τα πέρασε σε ημι-λούμπεν μαγαζιά ως ζωντανή αλλά θολή πλέον υπενθύμιση περασμένων μεγαλείων. «Ανεβαίνει στην πίστα και την καταπίνει όλη. Γιατί η πίστα όταν ανεβαίνεις σου λέει ‘φάε με γιατί θα σε φάω εγώ’. Να είμαστε ξηγημένοι. Μεγάλος εργάτης ο Βοσκόπουλος, ο μεγαλύτερος». Μοιάζει ακριβής αυτή η αποτίμηση του Ζαμπέτα για έναν άνθρωπο που παρέμεινε στον αφρό της δημοσιότητας για πέντε δεκαετίες σχεδόν. 

Σε πολλούς εξ ημών ήταν γνώριμος και ξένος συγχρόνως ως προσωπικότητα του τραγουδιού και του θεάματος. Γνώριμος ως διασημότητα με λαμπερή και περιπετειώδη πορεία και ως αυθεντικός σούπερ σταρ του τραγουδιού και της (high end) πίστας, και ξένος επειδή δεν υπήρξε ποτέ μαζί του αυτή η συναισθηματική σύνδεση που υπήρξε με τα τραγούδια άλλων διάσημων Ελλήνων ερμηνευτών.

Σε πολλούς εξ ημών ήταν γνώριμος και ξένος συγχρόνως ως προσωπικότητα του τραγουδιού και του θεάματος. Γνώριμος ως διασημότητα με λαμπερή και περιπετειώδη πορεία και ως αυθεντικός σούπερ σταρ του τραγουδιού και της (high end) πίστας, και ξένος επειδή δεν υπήρξε ποτέ μαζί του αυτή η συναισθηματική σύνδεση που υπήρξε με τα τραγούδια άλλων διάσημων Ελλήνων ερμηνευτών. «Ένα ρολόι σταματημένο», «Αγωνία», άντε και κανένα δυο άλλα, αν είμαστε ειλικρινείς.  

Είχε όμως άπειρους φανατικούς και ορκισμένους οπαδούς σε όλες τις τάξεις, τις συνομοταξίες και τα κυκλώματα. Και βέβαια ήταν και αυτή η διαβόητη, θρησκευτικής σχεδόν υπόστασης, σχέση του με «το ωραίο φύλο» που λέγανε παλιά (και λένε ακόμα). Όχι τόσο ως «ο άντρας που αγαπούσε τις γυναίκες» (κάτι που προφανώς ίσχυε), τίτλος πικρός μάλλον αν αναλογιστούμε την υπόθεση της ομώνυμης ταινίας του Τριφό, αλλά μάλλον ως ο άντρας που αγαπούσαν οι γυναίκες, όπως ήταν φανερό από τις δηλώσεις πολλών Ελληνίδων ανά τις δεκαετίες, αλλά και από τις γυναίκες της ζωής του, με κάποιες χαρακτηριστικές αλλά σπάνιες εξαιρέσεις ίσως.   

Ο άγνωστος εκείνης της νύχτας

Υπήρξε μια εποχή που ήταν και σταρ του σινεμά, περαστικός όμως. Είχε πρωταγωνιστήσει πάντως και σε μια ταινία που μου είναι ιδιαιτέρως συμπαθής από τότε που την ανακάλυψα πριν από μερικά χρόνια. Πρόκειται για την ταινία «Ο άγνωστος εκείνης της νύχτας» του 1972, έγχρωμο μελό της εποχής, μακράς σχετικά διάρκειας (122 λεπτά), επικών ανατροπών και νόστιμων υπερβάσεων. Όπως ήταν της μόδας στο είδος, ο Βοσκόπουλος υποδύεται δύο διαφορετικούς χαρακτήρες, ο ένας πλούσιος (Άρης Καίσαρης) και ο άλλος φτωχός (Κυριάκος Λιάπης). Ο πρώτος είναι ραλίστας και μάλιστα εμφανίζεται να οδηγεί την Jaguar XJ που ανήκε και στην πραγματικότητα στον πρωταγωνιστή και ο άλλος είναι ένα άστατο αλλά καλό εργατόπαιδο που θέλει να γίνει τραγουδιστής. Ανάμεσά τους η (πλούσια που πλήττει) Άννα Φόνσου και η Νόρα Βαλσάμη (το φτωχοκόριτσο με την χρυσή καρδιά). Ο Βοσκόπουλος εμφανίζεται να ερμηνεύει δύο τραγούδια (των Μίμη Πλέσσα / Ηλία Λυμπερόπουλου) αλλά είναι κυρίως οι τοποθεσίες της ταινίας (ειδικά στον Πειραιά) και ο σκηνές όπου εμφανίζονται οι Poll (με σπέσιαλ γκεστ σταρ την Δέσποινα Γλέζου) αλλά και μια πρωτόβγαλτη Χάρις Αλεξίου, αυτές που κάνουν την ταινία να μοιάζει με ανεκτίμητο κειμήλιο βαθιάς πρώιμης «σεβεντίλας».

Poll - Στην πηγή μια κοπέλα

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Daily / The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Με αφορμή μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο για το μυθικό βρετανικό περιοδικό και την επίδρασή του στη σύγχρονη κουλτούρα, θυμήθηκα το πρώτο τεύχος του που έπεσε στα χέρια μου, πριν από σαράντα χρόνια, όταν ήμουν μαθητής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ