Πόσο απέχει το όμικρον από το ωμέγα;

Πόσο απέχει το όμικρον από το ωμέγα;  Facebook Twitter
Παρά τα μυριάδες κρούσματα, κυκλοφορεί ευρέως μια αντίληψη σύμφωνα με την οποία η ραγδαία εξάπλωση της μετάλλαξης όμικρον δεν είναι παρά είναι η αρχή του τέλους (της πανδημίας, όχι της ανθρωπότητας).
0

ΠΑΡΑ ΤΑ ΜΥΡΙΑΔΕΣ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ, κυκλοφορεί ευρέως μια αντίληψη σύμφωνα με την οποία η ραγδαία εξάπλωση της μετάλλαξης όμικρον δεν είναι παρά είναι η αρχή του τέλους (της πανδημίας, όχι της ανθρωπότητας).

Και δεν εκφέρεται αποκλειστικά από αμφιλεγόμενες πηγές όπως ο αντιπρόεδρος του κυβερνώντος κόμματος. ο οποίος μας υποσχέθηκε τρελό καρναβάλι σε κάνα μήνα το πολύ –μια αισιόδοξη και groovy εξαγγελία αντίστοιχη με το οργιαστικό περσινό καλοκαίρι που υποτίθεται θα ζούσαμε κάτω από τον αστραφτερό ήλιο του εμβολίου– αλλά κι από κάθε λογής σοβαρούς παρατηρητές και επιστήμονες. Και δεν εννοούν φυσικά το τέλος της πανδημίας ως ασθένειας, αλλά ως κοινωνικού φαινομένου και ως συνθήκης συλλογικής σύγχυσης και παράνοιας.

Εννοούν ότι δεν θα αργήσει εκείνη η ώρα που θα τεθεί υπό σχετικό έλεγχο η κατάσταση, επιτρέποντάς μας να συμβιώσουμε με τον ιό αλλά και μεταξύ μας χωρίς φόβο και χωρίς πάθος. Και κυρίως, χωρίς να κατηγορούμε ο ένας τον άλλον για έλλειψη ενσυναίσθησης και κοινωνικής ευθύνης, την ώρα που οι κυβερνήσεις αδυνατούν πλέον να προσφέρουν αποτελεσματικές λύσεις και βοήθειες.

Εννοούν ότι δεν θα αργήσει εκείνη η ώρα που θα τεθεί υπό σχετικό έλεγχο η κατάσταση, επιτρέποντάς μας να συμβιώσουμε με τον ιό αλλά και μεταξύ μας χωρίς φόβο και χωρίς πάθος. Και κυρίως, χωρίς να κατηγορούμε ο ένας τον άλλον για έλλειψη ενσυναίσθησης και κοινωνικής ευθύνης, την ώρα που οι κυβερνήσεις αδυνατούν πλέον να προσφέρουν αποτελεσματικές λύσεις και βοήθειες. 

Και σε κάποιο σημαντικό βαθμό αυτή η «αρχή του τέλους» μοιάζει να έχει ήδη συμβεί υπό την έννοια ότι ο κόσμος έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά και περιμένει καρτερικά να κολλήσει «για να τελειώνουμε» (είναι κοινό μυστικό ότι είχαν οργανωθεί διάφορα πάρτι «αποκλειστικά για μολυσμένους» την παραμονή της πρωτοχρονιάς).

Δεν πρόκειται για μοιρολατρία ούτε για ευσεβή πόθο, απλά για μια αγωνιώδη ελπίδα απεγκλωβισμού, έστω και μ’ αυτόν τον δραστικό τρόπο, από τα αδιέξοδα και τα ναρκοπέδια που περιλαμβάνει πλέον η διαδικασία πρόληψης και προστασίας σε καθημερινό επίπεδο.

Είναι σίγουρα η Όμικρον πιο ήπια; Κι αν κόλλησα από τα κατάλοιπα της Δέλτα; (Ρητορικό το ερώτημα καθότι δεν υπάρχει περίπτωση να ενημερωθεί ο πολίτης για την ταυτότητα της μετάλλαξης που τον βρήκε). Πότε συνάντησα κρούσμα; Πόσες μέρες πέρασαν; Πότε να ξεμυτίσω; Να πάω στη δουλειά ή όχι; Πότε έχει νόημα να κάνω τεστ; Και ποιου είδους; Από τη μύτη ή από τον φάρυγγα; Και μέχρι πόσα μοριακά τεστ αντέχει η υπομονή και η τσέπη μου;

Αντίθετα από προηγούμενες φάσεις της πανδημίας, όπου πάλευε ο πλανήτης να «ισιώσει  την καμπύλη» (πόσο vintage μοιάζει ήδη αυτή η φράση) και η προοπτική μόλυνσης είχε τη μορφή του χάρου με την κουκούλα και το δρεπάνι, έχουμε φτάσει στο σημείο να θεωρείται λύτρωση η πρόσληψη του ιού (πάντα με την προϋπόθεση των απαιτούμενων εμβολιασμών και την απουσία σοβαρών υποκείμενων νοσημάτων) για να ξέρει επιτέλους κανείς τι πρέπει να κάνει.

Ακόμα και ως επίσημα «θετικός» όμως, υπάρχει περίπτωση να μην καταφέρει να πείσει την εργοδοσία του ότι δεν πρέπει να πάει στη δουλειά.   

  

Το μόνο βέβαιο είναι πως από τη στιγμή που τόσοι πολλοί από εμάς διαπιστώνουμε ότι οι γνωστοί μας που κόλλησαν κάποια στιγμή είναι πλέον η πλειοψηφία, το γεγονός αυτό (που θα μας προκαλούσε αποπληξία ακόμα και έναν χρόνο πριν) σηματοδοτεί αν όχι το τέλος, σίγουρα το κλείσιμο ενός κεφαλαίου αυτής της ιστορίας που μοιάζει αστείρευτη σε εξέλιξη και ανατροπές.  

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ