Schumacher: Η ταινία για τον κορυφαίο οδηγό που εδώ και χρόνια είναι «διαφορετικός, αλλά ίδιος» σύμφωνα με την γυναίκα του

Schumacher: Η ταινία για τον κορυφαίο οδηγό που εδώ και χρόνια είναι «διαφορετικός, αλλά ίδιος» σύμφωνα με την γυναίκα του Facebook Twitter
«Να φτάσω το 100%, αυτός ήταν πάντα ο στόχος μου. Τέτοιου είδους άτομο είμαι. Δεν θα μπορούσα να ζήσω με οτιδήποτε λιγότερο». Φωτ.: AP
0

Δύο μέρες πριν από το τέλος της φετινής χρονιάς θα συμπληρωθούν οχτώ χρόνια από την ημέρα που ένα τραγικό – και ακατανόητο ακόμα – ατύχημα στις Γαλλικές Άλπεις έστειλε τον Μίκαελ Σουμάχερ σ’ ένα καθαρτήριο μεταξύ ύπαρξης και μη, όπου ακόμα βρίσκεται, μακριά από την κοινή θέα, περιχαρακωμένος στην φροντίδα της οικογένειάς του. Τα νέα για την κατάστασή του υπήρξαν αραιά, φειδωλά και μάλλον ασαφή μέσα στα χρόνια: Είναι μόνιμα σε αναπηρική; Μπορεί να επικοινωνήσει με κάποιον τρόπο; Διαθέτει συνείδηση του περιβάλλοντός του; Καμιά εικόνα δεν έχουμε στην πραγματικότητα, πέρα από κάποιες σποραδικές και μισόλογες ανακοινώσεις περί «βελτίωσης».  

Και αυτό το ‘αναδρομικό’ ντοκιμαντέρ του Netflix που εμφανίζεται παράλληλα με την συμπλήρωση 30 χρόνων από την πρώτη του εμφάνιση στα σαλόνια της γκράντε μηχανοκίνητης σαπουνόπερας που ονομάζεται Formula 1 (τον Αύγουστο του 1991 στο Βελγικό Γκραν Πρι), δεν μπορεί να μας διαφωτίσει για όσα διεξάγονται σ’ αυτό το μέτωπο, το δυσκολότερο και πιο βάναυσο που είχε να αντιμετωπίσει στην ζωή του αυτός, ο πιο ατρόμητος ίσως – και μάλλον ο πιο ανταγωνιστικός και ο πιο συγκρουσιακός – οδηγός όλων των εποχών. «Ακόμα μου δείχνει κάθε μέρα πόσο δυνατός είναι», λέει η σύζυγός του Κορίνα που εμφανίζεται να φορά μαύρα στην ταινία (όπως και τα δύο παιδιά τους, η Τζίνα-Μαρία και ο Μικ, που πρόσφατα έκανε και ο ίδιος το ντεμπούτο του στις πίστες της F1). «Είναι διαφορετικός, αλλά ίδιος», συμπληρώνει με μια αδιόρατη σχεδόν λάμψη στο βλέμμα. 

Εκτός από όλα τα ρεκόρ – τίτλων, ταχύτητας, αμοιβών – που κατέρριψε στην καριέρα του, ο προερχόμενος από την εργατική τάξη Μίκαελ Σουμάχερ διέλυσε και την πεποίθηση (δικαίως κεκτημένη) ότι για να βρεθεί κανείς στο VIP σύμπαν της F1 πρέπει να διαθέτει σημαντική οικονομική υποστήριξη.

Η ταινία ξεκινά με ελεγειακή μουσική υπόκρουση καθώς βλέπουμε την Κορίνα και τον Μίκαελ (η ίδια τον λέει ‘Μίσαελ’, και όλοι σχεδόν οι επώνυμοι οδηγοί και παράγοντες που εμφανίζονται, τον λένε ‘Μάικλ’) να κάνουν scuba diving, και ακολούθως ακούγεται η φωνή του σημαντικότερου ίσως οδηγού στην ιστορία της F1 καθώς μπαίνουμε μαζί του, μέσω της κάμερας του κόκκινου μονοθέσιου της Ferrari, στο τούνελ της πίστας του Μόντε Κάρλο: «Πρέπει να γίνεις ένα με το αυτοκίνητο…», λέει, ξεκαθαρίζοντας ευθύς αμέσως την αδιαπραγμάτευτη αγωνιστική του αντίληψη: «Να φτάσω το 100%, αυτός ήταν πάντα ο στόχος μου. Τέτοιου είδους άτομο είμαι. Δεν θα μπορούσα να ζήσω με οτιδήποτε λιγότερο». 

Μίκαελ Σουμάχερ Facebook Twitter
Ο Μίκαελ Σουμάχερ ένα χρόνο αφού μπήκε στη Φόρμουλα 1 κέρδισε το πρώτο του Γκραν Πρι τον Αύγουστο του 1992 στο Βέλγιο. Φωτ.: ΑΡ

Εκτός από όλα τα ρεκόρ – τίτλων, ταχύτητας, αμοιβών – που κατέρριψε στην καριέρα του, ο προερχόμενος από την εργατική τάξη Μίκαελ Σουμάχερ διέλυσε και την πεποίθηση (δικαίως κεκτημένη) ότι για να βρεθεί κανείς στο VIP σύμπαν της F1 πρέπει να διαθέτει σημαντική οικονομική υποστήριξη. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της ταινίας είναι ένα παλιό τηλεοπτικό στιγμιότυπο από το 1983 που τον δείχνει πιτσιρίκο να συμμετέχει σε διεθνείς αγώνες καρτ στην Γερμανία υπό την σημαία του Λουξεμβούργου, καθόσον η οικογένειά του δεν είχε να πληρώσει το ελάχιστο ποσό που απαιτείτο για την συμμετοχή στην γερμανική ομάδα. 

Ένας από τους αντιπάλους του σ’ εκείνον τον αγώνα ήταν και ο Φινλανδός Μίκα Χάκινεν που θα γινόταν δύο δεκαετίες αργότερα ένας από τους επιφανείς ανταγωνιστές του Σουμάχερ. Ο Χάκινεν ήταν ο τελευταίος μιας σειράς από διάσημους αστέρες του πρωταθλήματος της F1 που είχαν συγκρουστεί, εντός και εκτός πίστας, με τον Γερμανό πιλότο, αντιδρώντας στις παράτολμες, ριψοκίνδυνες, παρορμητικές, αμφιλεγόμενες και εξόφθαλμα αντικανονικές κάποιες φορές τακτικές του. 

Μίκαελ Σουμάχερ Facebook Twitter
Mε τη σύζυγό του Κορίνα. Φωτ.: ΑΡ

Ο πρώτος ήταν ο Άιρτον Σένα και δεν θα μπορούσε φυσικά από αυτό το συναρπαστικό χρονικό της θεαματικής πορείας του Σουμάχερ να παραληφθεί εκείνη η αποφράδα ημέρα του Μαΐου του 1994 στην πίστα της Ίμολα όταν το μονοθέσιο του αείμνηστου Βραζιλιάνου πιλότου ξέφυγε στην στροφή Ταμπουρέλο και καρφώθηκε στις μπάρες ενώ πίσω του ακολουθούσε σε απόσταση αναπνοής η Benetton του φιλόδοξου και μονίμως αποφασισμένου για όλα νεαρού Γερμανού. Ο Σένα μεταφέρθηκε με ελικόπτερο μακριά από την πίστα σε κρίσιμη κατάσταση, ο αγώνας όμως συνεχίστηκε με θριαμβευτή τον Σουμάχερ. Η αλύπητη πραγματικότητα θα τον χτυπούσε μόνο όταν ο επικεφαλής της ομάδας, ο «πολύς» Φλάβιο Μπριατόρε, έσπευσε να τον πληροφορήσει εμμέσως για την τραγική εξέλιξη της κατάστασης του Σένα, λέγοντας του λίγο πριν ανέβει στο βάθρο: «Μάικλ, όχι σαμπάνια προς θεού!».  

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Daily / The Face: Τότε που κάθε σελίδα ήταν πολύτιμη

Με αφορμή μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο για το μυθικό βρετανικό περιοδικό και την επίδρασή του στη σύγχρονη κουλτούρα, θυμήθηκα το πρώτο τεύχος του που έπεσε στα χέρια μου, πριν από σαράντα χρόνια, όταν ήμουν μαθητής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ