Τότε που χιόνισε στην Αθήνα

Τότε που χιόνισε στην Αθήνα Facebook Twitter
Δεν το ‘χουμε με το χιόνι εδώ πέρα (ή εδώ κάτω), μας παραλύει, μας καίει τον εγκέφαλο, δεν ξέρουμε πώς να μετακινηθούμε, δεν ξέρουμε πώς να οδηγήσουμε, δεν ξέρουμε πώς να περπατήσουμε. Φωτ.: Eurokinissi
0

ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΚΑΚΟ. Από πού κι ως πού δηλαδή «Ελπίδα»; Τόσο άνετοι και προχωρημένοι έχουμε γίνει στη διαχείριση ακραίων καιρικών φαινομένων ώστε να το ρίχνουμε στον ανέμελο (αυτο)σαρκασμό; Άκου Ελπίδα… Ότι δηλαδή τι; Η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία; Γιατί όχι Ειρήνη; Αγάπη; Αποταμίευση; 

Τέλη του Γενάρη πέφτει συνήθως η μέρα του χιονιού (του πραγματικού, που το στρώνει κανονικά) στην Αθήνα και είναι πάντα ένα ιδιαίτερο και αξιομνημόνευτο φαινόμενο.

Οι Αθηναίοι μπορεί να μη θυμούνται τι έκαναν χθες αλλά θυμούνται τι έκαναν «τότε με το χιόνι», το 2002, το 2008, το 2017, πέρσι ή φέτος, ασχέτως αν κλέβουν προσωρινά την παράσταση η ταλαιπωρία, οι «παράπλευρες απώλειες» και οι αβάσταχτοι περιορισμοί του κρατικού μηχανισμού αλλά και της περιούσιας ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην αντιμετώπιση της χιονόπτωσης, όταν αυτή υπερβαίνει το ελαφρύ επίπεδο, όπως χθες, καλή ώρα.

Για πολλούς χθες δεν υπήρχε και άλλη επιλογή. Το μόνο που μπορούσαν να κάνουν χωρίς ρεύμα ή άλλους αντιπερισπασμούς ήταν να χαζεύουν το χιόνι από το παράθυρο.  

Οι φωτογραφίες των ανθρώπων που εγκατέλειπαν τα εγκλωβισμένα αυτοκίνητα τους, όπως ο Μαστρογιάνι στο ή ο Μάικλ Ντάγκλας στο Falling Down (Μια ξεχωριστή μέρα), αναζητώντας ματαίως τρόπο διαφυγής από την Αττική Οδό, ήταν κωμικοτραγικές. Τουλάχιστον, κάποιοι από αυτούς που καταναγκαστικά παρέμειναν είχαν την επιλογή της εμπειρίας διαμονής σε μοτέλ, ως χαρακτήρες αμερικανικού road movie.

Εμείς οι υπόλοιποι που είχαμε ταμπουρωθεί στα διαμερίσματά μας θυμηθήκαμε, με έντονη νοσταλγία κάποιοι, εκείνες τις πρώτες μέρες και νύχτες του πρώτου, του απόκοσμου, του «αυθεντικού» lockdown, χαζεύοντας με μια προσμονή λήθης το χλωμό λυκόφως που έφεγγε χθες πάνω από την πόλη πολύ μετά το σούρουπο, την ώρα που κανονικά θα έπρεπε ήδη να έχει πέσει η νύχτα.  

Δεν το ‘χουμε με το χιόνι εδώ πέρα (ή εδώ κάτω), μας παραλύει, μας καίει τον εγκέφαλο, δεν ξέρουμε πώς να μετακινηθούμε, δεν ξέρουμε πώς να οδηγήσουμε, δεν ξέρουμε πώς να περπατήσουμε. Μόνο να παίξουμε για λίγη ώρα μαζί του μπορούμε ανακαλώντας μια φευγαλέα ιδέα παιδικής ανεμελιάς ή να το βλέπουμε να πέφτει από το μπαλκόνι και να σκεπάζει τη γειτονιά, σα να ενέσκηψε ξαφνικά στην πόλη η περίοδος της χειμερίας νάρκης. Για πολλούς χθες δεν υπήρχε και άλλη επιλογή. Το μόνο που μπορούσαν να κάνουν χωρίς ρεύμα ή άλλους αντιπερισπασμούς ήταν να χαζεύουν το χιόνι από το παράθυρο.  

Ούτε και οι τέντες μας, που είναι πάντα σε καλοκαιρινό mood, το έχουν με το χιόνι, ειδικά αν ξεχνάμε να τις μαζέψουμε εγκαίρως, ούτε και τα φυτά μας, ούτε και τα καημένα τα δέντρα του αστικού μας τοπίου.

Άκουσα χθες το βράδυ ξαφνικά κάτι γδούπους έξω στη σιωπή και βγήκα στο μπαλκόνι να δω μήπως είχε τσακιστεί κάποιος ατυχής περαστικός, η πραγματικότητα όμως ήταν χειρότερη. Είχαν σπάσει από το δυσβάσταχτο λευκό βάρος και είχαν σωριαστεί στο παγωμένο οδόστρωμα οι δύο ψηλές σοφόρες που κοσμούσαν το απέναντι στενό και τη θέα μου. Και ούτε που ήξερα ότι τα έλεγαν έτσι αυτά τα δέντρα («ακακίες» μπορεί να έλεγα αν με ρωτούσαν, στην καλύτερη περίπτωση) μέχρι που άκουσα να το λέει μία γειτόνισσα, περίλυπη επίσης από το θλιβερό θέαμα. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ