Μια διαρκής διαπόμπευση

Μια διαρκής διαπόμπευση Facebook Twitter
Η πλειονότητα των μέσων που προχώρησαν με περισσή ευκολία στη διαπόμπευσή τους αγνόησε τις απαλλακτικές αποφάσεις που έβγαιναν κατά καιρούς.
0

ΤΟΝ ΜΑΙΟ ΤΟΥ 2012 ΔΩΔΕΚΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ που παρέπεμπαν σε ανθρώπινα ράκη στήθηκαν όρθιες μπροστά στον λευκό τοίχο μιας αίθουσας της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής και φωτογραφήθηκαν με όλους τους τρόπους: ολόσωμες, ανφάς, προφίλ. Λίγο αργότερα, η Εισαγγελία, βασισμένη σε μια υγειονομική διάταξη του 1940(!) που επικαλέστηκε και ο τότε υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος, δημοσιοποίησε τις φωτογραφίες τους, τις οποίες συνόδευσε με όλα τα προσωπικά τους στοιχεία, όνομα, επώνυμο, τόπο καταγωγής, διαμονής, τα πάντα.

Οι φωτογραφίες διανεμήθηκαν σε όλα τα μέσα ενημέρωσης· αρκετά εξ αυτών από εκείνη τη στιγμή άρχισαν να οργιάζουν, γράφοντας για «κίνδυνο-θάνατο από τις ιερόδουλες οροθετικές», ενώ ακολούθησαν δεκάδες τηλεοπτικές εκπομπές και δελτία ειδήσεων που αποκάλυπταν με κάθε λεπτομέρεια προσωπικές ιστορίες των γυναικών και προειδοποιούσαν τους τηλεθεατές για τον «κίνδυνο και τον τρόμο από τις ιερόδουλες οροθετικές».

Μόλις είχε ξεκινήσει μία από τις μεγαλύτερες ιστορίες μαζικής διαπόμπευσης που συνέβη ποτέ στη χώρα. Υποτίθεται ότι οι δώδεκα αυτές γυναίκες ήταν σεξεργάτριες, οροθετικές και συνειδητά μετέδιδαν τον ιό – υποτίθεται.

Όλες τους, και μαζί με αυτές το οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον, βίωσαν, και εξακολουθούν να βιώνουν όσες είναι εν ζωή, τα αποτελέσματα εκείνης της διαπόμπευσης που άρχισε το 2012. Αυτό δεν εξαγοράζεται με κανένα χρηματικό ποσό.

Δώδεκα χρόνια αργότερα, στις 23 Ιανουαρίου του 2024, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταδικάζει τη χώρα μας, η οποία πρέπει να καταβάλει συνολικά 70.000 ευρώ στις γυναίκες αυτές για ηθική βλάβη. Το δικαστήριο έκρινε και καταδίκασε τον εξαναγκασμό τους από τις Αρχές σε εξετάσεις αίματος χωρίς τη συγκατάθεσή τους και την αδικαιολόγητη δημοσιοποίηση των προσωπικών τους δεδομένων.

Η απόφαση αφορά έξι από τις γυναίκες αυτές, μία από τις οποίες δεν βρίσκεται στη ζωή. Απορρίφθηκαν προσφυγές που είχαν κάνει άλλες πέντε γυναίκες, από τις οποίες τέσσερις έχουν αποβιώσει και μία δεν βρίσκεται σε επαφή με τους εκπροσώπους της.

Η μερική αυτή καταδίκη της χώρας δεν σημαίνει πολλά, απλώς ότι όσες λίγες γυναίκες άντεξαν όλα αυτά τα χρόνια θα μοιραστούν κάποια χρήματα. Όλες τους, και μαζί με αυτές το οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον, βίωσαν, και εξακολουθούν να βιώνουν όσες είναι εν ζωή, τα αποτελέσματα εκείνης της διαπόμπευσης που άρχισε το 2012. Αυτό δεν εξαγοράζεται με κανένα χρηματικό ποσό.

Τα επόμενα χρόνια, όσες γυναίκες προσέφυγαν στα ελληνικά δικαστήρια απαλλάχθηκαν απ’ όλες τις κατηγορίες, και από αυτήν της πορνείας και από αυτήν της βαριάς σκοπούμενης σωματικής βλάβης, ότι δηλαδή εκδίδονταν παρότι γνώριζαν ότι ζουν με τον ιό, και τον μετέδιδαν συνειδητά.

Η πλειονότητα των μέσων που προχώρησαν με περισσή ευκολία στη διαπόμπευσή τους αγνόησε τις απαλλακτικές αποφάσεις που έβγαιναν κατά καιρούς. Ανεξάρτητες Αρχές, ενώσεις δημοσιογράφων και οργανώσεις για την υπεράσπιση ανθρωπίνων δικαιωμάτων φώναζαν όλα αυτά τα χρόνια ότι οι γυναίκες αυτές είναι αθώες, λίγοι όμως τους άκουγαν.

Αν και πολλά ΜΜΕ απ’ όσα είχαν αναρτήσει στις ιστοσελίδες τους τις φωτογραφίες και προσωπικά στοιχεία των γυναικών αυτών υποχρεώθηκαν, βάσει νόμου, να κατεβάσουν αυτά τα δεδομένα, ακόμα και σήμερα οι φωτογραφίες αυτές υπάρχουν στο διαδίκτυο για να μας θυμίζουν ότι σε αυτήν τη χώρα η διαπόμπευση είναι διαρκής…

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι λύκοι της Γκράβας, το Χάρβαρντ και το λαγούμι

Οπτική Γωνία / Οι λύκοι της Γκράβας, το Χάρβαρντ και το λαγούμι

Η αδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας και βλέπει την πλάτη της Ζωής Κωνσταντοπούλου, επαναφέρει τα σενάρια συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ και την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα. Πόσο ρεαλιστικά όμως είναι όλα αυτά; 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
ΕΠΕΞ Πορνό

Οπτική Γωνία / «Δεν μου αρέσει να νιώθω ότι παίζω τον ρόλο που είδαν σε μια ταινία πορνό»

Τρεις γυναίκες μιλούν για το πώς αντιμετώπισαν το θέμα της συστηματικής παρακολούθησης πορνογραφίας από τον ή την σύντροφό τους και για τις επιπτώσεις που είχε στη σχέση τους.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Αντιμόνιο στη Χίο: Τοξική πληγή ή πηγή πλούτου;

Ρεπορτάζ / Αντιμόνιο στη Χίο: Τοξική πληγή ή πηγή πλούτου;

Η προκήρυξη διαγωνισμού για την εξόρυξη αντιμονίου στη Βόρεια Χίο έχει φέρει σε αντιπαράθεση την τοπική κοινωνία με την κυβέρνηση. Τι υποστηρίζει κάθε πλευρά και πόσο πιθανός είναι ο περιβαλλοντικός κίνδυνος;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Τις επόμενες μέρες Θα δούμε περισσότερη βία, συλλήψεις και οργή»

Ανταπόκριση από την Κωνσταντινούπολη / «Τις επόμενες μέρες θα δούμε περισσότερη βία, συλλήψεις και οργή»

Ερντογάν εναντίον Ιμάμογλου: Η αρχή ή το τέλος μιας σκληρής σύγκρουσης; O διευθυντής της Milliyet, ο ανταποκριτής της «Süddeutsche Zeitung» και πολίτες περιγράφουν την κατάσταση που επικρατεί στην πόλη και το χάος που απειλεί τη χώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Eνηλικίωση, αυτή η αναπόφευκτη

Οπτική Γωνία / «Όταν, μεγάλος πια, χάνεις έναν γονιό, είσαι πολύ μεγάλος για να μεγαλώσεις»

Βγάζεις ταυτότητα στα 12, παίρνεις δίπλωμα οδήγησης μετά το λύκειο, έχεις δικαίωμα ψήφου στα 17. Όμως η αληθινή ενηλικίωση έρχεται όταν δεν είσαι πια το παιδί κάποιου.
ΛΙΝΑ ΙΝΤΖΕΓΙΑΝΝΗ
Μιχάλης Τσιντσίνης: «Σοβαρή ενημέρωση δεν σημαίνει και ξενέρωτη» Ή «Δεν λείπει η άποψη αλλά η έρευνα και η νηφάλια σκέψη»

Συνέντευξη / Μιχάλης Τσιντσίνης: «Σοβαρή ενημέρωση δεν σημαίνει και ξενέρωτη»

Ο διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης της «Καθημερινής» δίνει την πρώτη του συνέντευξη και μιλά για το μέλλον των εντύπων, την ποιοτική δημοσιογραφία, τα social media αλλά και την κριτική που έχει δεχθεί κατά καιρούς το μέσο στο οποίο εργάζεται. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ