Ο Απόστολος Λύτρας εμφανίζεται ερωτευμένος και θα ήταν ωραία να μην το ξέρω

CHECK Ο Απόστολος Λύτρας είναι ερωτευμένος και θα ήταν ωραία να μην το ξέρω Facebook Twitter
Είναι παράξενο να σκρολάρεις σε μια κουτσομπολίστικη σελίδα και να βλέπεις, τον ένα κάτω απ’ τον άλλον στη στήλη “gossip”, τίτλους όπως “ποια ομάδα κερδίζει στο Survivor”, “νέος έρωτας για τον Απόστολο Λύτρα” και “γιατί κλαίει η Ιωάννα Τούνη;”.
0


ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ο τίτλος «O Απόστολος Λύτρας μιλά για πρώτη φορά για τη νέα του σύντροφο» ταιριάζει σε ηθοποιό, δημόσιο πρόσωπο ή αγαπητό τραγουδιστή. Δεν ταιριάζει σε πρόσωπο που απασχόλησε ελάχιστους μήνες πριν την ειδησεογραφία επειδή κακοποίησε τη σύζυγό του. 

Το θέμα δεν είναι αν ένας εγκληματίας μπορεί να έχει ζωή μετά το έγκλημα αλλά για ποιον λόγο η συγκεκριμένη είδηση είναι διατυπωμένη έτσι ώστε να παραπέμπει σε κοσμικά νέα για έναν άνθρωπο ο οποίος εύκολα θα μπορούσε να μείνει στη σκιά. Εξάλλου, η Ελλάδα έχει πολλά πρόσωπα που θα μπορούσαν να δώσουν περιεχόμενο τέτοιου είδους.

Η είδηση της σχέσης του, οι φωτογραφίες της ευτυχίας του, τα σχόλια για το πόσο ερωτευμένος είναι με τη νέα του σύντροφο δεν είναι απλώς περιττά. Ανάλογα με το πόσο πολύ θέλουμε να το σκεφτούμε, είναι από συνειδητά «ξεπλυματικά» μέχρι κατά λάθος αναίσθητα. Και δεν ξέρω τι είναι χειρότερο, καθότι το συνειδητό ξέπλυμα κρύβει, τουλάχιστον, κάποιο συμφέρον. Η σκέτη αναισθησία έχεις συστημικές ρίζες και ως εκ τούτου είναι πολύ πιο αποδεκτή κοινωνικά. 

Έχουν περάσει πέντε μήνες απ’ την στιγμή που κάθε ιστοσελίδα μάς έλεγε πόσο απόλυτα σοκαριστικό είναι το ότι «γνωστός ποινικολόγος κατηγορείται για τον ξυλοδαρμό της συζύγου του». Και τώρα; Τώρα φτερά και γκλίτερ, ο έρωτας είναι θεραπευτικός και ο χρόνος ο καλύτερος γιατρός. 

Ένας άλλος τίτλος έγραφε «Η ζωή μετά την αποφυλάκιση - Νέος έρωτας για τον γνωστό ποινικολόγο», λες και είναι η φυλακή ασθένεια, διαζύγιο ή μετακόμιση, μια κοινή ανθρώπινη εμπειρία, μια συνθήκη φυσιολογική και μεταβατική. Το διάβασα δύο φορές για να βεβαιωθώ γιατί είπα, εντάξει, μπορεί να είναι συνωνυμία, κάποιος που δεν ξέρω. Αλλά όχι, είναι το ίδιο πρόσωπο.

Έχουν περάσει πέντε μήνες απ’ τη στιγμή που κάθε ιστοσελίδα μάς έλεγε πόσο απόλυτα σοκαριστικό είναι το ότι «γνωστός ποινικολόγος κατηγορείται για τον ξυλοδαρμό της συζύγου του». Και τώρα; Τώρα φτερά και γκλίτερ, ο έρωτας είναι θεραπευτικός και ο χρόνος ο καλύτερος γιατρός. 

Χάνονται τα όρια μεταξύ ριάλιτι και σοβαρού. Χάνεται το «εκεί δεν πάω, αυτό δεν θα το πω, θα με πάρουν με τις πέτρες αν γράψω κάτι τόσο αναίσθητο». Είναι παράξενο να σκρολάρεις σε μια κουτσομπολίστικη σελίδα και να βλέπεις, τον έναν κάτω απ’ τον άλλον στη στήλη «gossip», τους τίτλους «ποια ομάδα κερδίζει στο "Survivor"», «νέος έρωτας για τον Απόστολο Λύτρα» και «γιατί κλαίει η Ιωάννα Τούνη;».

Κάθε μέσο έχει τον σκοπό του και αυτές οι στήλες εκπληρώνουν τον δικό τους, αλλά μέχρι τώρα είχα την εντύπωση ότι υπήρχε μια νοητή γραμμή την οποία δεν περνούσαν· ότι μένουν στο star system, σε ανερχόμενα πρόσωπα, σε influencers και φιγούρες που πρόθυμα πιάνονται στον ιστό τους. Αυτή η απουσία κάθε διαφοροποίησης όσον αφορά τα πρόσωπα, είτε λεκτικά είτε αισθητικά, δημιουργεί την εντύπωση μιας εξίσωσης. Εγώ που το διαβάζω συγκρατώ «survivor, Τούνη, Λύτρας» στο ίδιο συννεφάκι σκέψης. Στο ανάλαφρο, που λέει «άκουσες ότι συνέβη το τάδε;».

Προσπαθώ να σκεφτώ αν μετά τη δίκη Πελικό θα υπάρξει κάποιος τίτλος του στυλ «ερωτευμένος ο Dominique, στη Μασσαλία, με νέα σύντροφο!». «Μπάμπης Αναγνωστόπουλος - Ποιο είναι το μοντέλο που του στέλνει στη φυλακή;», «Ο 53χρονος του Κολωνού μόλις αποφυλακίστηκε, δείτε εδώ την Κολωνιώτισσα που του έχει κλέψει την καρδιά!». Δεν σκοπεύω να εξισώσω πρόσωπα και εγκλήματα, μόνο να δείξω, ελπίζω, ότι αυτό το λεξιλόγιο δεν ταιριάζει σε πρόσωπα που έχουν απασχολήσει το ποινικό δικαστήριο.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι λύκοι της Γκράβας, το Χάρβαρντ και το λαγούμι

Οπτική Γωνία / Οι λύκοι της Γκράβας, το Χάρβαρντ και το λαγούμι

Η αδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας και βλέπει την πλάτη της Ζωής Κωνσταντοπούλου, επαναφέρει τα σενάρια συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ και την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα. Πόσο ρεαλιστικά όμως είναι όλα αυτά; 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
ΕΠΕΞ Πορνό

Οπτική Γωνία / «Δεν μου αρέσει να νιώθω ότι παίζω τον ρόλο που είδαν σε μια ταινία πορνό»

Τρεις γυναίκες μιλούν για το πώς αντιμετώπισαν το θέμα της συστηματικής παρακολούθησης πορνογραφίας από τον ή την σύντροφό τους και για τις επιπτώσεις που είχε στη σχέση τους.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Αντιμόνιο στη Χίο: Τοξική πληγή ή πηγή πλούτου;

Ρεπορτάζ / Αντιμόνιο στη Χίο: Τοξική πληγή ή πηγή πλούτου;

Η προκήρυξη διαγωνισμού για την εξόρυξη αντιμονίου στη Βόρεια Χίο έχει φέρει σε αντιπαράθεση την τοπική κοινωνία με την κυβέρνηση. Τι υποστηρίζει κάθε πλευρά και πόσο πιθανός είναι ο περιβαλλοντικός κίνδυνος;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Τις επόμενες μέρες Θα δούμε περισσότερη βία, συλλήψεις και οργή»

Ανταπόκριση από την Κωνσταντινούπολη / «Τις επόμενες μέρες θα δούμε περισσότερη βία, συλλήψεις και οργή»

Ερντογάν εναντίον Ιμάμογλου: Η αρχή ή το τέλος μιας σκληρής σύγκρουσης; O διευθυντής της Milliyet, ο ανταποκριτής της «Süddeutsche Zeitung» και πολίτες περιγράφουν την κατάσταση που επικρατεί στην πόλη και το χάος που απειλεί τη χώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Eνηλικίωση, αυτή η αναπόφευκτη

Οπτική Γωνία / «Όταν, μεγάλος πια, χάνεις έναν γονιό, είσαι πολύ μεγάλος για να μεγαλώσεις»

Βγάζεις ταυτότητα στα 12, παίρνεις δίπλωμα οδήγησης μετά το λύκειο, έχεις δικαίωμα ψήφου στα 17. Όμως η αληθινή ενηλικίωση έρχεται όταν δεν είσαι πια το παιδί κάποιου.
ΛΙΝΑ ΙΝΤΖΕΓΙΑΝΝΗ
Μιχάλης Τσιντσίνης: «Σοβαρή ενημέρωση δεν σημαίνει και ξενέρωτη» Ή «Δεν λείπει η άποψη αλλά η έρευνα και η νηφάλια σκέψη»

Συνέντευξη / Μιχάλης Τσιντσίνης: «Σοβαρή ενημέρωση δεν σημαίνει και ξενέρωτη»

Ο διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης της «Καθημερινής» δίνει την πρώτη του συνέντευξη και μιλά για το μέλλον των εντύπων, την ποιοτική δημοσιογραφία, τα social media αλλά και την κριτική που έχει δεχθεί κατά καιρούς το μέσο στο οποίο εργάζεται. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ