Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος: Ο ποιητής του Ελληνικού Αμπελώνα συνεχίζει να ζει μέσα από τις ετικέτες που δημιούργησε

Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος: Ο ποιητής του Ελληνικού Αμπελώνα συνεχίζει να ζει μέσα από τις ετικέτες που δημιούργησε Facebook Twitter
Ο Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος κατάφερε να κλείσει σε μια φιάλη κρασί τα αρώματα, τις γεύσεις και τις αναμνήσεις της γης και των αμπελιών που με τόσο πάθος αγάπησε.
0

Στις 21 Φεβρουαρίου, συμπληρώθηκαν 30 χρόνια που ο Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος δεν είναι μαζί μας. Ο οινοποιός που αφιέρωσε σχεδόν όλη του τη ζωή στην οινοποίηση και τους περίφημους Αμπελώνες του, για τον οποίο γράφει χαρακτηριστικά ο συγγραφέας Χρήστος Α. Μούλιας «Λίγοι καλότυχοι έζησαν με αυτό που αγάπησαν και ένας από αυτούς ήταν ο Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος».

Γεννημένος στην Πάτρα, στις 23 Απριλίου του 1948 από τον Αλέκο και την Ελένη Αντωνοπούλου, ο Κωνσταντίνος μυήθηκε από νεαρή ηλικία στον αμπελοοινικό κόσμο δίπλα στον πατέρα του, ο οποίος διετέλεσε για πολλά χρόνια Διευθυντής του Χημείου της Achaia Clauss, αποτελώντας έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους του οινοποιείου. Δεν είναι, λοιπόν, καθόλου τυχαίο ότι ο Αντωνόπουλος αγάπησε τον κόσμο αυτό με όλη την ψυχή του και αφιέρωσε όλο του το είναι.

Κ.ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος

Το όνειρό του άρχισε να υλοποιείται το 1983. Εκείνη την παραμονή Χριστουγέννων γεννήθηκε η ιδέα για τους Αμπελώνες Αντωνόπουλου και το όραμα να δημιουργήσει διεθνείς ποικιλίες αλλά και να αναδείξει ελληνικές όπως το Μοσχοφίλερο, το Λαγόρθι και η Βολίτσα. Τα Γαλανοπουλέϊκα Βασιλικού Αχαΐας, στις Αρχαίες Κυδωνιές ήταν το κατάλληλο σημείο. Μάλιστα, ο ίδιος έμενε πάντα πιστός στη γη, το αμπέλι και τους καρπούς του.

Όπως έλεγε χαρακτηριστικά: «Τόσο έδωσε η φετινή χρονιά, τόσο θα δώσω στην κατανάλωση», ενώ στο ημερολόγιό του ξεκάθαρα ανέφερε ότι αν το κρασί δεν ήταν έτοιμο και δεν του άρεσε, δεν το εμφιάλωνε. Καθώς ο ίδιος ήταν ο αυστηρότερος κριτής του εαυτού του και της δουλειάς του, συνεχώς αναζητούσε με θάρρος να δημιουργήσει κάτι νέο, κάτι μεγαλειώδες.

Με το ίδιο αυτό θάρρος εμπνεύστηκε δύο μεγαλειώδη κρασιά: τα Ορεινά Κτήματα και τη Νέα Δρυς. Τον Απρίλιο του 1989 αγόρασε δυο καινούργια βαρέλια από γαλλική δρυ με στόχο να τα γεμίσει με Cabernet Sauvignon της σοδειάς του 1988. Ήταν σίγουρος πως η αρμονία ανάμεσα στην ποικιλία αυτή και τα χαρακτηριστικά της γαλλικής δρυός θα οδηγούσε σε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα –και για άλλη μια φορά δεν είχε άδικο. Σχεδόν ένα χρόνο αργότερα, παρέα πάντα με τον στενό του φίλο Λεωνίδα Σωτηρόπουλο αποφάσισε να τολμήσει και πάλι, αυτή τη φορά με ένα Μοσχοφίλερο από τη Μαντινεία. Κάπως έτσι γεννήθηκαν τα Ορεινά Κτήματα, ένα κρασί με υψηλές οξύτητες, που ο ίδιος πίστευε ότι θα έχει μέλλον.

Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος: Ο ποιητής του Ελληνικού Αμπελώνα συνεχίζει να ζει μέσα από τις ετικέτες που δημιούργησε Facebook Twitter
Ορεινά Κτήματα

Από το 1989 έως και σήμερα τα δύο αυτά κρασιά συνεχίζουν να εξελίσσονται και να μαγεύουν με το προφίλ τους, δικαιώνοντας τον εμπνευστή τους. Η ομάδα των Αμπελώνων Κ. Αντωνόπουλου ακολουθώντας πιστά το όραμα του Κωνσταντίνου συνεχίζει την κυκλοφορία αυτών των ετικετών αξιοποιώντας το Μοσχοφίλερο και το Cabernet από τους ορεινούς ιδιόκτητους αμπελώνες στο Λεόντιο Αχαΐας που βρίσκεται σε υψόμετρο που κυμαίνεται μεταξύ 800 και 930 μέτρων. Με αυτόν τρόπο δημιουργούν κρασιά που κρατούν ζωντανό το πνεύμα του Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου, ενώ ταυτόχρονα υλοποιούν όλες τις σύγχρονες ιδέες χάρη στην υψηλή τεχνογνωσία τους.

Άλλωστε, όπως η τέχνη έτσι και το κρασί στο τέλος αφήνεται στην κρίση του κόσμου κι ο Αντωνόπουλος πίστευε ότι «στην οινική φιλοσοφία, την ποιότητα δεν την επιβάλεις, την υποβάλεις με σεμνότητα». Αυτή είναι η πραγματική του αξία.

Οι Αμπελώνες Κ. Αντωνόπουλου εκφράζουν αδιάκοπα όλο το πάθος του δημιουργού τους. Ενός ανθρώπου για τον οποίο το κρασί δεν ήταν μόνο παραγωγή. Ο ίδιος συνέκρινε τους σταθμούς της οινοποίησης με τις εμπειρίες που κατακτά ένας ποιητής. Μόνο που ο οινοποιός αντί για χαρτί χρησιμοποιεί τα αμπέλια του, αντί για στίχους έχει στο μυαλό του αρώματα και γεύσεις. Παρομοιάζοντας το κρασί με ένα έργο τέχνης έλεγε: «και τα δύο σού μιλούν με αφοπλιστική αμεσότητα χωρίς να ψεύδονται.» Άλλωστε, όπως η τέχνη έτσι και το κρασί στο τέλος αφήνεται στην κρίση του κόσμου κι ο Αντωνόπουλος πίστευε ότι «στην οινική φιλοσοφία, την ποιότητα δεν την επιβάλεις, την υποβάλεις με σεμνότητα». Αυτή είναι η πραγματική του αξία.

Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος: Ο ποιητής του Ελληνικού Αμπελώνα συνεχίζει να ζει μέσα από τις ετικέτες που δημιούργησε Facebook Twitter
Νέα Δρυς

Γιατί το κρασί είναι αναμνήσεις, χαρούμενες και θλιμμένες, οικογενειακές και φιλικές, ενός μεγάλου έρωτα και ενός χωρισμού, μιας επανένωσης και ενός αποχωρισμού. Δεν κάνει διακρίσεις. Θα συνοδεύσει ένα απλό κυριακάτικο τραπέζι αλλά και το πιο σημαντικό επίσημο δείπνο. Θα χαρίσει στιγμές μαγικές που χαράσσονται για πάντα στην μνήμη και την καρδιά των ανθρώπων. Γιατί το κρασί φέρει μέσα του ιστορία. Την ιστορία της γης από την οποία προήλθαν τα σταφύλια, την ιστορία του οινοποιείου στο οποίο παράχθηκε αλλά και τις ιστορίες όλων εκείνων των ανθρώπων που πριν καλά - καλά χαράξει ο ήλιος, βρίσκονται ήδη στα αμπέλια.

Ο Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος κατάφερε να κλείσει σε μια φιάλη κρασί τα αρώματα, τις γεύσεις και τις αναμνήσεις της γης και των αμπελιών που με τόσο πάθος αγάπησε. Αν και δεν είναι πια εδώ, το όνειρό του θα συνεχίσει να υπάρχει μέσα από τα κρασιά και τις ετικέτες που δημιούργησε και μέσα από όλους εκείνους τους ανθρώπους που κατάφερε να αγγίξει στην πορεία της ζωής του.

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καπάνι Μάρκετ: Ένα οινορεστοράν που παντρεύει Βορρά, Βαλκάνια και Ανατολή

Γεύση / Καπάνι Μάρκετ: Ένα οινορεστοράν που παντρεύει Βορρά, Βαλκάνια και Ανατολή

Ο σεφ Δημήτρης Μπαλάκας σιγομαγειρεύει σχεδόν τα πάντα στον ξυλόφουρνο, «ψήθηκε» με τις παραδοσιακές γεύσεις στον φούρνο του παππού και της γιαγιάς του, και μοιράστηκε μαζί μας τρεις αυθεντικές συνταγές από τη Φλώρινα.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Γκίκας Ξενάκης

Γκίκας Ξενάκης / «Έχω κάνει λάθη – δούλεψα πολύ με τον εαυτό μου για να τους σέβομαι όλους στην κουζίνα»

Μεγαλώνοντας στη Θήβα, αγάπησε το φρέσκο ψάρι, τα άγρια χόρτα και τις ταπεινές συνταγές. Αν και είχε αρχικά πολύ κακή εικόνα για τους μάγειρες, εξελίχθηκε σε σεφ για τον οποίο –όπως είπε ο Επίκουρος– μπορούσε να καταλάβει κανείς ένα πιάτο του με κλειστά τα μάτια. Ο «τιμονιέρης» της κουζίνας του Aleria, Γκίκας Ξενάκης, είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πούλοι και κουκνούκοι, τα ζυμαρένια ειδώλια της Ανάστασης

Γεύση / Πούλοι και κουκνούκοι, τα ζυμαρένια ειδώλια της Ανάστασης

Ευφάνταστα τσουρέκια και καλιτσούνια της Λαμπρής, που βγαίνουν σε ποικίλα σχήματα και εκδοχές στα νησιά του Αιγαίου, θυμίζουν ζυμαρένια μικρογλυπτά και αναδίδουν την αρχοντική ευωδιά των ημερών.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Πώς ο Ιωσήφ Ζησιάδης δημιούργησε το μοναδικό οινοποιείο της Πάτμου

Το κρασί με απλά λόγια / Πώς ένας πρώην υπουργός της Ελβετίας έγινε ο μοναδικός οινοποιός της Πάτμου

Η Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET και ο Παναγιώτης Ορφανίδης φιλοξενούν τον Ιωσήφ Ζησιάδη, έναν άνθρωπο με πολυδιάστατη πορεία που κάποια στιγμή αποφάσισε να δημιουργήσει το μοναδικό οινοποιείο της Πάτμου.
THE LIFO TEAM
Από arrancini μέχρι καλαμάκι συκώτι στο χέρι: Αυτό είναι το νέο αθηναϊκό street food

Γεύση / Από arrancini μέχρι καλαμάκι συκώτι στο χέρι: Αυτό είναι το νέο αθηναϊκό street food

H Αθήνα έχει πολλά στριτφουντάδικα. Όμως κάποια νέα, εκτός από το ότι ανεβάζουν το επίπεδο, έχουν καταφέρει να γίνουν instant συνήθεια για το προσεγμένο φαγητό τους, αλλά όχι μόνο γι' αυτό.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σουπιοπίλαφο

Γεύση / Σουπιοπίλαφο: Η μυστηριώδης γεύση του Αιγαίου

Από τον μινωικό πολιτισμό και τα κύπελλα του μέχρι τα σύγχρονα τσουκάλια, το μελάνι της σουπιάς συνεχίζει να αφήνει το αποτύπωμά του, ενώ το σουπιοπίλαφο αναδεικνύει τη μοναδικότητά του, τόσο στην εμφάνιση όσο και στο γευστικό του αποτέλεσμα.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Nothing Days / Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Ένα «ανοιξιάτικο» τριήμερο σε μία πόλη που ξέρει από φυσικές καταστροφές αλλά ξέρει και να υμνεί τη ζωή, και μία μεγάλη βόλτα στην Πομπηία και στο Ερκολάνο. Από το αρχαίο «fast food» στις σύγχρονες γεύσεις της ναπολιτάνικης κουζίνας.
M. HULOT