Επιστήμονες δίνουν συμβουλές για το τέλειο δώρο

Επιστήμονες δίνουν συμβουλές για το τέλειο δώρο Facebook Twitter
2

Αν αγχώνεστε τι δώρα θα αγοράσετε ενόψει των γιορτών, μπορείτε να λάβετε υπόψη σας μερικές επιστημονικές συμβουλές, που βασίζονται σε μελέτες κοινωνικών επιστημόνων και ψυχολόγων, οι οποίοι έχουν αναλύσει μέσα από παρατηρήσεις και πειράματα πώς οι άνθρωποι αντιδρούν στα δώρα που τους κάνουν και πώς διαμορφώνουν τις προτιμήσεις τους.

Ακολουθούν μερικές τέτοιες συμβουλές, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», που μπορείτε να βρείτε χρήσιμες:

- Δεν χρειάζεται να κουράζεστε υπερβολικά, ψάχνοντας για ώρες και αναζητώντας το κατάλληλο δώρο για τον κατάλληλο άνθρωπο. Οι περισσότεροι άνθρωποι θα ικανοποιηθούν και με ένα δώρο που αγοράσατε στα γρήγορα (αν είναι ακριβούτσικο, ακόμη καλύτερα).

- Μην ψάχνετε να βρείτε το «γουάου» δώρο που θα κάνει τη μεγάλη εντύπωση τη στιγμή που το δίνετε. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν δίνουν τόση σημασία στη στιγμή που παίρνουν το δώρο, όσο στη χρησιμότητα ή στην αξία του σε βάθος χρόνου.

- Δεν είναι ανάγκη να αναζητάτε το ξεχωριστό και άκρως εξατομικευμένο δώρο. Το ίδιο ακριβώς καλό δώρο μπορεί να δοθεί εξίσου σε περισσότερους ανθρώπους (αρκεί να μη το μάθουν!)

- Όσα πιο πολλά δώρα διαλέγετε, τόσο αυξάνεται η πιθανότητα να κάνετε λάθη. Αν βρείτε ένα που φαίνεται εντάξει, μη διστάσετε να το χαρίσετε σε περισσότερους από έναν.

- Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν προσβάλλονται, αν το δώρο που σας έκαναν, εσείς το δώσετε με τη σειρά σας σε κάποιον άλλο. Από τη στιγμή που χαρίζουν κάτι σε κάποιον, αντιλαμβάνονται πως είναι δικαίωμα του τελευταίου να το κάνει ό,τι θέλει και πιθανώς να το ξαναχαρίσει σε άλλον.

- Αντί να επιδώκετε να κάνετε την έκπληξη σε κάποιον με το δώρο σας, καλύτερα να του χαρίσετε αυτό που σας έχει ήδη πει ή γνωρίζετε ότι θέλει και χρειάζεται. Οι άνθρωποι ευχαριστιούνται περισσότερο, όταν παιρνουν δώρα που είχαν ήδη στη λίστα των αναγκών τους, από ό,τι όταν παίρνουν δώρα που κάποιος είχε τη φαεινή ιδέα ότι θα τους άρεσαν.

- Επιπλέον, οι άνθρωποι -ιδίως οι νέοι- συχνά χαίρονται να παίρνουν χρήματα αντί για δώρα, ακριβώς για να τα κάνουν ό,τι θέλουν. Προσοχή οι παντρεμένοι άνδρες: από τα δώρα σε χρήμα εξαιρούνται αυστηρά οι σύζυγοί τους...

- Αν το δώρο είναι δωροκάρτα, καλό είναι να είναι όσο το δυνατό λιγότερο περιοριστική και να δίνει μεγάλη γκάμα επιλογών.

- Δυστυχώς για τις ευαίσθητες ψυχές που αφιερώνουν πολλή σκέψη και χρόνο στα δώρα που θα κάνουν, συνήθως όλη αυτή η προσπάθεια δεν εκτιμάται ανάλογα από τους παραλήπτες των δώρων, ιδίως αν δεν είναι πολύ στενοί συγγενείς ή φίλοι. Από την άλλη όμως, ένα φθηνό και πρόχειρο δώρο σε ένα στενό συγγενή ή φίλο, το οποίο προδίδει παντελή έλλειψη σκέψης, δεν θα αφήσει καλές εντυπώσεις.

- Από την άλλη, όσο κανείς νοιάζεται και σκέφτεται τους άλλους για τους οποίους αγοράζει τα δώρα, τόσο αισθάνεται πιο κοντά τους και αυτό τον κάνει πιο ευτυχισμένο (ακόμη κι αν οι παραλήπτες αδιαφορήσουν για τα δώρα).

- Στην πραγματικότητα, τελικά, ο καλύτερος λόγος για να φάει κανείς άπειρο χρόνο, προκειμένου να αγοράσει τα δώρα, είναι για να το ευχαριστηθεί ο ίδιος. Και αυτό είναι ένα μυστικό που μάλλον όλοι ξέρουν!

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM
Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ

σχόλια

2 σχόλια
Τωρα το προσεξα: "Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν δίνουν τόση σημασία στη στιγμή που παίρνουν το δώρο, όσο στη χρησιμότητα ή στην αξία του σε βάθος χρόνου. Πηγή: www.lifo.gr"Kαι θυμηθηκα το παρακατω βιντεο https://www.youtube.com/watch?v=nPGY2T9r1Ok