Μια διαφήμιση χωρίς λόγια, που έχει πολλά να πει

Μια διαφήμιση χωρίς λόγια, που έχει πολλά να πει Facebook Twitter
0
ADVERTORIAL

 

Η αυλαία ανοίγει και τα εκτυφλωτικά φώτα των προβολέων φωτίζουν την αίθουσα. Το κοινό ενθουσιάζεται και σηκώνει τα χέρια του ψηλά. Ο κωμικός εμφανίζεται στο κέντρο της σκηνής, αρπάζει αποφασιστικά το μικρόφωνο και το μεταφέρει στην άκρη. Είναι εξάλλου περιττό – για το ξεκαρδιστικό του setlist δεν χρειάζονται οι λέξεις. Η επικοινωνία του με τους θεατές βασίζεται σε μια γλώσσα που δεν έχει ανάγκη από ήχους.

Εκ πρώτης όψεως, η νέα ευρηματική διαφημιστική ταινία της ΔΕΗ προκαλεί εύλογες απορίες, οι οποίες ωστόσο γρήγορα δίνουν τη θέση τους στην έκπληξη και την ενσυναίσθηση. Και αυτό γιατί το εύστοχο φιλμ της εταιρείας εκτυλίσσεται εξολοκλήρου στη νοηματική γλώσσα, δίχως να πλαισιώνεται από υπότιτλους και ηχητικά εφέ. 

Η εν λόγω εκστρατεία δεν περιορίζεται μονάχα στην προώθηση μιας εταιρικής υπηρεσίας. Ταυτόχρονα, εκπέμπει ένα δυναμικό μήνυμα συμπερίληψης και κοινωνικού σχολιασμού που σπάνια συναντάμε στις οθόνες μας. 

Πρόκειται δηλαδή για μια πλήρη αντιστροφή της κανονικότητας, όπου σχεδόν κάθε προϊόν ενημέρωσης ή ψυχαγωγίας αποκλείει, εμμέσως πλην σαφώς, την κοινότητα των κωφών. Σε τούτη την περίπτωση, η συντριπτική πλειονότητα των τηλεθεατών κάθεται, έστω και προσωρινά, στον κόσμο των ανθρώπων με προβλήματα ακοής. Το φιλμάκι αυτό δεν είναι άμεσα κατανοητό για εκείνους – παρότι έχει πολλά να τους πει.

Από κάθε άποψη, η καμπάνια είναι ένας έξυπνος τρόπος προώθησης μιας νέας υπηρεσίας στο αντίστοιχο target audience. Το φιλμ, άλλωστε, επικοινωνεί τη νέα υπηρεσία «Εξυπηρέτηση για όλους» που λάνσαρε πρόσφατα η εταιρεία για ανθρώπους με προβλήματα ακοής. Πρόκειται για μια εξαιρετικά καλοδεχούμενη εξέλιξη καθώς, μέχρι πρότινος, οι άνθρωποι αυτοί ήταν πλήρως αποκλεισμένοι από την εξυπηρέτηση και την επικοινωνία των περισσότερων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Μέσω της νέας υπηρεσίας της ΔΕΗ, τα άτομα που ανήκουν στην κοινότητα των κωφών θα μπορούν εύκολα και άμεσα να επικοινωνήσουν με την εταιρεία για όποιο θέμα αντιμετωπίζουν, μέσω τριμερούς βιντεοκλήσης με παρουσία διερμηνέα και δυνατότητα προβολής υποτίτλων. 

Η εν λόγω εκστρατεία, ωστόσο, δεν περιορίζεται μονάχα στην προώθηση μιας εταιρικής υπηρεσίας. Ταυτόχρονα, εκπέμπει ένα δυναμικό μήνυμα συμπερίληψης και κοινωνικού σχολιασμού που σπάνια συναντάμε στις οθόνες μας. 

Από τη μια πλευρά βρίσκεται η πτυχή της συμπεριληπτικότητας στην ίδια την παραγωγή της διαφήμισης. Πρωταγωνιστής της είναι ο κωφός ηθοποιός και εξαιρετικά επιτυχημένος stand-up comedian Πάνος Κατσής, ενώ και το πλήθος που παρακολουθεί την παράστασή απαρτίζεται επίσης από άτομα της κοινότητας των κωφών. Το αποτέλεσμα αποπνέει αυτοπεποίθηση και ειλικρινή εκπροσώπηση μιας γλωσσικής μειονότητας.

Από την άλλη πλευρά, βρίσκεται ο παράγοντας της ταύτισης. Το φιλμάκι παίζει δίχως τη συνοδεία υποτίτλων, και παρότι ο θεατής αντιλαμβάνεται πως το κοινό ξεκαρδίζεται στα γέλια από τα αστεία του Κατσή, εξακολουθεί να μην έχει την παραμικρή ιδέα για το περιεχόμενό τους.

Είναι ακριβώς το ίδιο συναίσθημα που αισθάνονται οι κωφοί, όντας περιτριγυρισμένοι από μια κουλτούρα που τους αντιμετωπίζει μονάχα σαν αστερίσκους της κοινωνίας. Και είναι ακριβώς η συνειδητοποίηση που οφείλουμε να υπενθυμίζουμε καθημερινά στον εαυτό μας, στην προσπάθειά μας να οραματιστούμε ένα μέλλον δίκαιο και ισότιμο προς όλους.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ
«Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Living / «Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα ζώα συντροφιάς; Ιστορίες –με αίσιο και μη τέλος– για ανθρώπους που χώρισαν εκτός από τους συντρόφους τους και από το κατοικίδιό τους.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
ΕΠΕΞ CHECK «Ο τρόπος που βλέπω το ντύσιμο καθορίστηκε απ’ τον αυτισμό μου»

Living / «Δεν ήμουν το παράξενο παπί, απλώς δεν ήμουν ποτέ πάπια»: Όταν μια γυναίκα της μόδας διαγνώστηκε με αυτισμό στα 50

Για τη Ζ. τα ρούχα δεν είναι απλώς αισθητική επιλογή – είναι μια γλώσσα. Η διάγνωση της νευροδιαφορετικότητάς της την έκανε να ξαναδεί τη ζωή της, την αφοσίωσή της στα υλικά και την υφή τους μέσα από αυτό το πρίσμα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Living / Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Με αφορμή το ο νέο microtrend «no buy challenge» του TikTok, τέσσερις άνθρωποι εξιστορούν τι έκοψαν και πώς, για να εξοικονομήσουν χρήματα και να κάνουν τους μικρούς οικονομικούς τους στόχους πραγματικότητα.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ