Όταν μια θερμίδα δεν είναι απλώς μια θερμίδα

Όταν μια θερμίδα δεν είναι απλώς μια θερμίδα Facebook Twitter
0

Ως τώρα πιστεύαμε ότι μια θερμίδα είναι μία θερμίδα και η αξία της είναι δεδομένη. Όμως όταν πρόκειται για σύγκριση ωμών τροφίμων με μαγειρεμένα, ή φασόλια με δημητριακά, αυτή η σκέψη μπορεί να είναι εσφαλμένη. Αυτό ήταν το συμπέρασμα ενός πάνελ ερευνητών που εξήγησε τους διάφορους λανθασμένους τρόπους με τους οποίους αθροίζονται οι θερμίδες στις ετικέτες των τροφίμων, γράφει το Wired.

Το συμπέρασμα αυτό ανακοινώθηκε στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικάνικής Ένωσης για την Πρόοδο της Επιστήμης που έγινε στις 18 Φεβρουαρίου. «Το τωρινό μας σύστημα για την αξιολόγηση των θερμίδων είναι σίγουρα λάθος», δήλωσε ο βιολόγος Richard Wrangham του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, συνδιοργανωτής του πάνελ.

Οι επιστήμονες συμφώνησαν ότι η στείρα θερμιδική καταμέτρηση για πολλά τρόφιμα είναι λανθασμένη, επειδή δεν λαμβάνεται υπ'όψη η ενέργεια που απαιτείται για τη χώνεψη του φαγητού, το ρόλο που παίζουν τα βακτήρια του εντέρου και του στόματος και τις ιδιότητες των διαφόρων τροφίμων που επιβραδύνουν ή επιταχύνουν το ταξίδι τους μέσα από το πεπτικό σύστημα, όπως το αν είναι ανθεκτικά ή όχι στην πέψη.
Γιατί είναι σημαντικό αυτό το θέμα; Επειδή η καταμέτρηση των θερμίδων, όπως γίνεται σήμερα, είναι παραπλανητική. «Η ποιότητα των θερμίδων είναι εξίσου σημαντική με την ποσότητα των θερμίδων», δήλωσε ο David Ludwig, ενδοκρινολόγος στο Νοσοκομείο Παίδων της Βοστόνης και της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ.


Όμως όσοι κάνουν δίαιτα δεν πρέπει να ανησυχούν για την ακρίβεια καταμέτρησης. «Μπορείτε να χάσετε πολύ χρόνο καταμετρώντας θερμίδες», δήλωσε ο Christopher Gardner του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ στο Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια. «Αλλά γιατί να το κάνετε αυτό; Αν θέλετε πραγματικά να χάσετε βάρος, λίγες από εδώ και λίγες από κει δεν κάνουν μεγάλη διαφορά για τους περισσότερους ανθρώπους». Για τα μέλη του πάνελ όμως, κάθε πρόοδος είναι σημαντική.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM
Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ