Η παράξενη ιστορία της οικολογικής ουτοπίας που οραματίστηκε ο Μάρλον Μπράντο

«Η πιο exclusive παραγκούπολη στο Νότιο Ειρηνικό»: Η παράξενη ιστορία της οικολογικής ουτοπίας που οραματίστηκε ο Μάρλον Μπράντο Facebook Twitter
Ο Μπράντο με τη μέλλουσα σύζυγό του Ταρίτα στα γυρίσματα της "Ανταρσίας του Μπαόυντι".
0


ΓΙΑΤΙ Ο ΜΑΡΛΟΝ ΜΠΡΑΝΤΟ, ίσως ο μεγαλύτερος κινηματογραφικός ηθοποιός όλων των εποχών, αισθανόταν τόσο αποτυχημένος; «Έζησα μια χαμένη ζωή», παραπονιόταν. «Είμαι ένας φαλακρός, αποτυχημένος μεσήλικας και νιώθω σαν απατεώνας όταν παίζω. Έχω δοκιμάσει τα πάντα – το σεξ, το ποτό, τη δουλειά. Κανένα από αυτά δεν σημαίνει τίποτα». Ο Μπράντο, ο οποίος πέθανε πριν από 20 χρόνια, την 1η Ιουλίου του 2004, είχε φέρει την επανάσταση στην υποκριτική, δηλώνοντας εμφατικά με τις ερμηνείες τι σήμαινε να παίζεις μπροστά στην κάμερα, και πρωταγωνίστησε σε μερικές από τις καλύτερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.

Αλλά ο ίδιος πάντα ήθελε περισσότερα. Πίστευε ότι μπορούσε να αλλάξει τον κόσμο και να διορθώσει τα προβλήματά του, από τον καπιταλισμό μέχρι τον ρατσισμό, από τη φτώχεια μέχρι την κλιματική αλλαγή. Όταν όμως ο κόσμος έδειχνε ότι δεν ήθελε πραγματικά να αλλάξει –το κοινό φαινόταν να αδιαφορεί για τις «δύσκολες» ταινίες του ενώ οι πολιτικές του παρεμβάσεις συχνά χλευάζονταν– ο ίδιος δεν μπορούσε να το χωνέψει.

Ο Μπράντο χρειαζόταν μια απόδραση από το Χόλιγουντ και ένα πρότζεκτ που θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις υψηλές φιλοδοξίες του. Τα βρήκε και τα δύο στην Τετιαρόα, ένα απομακρυσμένο και ειδυλλιακό νησί στο Νότιο Ειρηνικό κοντά στη Γαλλική Πολυνησία. Ιστορικά, η Τετιαρόα υπήρξε το επίσημο θέρετρο της βασιλικής οικογένειας της Ταϊτής. Ήταν επίσης το μέρος όπου οι επαναστατημένοι ναύτες του Μπάουντι υποτίθεται ότι βρήκαν την απομόνωση και την σεξουαλική ελευθερία – και ο Μπράντο ήθελε και τα δύο.

Στον αγαπημένο του νησιωτικό παράδεισο, τα ίχνη της φαντασίας του σταρ επιβιώνουν ακόμα.

Επισκέφθηκε για πρώτη φορά το νησί το 1960, κατά τη διάρκεια των καταστροφικών γυρισμάτων της ταινίας «Ανταρσία του Μπάουντι», στη διάρκεια των οποίων φαινόταν να πλήττει θανάσιμα και να τρώει διαρκώς – σύμφωνα με τις φήμες, κατάφερε να αλλάξει 52 διαφορετικά παντελόνια, καθώς το βάρος του αυξανόταν μέρα με τη μέρα.  

«Η πιο exclusive παραγκούπολη στο Νότιο Ειρηνικό»: Η παράξενη ιστορία της οικολογικής ουτοπίας που οραματίστηκε ο Μάρλον Μπράντο Facebook Twitter
Το δωμάτιο του Μπράντο στην Τετιαρόα με την ραδιοφωνική εγκατάσταση, τέλη δεκαετίας του '70.

Είχε κεντρίσει όμως το ενδιαφέρον του η ρομαντική φήμη του εξωτικού μέρους καθώς, ως νεαρό αγόρι, είχε διαβάσει για το νησί στο National Geographic. Όταν τελείωσαν τα γυρίσματα, ο Μπράντο αγόρασε την Τετιαρόα για 200.000 δολάρια –από μια τυφλή, οπλοφορούσα, ηλικιωμένη γυναίκα που εμφανίστηκε ως η ιδιοκτήτριά του– και άρχισε να κάνει φιλόδοξα σχέδια. Οραματίστηκε το νησί ως ένα παρθένο καταφύγιο για καλλιτέχνες και επιστήμονες και ως πεδίο οικολογικών και κλιματικών πειράματων που θα βοηθούσαν στην καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Αφού εγκαταστάθηκε στο νησί συμβουλεύτηκε επιφανείς ειδικούς σε θέματα βιωσιμότητας όπως ο Ζακ Κουστώ, και επιχείρησε να βάλει σε εφαρμογή τα δικά του σχέδια για την παροχή ανανεώσιμης ενέργειας. Το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι επινόησε ένα σύστημα για την παροχή φυσικού κλιματισμού στα νέα κτίρια της Τετιαρόα, τροφοδοτούμενο από την παλιρροιακή ροή του θαλασσινού νερού. Η προσήλωσή του στη ζωή στον Ειρηνικό βάθυνε όταν απέκτησε δύο παιδιά με την Πολυνησιακή ηθοποιό Ταρίτα. Υιοθέτησε επίσης τον ανιψιό της Ταρίτα και το παιδί της από άλλη σχέση, και σύντομα ο Μπράντο είχε μια παράλληλη οικογένεια στο νησί.

Ο Μπράντο είχε ήδη αποσπαστεί από το δημιουργικό του έργο ως ηθοποιός, ούτως ή άλλως, αναζητώντας διαρκώς αντιπερισπασμούς. Είχε εξελιχθεί σε ένα αδηφάγο πανσεξουαλικό ον και φέρεται να είχε δηλώσει: «Όταν ξυπνάω το πρωί, το πρώτο πράγμα που σκέφτομαι είναι: «Ποιον θα γαμήσω σήμερα;». Ισχυρίστηκε ότι είχε κοιμηθεί με την Τζάκι Κένεντι, δύο φορές, καυχιόταν για ένα έντονο νταραβέρι του με τη Μέριλιν Μονρό, ενώ ο πλήρης κατάλογος των υποτιθέμενων ερωτικών συντρόφων του –Τζάκι Κόλινς, Σέλι Γουίντερς, Ρίτα Μορένο, Ρίτσαρντ Πράιορ, Τζέιμς Μπόλντουιν, Μάρβιν Γκέι, Κάρι Γκραντ και Τζέιμς Ντιν, μεταξύ άλλων– είναι εκπληκτικός.

Με την περηφάνια του πληγωμένη από μια σειρά κριτικών και εμπορικών αποτυχιών, αλλά με τον εγωισμό του υπερφορτισμένο από τις σχέσεις του με το μισό Χόλιγουντ, τα σχέδια του Μπράντο για την Τεατιαρόα γίνονταν όλο και πιο φιλόδοξα. Μερικά από αυτά ήταν πραγματικά τρελά. Οραματίστηκε ηλεκτρικά χέλια στην πισίνα του που θα διοχέτευαν οργανική ενέργεια, και έχτισε αίθουσες διδασκαλίας ώστε το νησί να λειτουργεί ως ένα «πανεπιστήμιο της θάλασσας», παρότι τελικά χρησιμοποιήθηκαν ποτέ μόνο από τα παιδιά του στο νησί.

Κατάφερε όμως να κατασκευάσει ένα εντυπωσιακά βιώσιμο ξενοδοχείο στην Τετιαρόα, με μεγάλο μέρος των οικοδομικών εργασιών να έχει γίνει από τον ίδιο τον ηθοποιό, χρησιμοποιώντας τοπικά υλικά. Παρά την απομόνωσή του, η μοναδική γοητεία του ξενοδοχείου ήταν αναμφισβήτητη και οι τουρίστες έρχονταν για να επισκεφθούν την απομονωμένη Εδέμ του Ειρηνικού που διοικούσε ο μεγαλύτερος ηθοποιός στον κόσμο.

«Η πιο exclusive παραγκούπολη στο Νότιο Ειρηνικό»: Η παράξενη ιστορία της οικολογικής ουτοπίας που οραματίστηκε ο Μάρλον Μπράντο Facebook Twitter
Ένα από τα bungalows του The Brando, σήμερα.

Παρά τη θεαματική επιστροφή του στη μεγάλη οθόνη στις αρχές της δεκαετίας του '70, ο Μπράντο κλείστηκε ακόμα περισσότερο στον εαυτό του αναζητώντας συβαριτικούς αντιπερισπασμούς. Ο έπαινος για τις ερμηνείες του επισκιάστηκε στον Τύπο από ιστορίες για τη μνημειώδη αγάπη του για το φαγητό: ατελείωτα βάζα φυστικοβούτυρο, τόνους παγωτό, ένα αεροπλάνο γεμάτο σαμπάνια και ζαμπόν που του έστελναν από την άλλη άκρη του κόσμου. Υποστηρίζεται ότι κάποτε πεινούσε τόσο πολύ σ’ ένα γύρισμα ώστε ψάρεψε έναν βάτραχο από μια κοντινή λίμνη και τον δάγκωσε.

Οι προσπάθειες να ρυθμίσει την όρεξή του υπονομεύονταν από τον ίδιον. Έσπαγε τις κλειδαριές του ψυγείου του μέσα στη νύχτα και καλούσε φίλους να πετάξουν fast food στους τοίχους της έπαυλής του στο Λος Άντζελες. Ο τεράστιος όγκος του ήταν σουρεαλιστικός και εκφοβιστικός όταν υποδυόταν τον διαταραγμένο συνταγματάρχη Κερτζ στην πυρετώδη ζούγκλα της ταινίας «Αποκάλυψη τώρα» του 1979. Αλλά όταν ο Μπράντο εμφανιζόταν δημόσια ως ο εαυτός του, χλευαζόταν ανελέητα.

Περισσότερο από ποτέ αποζητούσε την ησυχία της Τετιαρόα, αλλά τον Απρίλιο του 1983 ένας τυφώνας διέσχισε απ’ άκρη σ’ άκρη το νησί, καταστρέφοντας το μπανγκαλόου του και προκαλώντας σοβαρές ζημιές στο θέρετρo. Ο Μπράντο υποσχέθηκε να τα ξαναχτίσει, αλλά δεν ανέκτησε ποτέ την οικονομική δυνατότητα για να το κάνει. Τα απομεινάρια του συγκροτήματος έπεσαν σε αχρηστία και ένας πρώην μάνατζερ των εγκαταστάσεων το χαρακτήρισε «την πιο exclusive παραγκούπολη του Νότιου Ειρηνικού».

Το 1990, ο Κρίστιαν Μπράντο, ένα από τα έντεκα παιδιά του ηθοποιού και το μόνο που απέκτησε ο Μπράντο με την πρώτη του σύζυγο, την πρώην ηθοποιό Άννα Κάσφι, πυροβόλησε και σκότωσε στην κατοικία του πατέρα του στο Λος Άντζελες, τον Ταϊτινό φίλο της ετεροθαλούς αδελφής του Σεγιέν (ένα από τα δύο παιδιά του Μπράντο με την Ταρίτα). Ο Κρίστιαν δικάστηκε για ανθρωποκτονία και ο Μάρλον εμφανίστηκε στο δικαστήριο για να καταθέσει προς υπεράσπιση του γιου του.

Όμως ο Κρίστιαν τελικά φυλακίστηκε, η Σεγιέν αυτοκτόνησε, σε ηλικία μόλις 25 ετών, και η υπεράσπιση του γιου του από τον Μάρλον κατέστρεψε τη σχέση του με τους Ταϊτινούς. Οι ντόπιοι ξεκαθάρισαν ότι ο ηθοποιός δεν ήταν πλέον ευπρόσδεκτος στα νησιά τους, αν και οι στάχτες του θα σκορπίζονταν τελικά εκεί. Ο Μπράντο φλέρταρε με την πώληση της Τετιαρόα, αλλά δεν μπόρεσε να κλείσει συμφωνία, και ποτέ δεν προέβη σε ρυθμίσεις για το νησί στη διαθήκη του. Όταν πέθανε πριν από 20 χρόνια αυτό το μήνα, ο παράδεισός του είχε ερημώσει.

Οι αποτυχημένες φιλοδοξίες τόσο εντός όσο και εκτός οθόνης είχαν αφήσει τον Μπράντο δυσαρεστημένο με τα αξιοσημείωτα επιτεύγματά του και καταδικασμένο σε μια αμείλικτη δυστυχία. Όταν του ζητήθηκε να γράψει την αυτοβιογραφία του, απαίτησε να μην υπάρχει καμιά αναφορά στις ταινίες, τους γάμους ή τα παιδιά του, καθώς θεωρούσε τον εαυτό του αποτυχημένο και στα τρία αυτά μέτωπα. Ωστόσο, είκοσι χρόνια αργότερα, η Τρατιαρόα μοιάζει ξανά – έστω και με πολύ πιο συμβατικό τρόπο – με το όραμα του ηθοποιού για το νησί.

Ένα θέρετρο που ονομάζεται The Brando προσφέρει σχεδόν πλήρη απομόνωση από τον έξω κόσμο, ενώ μπορεί να υπερηφανεύεται επίσης για την ηλιακή ενέργεια που αποκλειστικά χρησιμοποιεί και για την αυστηρή προστασία της τοπικής άγριας ζωής. Ακόμα και το σχέδιο του Μπράντο για φυσικό κλιματισμό που παράγεται από το θαλασσινό νερό έχει γίνει πραγματικότητα. Στον αγαπημένο του νησιωτικό παράδεισο, τα ίχνη της φαντασίας του σταρ επιβιώνουν ακόμα.

Με στοιχεία από The Telegraph

Ταξίδια
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Moyenne

Ταξίδια / Ο φυγάς που μετετρέψε ένα ερημικό νησί σε παραδείσιο οικολογικό καταφύγιο

Στα 37 του ο Βρετανός Brendon Grimshaw κατάλαβε ότι η δουλειά του ως συντάκτης σε εφημερίδες της Ανατολικής Αφρικής δεν είχε μέλλον, παραιτήθηκε και αγόρασε ένα ερημικό νησί που σήμερα αποτελεί μια υπενθύμιση του πώς ήταν οι Σεϋχέλλες πριν από την άφιξη του τουρισμού.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 φορές που ο Μάρλον Μπράντο "'έκλεψε" την ταινία κι άφησε τους άλλους να προσπαθούν πολύ

Σαν Σήμερα / 10 φορές που ο Μάρλον Μπράντο "'έκλεψε" την ταινία κι άφησε τους άλλους να προσπαθούν πολύ

Γεννιέται σαν σήμερα το 1924. Από τις μεγαλύτερες αλήθειες είναι ότι κανείς δεν κατάφερε ποτέ να πει ξανά τις δικές του ατάκες, χωρίς να δοκιμάσει μικρές δόσεις εξευτελισμού
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Nothing Days / Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Ένα «ανοιξιάτικο» τριήμερο σε μία πόλη που ξέρει από φυσικές καταστροφές αλλά ξέρει και να υμνεί τη ζωή, και μία μεγάλη βόλτα στην Πομπηία και στο Ερκολάνο. Από το αρχαίο «fast food» στις σύγχρονες γεύσεις της ναπολιτάνικης κουζίνας.
M. HULOT
Τρεις φίλοι από την Αθήνα δημιούργησαν μια μικρή, αυτάρκη κοινότητα στην Αιτωλοακαρνανία, έναν ζωντανό πυρήνα ανθρώπων που ζουν και εργάζονται με τη φύση αναζωογονώντας την τοπική κοινωνία

Γειτονιές της Ελλάδας / «Είναι ωραίο να μη γυρίζουν όλα γύρω από τα λεφτά»

Τρεις Αθηναίοι δημιούργησαν το Yamochori, μια μικρή, αυτάρκη κοινότητα στην Αιτωλοακαρνανία – έναν ζωντανό πυρήνα ανθρώπων που ζουν και εργάζονται με τη φύση, οργανώνοντας δράσεις και αναζωογονώντας την τοπική κοινωνία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
48 ώρες στη Λάρισα

Ταξίδια / 48 ώρες στη Λάρισα

Από τα αρχαία θέατρα που κρύβονται στο κέντρο της, μέχρι το καλλιτεχνικό χωριό της που ζωντανεύει κάτω από τον ήλιο, η πόλη αυτή δεν είναι απλώς μια ενδιάμεση στάση προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά προσφέρει πολλά μαζί με το τσίπουρο Τυρνάβου και τον χαλβά Φαρσάλων.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Οι άνθρωποι του χωριού είναι απλοί, καθημερινοί άνθρωποι. Επέλεξα να ζήσω ανάμεσά τους και όχι σε παλάτια. Κοντά τους όμως νιώθω βασιλιάς».

Γειτονιές της Ελλάδας / «Ζώντας κοντά στους ανθρώπους του χωριού νιώθω βασιλιάς»

Ο Νίκος Πατερέκας μετακόμισε ξαφνικά στη Νέα Αβόρανη, έγινε αγρότης και, αν και κάποια αγαπημένα του πρόσωπα μπορεί να μην τον στήριξαν σε αυτή την απόφαση, πορεύεται με οδηγό την υπόσχεση που έδωσε όταν έχασε τους παππούδες του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
48 ώρες στον Βόλο

Ταξίδια / 48 ώρες στον Βόλο

Από ένα έργο του Πικιώνη και ένα ιστορικό κινηματοθέατρο μέχρι τα παραδοσιακά τσιπουράδικα και τα βιομηχανικά μνημεία, ο Βόλος αποκαλύπτει την πολυπολιτισμική του κληρονομιά. Εδώ, το παλιό συναντά το νέο, με την παραλία και τα Παλαιά να είναι μόνο η αρχή για μια συναρπαστική εξερεύνηση.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Η ψυχική ισορροπία που κερδίζεις φεύγοντας από την Αθήνα σου ανοίγει ορίζοντες»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Η ψυχική ισορροπία που κερδίζεις φεύγοντας από την Αθήνα σου ανοίγει ορίζοντες»

Η Χαρά Δελή άφησε τη δουλειά της ως πολιτικός μηχανικός στην Αθήνα για να ζήσει από τη σαπωνοποιία στην Τρίπολη. Αν και η μετάβαση δεν ήταν εύκολη, τώρα δεν φαντάζεται τη ζωή της χωρίς τον χρόνο που απέκτησε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το καφέ του Wes Anderson, τo δεινοσαυράκι του Duomo κι άλλες 8 στάσεις σ’ ένα τριήμερο στο Μιλάνο

Ηχητικά Άρθρα / Το καφέ του Wes Anderson, τo δεινοσαυράκι του Duomo κι άλλες 8 στάσεις σ’ ένα τριήμερο στο Μιλάνο

Το Μιλάνο μπορεί να έχει μια απωθητική μουσολινική αισθητική στα κτίρια και τον χειρότερο κόσμο που μπορείς να συναντήσεις σε κέντρο πόλης, αλλά δεν είναι ούτε άσχημο, ούτε αδιάφορο.
M. HULOT
«Βγαίνεις ένα χειμωνιάτικο πρωινό από το σπίτι σου, ο ήλιος ανατέλλει και οι χιονισμένες βουνοκορφές βάφονται ροζ. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από τη ζωή»;

Ταξίδια / «Στη Μαντίνεια οι μέρες γεμίζουν με πράγματα που έχουν πραγματική αξία και νόημα»

Όταν ένιωσε ότι ο χρόνος στην Αθήνα φεύγει χωρίς να τον αντιλαμβάνεται, η Μαριλένα Παναγοπούλου επέστρεψε στο χωριό της, αφοσιώθηκε στο κρασί και απολαμβάνει πια τη ζωή σε έναν τόπο όπου ο ήλιος ανατέλλει και οι χιονισμένες βουνοκορφές βάφονται ροζ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
«Τα Άγραφα είναι ό,τι πιο ατόφιο και αληθινό έχει απομείνει στην Ελλάδα»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Τα Άγραφα είναι ό,τι πιο ατόφιο και αληθινό έχει απομείνει στην Ελλάδα»

Πριν από πέντε χρόνια και μέσα σε μόλις τρεις μέρες, η Βασιλική Κοϊμτζίδου επέλεξε να ζήσει στο ορεινό Πετρίλο που μετρά δέκα μόνιμους κατοίκους και προσπαθεί να δημιουργήσει τις συνθήκες ώστε να τολμήσουν να κατοικήσουν και άλλοι νέοι στο χωριό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Η Ελένη Τσομπανίδου γύρισε στο χωριό της, τα Δίκαια του Έβρου και βρήκε αυτό που έψαχνε χρόνια στο εξωτερικό

Γειτονιές της Ελλάδας / «Σε ένα χωριό με εκατό ανθρώπους, μπορείς να κάνεις τη διαφορά πιο εύκολα»

Αφήνοντας πίσω της τη ζωή στις ευρωπαϊκές μητροπόλεις, η Ελένη Τσομπανίδου επέστρεψε στα Δίκαια Έβρου και ζωντανεύει ανενεργούς χώρους μέσα από την τέχνη και τη συνεργασία με την τοπική κοινότητα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Οικοτοπία: Η νέα πρωτοβουλία αναβίωσης του Καλοχωρίου στην Ήπειρο δείχνει τον δρόμο για την αναζωογόνηση και άλλων ορεινών χωριών σε όλη την Ελλάδα

Γειτονιές της Ελλάδας / «Θα βάλουμε τα δυνατά μας να αναζωογονήσουμε το Καλοχώρι»

Με ένα συνεργατικό καφενείο και με οργανικά μποστάνια, αναβαθμίζοντας μονοπάτια και ανακαινίζοντας πέτρινες κατοικίες, μια μικρή ομάδα φιλοδοξεί να ξαναζωντανέψει το καταπράσινο χωριό της Ηπείρου.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
«Αν σταθείς ήσυχος στο δάσος, θ' ακούσεις τους ψιθύρους των δέντρων»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Αν σταθείς ήσυχος στο δάσος, θ' ακούσεις τους ψιθύρους των δέντρων»

Έπειτα από μια ανάβαση στο φαράγγι του Ανθοχωρίου, ο Χρήστος Αθανασιάδης ανακάλυψε το ησυχαστήριό του, ένα πετρόχτιστο κονάκι χωρίς ρεύμα, και άφησε πίσω του την Αθήνα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
«Εφόσον ντρέπεσαι να μας πεις από ποιο χωριό είσαι, φρόντισε να μάθουμε το χωριό σου μέσα από την τέχνη σου, για να έρθουμε κιόλας»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Εφόσον ντρέπεσαι να μας πεις από ποιο χωριό είσαι, φρόντισε να το μάθουμε μέσα από την τέχνη σου»

Δύο 26χρονοι επέστρεψαν στον τόπο καταγωγής τους, το Φανάρι Καρδίτσας, και του έδωσαν νέα ζωή μέσα από το καλλιτεχνικό φεστιβάλ Nowstalgism.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ