» Ευχάριστηέκπληξη στις Χρυσές Σφαίρες: το SlumdogMillionaire,η υπέροχη ταινία του Ντάνι Μπόιλ, πουδεν έχει ακόμη ελληνικό τίτλο και θαπαιχθεί στις αθηναϊκές αίθουσες στις5 Μαρτίου, σάρωσε στις κατηγορίες τηςταινίας, της σκηνοθεσίας και τουσεναρίου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ναμείνουν απέξω τα βαριά φαβορί, η ΑπίστευτηΙστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον και τοMilk.Συνήθως, σε χρονιές όπου δεν υπάρχουνΤιτανικοί και Άρχοντες, τα μέλη τηςΈνωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπουξεπερνούν τη διστακτικότητά τους ναδεσμευτούν απέναντι στην Ιστορία καιστα Όσκαρ που τους περιμένουν γιαενδείξεις, μοιράζοντας τα μεγάλαβραβεία. Αυτήν τη φορά ήταν κάθετοι καιπροσέφεραν μια λύση που μοιάζει μεεπιλογή κριτικής ένωσης - οι ανταποκριτέςαυτοί είναι δημοσιογράφοι που δουλεύουνστο Λος Άντζελες και στέλνουν ρεπορτάζ,κυρίως συνεντεύξεις, στην πατρίδα τους,αλλά δεν φημίζονται για την κριτικήτους εξερεύνηση στο σινεμά. Το πνεύμαπου φάνηκε να επικρατεί ήταν η επιβράβευσητου αουτσάιντερ, του μικρού που μόχθησενα βρει το φως. Το Slumdogείναι η ιστορία ενός έφηβου πουανακρίνεται από την αστυνομία γιατίτόλμησε να γνωρίζει τις απαντήσεις στοπασίγνωστο παιχνίδι Ποιος Θέλει ναΓίνει Εκατομμυριούχος και εξηγεί τοπαρασκήνιο της κάθε απάντησής του μετα απίστευτα προσωπικά του βιώματα.
»Και ο ΜίκιΡουρκ, νικητής στην κατηγορία του πρώτουρόλου σε δραματική ταινία, είναι παρόμοιαπερίπτωση. Όπως εξήγησε στο πόντιουμ,ήταν ξεγραμμένος ώσπου ένας νεαρόςατζέντης πίστεψε σε αυτόν και τονοδήγησε μακριά από το δρόμο της ανεργίαςκαι της ντροπιαστικής λήθης. Πρόκειταιγια ένα στόρι που το Χόλιγουντ λατρεύει,το ρεμάλι που ξαναγυρνά, ο θρίαμβος τουξεγραμμένου, κάτι που φάνηκε από τιςανάγλυφες ζητωκραυγές του ζαλισμένουαπό τα ποτά πλήθους που παρευρέθηκεστην τελετή και τον αποθέωσε. Και οΡουρκ έπαιξε σωστά το παιχνίδι τουμετανοημένου ασώτου, όπως αντίστοιχακάποτε, όχι πολύ παλιά, υπέκυπτε σταθεράστα τραύματα της αυτοκαταστροφικήςτου μανίας. Ο Σον Πεν έχασε, αλλά κάτιμου λέει πως ο ανεμοδείκτης των βραβείωντης Ένωσης Ηθοποιών θα είναικαθοριστικότερος για τα επερχόμεναΌσκαρ. Η μάχη θα είναι σκληρή.
»Και το βραβείομουσικής πήγε στο Slumdogκαι στον Άλα Ραχμάν, το σπουδαιότεροσυνθέτη που έχει βγει από την Ινδίαμετά τον Σανκάρ, υπεύθυνο για πάμπολλεςμουσικές επενδύσεις. Μια και το έφερεο λόγος για μουσική του σινεμά, σημειώστεπως στις 6 Φεβρουαρίου, στο ΜέγαροΜουσικής, μπορείτε να παρακολουθήσετεένα μουσικό αφιέρωμα στον μεγάλο ΝίνοΡότα (οι προπωλήσεις ξεκινούν απόσήμερα).
»Έκπληξη καιη διπλή βράβευση της Κέιτ Γουίνσλετγια το Δρόμο της Επανάστασης και ταΣφραγισμένα Χείλη, σε πρώτο και δεύτερορόλο αντίστοιχα. Φαντάζομαι από τοάγχος των ψηφοφόρων να μη μείνει έξωαπό τις τιμές η Γουίσνλετ τη σταύρωνανόπου την έβλεπαν, στο στυλ: μην τυχόνκαι δεν την ψηφίσετε παιδιά, φέτος είναιη χρονιά της. Κι έτσι η κούρσα και εδώείναι ανοιχτή, μεταξύ της Σάλι Χόκινςκαι οποιασδήποτε άλλης έρθει πιο κοντάμετά από τα βραβεία των ηθοποιών. Νομίζωπάντως πως η Γουίνσλετ κάπου θα ευτυχήσει,τι στο καλό, θα πέσει σύρμα και στηνΑκαδημία.
»Ο Χιθ Λέτζερέφυγε νικητής και όλα δείχνουν πως θαέχουμε το πρώτο μετά θάνατον Όσκαρ σεηθοποιό μετά τον Πίτερ Φιντς και τοΔίκτυο, πριν από 32 χρόνια. Τότε οικανονισμοί ήταν αυστηροί και δενεπέτρεπαν σε συγγενή να ανέβει στησκηνή να παραλάβει Όσκαρ - προφανώς οιπαραγωγοί ήθελαν να ελέγχουν τονπαραλήπτη και την ποιότητα της ταυτότητάςτου. Ο προκαθορισμένος αποδέκτης αντίτου Φιντς, ο σεναριογράφος ΠάντιΤσαγιέφσκι, έσπασε το πρωτόκολλο καικάλεσε στο πόντιουμ της γυναίκα τουΦιντς, τη Ελίθα, και χάρισε μια συγκινητικήστιγμή. Τώρα θα κάνουν «κρα» για κάτιτέτοιο - δεν θα μπορούσε παρά να είναιτο κλου μιας βραδιάς που ποντάρει στομελό εντός του προδιαγεγραμμένουχρόνου.
»Χρυσή ΣφαίραΞενόγλωσσης Ταινίας στο Βαλς με τονΜπασίρ, ένα εξαιρετικό, ψυχαναλυτικό,πυκνό, ευφάνταστο πολιτικό animationπου προβάλλεται ήδη στην Αθήνα μεεπιτυχία, και, μαζί με το Περσέπολις,προχωράει το είδος σε επίπεδα δραματικήςωριμότητας. Ο σκηνοθέτης Άρι Φόλμανεπικέντρωσε το λόγο του σε προσωπικέςαναφορές και παρέλειψε έντεχνα τηνταμπακιέρα για τη Γάζα - στην ταινίαμιλάει βιωματικά και ονειρικά για άλλεςσφαγές.
σχόλια