7 στους 10 φοράμε «μαϊμού» γυαλιά ηλίου

7 στους 10 φοράμε «μαϊμού» γυαλιά ηλίου Facebook Twitter
4

Σε σοβαρό κίνδυνο εκθέτουν τα μάτια τους επτά στους δέκα Έλληνες, καθώς, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ,  φορούν γυαλιά ηλίου αγορασμένα από πλανόδιους πωλητές ή από διάφορα καταστήματα εκτός των οπτικών. Η δραματική αύξηση της υπεριώδους ακτινοβολίας τα τελευταία χρόνια, λόγω της μείωσης του πάχους του στρώματος του όζοντος έχει καταστρεπτικές συνέπειες στα μάτια.

“Κάθε χρόνο πωλούνται από πλανόδιους και από μη εξουσιοδοτημένα καταστήματα ενάμιση με δύο εκατομμύρια γυαλιά ηλίου τα οποία δεν προσφέρουν καμία προστασία στα μάτια. Δυστυχώς η Πολιτεία δεν αντιμετωπίζει αποτελεσματικά το θέμα του παραεμπορίου με αποτέλεσμα μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων να φορούν γυαλιά που δεν απορροφούν την UV ακτινοβολία, τα οποία προκαλούν ανεπανόρθωτες βλάβες στα μάτια” επισήμανε στη διάρκεια συνέντευξης τύπου η πρόεδρος του Συλλόγων Οπτικών Οπτομετρών Βορείου Ελλάδος, Μαρία Ταρασούδη.

Σύμφωνα με την ίδια είναι καλύτερα να μη φοράει κανείς καθόλου γυαλιά παρά να φοράει μη απορροφητικά γυαλιά. Κι αυτό γιατί τα μάτια έχουν έναν μηχανισμό αυτοπροστασίας που κάνει την κόρη να μικραίνει στον ήλιο και έτσι να εμποδίζει την είσοδό της υπεριώδους ακτινοβολίας μέσα στο μάτι... Με τη χρήση μη απορροφητικών σκούρων γυαλιών το μάτι ξεγελιέται και η κόρη δεν κλείνει με αποτέλεσμα να δέχεται την καταστροφική υπεριώδη ακτινοβολία.

Ο καταρράκτης που παλαιότερα εμφανιζόταν μετά την ηλικία των 70 ετών σήμερα πλήττει ακόμη και άτομα 50 ετών. Εκτός όμως από τον καταρράκτη εγκαύματα του κερατοειδούς (φωτοκερατίτιδα), το πτερύγιο (ένα τριγωνικό στρώμα ιστού που μπορεί να επεκταθεί στον κερατοειδή και να εμποδίσει την ομαλή όραση), οι αμφιβληστροειδοπάθειες, η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας αλλά και ο καρκίνος των βλεφάρων απειλούν όσους δεν προστατεύουν τα μάτια τους φορώντας ειδικά γυαλιά ηλίου ή φακούς επαφής ή και ακόμη γυαλιά οράσεως που έχουν ειδικά φίλτρα και απορροφούν την επικίνδυνη UN-A και UV-B ηλιακή ακτινοβολία.

Τι πρέπει να προσέχει κανείς όταν επιλέγει γυαλιά ηλίου;

Το συνηθέστερο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι ότι επιλέγουν γυαλιά ηλίου με κριτήριο τη μόδα ενώ βασικό κριτήριο θα πρέπει να είναι η προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία.

Επίσης τα γυαλιά θα πρέπει να δοκιμάζονται όχι μόνο μπροστά στον καθρέφτη αλλά και έξω στον ήλιο. Ένα καλό ζευγάρι γυαλιά δεν θα πρέπει να ενοχλεί ή να “τυφλώνει” ούτε και να σκοτεινιάζει τα πάντα γύρω σε αυτόν που τα φοράει, αλλά να δίνει μια καθαρή και ποιοτική εικόνα.

Οι φακοί (οργανικοί ή από κρύσταλλο) θα πρέπει να είναι 100% απορροφητικοί στην υπεριώδη ακτινοβολία, το υλικό κατασκευής να είναι οπτικώς κατεργασμένο, ομοιογενές και αναλλοίωτο ώστε να μη δημιουργούνται παραμορφώσεις και να έχουν συγκεκριμένο πάχος και αντοχή. Επίσης τα υλικά που χρησιμοποιούνται για τους σκελετούς θα πρέπει να μην προκαλούν ερεθισμούς στο δέρμα ή αλλεργίες.

Το φίλτρο UV μπορεί να ενσωματωθεί σε όλα τα γυαλιά ηλίου και οράσεως καθώς και στους φακούς επαφής, δεν επηρεάζει την ποιότητα της όρασης και δεν σχετίζεται με την τιμή.

Για μεγαλύτερη προστασία το μέγεθος του σκελετού θα πρέπει να είναι τέτοιο που να καλύπτει ολόκληρο το μάτι και την περιοχή γύρω από αυτό.

Η σκουρότητα των φακών θα πρέπει να είναι κατάλληλη για την κάθε χρήση αλλά και να είναι ανάλογη με την προτίμηση του καθενός ώστε να νιώθει άνετα.

Στα μικρά παιδιά καλό είναι να αποφεύγονται οι πολύ σκούροι φακοί ώστε να μην τα στεναχωρούν και να μην υπάρχει πιθανότητα φωτοφοβίας στο μέλλον. Τα συνήθη χρώματα των φακών είναι το πράσινο, το γκρι και το καφέ.

Τέλος όσοι χρησιμοποιούν γυαλιά ηλίου θα πρέπει να ξέρουν ότι η ικανότητα απορρόφησης μειώνεται κάθε 2-3 χρόνια.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ -ΜΠΕ

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ
«Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Living / «Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα ζώα συντροφιάς; Ιστορίες –με αίσιο και μη τέλος– για ανθρώπους που χώρισαν εκτός από τους συντρόφους τους και από το κατοικίδιό τους.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
ΕΠΕΞ CHECK «Ο τρόπος που βλέπω το ντύσιμο καθορίστηκε απ’ τον αυτισμό μου»

Living / «Δεν ήμουν το παράξενο παπί, απλώς δεν ήμουν ποτέ πάπια»: Όταν μια γυναίκα της μόδας διαγνώστηκε με αυτισμό στα 50

Για τη Ζ. τα ρούχα δεν είναι απλώς αισθητική επιλογή – είναι μια γλώσσα. Η διάγνωση της νευροδιαφορετικότητάς της την έκανε να ξαναδεί τη ζωή της, την αφοσίωσή της στα υλικά και την υφή τους μέσα από αυτό το πρίσμα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Living / Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Με αφορμή το ο νέο microtrend «no buy challenge» του TikTok, τέσσερις άνθρωποι εξιστορούν τι έκοψαν και πώς, για να εξοικονομήσουν χρήματα και να κάνουν τους μικρούς οικονομικούς τους στόχους πραγματικότητα.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ