Η Ζάχα Χαντίντ κατηγορείται ότι "κατέστρεψε" το ιστορικό Πεκίνο

Η Ζάχα Χαντίντ κατηγορείται ότι "κατέστρεψε" το ιστορικό Πεκίνο Facebook Twitter
10

Σάλος έχει ξεσπάσει στην Κίνα, καθώς οι οργανώσεις για τη διάσωση του παλιού Πεκίνου δε σταματούν να γράφουν άρθρα γεμάτα κατηγορίες εναντίον της Ζάχα Χαντίτ, δηλώνοντας ότι με την φουτουριστική κατασκευή της Galaxy Soho, "κατέστρεψε το Πεκίνο".

Παρόλο που η Χαντίντ με αυτό το έργο της απέσπασε το κορυφαίο βραβείο από το Royal Institute of British Architects (RIBA), οι Κινέζοι δε σταματούν να διαμαρτύρονται.
Για τη (RIBA), το κτίριο της Χαντίντ θεωρείται ως το καλύτερο νέο κτίριο που κατασκευάστηκε εκτός Ευρώπης.

Οργανώσεις που δραστηριοποιούνται για να σωθεί η αρχιτεκτονική κληρονομιά της παλιάς πόλης υποστηρίζουν ότι αυτό το σύμπλεγμα των 30.000 τ. μ., το οποίο συμπεριλαμβάνει γραφεία, εμπορικά κέντρα και χώρους διασκέδασης, αλλοιώνει τον χαρακτήρα του Πεκίνου και δηλώνουν σοκαρισμένοι με αυτή τη βράβευση.

Επίσης την κατηγορούν για το ότι παρέβη πολλούς οικιστικούς νόμους και κανονισμούς που αφορούν στη διατήρηση της παλιάς πόλης, ότι διέλυσε το σύστημα των παλιών μικρών δρόμων και των μικρών παραδοσιακών σπιτιών. Η RIBA ενισχύει την καταστροφή του παλιού πολιτισμού με αυτή τη βράβευση, λένε.

Παρόλα αυτά, η Χαντίντ, έχει γίνει «σούπερ σταρ» στην Κίνα. Το έργο της διδάσκεται στα μαθήματα αρχιτεκτονικής και πρόσφατα, έκανε μια ομιλία στο Πεκίνο, την οποία παρακολούθησαν 15.000 αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες.

*****

Εικαστικά
10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ονειρεύονται τα ηλεκτρικά πρόβατα;

Εικαστικά / Τα ερωτήματα του Homo sapiens σε μια έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη

Σε τέσσερα ιστορικά αθηναϊκά κτίρια εικαστικοί και ακαδημαϊκοί επιχειρούν να απαντήσουν στα μεγάλα ερωτήματα της ψηφιακής εποχής για τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το μέλλον του σύγχρονου ανθρώπου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

7 σχόλια
@Ανηθικος αυτουργοςΑυτά που φαίνονται στην φωτογραφία είναι τα λεγόμενα hutong, παλιές γειτονιές του Πεκίνου (και γενικά, οποιασδήποτε κινέζικης πόλης), που διατηρούν τα προφίλ χαμηλών σπιτιών και την αντίστοιχη αρχιτεκτονική. Έχουν καταστραφεί πολλές τέτοιες γειτονιές στο Πεκίνο, χάριν της "ανάπτυξης", ήτοι για να χτιστούν μεγαθήρια, ουρανοξύστες και mall.Στο Πεκίνο υπάρχει μια αρκετά ενεργή κοινότητα ανθρώπων που αντιστέκεται - όσο μπορεί κανείς να αντισταθεί στην κινεζικη πραγματικότητα - και παλεύει να διατηρήσει άθικτες αυτές τις γειτονιές.Μην κρίνεις από τη συγκεκριμένη φωτογραφία που τις αδικεί. Έχοντας ζήσει στο Πεκίνο για αρκετά μεγάλο διάστημα, μπορώ να σε διαβεβαιώσω πως αν υπάρχει κάτι που μου έμεινε από αυτή την πόλη είναι ακριβώς αυτό το οποίο αφορίζεις: τα hutong (Nanluoguxiang, Xijiaominxiang κ.λπ.).http://en.wikipedia.org/wiki/HutongKι επειδή όπως είπα η φωτο αδικεί πολύ τις συγκεκριμένες περιοχές, θα σου πω πως ένας φίλος μου έμενε σε μια τέτοια γειτονιά, σε ένα hutong με κεντρική, εσωτερική αυλή (τα περισσότερα είναι έτσι) και ήταν σίγουρα το πιο όμορφο σπίτι που επισκεύφθηκα ποτέ, κατά την διαμονή μου στην κινεζικη μητρόπολη.
και για να μην ξεχνιόμαστε για το τι σημαίνουν και τι πραγματικό αντίκτυπο έχουν αυτά τα μεγαλειώδη κινέζικα έργα https://www.facebook.com/photo.php?fbid=200849783415388&set=a.174514202715613.1073741826.174509436049423&type=1&theater
αν θυμαμαι καλα το συγκεκριμενο mall που μας δειχνεις βρισκεται εκτος πολης και μαλιστα σε μια ερημη περιοχη . Το επειχειρημα εξαρχης ηταν λαθος οσο για τη Ζαχα Χαντιν ουτε εμενα με ενθουσιαζουν τα εργα της και ειναι λογο γουστου καθαρα αλλα δεν τα αμφισβητω σε καμια περιπτωση . Ο ολος ντορος γινεται καθαρα για το οτι η γυρω αγορα θα κατεστραφει με αυτο το θηριο εκει
Το παλιό Πεκίνο έχει κάτι το πολύ ιδιόμορφο και οχι μόνο δεν ταιριάζει η γειτνίασή του με μοντέρνες, πόσο μάλλον φουτουριστικές, κατασκευές αλλά ο συνδυασμός είναι απωθητικός στο μάτι. Τηρουμένων τον αναλογιών βέβαια, φαντάσου στη μέση στ' Αναφιώτικα ένα πύργο του Βωβού ... μπλιάχ, ξέρω.Στη φωτογραφία που είναι μόνο του το έργο βλέπουμε ακόμα ένα δημιούργημα Ντουμπαίσιας αισθητικής που απ ότι φαίνεται πρόκειται να μας ταλαιπωρήσει για πολύ,στην άλλη φωτό που φαίνεται μαζί μ'ενα απειροελάχιστο τμήμα της παλιάς πόλης, η σύνθεση είναι αποκρουστική, κάτι σαν ο Μεγάλος Αδελφός, κάτι σαν ο Μεγάλος Καννίβαλος έξω απ' την πόρτα μας.