Οι εμφανίσεις στα Όσκαρ στη δεκαετία του ‘80

Οι εμφανίσεις στα Όσκαρ στη δεκαετία του ‘80 Facebook Twitter
2
Οι εμφανίσεις στα Όσκαρ στη δεκαετία του ‘80 Facebook Twitter
Bette Midler, 1980

Αναλύσεις, προβλέψεις, τοποθετήσεις, στατιστικές. Το μεγάλο πανηγύρι του «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει» μας έχει πείσει πώς αυτή η φρενίτιδα δημοσίων σχέσεων και εσωτερικών διεργασιών που αφορά κάποιους προνομιούχους λευκούς άντρες με μέσο όρο ηλικίας τα 62 και τους ελάχιστους ηθοποιούς που θα δουν τις αμοιβές τους να εκτοξεύονται στα ύψη σε μια βραδιά, αφορά εμάς προσωπικά και παίρνουμε θέση λες και μας ρώτησαν. Από τα μυριάδες βραβεία που μοιράζονται κάθε χρόνο, πώς κατάφεραν τα Όσκαρ και απέκτησαν τέτοιο εκτόπισμα;

Οι δύσκολες ερωτήσεις δεν είναι της στιγμής, αλλά δύσκολα θα αμφισβητήσει το γεγονός ότι είναι σημαντικά, επειδή τα βλέπουμε στην τηλεόραση. Η σκηνοθεσία, τα κοντινά, οι κοντινές λήψεις, η λειτουργία του σόου αυτού είναι κομμένη και ραμμένη έτσι ώστε ο τηλεθεατής να πιστεύει ότι είναι ένα μέρος αυτού του λαμπερού πάρτι, ώστε να συνεχίζει να λατρεύει τους βραβευμένους, να συμμετέχει στην απογοήτευση των χαμένων και τελικά να πηγαίνει να βλέπει τις ταινίες τους.

Φυσικά δεν είναι απαραίτητο να τα παίρνουμε όλα σοβαρά, και κυρίως όχι ό,τι βλέπουμε στην τηλεόραση. Η γιορτή, αν εξαιρέσει κανείς τις εξαντλητικές διαφημίσεις και την τεράστια διάρκεια λόγω αυτών, είναι μια καλή ευκαιρία για το αγαπημένο άθλημα του τηλεθεατή: το κουτσομπολιό.

«Κοίτα τι φοράει», «εμένα μου αρέσει», «ωραίο το χρώμα αλλά δεν της πάει» είναι τα σχόλια που λέγονται πιο συχνά από το πόσο καλή η κακή ηθοποιός ήταν κάποια (οι άντρες δεν έχουν πολλά περιθώρια να εμφανιστούν σαν παγώνια, θα κριθούν μόνο για τις ικανότητές τους). Το άγχος να ξεχωρίσουν από το σωρό, να μαζέψουν όσο πιο πολλούς φωτογράφους γίνεται αλλά να παραμείνουν κομψές έχει οδηγήσει πολλές σε πολύ λάθος επιλογές.

Οι εμφανίσεις στα Όσκαρ στη δεκαετία του ‘80 Facebook Twitter
Sissy Spacek, 1980
Οι εμφανίσεις στα Όσκαρ στη δεκαετία του ‘80 Facebook Twitter
Jessica Lange, 1983
Οι εμφανίσεις στα Όσκαρ στη δεκαετία του ‘80 Facebook Twitter
Meryl Streep, 1983
Οι εμφανίσεις στα Όσκαρ στη δεκαετία του ‘80 Facebook Twitter
Anjelica Huston, 1986
Οι εμφανίσεις στα Όσκαρ στη δεκαετία του ‘80 Facebook Twitter
Cher, 1986
Οι εμφανίσεις στα Όσκαρ στη δεκαετία του ‘80 Facebook Twitter
Daryl Hannah 1988
Οι εμφανίσεις στα Όσκαρ στη δεκαετία του ‘80 Facebook Twitter
Jodie Foster, 1989
Οι εμφανίσεις στα Όσκαρ στη δεκαετία του ‘80 Facebook Twitter
Jacqueline Bisset, 1989

Εκτός συναγωνισμού:

Οι εμφανίσεις στα Όσκαρ στη δεκαετία του ‘80 Facebook Twitter
Raquel Welch, 1970

Kαι η για πάντα νικήτρια της καρδιάς μας από το 2001

 

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Οθόνες / «The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Η νέα ρομαντική σειρά του Cinobo βρίσκεται στο σταυροδρόμι της τριλογίας «Before», του «Normal People» και του «One Day». Δανειζόμενη το αφηγηματικό εύρημα του τελευταίου, καταγράφει τις Πρωτοχρονιές ενός ζευγαριού και μαζί τους τις δυσκολίες μα και τη γοητεία των πρώτων -άντα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Pulp Fiction / Βαλέρια Γκολίνο: «Δεν με ενοχλεί το ανδρικό βλέμμα αλλά το “μη- βλέμμα” στο σινεμά»

Τελευταία υποδύθηκε μια πορνοστάρ, την αδερφή της Κάλλας, και σκηνοθέτησε μια σειρά βασισμένη σε ένα «σκανδαλώδες» βιβλίο. Η Ελληνοϊταλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτις βρέθηκε στην Αθήνα και μίλησε στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό

Οθόνες / Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό

Σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά του που δημοσιεύτηκε στην Wall Street Journal, ο ηθοποιός Τζος Μπρόλιν εξηγεί πώς η «ζόρικη αγάπη» της συζύγου του πατέρα του τον έκανε να κόψει οριστικά τη συνήθεια που του είχε ρημάξει τη ζωή.
THE LIFO TEAM
Μιγκέλ Γκόμες

Οθόνες / «Θέλω το σινεμά να μοιάζει με σινεμά κι όχι με κάτι που προσποιείται την πραγματική ζωή»

Ο Πορτογάλος σκηνοθέτης του «Tabu» Μιγκέλ Γκόμες επιστρέφει με το «Grand Tour» που απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας στο φετινό Φεστιβάλ Καννών, μια ταινία για τη δειλία των αντρών και το πείσμα των γυναικών. Μιλά στη LiFO με αφορμή την προβολή της στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, ως ταινία έναρξης του 13ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ