A Man on the Inside: Κοτόσουπα για την ψυχή σε χαλεπούς καιρούς

A Man on the Inside: Κοτόσουπα για την ψυχή σε χαλεπούς καιρούς Facebook Twitter
Κεντρικός χαρακτήρας στο «A Man on the Inside» είναι ο Τσαρλς, ένας συνταξιούχος καθηγητής πανεπιστημίου ο οποίος βιώνει τη μοναξιά και την απώλεια της γυναίκας του που πέθανε πριν από έναν χρόνο από επιπλοκές του Αλτσχάιμερ.
0

ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ένας μέσος τηλεθεατής μια ασφαλή ιδέα σχετικά με το ύφος και τις προθέσεις αυτής της νέας σειράς του Netflix, πέρα από την πάντα καθησυχαστική παρουσία του Τεντ Ντάνσον στον κεντρικό ρόλο, αρκεί να έχει υπόψη του το βιογραφικό του δημιουργού της: The Office (η αμερικανική εκδοχή), Parks and Recreation, Master of None, Brooklyn Nine-Nine και, κυρίως, The Good Place.

Είτε με την ιδιότητα του δημιουργού, είτε με αυτή του παραγωγού, του συμπαραγωγού, του σεναριογράφου (ακόμα και ως ηθοποιός είχε εμφανιστεί σε κάποια επεισόδια του The Office), είτε με έναν συνδυασμό τους, το πνεύμα του Μάικλ Σουρ διαποτίζει σε σημαντικό βαθμό όλες τις παραπάνω σειρές. Ένα πνεύμα που μπορεί να συμπυκνωθεί κάπως αφαιρετικά στην εξής φόρμουλα: κωμωδία με μυαλό, συναίσθημα και καλή καρδιά (λείπουν η ψυχή και η αιχμή, αλλά δεν μπορεί να τα έχει κανείς όλα).

Ο Μάικλ Σουρ είχε κάνει την πτυχιακή του εργασία (στο Χάρβαρντ) στο επικής κλίμακας, πολυσύνθετο και θηριώδες μυθιστόρημα του Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας Infinite Jest, ακολούθως όμως ανέπτυξε ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην παραδοσιακή φιλοσοφική ηθική – ενδιαφέρον που κλιμακώθηκε στον όλο θεματικό άξονα του The Good Place, αλλά και στο (πολύ επιτυχημένο) βιβλίο που έγραψε αμέσως μετά με τίτλο How to Be Perfect και υπότιτλο The Correct Answer to Every Moral Question («η σωστή απάντηση σε κάθε ηθικό ερώτημα»). Αν όλα αυτά επιτρέπουν συνειρμούς εκλαϊκευμένης φιλοσοφίας και εγχειριδίων αυτοβελτίωσης, δεν θα είμαι εγώ αυτός που θα τους διαλύσει.  

Αρκεί το χάρισμα των βετεράνων ηθοποιών, που υποδύονται τους τρόφιμους του μάλλον πολυτελούς οίκου ευγηρίας, με προεξάρχοντα φυσικά τον ίδιο τον Τεντ Ντάνσον, που βρίσκεται για άλλη μια φορά στο στοιχείο του, για να κολλήσουν με κάποιο μαγικό τρόπο τα σκόρπια κομμάτια.

Κεντρικός χαρακτήρας στο A Man on the Inside («Άνθρωπος εκ των έσω», όπως το μεταφράζει στα ελληνικά το Netflix) είναι ο Τσαρλς, ένας συνταξιούχος καθηγητής πανεπιστημίου (στη σχολή των μηχανικών) και συγγραφέας ενός βιβλίου για τη διάσημη γέφυρα Γκόλντεν Γκέιτ στο Σαν Φρανσίσκο, ο οποίος βιώνει τη μοναξιά και την απώλεια της γυναίκας του, που πέθανε πριν από έναν χρόνο από επιπλοκές του Αλτσχάιμερ.

A Man on the Inside: Κοτόσουπα για την ψυχή σε χαλεπούς καιρούς Facebook Twitter
Πίσω από μια κομμένη σελίδα βλέπει μια μέρα την αγγελία που θα κινητοποιήσει την πλοκή της σειράς: ένα γραφείο ιδιωτικών ερευνών αναζητά άνδρα 75-85 ετών για να βοηθήσει στην εξιχνίαση μιας υπόθεσης.

Η σχέση του με την κόρη του και την οικογένειά της είναι καλή και ζεστή αλλά μάλλον απόμακρη, μέχρι που εκείνη τον ενθαρρύνει να βρει μια απασχόληση αντί να κάθεται όλη μέρα σπίτι και να της στέλνει κομμένα αποκόμματα από ενδιαφέροντα άρθρα που διαβάζει στην εφημερίδα. Εκεί όμως, πίσω από μια κομμένη σελίδα, είναι που βλέπει μια μέρα την αγγελία που θα κινητοποιήσει την πλοκή της σειράς: ένα γραφείο ιδιωτικών ερευνών αναζητά άνδρα 75-85 ετών για να βοηθήσει στην εξιχνίαση μιας υπόθεσης.

Και η υπόθεση αφορά ένα χαμένο περιδέραιο μιας ηλικιωμένης κυρίας σ’ έναν οίκο ευγηρίας, κλοπή που κατήγγειλε ο γιος της, ο οποίος, όπως ψυχρά δηλώνει, η προοπτική να επιστρέψει μετά από αυτό το περιστατικό η μητέρα του στη δική του φροντίδα «δεν θα ήταν καθόλου ικανοποιητική» (για τον ίδιον). Όμως το αρχικό μυστήριο που καλείται ο Τσαρλς να επιλύσει μετά την ένταξή του στη δομή ως «διπλός πράκτορας», ως ένας Σμάιλι του γηροκομείου (ο Τζον Λε Καρέ είναι ο αγαπημένος του συγγραφέας) διαλύεται σε μια θάλασσα από διαφορετικές πλοκές και υπο-πλοκές, συχνά ασύνδετες.

Αρκεί όμως συχνά το χάρισμα των βετεράνων ηθοποιών, που υποδύονται τους τρόφιμους του μάλλον πολυτελούς οίκου ευγηρίας, με προεξάρχοντα φυσικά τον ίδιο τον Τεντ Ντάνσον, που βρίσκεται για άλλη μια φορά στο στοιχείο του, για να κολλήσουν με κάποιο μαγικό τρόπο τα σκόρπια κομμάτια.

Η σειρά είναι βασισμένη –πολύ χαλαρά– στο χιλιανό δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ του 2020 «Mυστικός Πράκτορας» (The Mole Agent) του Μάιτε Αλμπέρντι, στο οποίο ένας 80χρονος προσλαμβάνεται για να διεισδύσει σε ένα γηροκομείο ως τρόφιμος και να συλλέξει πληροφορίες για τις συνθήκες που επικρατούν, σύντομα όμως βρίσκεται διχασμένος ανάμεσα στην αποστολή του και στην ολοένα πιο έντονη συναισθηματική εμπλοκή του με τους υπόλοιπους τρόφιμους.

Κατά ειρωνικό τρόπο, η ταινία ήταν υποψήφια για το Όσκαρ ντοκιμαντέρ, το οποίο όμως πήγε στο (ανεκδιήγητο) My Octopus Teacher του Netflix. Στη χιλιανή ταινία όμως το μυστήριο είχε να κάνει με τα αν συμβαίνει και σε ποιο βαθμό κακοποίηση και εκμετάλλευση ηλικιωμένων στον οίκο ευγηρίας, και όχι αν κλάπηκε κάποιο μενταγιόν. Το αντίστοιχο μέρος στο A Man on the Inside μοιάζει περισσότερο με θέρετρο ή με κρουαζιέρα ηλικιωμένων όπου οι πλάκες και τα μαθήματα ζωής δίνουν και παίρνουν και όπου η απειλητική σκιά της άνοιας κάνει πού και πού την εμφάνισή της, αλλά δεν σκιάζει τη γλυκιά, παιγνιώδη και τρυφερή ατμόσφαιρα. Ίσως θα έπρεπε.  

A Man on the Inside | Official Trailer | Netflix

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ