REVIEW: Στο Ηρώδειο για την Monika

REVIEW: Στο Ηρώδειο για την Monika Facebook Twitter
Υπήρξε μια ανησυχία για το αν ταιριάζει με το χώρο και το κοινό του φεστιβάλ. Κάποιοι το θεώρησαν ακραίο. Λόγια, λόγια, λόγια. Τόσα πολλά και φαρμακερά που σε έκαναν να πιστεύεις ότι η είδηση ότι η Monika θα τραγουδήσει στο Ηρώδειο, προκάλεσε μεγαλύτερο ντόρο από την είδηση του 2006 σχετικά με τα 27 κιλά τσίχλας που βρέθηκαν σε αυτό!
9

REVIEW: Στο Ηρώδειο για την Monika Facebook Twitter
Τελευταία εικόνα από τη συναυλία της Μόνικας στο Ηρώδειο: Όλος ο κόσμος είναι όρθιος και χειροκροτεί δυνατά. Αυτό είναι μια πραγματικότητα και όχι μια υποκειμενική κρίση... Φωτ.: Βαγγέλης Μακρής

Υπάρχουν εικόνες από συναυλίες που χαράζονται στην μνήμη σου και τις κουβαλάς μέσα σου. Τα αυλάκια από αίμα στο στήθος του ροκ σταρ από το μπουκάλι που τον βρήκε στο μέτωπο, ο τραγουδιστής μιας μπάντας που περιμένει έναν άνθρωπο να κάνει Bungee Jumping για να συνεχίσει, ακόμα και η μυσταγωγική ατμόσφαιρα στο προαύλιο ενός δημοτικού σχολείου της Σαμοθράκης κάτω από τη πανσέληνο, που είχε καταφέρει να δημιουργήσει με την μουσική της μια ομάδα άγνωστων μουσικών.

Την Τετάρτη το βράδυ στο Ηρώδειο κάποια στιγμή η Monika βρέθηκε ανάμεσα στον κόσμο. Η μουσική σταμάτησε και τότε εκείνη ξεκίνησε να τραγουδάει α καπέλα. Δεν ακουγόταν ψίθυρος. Τα μάτια όλων ήταν στραμμένα πάνω της και η φωνή της ήταν το μόνο που ακούγαμε εκείνη την στιγμή στο χώρο. Ο κόσμος ξέσπασε σε ένα δυνατό χειροκρότημα όταν τελείωσε. Μέσα μου αναρωτήθηκα: «Υπάρχει καλύτερος τρόπος για να δείξεις ότι σέβεσαι το χώρο που βρίσκεσαι;». Είναι μια σκηνή που δεν θα την ξεχάσω ποτέ.

Ειπώθηκαν τόσα πολλά για την συναυλία της Μόνικας και το φεστιβάλ Αθηνών, πριν την συναυλία. Μπήκα στον πειρασμό να διαβάσω αρκετά από αυτά. Η παρουσία της στο Ηρώδειο είχε μετατραπεί σε «στοίχημα» (που έβαζαν κάποιοι με τον εαυτό τους ότι δεν θα τα καταφέρει να ανταπεξέλθει. Σε τι άραγε;). Υπήρξε μια ανησυχία για το αν ταιριάζει με το χώρο και το κοινό του φεστιβάλ. Κάποιοι το θεώρησαν ακραίο. Λόγια, λόγια, λόγια. Τόσα πολλά και φαρμακερά που σε έκαναν να πιστεύεις ότι η είδηση ότι η Monika θα τραγουδήσει στο Ηρώδειο, προκάλεσε μεγαλύτερο ντόρο από την είδηση του 2006 σχετικά με τα 27 κιλά τσίχλας που βρέθηκαν σε αυτό!

Η Monika εμφανίστηκε στη σκηνή του Ηρωδείου λίγο μετά τις εννιά σαν να είχε εμφανιστεί εκεί πολλές φορές στο παρελθόν. Δεν βγήκε φοβισμένη αλλά προετοιμασμένη καλά και γεμάτη αυτοπεποίθηση. Οι καλύτερες στιγμές της ήταν εκείνες που καθισμένη στο «και τώρα οι δύο μας» πιάνο ξεδίπλωνε το ταλέντο της. Ήταν επικοινωνιακή και άνετη με τον κόσμο, πολύ περισσότερο από ότι ήταν στη Στέγη. Αυτά που ακούγαμε για «υπερβολές με τα φώτα και ντίσκο μπάλες στο Ηρώδειο» ήταν διακριτικά φώτα απόλυτα εναρμονισμένα με τα κομμάτια της αλλά και το χώρο. Όπως στη Στέγη.

REVIEW: Στο Ηρώδειο για την Monika Facebook Twitter

Το ότι έτρεξε στο Ηρώδειο πάνω-κάτω σαν να ήταν σπίτι της δεν το βρήκα κακό. Ελάχιστο θράσος όταν συνοδεύεται από ταλέντο, δουλειά, και αυτοπεποίθηση δεν είναι ενοχλητικό. Δεν βρήκα επίσης κακό το ότι έκανε πράξη αυτό που έλεγε στις συνεντεύξεις της πριν τη συναυλία. «Θέλω να κάνω ένα πάρτι στο Ηρώδειο» έλεγε. Στο δεύτερο μέρος τα κατάφερε αν και κάθε φορά που τραγουδούσε κομμάτια από τις παλιότερες δουλειές της, προσωπικά μου άρεσε περισσότερο.

Θα ήθελα επίσης να μείνω σε μια στιγμή που δεν έχει σχέση με το μουσικό κομμάτι της συναυλίας αλλά με τον τρόπο που επικοινωνεί η Monika πια με τον κόσμο. Κάποια στιγμή ρώτησε: «Τι θέλετε να παίξουμε;» και μια γυναικεία φωνή ακούστηκε από το κοινό να λέει «τσιφτετέλι». Η Monika δεν το ξέχασε και μερικά κομμάτια αργότερα ρώτησε: «Ποιος ζήτησε τσιφτετέλι;»  τσακίζοντας για λίγα δευτερόλεπτα την φωνή της σαν να τραγουδούσε κάτι λαϊκό! Φυσικά δεν μάθαμε ποτέ πια ήταν η κυρία που έκανε την παραγγελιά. Προτίμησε να παραμείνει βουβή μέσα στην ασφάλεια του ανώνυμου πλήθους, ενώ της δόθηκε η ευκαιρία να βγει στο φώς.

Ξεχάστε όλα τα παραπάνω. Τελευταία εικόνα από τη συναυλία της Μόνικας στο Ηρώδειο: Όλος ο κόσμος είναι όρθιος και χειροκροτεί δυνατά. Αυτό είναι μια πραγματικότητα και όχι μια υποκειμενική κρίση. Κανένα hype δεν σε αναγκάζει να κάνεις κάτι τέτοιο. Το κάνεις επειδή το θες. Μήπως να αισθανθούμε ένοχοι που περάσαμε καλά με την Monika στο Ηρώδειο; Την απάντηση την γνωρίζετε.

 ________________

Αρκετός κόσμος έμεινε απέξω από την συναυλία αν και είχε πληρώσει εισιτήριο επειδή έφτασε καθυστερημένος. Ανάμεσα τους και ένας πατέρας με τα παιδιά του που ήρθε αεροπορικώς από τις Σέρρες. Έξι άτομα παρέα όπου μπήκαν οι τρείς και οι άλλοι έμειναν απέξω έχοντας να αντιμετωπίσουν την απαράδεκτη συμπεριφορά μιας ταξιθέτριας. Η Monika μέσω Facebook ζητάει συγγνώμη και λέει ότι αν το γνώριζε θα πήγαινε αυτή να τους βάλει μέσα.

 

9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

3 σχόλια
Κύριε Μακρή, μέσα στους όρους που συμφωνεί ο θεατής αγοράζοντας το εισιτήριο στο Φεστιβάλ Αθηνών είναι οι παρακάτω: Δεν επιτρέπεται:- Η είσοδος στο Θέατρο μετά την έναρξη της παράστασης, παρά μόνον στο διάλειμμα, εφόσον αυτό προβλέπεται.- Το κάπνισμα και η κατανάλωση τροφίμων και ποτών μέσα στο Θέατρο.- Η λήψη φωτογραφιών με ή χωρίς φλας, η μαγνητοφώνηση και η μαγνητοσκόπηση κατά την διάρκεια των παραστάσεων.- Η χρήση υποδημάτων με μυτερά τακούνια.- Η είσοδος σε παιδιά κάτω των έξι (6) ετών.- Το φιλοδώρημα.- Η επιστροφή των εισιτηρίων.Οπότε καλώς δεν μπήκαν όσοι δεν μπήκαν. Όποιος δεν συμφωνεί με τους όρους οι οποίοι είναι καθόλα νόμιμοι μπορεί απλά να μην αγοράσει εισιτήρια για το Ηρώδειο και να περιμένει να δει την κυρία Μόνικα στο θέατρο Βράχων ή στο Λυκαβειτό π.χ. Παρεπιπτόντως η φωτογραφία που τραβήξατε και ανεβάσατε στο κείμενο αντιβαίνει και αυτή στους όρους αλλά ξέρω Ελλάδα είμαστε, δεν βαριέσαι ο καθένα μπορεί να κάνει ότι θέλει...
Πολύ σωστό. Επίσης, είναι πολύ εύκολο να χαρακτηρίζουμε απαράδεκτη τη συμπεριφορά του ανθρώπου που πρέπει να αντιμετωπίσει τις εκάστοτε απαιτήσεις μας. Δε θα το θεωρούσα και δεδομένο. Αλλά ούτε και απίθανο να συμβεί.
@ Takis Panagopoulos Στο κείμενο δεν παίρνω θέση για το αν είναι σωστό ή λάθος αυτό που έγινε. Μεταφέρω την είδηση, δηλαδή την αντίδραση της Μόνικας στο Facebook όταν το πληροφορήθηκε. Φαντάζομαι ότι και εκείνη γνωρίζει τους όρους αλλά βάζει κάποια πράγματα πάνω από αυτούς. Εκτός από τους παραπάνω όρους θα σας πρότεινα και έναν καινούριο: Απαγορεύεται να παίζουμε με κομπολόι κατά την διάρκεια των παραστάσεων. Έτσι παρακολούθησα την παράσταση χωρίς κανένας από τον προσωπικό να σταματήσει τον συγκεκριμένο κύριο. Δεν μπορείς να ελέγξεις τα πάντα σε αυτή την ζωή με όρους. Όπως το να παίζει κομπολόι κάποιος δίπλα σου (όταν μάλιστα θεατής της μπροστινής σειράς του έγινε παρατήρηση μόνο ξύλο δεν έπεσε και συνέχισε αμέριμνος) ή το να καθυστερήσει μια πτήση και να βρεθείς έξω από μια παράσταση μισή ώρα μετά την έναρξη της, και στο παρελθόν(φαντάζομαι δεν γίνεται τώρα) το να μασάει τσίχλα και να την αφήνει στον χώρο.
Έχω την εντύπωση πως και γι' αυτό κανονισμός υπάρχει. Κάνει θόρυβο και αν κάνατε παράπονο, ήταν υποχρεωμένοι οι υπεύθυνοι να του κάνουν παρατήρηση και, αν συνέχιζε, να του δείξουν την έξοδο. Όμως κανείς μας δε θέλει να χαρακτηριστεί υπερβολικός και οι άνθρωποι που δε θέλουν να σέβονται τους άλλους, πατάνε πάνω σε αυτό το συναίσθημα και συνεχίζουν να μη σέβονται κανέναν.
Έχετε απόλυτο δίκιο. Επίσης δεν γράφει στους όρους πως δεν μπορούμε να πετάξουμε τα ρούχα μας μέσα στο θέατρο και να αρχίσουμε να τρέχουμε και να φωνάζουμε "είμαι ο πάπας της Ρώμης, είμαι ο πάπας της Ρώμης". Πράγματι δεν μπορεί να ελεγξουμε τα πάντα με όρους. Αν το προσωπικό δεν είδε ή είδε και αγνόησε τον κύριο με το κομπολόι κακώς, κάκιστα. Θα μπορούσατε να τους το επισημάνετε.Δεν αναφέρεται πουθενά (ούτε στο FB) πως ο κύριος είχε καθυστέρηση την πτήση του, αν έχετε κάποια παραπάνω πληροφόρηση ΟΚ (σε αυτή την περίπτωση ηθικά τουλάχιστον είναι άδικο και θα μπορούσε να γίνει εξαίρεση), αλλιώς μπορώ να υποθέσω πως απλά για χ, ψ λόγους άργησε ή δεν υπολόγισε σωστά τον χρόνο αεροδρόμειο/Ηρώδειο. Aναρωτιέμαι αν ο κύριος ξεκινούσε να πάει στη σκάλα του Μιλάνου και αργούσε μισή ώρα θα το έκανε τέτοιο θέμα; Γι' αυτό λέω Ελλάδα είμαστε δεν βαριέσαι
Η Monika έπαιξε στο Ηρώδειο ως μια επιτυχημένη καλλιτέχνις που πρόσφατα κυκλοφόρησε καινούρια δουλειά. Μάλιστα... Επιτυχημένη σε σχέση με τις πωλήσεις ή με το αν την ξέρουν και εκτός συνόρων;Να μαντέψω;;; το επόμενο μάλλον θα είναι reunion συναυλία των Πυξ-Λαξ ε;
Εγώ αυτό που βλέπω είναι ότι όποιος/α σε αυτή τη χώρα δεν κάνει τσιφτετελάκια και λαϊκοπόπ, απευθείας βρίσκεται σε ένα καλλιτεχνικό απυρόβλητο και του ανοίγονται διάπλατα οι πόρτες για το Ηρώδειο, για το Rockwave, για τα φεστιβάλ κλπ. Έτσι απλά για να αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε ποιά είναι όντως η εμπορική μουσική στην Ελλάδα.
έχεις δίκιο αλλά δεν έχει να προσφέρει κάτι καινούριο. αυτά που κάνει τα έχουν κάνει στο παρελθόν άλλοι καλλιτέχνες που δεν είχαν την "τύχη" να εμφανιστούν στο Ηρώδειο...