REVIEW: Στο Ηρώδειο για την Monika

REVIEW: Στο Ηρώδειο για την Monika Facebook Twitter
Υπήρξε μια ανησυχία για το αν ταιριάζει με το χώρο και το κοινό του φεστιβάλ. Κάποιοι το θεώρησαν ακραίο. Λόγια, λόγια, λόγια. Τόσα πολλά και φαρμακερά που σε έκαναν να πιστεύεις ότι η είδηση ότι η Monika θα τραγουδήσει στο Ηρώδειο, προκάλεσε μεγαλύτερο ντόρο από την είδηση του 2006 σχετικά με τα 27 κιλά τσίχλας που βρέθηκαν σε αυτό!
9

REVIEW: Στο Ηρώδειο για την Monika Facebook Twitter
Τελευταία εικόνα από τη συναυλία της Μόνικας στο Ηρώδειο: Όλος ο κόσμος είναι όρθιος και χειροκροτεί δυνατά. Αυτό είναι μια πραγματικότητα και όχι μια υποκειμενική κρίση... Φωτ.: Βαγγέλης Μακρής

Υπάρχουν εικόνες από συναυλίες που χαράζονται στην μνήμη σου και τις κουβαλάς μέσα σου. Τα αυλάκια από αίμα στο στήθος του ροκ σταρ από το μπουκάλι που τον βρήκε στο μέτωπο, ο τραγουδιστής μιας μπάντας που περιμένει έναν άνθρωπο να κάνει Bungee Jumping για να συνεχίσει, ακόμα και η μυσταγωγική ατμόσφαιρα στο προαύλιο ενός δημοτικού σχολείου της Σαμοθράκης κάτω από τη πανσέληνο, που είχε καταφέρει να δημιουργήσει με την μουσική της μια ομάδα άγνωστων μουσικών.

Την Τετάρτη το βράδυ στο Ηρώδειο κάποια στιγμή η Monika βρέθηκε ανάμεσα στον κόσμο. Η μουσική σταμάτησε και τότε εκείνη ξεκίνησε να τραγουδάει α καπέλα. Δεν ακουγόταν ψίθυρος. Τα μάτια όλων ήταν στραμμένα πάνω της και η φωνή της ήταν το μόνο που ακούγαμε εκείνη την στιγμή στο χώρο. Ο κόσμος ξέσπασε σε ένα δυνατό χειροκρότημα όταν τελείωσε. Μέσα μου αναρωτήθηκα: «Υπάρχει καλύτερος τρόπος για να δείξεις ότι σέβεσαι το χώρο που βρίσκεσαι;». Είναι μια σκηνή που δεν θα την ξεχάσω ποτέ.

Ειπώθηκαν τόσα πολλά για την συναυλία της Μόνικας και το φεστιβάλ Αθηνών, πριν την συναυλία. Μπήκα στον πειρασμό να διαβάσω αρκετά από αυτά. Η παρουσία της στο Ηρώδειο είχε μετατραπεί σε «στοίχημα» (που έβαζαν κάποιοι με τον εαυτό τους ότι δεν θα τα καταφέρει να ανταπεξέλθει. Σε τι άραγε;). Υπήρξε μια ανησυχία για το αν ταιριάζει με το χώρο και το κοινό του φεστιβάλ. Κάποιοι το θεώρησαν ακραίο. Λόγια, λόγια, λόγια. Τόσα πολλά και φαρμακερά που σε έκαναν να πιστεύεις ότι η είδηση ότι η Monika θα τραγουδήσει στο Ηρώδειο, προκάλεσε μεγαλύτερο ντόρο από την είδηση του 2006 σχετικά με τα 27 κιλά τσίχλας που βρέθηκαν σε αυτό!

Η Monika εμφανίστηκε στη σκηνή του Ηρωδείου λίγο μετά τις εννιά σαν να είχε εμφανιστεί εκεί πολλές φορές στο παρελθόν. Δεν βγήκε φοβισμένη αλλά προετοιμασμένη καλά και γεμάτη αυτοπεποίθηση. Οι καλύτερες στιγμές της ήταν εκείνες που καθισμένη στο «και τώρα οι δύο μας» πιάνο ξεδίπλωνε το ταλέντο της. Ήταν επικοινωνιακή και άνετη με τον κόσμο, πολύ περισσότερο από ότι ήταν στη Στέγη. Αυτά που ακούγαμε για «υπερβολές με τα φώτα και ντίσκο μπάλες στο Ηρώδειο» ήταν διακριτικά φώτα απόλυτα εναρμονισμένα με τα κομμάτια της αλλά και το χώρο. Όπως στη Στέγη.

REVIEW: Στο Ηρώδειο για την Monika Facebook Twitter

Το ότι έτρεξε στο Ηρώδειο πάνω-κάτω σαν να ήταν σπίτι της δεν το βρήκα κακό. Ελάχιστο θράσος όταν συνοδεύεται από ταλέντο, δουλειά, και αυτοπεποίθηση δεν είναι ενοχλητικό. Δεν βρήκα επίσης κακό το ότι έκανε πράξη αυτό που έλεγε στις συνεντεύξεις της πριν τη συναυλία. «Θέλω να κάνω ένα πάρτι στο Ηρώδειο» έλεγε. Στο δεύτερο μέρος τα κατάφερε αν και κάθε φορά που τραγουδούσε κομμάτια από τις παλιότερες δουλειές της, προσωπικά μου άρεσε περισσότερο.

Θα ήθελα επίσης να μείνω σε μια στιγμή που δεν έχει σχέση με το μουσικό κομμάτι της συναυλίας αλλά με τον τρόπο που επικοινωνεί η Monika πια με τον κόσμο. Κάποια στιγμή ρώτησε: «Τι θέλετε να παίξουμε;» και μια γυναικεία φωνή ακούστηκε από το κοινό να λέει «τσιφτετέλι». Η Monika δεν το ξέχασε και μερικά κομμάτια αργότερα ρώτησε: «Ποιος ζήτησε τσιφτετέλι;»  τσακίζοντας για λίγα δευτερόλεπτα την φωνή της σαν να τραγουδούσε κάτι λαϊκό! Φυσικά δεν μάθαμε ποτέ πια ήταν η κυρία που έκανε την παραγγελιά. Προτίμησε να παραμείνει βουβή μέσα στην ασφάλεια του ανώνυμου πλήθους, ενώ της δόθηκε η ευκαιρία να βγει στο φώς.

Ξεχάστε όλα τα παραπάνω. Τελευταία εικόνα από τη συναυλία της Μόνικας στο Ηρώδειο: Όλος ο κόσμος είναι όρθιος και χειροκροτεί δυνατά. Αυτό είναι μια πραγματικότητα και όχι μια υποκειμενική κρίση. Κανένα hype δεν σε αναγκάζει να κάνεις κάτι τέτοιο. Το κάνεις επειδή το θες. Μήπως να αισθανθούμε ένοχοι που περάσαμε καλά με την Monika στο Ηρώδειο; Την απάντηση την γνωρίζετε.

 ________________

Αρκετός κόσμος έμεινε απέξω από την συναυλία αν και είχε πληρώσει εισιτήριο επειδή έφτασε καθυστερημένος. Ανάμεσα τους και ένας πατέρας με τα παιδιά του που ήρθε αεροπορικώς από τις Σέρρες. Έξι άτομα παρέα όπου μπήκαν οι τρείς και οι άλλοι έμειναν απέξω έχοντας να αντιμετωπίσουν την απαράδεκτη συμπεριφορά μιας ταξιθέτριας. Η Monika μέσω Facebook ζητάει συγγνώμη και λέει ότι αν το γνώριζε θα πήγαινε αυτή να τους βάλει μέσα.

 

9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

3 σχόλια
Κύριε Μακρή, μέσα στους όρους που συμφωνεί ο θεατής αγοράζοντας το εισιτήριο στο Φεστιβάλ Αθηνών είναι οι παρακάτω: Δεν επιτρέπεται:- Η είσοδος στο Θέατρο μετά την έναρξη της παράστασης, παρά μόνον στο διάλειμμα, εφόσον αυτό προβλέπεται.- Το κάπνισμα και η κατανάλωση τροφίμων και ποτών μέσα στο Θέατρο.- Η λήψη φωτογραφιών με ή χωρίς φλας, η μαγνητοφώνηση και η μαγνητοσκόπηση κατά την διάρκεια των παραστάσεων.- Η χρήση υποδημάτων με μυτερά τακούνια.- Η είσοδος σε παιδιά κάτω των έξι (6) ετών.- Το φιλοδώρημα.- Η επιστροφή των εισιτηρίων.Οπότε καλώς δεν μπήκαν όσοι δεν μπήκαν. Όποιος δεν συμφωνεί με τους όρους οι οποίοι είναι καθόλα νόμιμοι μπορεί απλά να μην αγοράσει εισιτήρια για το Ηρώδειο και να περιμένει να δει την κυρία Μόνικα στο θέατρο Βράχων ή στο Λυκαβειτό π.χ. Παρεπιπτόντως η φωτογραφία που τραβήξατε και ανεβάσατε στο κείμενο αντιβαίνει και αυτή στους όρους αλλά ξέρω Ελλάδα είμαστε, δεν βαριέσαι ο καθένα μπορεί να κάνει ότι θέλει...
Πολύ σωστό. Επίσης, είναι πολύ εύκολο να χαρακτηρίζουμε απαράδεκτη τη συμπεριφορά του ανθρώπου που πρέπει να αντιμετωπίσει τις εκάστοτε απαιτήσεις μας. Δε θα το θεωρούσα και δεδομένο. Αλλά ούτε και απίθανο να συμβεί.
@ Takis Panagopoulos Στο κείμενο δεν παίρνω θέση για το αν είναι σωστό ή λάθος αυτό που έγινε. Μεταφέρω την είδηση, δηλαδή την αντίδραση της Μόνικας στο Facebook όταν το πληροφορήθηκε. Φαντάζομαι ότι και εκείνη γνωρίζει τους όρους αλλά βάζει κάποια πράγματα πάνω από αυτούς. Εκτός από τους παραπάνω όρους θα σας πρότεινα και έναν καινούριο: Απαγορεύεται να παίζουμε με κομπολόι κατά την διάρκεια των παραστάσεων. Έτσι παρακολούθησα την παράσταση χωρίς κανένας από τον προσωπικό να σταματήσει τον συγκεκριμένο κύριο. Δεν μπορείς να ελέγξεις τα πάντα σε αυτή την ζωή με όρους. Όπως το να παίζει κομπολόι κάποιος δίπλα σου (όταν μάλιστα θεατής της μπροστινής σειράς του έγινε παρατήρηση μόνο ξύλο δεν έπεσε και συνέχισε αμέριμνος) ή το να καθυστερήσει μια πτήση και να βρεθείς έξω από μια παράσταση μισή ώρα μετά την έναρξη της, και στο παρελθόν(φαντάζομαι δεν γίνεται τώρα) το να μασάει τσίχλα και να την αφήνει στον χώρο.
Έχω την εντύπωση πως και γι' αυτό κανονισμός υπάρχει. Κάνει θόρυβο και αν κάνατε παράπονο, ήταν υποχρεωμένοι οι υπεύθυνοι να του κάνουν παρατήρηση και, αν συνέχιζε, να του δείξουν την έξοδο. Όμως κανείς μας δε θέλει να χαρακτηριστεί υπερβολικός και οι άνθρωποι που δε θέλουν να σέβονται τους άλλους, πατάνε πάνω σε αυτό το συναίσθημα και συνεχίζουν να μη σέβονται κανέναν.
Έχετε απόλυτο δίκιο. Επίσης δεν γράφει στους όρους πως δεν μπορούμε να πετάξουμε τα ρούχα μας μέσα στο θέατρο και να αρχίσουμε να τρέχουμε και να φωνάζουμε "είμαι ο πάπας της Ρώμης, είμαι ο πάπας της Ρώμης". Πράγματι δεν μπορεί να ελεγξουμε τα πάντα με όρους. Αν το προσωπικό δεν είδε ή είδε και αγνόησε τον κύριο με το κομπολόι κακώς, κάκιστα. Θα μπορούσατε να τους το επισημάνετε.Δεν αναφέρεται πουθενά (ούτε στο FB) πως ο κύριος είχε καθυστέρηση την πτήση του, αν έχετε κάποια παραπάνω πληροφόρηση ΟΚ (σε αυτή την περίπτωση ηθικά τουλάχιστον είναι άδικο και θα μπορούσε να γίνει εξαίρεση), αλλιώς μπορώ να υποθέσω πως απλά για χ, ψ λόγους άργησε ή δεν υπολόγισε σωστά τον χρόνο αεροδρόμειο/Ηρώδειο. Aναρωτιέμαι αν ο κύριος ξεκινούσε να πάει στη σκάλα του Μιλάνου και αργούσε μισή ώρα θα το έκανε τέτοιο θέμα; Γι' αυτό λέω Ελλάδα είμαστε δεν βαριέσαι
Η Monika έπαιξε στο Ηρώδειο ως μια επιτυχημένη καλλιτέχνις που πρόσφατα κυκλοφόρησε καινούρια δουλειά. Μάλιστα... Επιτυχημένη σε σχέση με τις πωλήσεις ή με το αν την ξέρουν και εκτός συνόρων;Να μαντέψω;;; το επόμενο μάλλον θα είναι reunion συναυλία των Πυξ-Λαξ ε;
Εγώ αυτό που βλέπω είναι ότι όποιος/α σε αυτή τη χώρα δεν κάνει τσιφτετελάκια και λαϊκοπόπ, απευθείας βρίσκεται σε ένα καλλιτεχνικό απυρόβλητο και του ανοίγονται διάπλατα οι πόρτες για το Ηρώδειο, για το Rockwave, για τα φεστιβάλ κλπ. Έτσι απλά για να αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε ποιά είναι όντως η εμπορική μουσική στην Ελλάδα.
έχεις δίκιο αλλά δεν έχει να προσφέρει κάτι καινούριο. αυτά που κάνει τα έχουν κάνει στο παρελθόν άλλοι καλλιτέχνες που δεν είχαν την "τύχη" να εμφανιστούν στο Ηρώδειο...