Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο

Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Στην μεγάλη και εντυπωσιακή αυτή παραγωγή πήραν μέρος δυο Έλληνες. Ο Πάρις Μέξης, ο οποίος έκανε τα σκηνικά και τα κοστούμια και ο Γιώργος Τέλλος τους φωτισμούς της παράστασης... Αtys, στην όπερα του Κιέλου
2
Λουσίντα Τσάιλντς και Πάρις Μέξης

Η όπερα Atys του  Ζαν Μπατίστ Λυλί που σκηνοθέτησε στο Κίελο, είναι ένα είδος πρώιμης γαλλικής όπερας που έκανε την πρώτη της πρεμιέρα το 1676. Γιος μυλωνά,  ο Λυλί γεννημένος στη Φλωρεντία, πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην αυτλή του Λουδοβίκου ΙΔ’. Θεωρείται ο πατέρας του γαλλικού ύφους της μπαρόκ μουσικής. Αν και το κοινό αντιμετώπισε με αδιαφορία το Atys, έγινε γνωστή ως η όπερα του βασιλιά λόγω της αγάπης του Λουδοβίκου ΙΕ’ γι αυτήν.

 

Το απαιτητικό αυτό έργο με πρόλογο και πέντε πράξεις ανέβηκε για πρώτη φορά εκτός Γαλλίας ύστερα από τη θρυλική πρώτη αναβίωσή του το 1986. Είναι μια όπερα για τη σκληρότητα της αγάπης.


Το απαιτητικό αυτό έργο με πρόλογο και πέντε πράξεις ανέβηκε για πρώτη φορά εκτός Γαλλίας ύστερα από τη θρυλική πρώτη αναβίωσή του το 1986. Είναι μια όπερα για τη σκληρότητα της αγάπης.

Η ιστορία διαδραματίζεται στο παλάτι του χρόνου, ανάμεσα στο χρόνο (ήλιος) και τις ώρες (ηλιακοί δείκτες). Η μούσα της ανθοφορίας και της βλάστησης, Φλώρα και η μούσα της τραγωδίας, Μελπομένη, με τις ακολουθίες τους, διεκδικούν την πρωτοκαθεδρία στην ιστορία που θα συμβεί.  Ο Χρόνος τις καθησυχάζει και ο μύθος ξεκινά...

Στον αλληγορικό μύθο για τη δύναμη του έρωτα  η θεά της γονιμότητας Κυβέλη διεκδικεί τον όμορφο θνητό Άττι από την αγαπημένη του νηρηίδα, Σαγκαρίδα. Τελικά αντιλαμβάνεται πως ο έρωτας δεν κατακτάται με τη δύναμη ή τη εξουσία αλλά με την αγάπη. Έτσι, επιστρέφει στη θεϊκή της μοναχική υπόσταση και με τη βοήθεια των πνευμάτων του δάσους μεταμορφώνει τον Άττι σε πεύκο έτσι ώστε να ρίχνει πάντα τη προστατευτική του σκιά στους ερωτευμένους και να τους κρύβει από τα μάτια των θεών. 

 

Στην μεγάλη και εντυπωσιακή αυτή παραγωγή πήραν μέρος δυο Έλληνες. Ο Πάρις Μέξης, ο οποίος έκανε τα σκηνικά και τα κοστούμια και ο Γιώργος Τέλλος τους φωτισμούς της παράστασης. Σκηνικά και κοστούμια αναφέρθηκαν ιδιαιτέρως σε όλα τα δημοσιεύματα για την υψηλή αισθητική και την αισθητική σύνδεση του μπαρόκ με το σύγχρονο. Ο Πάρις Μέξης γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε σκηνογραφία στο Λονδίνο, στο Central Saint Martins College of Art and Design. Έχει σκηνογραφήσει και σκηνοθετήσει παραγωγές για το θέατρο, την όπερα, το χορό, το κινηματογράφο και την τηλεόραση, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ παράλληλα εργάζεται ως διακοσμητής, δημιουργός εκθέσεων και production designer. Με μαέστρο τον Ρούμπεν Ντουμπρόβκσι, η όπερα  Atys έκανε το Κίελο τόπο διεθνούς προσοχής, με αποκορύφωμα το δημοσίευμα των Φαϊνάνσιαλ Τάιμς, στο οποίο γράφτηκε ότι τα θέατρα του κόσμου πρέπει να στρέψουν το βλέμμα σε αυτή την παραγωγή και να κάνουν ένα «προσκύνημα στο Κίελο».

 

Η όπερα Atys παρουσιάζεται στην Όπερα του Κιέλου

Οι φωτογραφίες από την προετοιμασία της όπερας και την παράσταση είναι του Πάρι Μέξη και του Olaf Struck 

Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Αtys, στην όπερα του Κιέλου
Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Αtys, στην όπερα του Κιέλου
Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Αtys, στην όπερα του Κιέλου
Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Αtys, στην όπερα του Κιέλου
Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Αtys, στην όπερα του Κιέλου

Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Αtys, στην όπερα του Κιέλου

Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Αtys, στην όπερα του Κιέλου

Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Αtys, στην όπερα του Κιέλου

Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Αtys, στην όπερα του Κιέλου

Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Αtys, στην όπερα του Κιέλου

Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Αtys, στην όπερα του Κιέλου

Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Μακέτα μάσκας

Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Μακέτα σκηνικού

Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Μακέτα μάσκας

Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Μακέτα κοστουμιού

Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Μακέτα κοστουμιού

Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Η Λουσίντα Τσάιλντς και ο Πάρις Μέξης στην προετοιμασία της παράστασης

Ο σκηνικός θρίαμβος του Πάρι Μέξη στο Κίελο Facebook Twitter
Η Λουσίντα Τσάιλντς με την διάσημη μεσόφωνο Ροζάν Βαν Σάντγουέϊκ


 

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

2 σχόλια
Μέξης, Μέγα Θεατρικό Μέγεθος !Αισθητική που αναδεικνύει τους χυμούς που ενυπάρχουν σε κάθε σημαντικό έργο κι' έτσι απογειώνει την παρουσίασή του, μας το αποκαλύπτει με τη δόξα που του αξίζει !υ.γ. δεν γνωρίζω τον άνθρωπο, λατρεύω την δουλειά του. Η λέξη δόξα περιέχει και την έννοια της άποψης.