ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Το Παρίσι έχει καινούργια αίθουσα συναυλιών, την Philarmonie, ο αρχιτέκτονας σνομπάρει τα εγκαίνια

Το Παρίσι έχει καινούργια αίθουσα συναυλιών, την Philarmonie, ο αρχιτέκτονας σνομπάρει τα εγκαίνια Facebook Twitter
1
Το Παρίσι έχει καινούργια αίθουσα συναυλιών, την Philarmonie, ο αρχιτέκτονας σνομπάρει τα εγκαίνια Facebook Twitter
Το εσωτερικό της αίθουσας

Μια καινούργια και εξαιρετικά δαπανηρή αίθουσα συναυλιών έκανε χθες τα VIP εγκαίνιά της. Ο αρχιτέκτονας του κτιρίου Ζαν Νουβέλ, σνόμπαρε το opening, με τη δήλωση ότι η Philharmonie δεν είναι ακόμα έτοιμη.

Ο Νουβέλ κέρδισε το 2008 το πρώτο παγκόσμιο βραβείο αρχιτεκτονικής, το βραβείο Pritzker. Το άνοιγμα της Philharmonie, στην περιοχή του βορειοανατολικού Παρισιού είχε σαν σκοπό να προσελκύσει όλη την αφρόκρεμα της πολιτικής και πολιτιστικής ζωής του Παρισιού συμπεριλαμβανομένου και του Γάλλου προέδρου Φρανσουά Ολάντ, ενώ θεωρείται ένα μεγάλο έργο σε μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη περιοχή.

Πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο συγκρότημα το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει 2.400 άτομα στην κεντρική σάλα και τα θεωρεία του, πήρε οκτώ χρόνια και 386 εκατομμύρια ευρώ από το δημόσιο χρήμα και ξεπέρασε τον προϋπολογισμό του 300% από την αρχική εκτίμηση. Τα εγκαίνια έγιναν ενώ οι εργάτες ακόμα δουλεύουν και το κτίριο είναι ανοικτό κόντρα στις αρχιτεκτονικές και τεχνικές απαιτήσεις.

Ο στόχος της Philharmonie είναι να προσελκύσει ένα ακροατήριο νεότερο από τους γκριζομάλληδες που παρακολουθούν συνήθως συναυλίες κλασσικής μουσικής στο Παρίσι

Ο διευθυντής της Philharmonie, Laurent Bayle, εξήγησε σε μια συνέντευξη με την εφημερίδα Le Parisien ότι θα ήταν πάρα πολύ δαπανηρό να καθυστερήσουν τα εγκαίνια. "Έχουμε ήδη καθυστερήσει το άνοιγμα κατά έξι μήνες. Μια νέα καθυστέρηση θα κοστίσει πολλά χρήματα και δημιουργεί προβλήματα, επειδή το (ορχηστρικό) πρόγραμμα ολοκληρώθηκε ένα και ενάμιση χρόνο πριν», δήλωσε.

"Η περιφρόνηση για τον αρχιτέκτονα του πιο σημαντικού γαλλικού πολιτιστικού προγράμματος στην αρχή αυτού του αιώνα αποκλείει την παρουσία μου από τα εγκαίνια" δήλωσε ο Ζαν Νουβέλ. Η δημιουργία του Νουβέλ χαιρετίστηκε ως ένα «Κέντρο Πομπιντού της μουσικής", κάνοντας έναν παραλληλισμό ανάμεσα στο υπερσύγχρονο κτίριο της Philharmonie και την από το 1977 πολυεπίπεδη γκαλερί του Παρισιού, από σωλήνες και γυαλί στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Το Παρίσι έχει καινούργια αίθουσα συναυλιών, την Philarmonie, ο αρχιτέκτονας σνομπάρει τα εγκαίνια Facebook Twitter
H μακέτα του Ζαν Νουβέλ με τον κόσμο να περπατά στην οροφή της Philarmonie

Ο στόχος της Philharmonie είναι να προσελκύσει ένα ακροατήριο νεότερο από τους γκριζομάλληδες που παρακολουθούν συνήθως συναυλίες κλασσικής μουσικής στο Παρίσι, θέση που κατείχε προηγουμένως η σε στιλ Μπελ Επόκ Salle Pleyel στην άλλη πλευρά της πόλης, κοντά στα Ηλύσια Πεδία. Καθώς επίσης να προσελκύσει κόσμο για τις σύγχρονες συναυλίες, συμπεριλαμβανομένων αυτών της ποπ, ροκ και τζαζ. Οι άνθρωποι θα μπορούν να περπατούν και στην οροφή της.

Η ακουστική της κύριας αίθουσας του Philharmonie έχει σχεδιαστεί από δύο ιδιοφυείς στον τομέα τους: Τον Χάρολντ Μάρσαλ από τη Νέα Ζηλανδία και τον Yasuhisa Toyota από την Ιαπωνία. Το εσωτερικό μοιάζει με στάδιο που περιβάλλεται από καθίσματα, όπως στην Φιλαρμονική του Βερολίνου, είναι να έχουμε το πιο απομακρυσμένο θεατή μόλις 32 μέτρα (105 πόδια) από το διευθυντή ορχήστρας, πολύ πιο κοντά από ό, τι σε άλλους χώρους. Το Παρίσι έχει μερικές από τις ιστορικές αίθουσες μουσικής στον κόσμο. Αλλά η Φιλαρμονική υπόσχεται μια απαράμιλλη ζωντανή εμπειρία όσον αφορά στην ακουστική," είπε ο Douglas Boyd, ο Βρετανός μαέστρος που τον Ιούλιο θα πάρει τη σκυτάλη της Ορχήστρας Δωματίου του Παρισιού στο Philharmonie .

Το Παρίσι έχει καινούργια αίθουσα συναυλιών, την Philarmonie, ο αρχιτέκτονας σνομπάρει τα εγκαίνια Facebook Twitter
Το κτίριο και ο εξωτερικός χώρος
Το Παρίσι έχει καινούργια αίθουσα συναυλιών, την Philarmonie, ο αρχιτέκτονας σνομπάρει τα εγκαίνια Facebook Twitter
Μακέτα του εσωτερικού χώρου
Το Παρίσι έχει καινούργια αίθουσα συναυλιών, την Philarmonie, ο αρχιτέκτονας σνομπάρει τα εγκαίνια Facebook Twitter
Μακέτα του εσωτερικού χώρου
1

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια