Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο!

 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Οι πλατφόρμες του Έλτον Τζον
3

Αν η γόβα στιλέτο είναι ένα κλασικό φετίχ για τους άντρες, η ιστορία του τακουνιού είναι μια δική τους υπόθεση. Λένε ότι οι γυναίκες φορούν τακούνια για να ψηλώσουν και να αντιμετωπίσουν τους άντρες ως ισότιμους. Όμως το τακούνι αγκάλιασε πρώτα τις αντρικές φτέρνες. Σε αντίθεση με τον σημερινό άνθρωπο –που όταν βλέπει άντρα με τακούνι σκάει ένα χαμόγελο ειρωνείας- οι προηγούμενες γενιές ανθρώπων ήταν ευτυχισμένες όταν φορούσαν τακούνια.

Αφορμή για όλες αυτές τις αναλύσεις είναι η έκθεση που οργανώνεται στο Τορόντο στο Bata Shoe Museum’s, “Standing Tall: The Curious History of Men in Heels”. Αντρικά παπούτσια με τακούνια βρέθηκαν για πρώτη φορά στην Περσία. Τον 17ο αιώνα. Ήταν κατασκευασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να συγκρατούν το σώμα σε μια στάση, η οποία θα βοηθούσε έναν τοξότη να σημαδέψει σωστά με το βέλος του ενώ ίππευε.

 

Τα τακούνια φορέθηκαν ανάμεσα στους αριστοκράτες της Δυτικής Ευρώπης. Όχι σε μάχες, αλλά σε σαλόνια. Για να δείξουν ύψος που συνδυάστηκε με την εξουσία. Κλασικό παράδειγμα ο Λουδοβίκος Louis XIV της Γαλλίας. Γύρω στο 1730 το αντρικό τακούνι χαμηλώνει. Και από τότε επανέρχεται πότε – πότε στις αντρικές ντουλάπες. Οι Μπιτλς φόρεσαν τακούνια αλλά ήταν ποπ σταρς. Και ο καουμπόι του Marlboro. Οι μπότες τους έχουν τακούνια.

Σήμερα η σκέψη του να φορούν τακούνια οι άντρες δε θα ήταν μια κοινωνικά δημοφιλής ιδέα, αλλά ήταν μια έκφραση δύναμης και γοήτρου για περισσότερα από 200 χρόνια. Η ιστορία, η χρήση και η σημασία τους εξετάζεται συστηματικά σε αυτή την έκθεση.

 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Αφγανιστάν 1850


 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Αγγλία 17ος αιώνας


 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Λουδοβίκος 16ος

 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Γαλλία ή Αγγλία μέσα του 17ου αιώνα


 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Πλατφόρμες του 70


 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Περσικά αντρικά παπούτσια ιππασίας

 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Γαλλία αρχές του 20ου αιώνα
 Άντρες σε τακούνια; Δεν ήταν πάντα κάτι αξιοπερίεργο! Facebook Twitter
Τα παπούτσια του Τζόν Λέννον
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Τα ρεαλιστικά γλυπτά του, που εκφράζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα αλλά και τις αδυναμίες, εξακολουθούν να είναι σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλή και να συγκεντρώνουν πλήθη φιλότεχνων όπου και αν εκτίθενται.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Εικαστικά / Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Η Χριστίνα Ανδρουλιδάκη μετέφερε τη γκαλερί CAN από το Κολωνάκι στην Ομόνοια και μιλά για τη γοητεία του κέντρου και για την αρμονική συνύπαρξη με τις προκλήσεις της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

3 σχόλια
Και το μεηκ-απ ήταν κάποτε αντρική υπόθεση.Και η εξ'ολοκλήρου αποτρίχωση επίσης.Πάλι για τους ίδιους λόγους:ενδεικτικό εξουσίας και πολεμική πρακτική.