STAR WARS: Η ΔΥΝΑΜΗ ΞΥΠΝΑΕΙ
(24/12)
Σκηνοθεσία: Τζέι Τζέι Έιμπραμς
Πρωταγωνιστούν: Μαρκ Χάμιλ, Κάρι Φίσερ, Χάρισον Φορντ, Τζον Μπογιέγκα, Λιουπίτα Νιόνγκο
Όλοι ελπίζουν σε έναν οριστικό αποχαιρετισμό στο ξενέρωτο ως λυγμικό prequel τρίπτυχο και ταυτόχρονα άτσαλο αναμάσημα του Τζορτζ Λούκας και σε ένα καλωσόρισμα στη δυναμική, πραγματική αφύπνιση της Δύναμης από τον Τζέι Τζέι Έιμπραμς σε μια περιπέτεια για την οποία γνωρίζουμε ελάχιστα και όπου συμμετέχουν οι Αθάνατοι Λιουκ-Λέια-Χαν Σόλο, με τους ηθοποιούς που όλοι ξέρουμε, και νέο αίμα, υπό το νευρώδες πρόσταγμα του αναβιωτή του Star Trek. Οι Σιθ απειλούν και οι δάσκαλοι έπιασαν δουλειά...Τα Χριστούγεννα θα παίζεται παντού.
JOY
(24/12)
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Ο'Ράσελ
Πρωταγωνιστούν: Τζένιφερ Λόρενς, Ρόμπερτ ντε Νίρο
Στο Joy τέσσερις γενιές μιας οικογένειας ζωντανεύουν σε μια έντονη ιστορία με επίκεντρο την Τζόι, ένα κορίτσι το οποίο μεταμορφώνεται στη γυναίκα που ιδρύει μια εταιρεία-δυναστεία και εξελίσσεται σε πανίσχυρη ηγέτιδα-μητριάρχη. Προδοσία, δόλος, απώλεια της αθωότητας, αλλά και πληγές που αφήνει πίσω της η αγάπη συνθέτουν το σκηνικό αυτής της έντονα συναισθηματικής και βαθιά ανθρώπινης κωμωδίας που εξερευνά τη διαδικασία ανέλιξης προς την κορυφή της οικογενειακής αλλά και της επαγγελματικής ιεραρχίας, μέσα σε συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Οι σύμμαχοι γίνονται εχθροί και οι εχθροί σύμμαχοι, τόσο εντός όσο και εκτός οικογενειακού περιβάλλοντος, ενώ ο ψυχισμός και η έντονη φαντασία της Τζόι την βοηθούν να βγει από την καταιγίδα που καλείται να αντιμετωπίσει. Το νέο, sui generis μίνι έπος του Ο'Ράσελ, με τους συνήθεις υπόπτους του σκηνοθέτη στους κεντρικούς ρόλους και πρωθιέρεια την coqueluche του Χόλιγουντ, Τζένιφερ Λόρενς.
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΟΡΤΑΡΙΣΜΑ
Τhe Βig Short
(7/1)
Σκηνοθεσία: Άνταμ Μακέι
Πρωταγωνιστούν: Κρίστιαν Μπέιλ, Στιβ Καρέλ, Μπραντ Πιτ, Ράιαν Γκόσλινγκ
Στα τέλη του 2008 έσκασε η φούσκα της αμερικανικής κτηματαγοράς. Οι τιμές των σπιτιών, που είχαν εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα ύψη, κατέρρευσαν μέσα σε ελάχιστους μήνες. Μαζί τους συμπαρέσυραν και την παγκόσμια οικονομία, οδηγώντας στη χειρότερη κρίση των τελευταίων 80 ετών, που παρέσυρε στο διάβα της κυβερνήσεις και υπόγειες διασυνδέσεις. Οutsiders μικροεπενδυτές (ένας αθυρόστομος αναλυτής, ένας αντικοινωνικός γιατρός με ταλέντο στα μακροοικονομικά, δύο πιτσιρικάδες μικροεπενδυτές που έστησαν επενδυτικό κεφάλαιο στο γκαράζ του σπιτιού τους κι ένας τραπεζίτης που απλώς αξιοποίησε προς ίδιον όφελος μια πληροφορία) διαπιστώνουν αυτό που οι τράπεζες, τα ΜΜΕ και η αμερικανική κυβέρνηση αρνούνταν να δουν, δηλαδή την επικείμενη κατάρρευση της παγκόσμιας οικονομίας. Έτσι, στο γενικευμένο αυτό παγκόσμιο «κραχ» υπήρχαν και άτομα που ωφελήθηκαν από αυτό και θησαύρισαν. Πολυαναμενόμενη ερμηνεία της έννοιας του «σορταρίσματος» (όταν κάποιοι ποντάρουν σε μετοχές που χάνουν την αξία τους) από έναν σκηνοθέτη που είναι γνωστός από το εντελώς κωμικό Anchorman, και μάλλον θα ανιχνεύσει τη γελοιότητα μιας τραγωδίας με ένα all-star cast.
Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ
Le Petit Prince
(31/12)
Σκηνοθεσία: Μαρκ Όσμπορν
Στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών, ο Μικρός Πρίγκιπας πέρασε άδικα απαρατήρητος μόνο επειδή παίχτηκε την τελευταία ημέρα εκτός συναγωνισμού και, κυρίως, διότι προηγήθηκε το αριστούργημα της Pixar, Τα μυαλά που κουβαλάς, που μονοπώλησε τις εγκωμιαστικές κριτικές. Ωστόσο, το μείγμα καθαρόαιμης ψηφιακής τεχνολογίας και χειροποίητου σχεδίου που χρησιμοποίησε ο σκηνοθέτης Μαρκ Όσμπορν (Κουνγκ Φου Πάντα) σε αυτήν τη φιλόδοξη, ακριβή παραγωγή του Γάλλου Ντιμίτρι Ρασάμ διαθέτει φαντασία, τρυφερότητα, περιπέτεια και όλα τα φευγάτα, ποιητικά συστατικά που έκαναν την ιστορία του Αντουάν ντε Σεντ Εξιπερί κλασική και αγαπημένη. Συνδυάζει άψογα το παραμύθι με τον μικρό εξωγήινο, μοναχικό κάτοικο ενός αστεροειδούς, με ένα πικραμένο, επίσης μοναχικό κορίτσι, που με τη βοήθεια του γηραιού γείτονα θέλει να σπάσει τη σχολική ρουτίνα που της έχει επιβάλει η τετράγωνη μητέρα της και να αλώσει μακρινούς προορισμούς. Οι φωνές των Τζεφ Μπρίτζες, Μαριόν Κοτιγιάρ, Τζέιμς Φράνκο, Ρίκι Τζερβέις και Ρέιτσελ Μακάνταμς ήταν ένα δώρο ευαίσθητης υποκριτικής στην πρωτότυπη εκδοχή που παρακολούθησα.
BROOKLYN
(31/12)
Σκηνοθεσία: Τζον Κρόουλι
Πρωταγωνιστούν: Σέρσι Ρόναν, Ντόμναλ Γκλίσον
Ιρλανδία, δεκαετία του '50. Το μόνο που έχει να περιμένει από τη ζωή της η Έιλις είναι ο ατέρμονος κακός καιρός, το κουτσομπολιό στο μαγαζί της γωνίας και ένας καλός γαμπρός. Έτσι, με την πρώτη ευκαιρία αναχωρεί για να ζήσει το μεγάλο όνειρο στο Μπρούκλιν. Εκεί θα γνωρίσει έναν νέο, λαμπερό κόσμο αλλά και τον έρωτα, στο πρόσωπο του νεαρού Τόνι. Μια οικογενειακή τραγωδία θα τη φέρει πίσω στην Ιρλανδία, όπου θα γνωρίσει τον Τζιμ, ο οποίος θα την ερωτευτεί. Η Έιλις θα πρέπει να διαλέξει ανάμεσα σε δύο χώρες και δύο άνδρες, ανάμεσα στο καθήκον και την πραγματική αγάπη. Οι κριτικές για τη Σέρσι Ρόναν, την Μπριόνι της Εξιλέωσης, τη Χάνα, και πάλι του Τζο Ράιτ, και τη νεαρή ηρωίδα του Πίτερ Τζάκσον στο απαιτητικό Lovely Bones είναι υπέρλαμπρες και όλα δείχνουν πως χτυπάει στα ίσα το Όσκαρ από την Μπρι Λάρσον στην απονομή του 2016.
Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ
Mia Madre
(31/12)
Σκηνοθεσία: Νάνι Μορέτι
Πρωταγωνιστούν: Νάνι Μορέτι, Τζον Τουρτούρο
Tο Mia Madre δεν συγκαταλέγεται στις καλύτερες ταινίες του Μορέτι, χωρίς αυτό να σημαίνει πως ο Ιταλός σκηνοθέτης δεν βρήκε τα συγκινητικά του πατήματα μέσα από τη σχέση μιας σκηνοθέτιδας με την ετοιμοθάνατη μητέρα της. Μάλιστα, ο Μορέτι θέλησε να δώσει τον πρώτο ρόλο σε γυναίκα, κρατώντας για τον εαυτό του τον υποστηρικτικό ρόλο του αδελφού. Ο Τζον Τουρτούρο περιπλανιέται σχεδόν μπουφόνικα σε μια ταινία που γυρίζεται μέσα στην ταινία, προσθέτοντας μια όχι πάντα εύστοχη, αλλά ευπρόσδεκτη κωμική ανακούφιση σε μια πένθιμη ενδοσκόπηση μιας κοντρολαρισμένης, έξυπνης αλλά θλιμμένης αστής που σταδιακά ανακαλεί τα διδάγματα της καθηγήτριας μάνας σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι της ζωής της. Η ταινία διαγωνίστηκε στο περασμένο Φεστιβάλ Καννών.
ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ
In the Heart of the Sea
(31/12)
Σκηνοθεσία: Ρον Χάουαρντ
Πρωταγωνιστούν: Κρις Χέμσγουορθ, Μπρένταν Γκλίσον, Κίλιαν Μέρφι
Ο Ναθάνιελ Φίλμπρικ έγραψε το best seller με θέμα την αληθινή ιστορία του φαλαινοθηρικού Έσεξ που ενέπνευσε τον Χέρμαν Μέλβιλ για το κλασικό Mόμπυ Ντικ. Κι ενώ ο Μέλβιλ, που στο φιλμ υποδύεται ο Μπεν Γουίσο, με σύνδρομο κατωτερότητας προς τον σύγχρονό του Ναθάνιελ Χόθορν, εξιστόρησε ένα τμήμα του μύθου, ο Φίλμπρικ υποτίθεται πως τα λέει όλα, συμπεριλαμβάνοντας την τραγική κατάληξη καθώς και τη μεταφυσική της σύγκρουσης του ανθρώπου με το κήτος – κάτι ανάμεσα σε ναυτική κατάρα και ύβρι προς το θείο. Ο Ρον Χάουαρντ, ως συνεπής χαμαιλέων, δεν έχασε την ευκαιρία να προσφέρει μερικές μαγευτικές εικόνες στα πελάγη και τους ωκεανούς, με αδρούς χαρακτήρες και κινηματογραφική αίσθηση, αλλά, πέρα από την περιγραφή της επιβίωσης και των συνεπειών, δεν απομένουν και πολλά, πέρα από τα προφανή. Κάτι ανάμεσα σε remake του παλιού Mόμπυ Ντικ με τον Γκρέγκορι Πεκ, και τη Ζωή του Πι, χωρίς όμως την πρωτοτυπία και το πανέξυπνο, φιλοσοφικό δίλημμα του φινάλε.
POINT BREAK
(24/12)
Σκηνοθεσία: Έρικσον Κορ
Πρωταγωνιστούν: Έντγκαρ Ραμίρεζ, Λιουκ Μπρέισι
Το πρωτότυπο Point Break, όσο καλτ κι αν έχει γίνει, ποτέ δεν με έπεισε ως κάτι παραπάνω από ένα εμφατικό και θορυβώδες b-movie, αλλά πρέπει να παραδεχτώ πως η Κάθριν Μπίγκελοου πότισε με παλμό και νεύρο μια ιστορία προσέγγισης του πράκτορα με τον ληστή και οι εικόνες έντασης στήνονταν πάντα σε συνάρτηση με τους (υπερβολικούς) χαρακτήρες. Το remake, 25 χρόνια περίπου αργότερα, έγινε αποκλειστικά για τους λάτρεις των stunts, με κασκαντερίστικη σκηνοθεσία, και μοιάζει να απευθύνεται σε φαν των Fast and Furious και οπαδούς των extreme sports.
σχόλια