Ο κύκλος από την συγκομιδή του τσαγιού μέχρι την αχνιστή κούπα μας είναι εγκλωβισμένος σε απαρχαιωμένες πρακτικές ο΄που εμπλέκονται ακόμα δημοπράττες, πράκτορες και χονδρέμποροι όπως και στις αρχές του 19ου αιώνα. Μια Ινδική εταιρεία όμως με την στήριξη ενός Τεξανού δισεκατομμυριούχου αποφάσισε να εξαφανίσει τους μεσάζοντες και να αποστέλλει στους καταναλωτές το τελικό προϊόν μέσα σε 48 ώρες από την παραγωγή, έτη φωτός ταχύτερα από την μέση περίοδο τριών εώς έξι μηνών που απαιτείται σήμερα.
Προκειμένου να επικοινωνήσει την καινοτόμο προσέγγιση της, η Teabox προσέλαβε την Natasha Jen της Pentagram προκειμένου να συλλάβει μια πρωτοπόρο και σύγχρονη εταιρική ταυτότητα. "Το τσάι ως βιομηχανία και εμπορικό αγαθό χαρακτηρίζεται από παραδοσιακές αν όχι ξεπερασμένες νοοτροπίες" λέει η Jen. "Η πλειοψηφία των οπτικών και γραπτών μηνυμάτων που συνδέονται με το τσάι είναι δέσμια μιας αποικιακής ή new-age εικόνας. Η αποικιακή παραπέμπει στην παράδοση και την πολυτέλεια ενώ η new-age παραπέμπει στα οφέλη για την υγεία και την χαλάρωση που προσφέρει η κατανάλωση τσαγιού".
Συνεργαζόμενη με τον ιδρυτή και τον διευθυντή μάρκετινγκ της Teabox, η Jen δημιούργησε μια ταυτότητα έντονη, εκλεπτυσμένη και μοντέρνα που επιτρέπει στο προϊόν να κλέψει την παράσταση. "Τα επιμέρους στοιχεία είναι εξαιρετικά απλά και συνδυάζονται προκειμένουν να προτείνουν μια νέα άποψη για την κατανάλωση τσαγιού" όπως λέει και η ίδια. Όλη η ταυτότητα στήθηκε γύρω από μια ειδικά σχεδιασμένη γραμματοσειρά και ένα μονόγραμμα που απηχεί τα στένσιλ που παραδοσιακά χρησιμοποιούνται στα κιβώτια του τσαγιού. "Θελήσαμε να αμφισβητήσουμε την συνήθη ανανεωτική προσέγγιση με την δημιουργία ενός μηχανοποιημένου και ταυτόχρονα χρωματιστου και παιγνιώδους καμβά. Το μόνο στοιχείο που έλκει προέλευση από την παράδοση είναι η εξατομικευμένη στένσιλ γραμματοσειρά: οι γραμματοσειρές στένσιλ χρησιμοποιούνται εδώ και αιώνες στα κιβώτια διακίνησης τσαγιού. Όταν όμως αυτή η γραμματοσειρά στένσιλ συνδυάζεται συνειδητά με έναν κατ' επιλογή καθαρό καμβά δημιουργείται ένα τελείως νέο λουκ και αίσθηση."
Η συσκευασία χαρακτηρίζεται από δύο έντονα χρώματα, ένα που συχνά συνδεέται με το τσάι – πράσινο για πράσινο τσάι, πορτοκαλί για το Chai κλπ – και ένα αντίθετο χρώμα. Με κομψή ανάγλυφη εκτύπωση, τα κουτιά τιμούν το περιεχόμενο τους. Μοιάζει σαν μια μια μικρή ιεροτελεστία το να τα ανοίγεις για να ανακαλύψεις το μεταλλικό κουτάκι που φωλιάζει μέσα τους. Κάθε κουτί φύλλων τσαγιού συνοδεύεται από ένα φυλλάδιο με οδηγίες για την κατάλληλη προετοιμασία του ροφήματος, σημειώσεις γευσιγνωσίας (όπως και στην οινική βιομηχανία) και αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με το τσάι αυτό καθεαυτό. Για να είναι πιο εύληπτες οι πληροφορίες η ομάδα της Jen δημιούργησε ειδικά εικονίδια. Η Teabox είναι μια παγκόσμια εταιρεία, οι πελάτες της προέρχονται από όλες τις χώρες του κόσμου, και η προσπάθεια επανατοποθέτησης στην αγορά καθώς και η δουλειά της ομάδας της Pentagram στοχεύει στην παγκόσμια κοινότητα φανατικών του τσαγιού η οποία έχει συνηθισει στο νοσταλγικό design. "Ελπίσαμε ότι με την εισαγωγή ενός ουσιαστικού και παιγνιώδους στυλ θα δημιουργήσουμε μια νέου τύπου εμπειρία και μια νέα εικόνα για την προετοιμασία του τσαγιού που είναι μια πρακτική αιώνων.
Ανά τον κόσμο μόνο το νερό καταναλώνεται περισσότερο από το τσάι και η Teabox φέρνει την καθαρότητα του στην διαδικασία παραγωγής και την συσκευασία ώστε το τσάι της να κατακλύσει τον κόσμο.
σχόλια