Ποιο ήταν τελικά το ειδικό βάρος του Παντελή Παντελίδη;

Ποιο ήταν τελικά το ειδικό βάρος του Παντελή Παντελίδη; Facebook Twitter
Nikos Libertas / SOOC
10

Ποιο ήταν τελικά το ειδικό βάρος του Παντελή Παντελίδη; Facebook Twitter

 

O Παντελίδης ήταν ένας λαϊκός τραγουδιστής που ευτύχησε να γίνει είδωλο και να λάβει τόση λατρεία που μόνο ένα λαϊκό είδωλο μπορεί να λάβει. Δεν τον άκουσα ποτέ, πέρα από κάποια φευγαλέα κομμάτια που μου έστελνε κατά καιρούς ο Χαρίλαος, αλλά μου ήταν συμπαθής και μπορούσα να δικαιολογήσω την επιτυχία του. Τον εκτίμησα όταν έμαθα ότι έγραφε ο ίδιος τα κομμάτια του και η μαζικότητά του ήταν κάτι αυθόρμητο, ειλικρινές και τίμιο: οι φίλοι του ανέβασαν τα κομμάτια στο YouTube, άρεσαν στον κόσμο και τον έκαναν φαινόμενο. Σου άρεσε-δεν σου άρεσε, ήταν ο πρώτος λαϊκός τραγουδιστής που έγινε διάσημος ιντερνετικά, επειδή άρεσε στον κόσμο και επέλεγε να επιστέφει συνέχεια στα τραγούδια του. Δεν ήταν κατασκευασμένος, δεν τον προώθησε η τηλεόραση, δεν ήταν δημιούργημα των τάλεντ σόου. Ήταν ένα παιδί από τη Νέα Ιωνία που εργαζόταν στο πρακτορείο ΟΠΑΠ που είχε με τους γονείς του - όπου συνέχισε να δουλεύει και μετά την επιτυχία. Διαβάζω ότι ήταν υπαξιωματικός του  Πολεμικού Ναυτικού, αλλά αποφάσισε να παραιτηθεί για να γίνει τραγουδιστής, ότι ήταν αυτοδίδακτος, ότι έμαθε να παίζει μουσικά όργανα μόνος του κι άλλα πολλά που πριν από μερικές μέρες θα προσπερνούσα, αλλά σήμερα έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα και σε φορτίζουν συναισθηματικά.

Σήμερα έμαθα ότι «για τέσσερα χρόνια τραγουδούσε σε μικρά μαγαζιά και από το Πολεμικό Ναυτικό παραιτήθηκε όταν έκλεισε την πρώτη του δουλειά ως τραγουδιστής. Η πρώτη του δισκογραφική δουλειά ήταν ο δίσκος με τίτλο «Αλκοολικές οι νύχτες» που κυκλοφόρησε το 2012 και έγινε διπλά πλατινένιος. Μεγάλη επιτυχία του είναι το τραγούδι «Δεν ταιριάζετε σου λέω», ενώ στο δίσκο περιλαμβάνονται ακόμη τα τραγούδια «Συνοδεύομαι», «Πάμε στοίχημα θα ξαναρθείς», «Παραμυθιάζομαι», «Λιώμα σε γκρεμό», τα οποία γνώρισαν επιτυχία στο ραδιόφωνο. Ο ίδιος είχε δηλώσει ότι τα τραγούδια του τα γράφει εμπνεόμενος από προσωπικά βιώματα ή από ιστορίες κοντινών του προσώπων. Είχε μεγάλη αδυναμία στη μητέρα του για την οποία έχει γράψει και ένα τραγούδι με το όνομά της «Αθηνά». Εμφανιζόταν πάντα με τον κιθαρίστα Στέλιο Μπινιάρη και στο τουμπερλέκι με τον φίλο του Δημήτρη Χορίνο».

Πριν από δύο μέρες ξαναεμφανίστηκε σαν είδηση στο timeline μου, όταν ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων με αντιδράσεων σε Κύπρο και Ελλάδα για ένα τραγούδι του, που σε στίχο του έλεγε: «θυμίζεις γκόμενα, που τριγυρνά στα κατεχόμενα». Χθες απέσυρε το τραγούδι, επειδή, όπως δήλωσε, δεν ήθελε να στεναχωρήσει και να προσβάλει κανέναν και έγραψε στον προσωπικό λογαριασμό του στο facebook: «Γράφοντας στίχους όπως πάντα με γνώμονα την αλήθεια της ψυχής μου έγραψα ένα τραγούδι για μία κοπέλα που ενώ ήταν με Ελληνόπουλο, το απαρνήθηκε προτιμώντας να ζήσει τη μεγάλη ζωή με έναν πλούσιο Τούρκο στη μεριά των κατεχόμενων. Έτσι ανέφερα μέσα στο τραγούδι τους στίχους "εκεί τι κάνεις;" και "πατρίδα πουλάς" χαρακτηρίζοντάς τη "σκάρτη". Είναι μία ερωτική ιστορία βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα που μου έχουν εξιστορηθεί κατά καιρούς και με πείραξαν. Όσο για το αν γνωρίζω τη σοβαρότητα της λέξης κατεχόμενα και το αν συμπονώ και σέβομαι τους Ελληνοκύπριους δε χρειάζεται να πω τίποτα περισσότερο από το ό,τι το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου το έχω περάσει ως στρατιωτικός σε πολεμικά πλοία υπερασπιζόμενος τη σημαία της Ελλάδας και της Κύπρου πάντα έτοιμος να δώσω και τη ζωή μου αν χρειαστεί στη δύσκολη στιγμή και γι αυτό και έχω παρασημοφορηθεί απ' την πατρίδα. Απ' όσους πρόλαβαν να με καταδικάσουν ζητώ συγνώμη που τους στεναχώρησα αλλά δυστυχώς το ερμήνευσαν λάθος. Παρ' όλα αυτά λόγω της παρεξήγησης αυτής και της διάστασης που πήρε το θέμα αποφάσισα ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στους Κύπριους φίλους μου να αποσύρω αυτό το τραγούδι γιατί όλο αυτό με πίκρανε. Σας ευχαριστώ όλους. Παντελής Παντελίδης».

Μια μέρα πριν την πρεμιέρα του στο Teatro έχασε τη ζωή του στη Βουλιαγμένης από υπερβολική ταχύτητα, ξαφνικά, όπως χάνονται τα είδωλα. Ήταν σοκαριστική είδηση, τραγική, και ακόμα είναι όλοι μουδιασμένοι. Και αυτοί που τον λάτρευαν και όσοι δεν τον άντεχαν.

Πριν από καναδυο μήνες έγραψε αυτό το προφητικό κομμάτι:

Ο Παντελής Παντελίδης είχε γεννηθεί στις 23 Νοεμβρίου του 1983. Ήταν 32 ετών.

10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

8 σχόλια
'τι σας νοιάζει, ποιον πειράζει' ενας απο τους πιο σπουδαίους του στίχους, για εμας, το μύνημα του για την ανθρωπότητα.. Κι εμεις να σχολιάσουμε ό,τι δουμε, ό,τι ακούσουμε, έτσι απλα γιατί δεν έχουμε κάτι καλύτερο να κάνουμε, ό,τι καλό και διαφορετικό δουμε, όποιον άνθρωπο είναι ευτυχισμένος και ελέυθρος, ότι δεν είμαστε εμείς.. Μάθε άνθρωπε να αγαπάς. Ο Παντέλο, ήρθε ξαφνικά και έφυγε ξαφνικα, γιατί ήταν ευτυχής, και οι ευτυχής ανθρώποι έτσι έιναι, έρχονται ξαφνικά και φεύγουν ξαφνικα. Σ'αγαπω ΠΑΝΤΕΛΟ μου.
Άκουσα το τραγούδι του μακαρίτη Παντελίδη "Πίνω από κει ψηλά για σένα" που είναι καταχωρημένο κάτω από το άρθρο και συγκινήθηκα. Είναι ωραίο, μελωδικό τραγούδι, με ωραίους στίχους, γραμμένο με συναίσθημα, που χαρακτήριζε τον τραγουδιστή. Κρίμα, μεγάλη αδικία που έφυγε τόσο νέος, για την οικογένειά του, πρωτίστως, αλλά και για εμάς τους υπόλοιπους που λατρέψαμε τα τραγούδια του. Γνήσιο λαϊκό παιδί αλλά και Έλληνας πατριώτης, αφού απέσυρε το τραγούδι για μία λέξη, "κατεχόμενα", που έθιξε, λέει, τους Κυπρίους αδελφούς μας ( όλα τα άλλα τσιφτετελοτράγουδα με καθαρά ανατολίτικη μουσική και τούρκικες λέξεις, γιαβρούμ και τα λοιπά, δεν μας πείραξαν, τόσα χρόνια...). Το μόνο που θέλω να πώ είναι ο,τι και η λεζάντα πάνω στο τραγούδι : ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ, ΠΑΝΤΕΛΗ, κουράγιο στην οικογένειά σου. Γιάννης Μαρούδης
Κατ' αρχήν συλληπητήρια στην οικογένεια του, γιατί είναι κρίμα που χάθηκε τόσο νέος και ενώ είχε όλη τη ζωή μπροστά. Κανείς δεν μπορεί να μείνει ασυγκίνητος στο χαμό ενός νέου ανθρώπου. Όμως καθημερινά θα έχουμε γίνει μάρτυρες τροχαίων δυστυχιμάτων με θύματα νέους ανθρώπους.Πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε όλοι ότι το αυτοκίνητο ή η μηχανή είναι για να μας μεταφέρει και όχι να προσπαθούμε να αποδώσουμε στο μέσο μεταφοράς άλλο χαρακτήρα από αυτόν που σχεδιάστηκε από το εργοστάσιο. Και πάλι συλληπητήρια , που αν και δεν ήμουν fan του Παντελή, ο πρόωρος θανατος του με έχει συγκλονήσει.
Από τα πιο ωραία άρθρα που έχω διαβάσει τις τελευταίες ώρες, χωρίς πολλές φανφάρες και με σεβασμό προς έναν άνθρωπο που "έφυγε" και που απλά έλαχε να ήταν διάσημος.
Δεν θα επιτρεποταν κατι παραπανω να γραφτει σημερα , παρεκτος ισως απο ενα "ο θεος να αναπαυσει την ψυχη του" . Ωστοσο για να ειμαστε και ακριβοδικαιοι: Ανηκε καθαρα και αποκλειστικα λογω καθαρα προσωπικης του επιλογης , στο ειδος εκεινο της "Ελλαδας" που με τιποτα δεν θα μπορουσα να ταυτιστω / το αντιθετο μαλιστα. Αυτο μοναχα.
το εγραψα και αλλου και χωρις καμια διαθεση προσβολης της μνημης του ανθρωπου: υπο μια έννοια το οτι με τα τραγουδια του ο παντελιδης εγινε λαικος ηρωας, ειναι απολυτος ενδεικτικο της χωρας στην οποια ο Τσιπρας, εγινε, με αυτες τις πολιτικες πρακτικες, πρωθυπουργος.
Πολύ ωραίο άρθρο. Τα διατυπώσατε όλα με σεβασμό, χωρίς υπερβολές.Όπως κι αν έγινε το ατύχημα, κρίμα για τον άνθρωπο. Μπράβο του για όσα κατέκτησε αν κι ήταν ακόμα αρκετά μικρός σε ηλικία. Είναι αξιοθαύμαστο που τα κατάφερε μόνος του, ανεξάρτητα με το αν άρεσε η πορεία του σε κάποιον ή όχι. Συλλυπητήρια στους δικούς του ανθρώπους.Μακάρι από τέτοια περιστατικά να μένει τουλάχιστον ένα μήνυμα, υπεύθυνη και προσεκτική οδήγηση γιατί είναι δυστυχία να χάνονται έτσι ζωές.