Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer

Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
2

Η κοφτερή ματιά της γραφίστριας Yang Liu,  σε ό,τι αφορά στις πολιτισμικές συγκρίσεις, προέρχεται από τη δική της προσωπική εμπειρία. Το 1990, όταν ήταν μόλις 13 ετών, μετακόμισε από το Πεκίνο στο Βερολίνο. Μετά από ακριβώς 13 χρόνια παραμονής στη γερμανική πρωτεύουσα, η Liu άρχισε την εικονογράφηση ενός ιδιαίτερου πρότζεκτ, το οποίο θα κατέγραφε το δίπολο των εμπειριών της τόσο στην Κίνα, όσο και στη Γερμανία.

Για την ακρίβεια η Liu δημιούργησε 47 μπλε και κόκκινα πόστερ, όπου χωρίς καμία διάθεση κριτικής, απεικονίζονται εύστοχα οι διαφορές μεταξύ των δύο πολιτισμών, οι διαφορές μεταξύ Δύσης (με το μπλε χρώμα) και Ανατολής (με το κόκκινο): από την ιεραρχία που επικρατεί στους χώρους εργασίας, μέχρι τους τύπους και το είδος αστικής ευγένειας που συναντά κανείς στα εστιατόρια των δύο χωρών.  Από τότε, το συγκεκριμένο πρότζεκτ έχει παρουσιαστεί από το Γερμανικό Υπουργείο Εξωτερικών και κυκλοφόρησε το 2007 από τον εκδοτικό κολοσσό Taschen με τον τίτλο “East Meets West” (μτφ: «Η Ανατολή συναντά τη Δύση»).

«Η συγκεκριμένη σειρά σχεδίων αντανακλά τον τρόπο με τον οποίο εγώ βλέπω τα πράγματα», λέει η Liu, η οποία εξηγεί το πώς το γεγονός ότι μετακόμισε σε μικρή ηλικία και έπρεπε να κινηθεί ανάμεσα στους δύο πολιτισμούς της κληροδότησε τη συνήθεια να συγκρίνει καταστάσεις και αλληλεπιδράσεις. Όπως λέει, σε «πολλές περιπτώσεις, μπορείς να αντιληφθείς καλύτερα τι συμβαίνει, αν μπεις στη διαδικασία της σύγκρισης». 

Σε κάθε περίπτωση, οι αντιθέσεις ανάμεσα στους δύο πολιτισμούς και η ευθεία αντιπαραβολή τους, σήμερα πιο επίκαιρη παρά ποτέ, φαίνεται ότι παίζει καθοριστικό ρόλο στη δουλειά της Liu, η οποία έχει κυκλοφορήσει, επίσης από τον εκδοτικό Taschen, την εικονογραγημένη σειρά "Man meets Woman". Ακολουθούν κάποια χαρακτηριστικά δείγματα από το "East Meets West".

Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Στα εστιατόρια / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Το αφεντικό / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Εγώ / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Περιμένοντας στην ουρά / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Ο θυμός / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Η ιδέα για τον εαυτό μας (και πώς την "πουλάμε") / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Τα χρήματα / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Η έννοια της γνώμης / Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Οι συγκοινωνίες/ Image courtesy of Taschen
Οι πολιτισμικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης, μέσα από την έξυπνη ματιά μιας graphic designer Facebook Twitter
Λέγοντας την αλήθεια / Image courtesy of Taschen

Με στοιχεία από το Quartz 

 

Design
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ