Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter

Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό

2

Η Αμερικανίδα καλλιτέχνης Georgia O'Keeffe επισκέφθηκε για πρώτη φορά το Νέο Μεξικό το 1929 με την φίλη της Rebecca Strand James. Γοητεύτηκε από την άγρια και λιτή ομορφιά του τοπίου του Τέξας και τους περίεργους σχηματισμούς της ερήμου η οποία σχεδόν άμεσα διείσδυσε στο έργο της. Η καλλιτέχνης επέστρεφε στο Νέο Μεξικό ξανά και ξανά. Ζούσε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου με τον σύζυγό της φωτογράφο Alfred Stieglitz στη Νέα Υόρκη αλλά περνούσε τα καλοκαίρια της σε μία καλλιτεχνική κοινότητα στο Taos ( The Mabel Dodge Luhan House) την οποία χρηματοδοτούσε η εύπορη Αμερικανίδα  Mabel Dodge Luhan. Ο Stieglitz δεν την ακολούθησε ποτέ στο καλοκαιρινό προσκύνημά της αλλά ενθάρρυνε την ανεξαρτησία της και απολάμβανε τα τρόπαιά της -με τα οποία επέστρεφε κάθε χρόνο- από τις περιηγήσεις της στην έρημο. Μετά τον θάνατο του Stieglitz το 1946 η O'Keeffe αγόρασε ένα αποικιακού ρυθμού σπίτι στο Abiquiuν όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα. 

Το σπίτι του Abiquiu μετά από κάποιες ανακαινίσεις μετατράπηκε σε έναν νεωτεριστικό παράδεισο. Χρησιμοποιήθηκαν φυσικά υλικά (ξύλο και αργιλόπλινθος) και ουδέτεροι χρωματικοί τόνοι που δημιούργησαν ένα καθησυχαστικο, ειρηνικό σκηνικό ενώ η πανοραμική θέα από τα παράθυρα του σπιτιού αποκάλυπτε τις τεράστιες εκτάσεις του πολύχρωμου ορεινού τοπίου στο βάθος. Η διακόσμηση εμπλουτίστηκε με στοιχεία σε έντονα χρώματα όπως μια κόκκινη πολυθρόνα Eames, πολύχρωμα χαλιά των Ναβάχο και μαξιλάρια ενώ διάσπαρτα στο σπίτι βρίσκονταν και μερικά έργα τέχνης: κάποιοι πίνακες - δικοί της φυσικά -και ένα έργο (χωρίς τίτλο) του φίλου της - καλλιτέχνη Alexander Calder του οποίου η αισθητική ταίριαζε απόλυτα με το σαλόνι της.

Όπως είχε δηλώσει κάποτε η O'Keeffe :«Είναι μόνο μέσω της επιλογής, της αφαίρεσης και της έμφασης ο τρόπος που μπορούμε να φτάσουμε στη αληθινή έννοια των πραγμάτων» - μια δήλωση που συνοψίζει και την οργανική κομψότητα του σπιτιού της. Παρουσιάζουμε μερικές φωτογραφίες της κατοικίας O'Keeffe από το βιβλίο How They Decorated: Inspiration from Great Women of the Twentieth Century που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Rizzoli το οποίο αποτελεί μια μελέτη των χώρων που δημιούργησαν κι έζησαν 16 συναρπαστικές γυναίκες (Georgia O'Keeffe, Bunny Mellon, Babe Paley, Lady Diana Cooper, Pauline de Rothschild, Elsa Schiaparelli, Fleur Cowles και Dominique de Menil μεταξύ άλλων). 

Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Myron Wood, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Myron Wood, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Myron Wood, Courtesy Rizzoli
Design
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Design / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Εμένα άλλο με χάλασε: τόσο μεγάλα καθιστικά μου προκαλούν μια αμηχανία, λέω αν έμενα εκεί μέσα θα ένιωθα συνεχώς μοναξιά, γιατί γύρω μου θα έβλεπα 85 άδεια καθίσματα, είναι σαν να είσαι μονίμως σε άδεια καφετέρια κι όχι με την καλή έννοια...