Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι

Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
2
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Αντιμετωπίζουμε το αναμνηστικό ως ένα όχι απαραίτητα «νεκρό» αντικείμενο μνήμης. Θέλουμε ο ταξιδιώτης να αποτελέσει ο ίδιος μέρος του αναμνηστικού, αποκτώντας μια κυριότητα και μια βαθύτερη σχέση με αυτό.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένας επαναπροσδιορισμός των σουβενίρ και πολλές νέες, δημιουργικές ομάδες επιχειρούν να επανασυστήσουν την έννοια των αναμνηστικών ως ένα αντικείμενο κομψού σχεδιασμού που είναι πλήρως αντιπροσωπευτικό της σημερινής Ελλάδας. Μια από αυτές είναι και οι When in Greece, μια ομάδα που ξεκίνησε από το νησί της Ρόδου και δημιουργεί μοντέρνα σουβενίρ και ταξιδιωτικά gadgets, τόσο υπέροχα που δεν χρειάζεται να είσαι ξένος τουρίστας για να τα τιμήσεις.

«Η ιδέα για να δημιουργήσουμε ένα brand που να σχεδιάζει και να παράγει μοντέρνα αναμνηστικά αντικείμενα γεννήθηκε πριν από αρκετά χρόνια, όταν ως φοιτητές στο εξωτερικό βλέπαμε τα πωλητήρια των μουσείων και το αισθητικό επίπεδο των προϊόντων που πρόσφεραν και ονειρευόμασταν κάτι ανάλογο για δική μας χώρα», εξηγεί ο Στέλιος, ο ένας εκ των τεσσάρων της ομάδας και ο μοναδικός πολιτικός μηχανικός μια και οι υπόλοιποι- η Χρύσα, η Μαρία και ο Πρόδρομος- είναι όλοι τους αρχιτέκτονες. «Ξεκινήσαμε πριν από 4 χρόνια από τη Ρόδο ανοίγοντας το δικό μας κατάστημα στο οποίο και πουλάμε προϊόντα εμπνευσμένα από το νησί. Σήμερα, έχουμε εμπλουτίσει τη συλλογή μας με προϊόντα και γραφιστικά με έμπνευση από ολόκληρη την Ελλάδα, τα οποία διατίθενται μέσα από επιλεγμένα καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό.

»Προσπαθούμε να δημιουργούμε προϊόντα που να παραμένουν αναλλοίωτα στο χρόνο μακριά από τάσεις και μόδες, όπως οι τσολιάδες, τα μάτια κ.λπ. Προσεγγίζουμε το αναμνηστικό ως ένα αντικείμενο το οποίο θα πρέπει να αποτελεί μια κιβωτό αναμνήσεων και που δεν θα καταλήξει μετά από μερικά χρόνια στα σκουπίδια, αλλά θα παραμένει θεματικά και σχεδιαστικά επίκαιρο, διαχρονικά. Έτσι επιλέγουμε μια πιο μοντέρνα αισθητική προσέγγιση που χαρακτηρίζεται από τις λιτές και καθαρές γραμμές».

Οι περισσότεροι τουρίστες νομίζουν πως ακόμη και σήμερα οι Έλληνες φοράνε μάτια, τρώνε όλη μέρα χταπόδι και φάβα και χορεύουν συρτάκι σαν το Ζορμπά, γύρω από το σουβλιστό αρνί. Άντε μετά εσύ να τους πουλήσεις μίνιμαλ σουβενίρ.

Εκτός από τα t-shirts, τις τσάντες και τις κούπες, στην γκάμα των προϊόντων της When in Greece ξεχωρίζουν και τα σημειωματάρια, τα ημερολόγια και τα colouring books. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αντικείμενα του brand είναι οι δερμάτινες ατζέντες. «Χαρακτηρίζουν απόλυτα την προσέγγιση που έχουμε απέναντι στο αναμνηστικό. Είναι εξαιρετικά ποιοτικά αντικείμενα, χωρίς φύλο και ηλικία, και προϋποθέτουν τη συμμετοχή του ίδιου του ταξιδιώτη για να γίνουν αναμνηστικά. Αντιμετωπίζουμε το αναμνηστικό ως ένα όχι απαραίτητα "νεκρό" αντικείμενο μνήμης. Θέλουμε ο ταξιδιώτης να αποτελέσει ο ίδιος μέρος του αναμνηστικού, αποκτώντας μια κυριότητα και μια βαθύτερη σχέση με αυτό. Έτσι το αντικείμενο αποκτά για τον ίδιο μεγαλύτερη αξία».

Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Τ-shirt Μετέωρα

Όλες οι πρώτες ύλες (εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων) που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των αντικειμένων προέρχονται από την Ελλάδα, όπως το εξαιρετικό βαμβάκι της Θεσσαλίας ή τα δέρματα από τα ταμπακαριά των Χανίων. «Ένα μέρος της παραγωγής και επεξεργασίας των προϊόντων γίνεται στο εργαστήριό μας στο Χαλάνδρι ενώ συνεργαζόμαστε και με εξειδικευμένους τεχνίτες σε ολόκληρη την Ελλάδα. Σκεφτείτε πως το δίκτυο συνεργατών μας περιλαμβάνει περισσότερους από 100 παραγωγούς και βιοτέχνες σε τουλάχιστον 20 διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας».

Όμως η Ελλάδα, δυστυχώς ακόμη μέχρι και σήμερα, συνεχίζει να πουλάει στο εξωτερικό μια φολκλόρ εκδοχή της, η οποία την χαρακτηρίζει και προετοιμάζει τον ξένο ταξιδιώτη για κάτι ανάλογο. «Οι περισσότεροι τουρίστες νομίζουν πως ακόμη και σήμερα οι Έλληνες φοράνε μάτια, τρώνε όλη μέρα χταπόδι και φάβα και χορεύουν συρτάκι σαν το Ζορμπά, γύρω από το σουβλιστό αρνί. Άντε μετά εσύ να τους πουλήσεις μίνιμαλ σουβενίρ», δηλώνει ο Στέλιος και συνεχίζει: «Μάλλον, θα έπρεπε η πολιτεία, πιο οργανωμένα να πιστέψει στην σύγχρονη ελληνική αισθητική του Λάνθιμου, της Ευαγγελάτου, των Beetroot κ.α και να επικοινωνήσει στο εξωτερικό κάτι που να χαρακτηρίζεται από πολιτισμό και φρεσκάδα».

Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αντικείμενα του brand είναι οι δερμάτινες ατζέντες
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Όλες οι πρώτες ύλες (εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων) που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των αντικειμένων προέρχονται από την Ελλάδα, όπως το εξαιρετικό βαμβάκι της Θεσσαλίας ή τα δέρματα από τα ταμπακαριά των Χανίων.
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Colouring book
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Καρτποστάλ
Οι When in Greece φτιάχνουν ελληνικά σουβενίρ χωρίς Ζορμπά/ τσολιά/ συρτάκι Facebook Twitter
Κoύπα Κυκλάδες
Design
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM

σχόλια

2 σχόλια
Δεν ξέρω μου φαίνονται πολύ γραμμικά κατά σχεδια, σε σημείο να μην θυμίζουν Ελλάδα, θα μπορούσαν να υπήρχαν και σε άλλες χώρες χωρίς πρόβλημα. Λες και λείπει το στοιχείο της ανεμελιάς και ίσως λίγο χιούμορ