ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Tijana T: «Ο φεμινισμός έχει μεταμορφωθεί σ' έναν πολύ επιθετικό πόλεμο απέναντι στους άντρες»

Tijana T: «Ο φεμινισμός έχει μεταμορφωθεί σ' έναν πολύ επιθετικό πόλεμο απέναντι στους άντρες» Facebook Twitter
To DJing προέκυψε αυθόρμητα, με μια φίλη αποφασίσαμε να κάνουμε δικά μας πάρτυ και να παίζουμε εμείς μουσική... Κάποια στιγμή διαπιστώσαμε πως αυτά που ακούγαμε εμείς στο σπίτι ήταν πολύ καλύτερα από αυτά που έπαιζαν διάφοροι DJs στα πάρτυ.
6

Ραδιοφωνική παραγωγός, τραγουδίστρια, δημοσιογράφος, τηλεοπτική παρουσιάστρια και το «πρόσωπο» του πασίγνωστου Exit Festival στη χώρα της, τη Σερβία. Κάπως έτσι ξεκινά η πορεία της Tijana T πριν από δέκα χρόνια, για να καταλήξει μια από τις πιο υπολογίσιμες δυνάμεις στο χώρο του DJing.

Μιλώντας της βγάζεις άμεσα το συμπέρασμα πως δεν υπάρχει κάτι που δεν μπορεί να καταφέρει, αρκεί να της αρέσει και να επιλέξει να καταπιαστεί μ' αυτό.

Μέσα σε λίγα χρόνια έχει παίξει σε όλη την Ευρώπη και σε χώρους-ορόσημα για την ιστορία της χορευτικής σκηνής, όπως τα Tresor και Panorama/Berghain, σε τεράστια φεστιβάλ, χωρίς να σταματά να ενισχύει και να υποστηρίζει έμπρακτα τη σκηνή στη χώρα της με τη δική της ραδιοφωνική εκπομπή, σταθερό all-night residency στο θρυλικό 20/44 του Βελιγραδίου και διοργανώνοντας τα δικά της πάρτι με καλεσμένους όπως οι Nina Kraviz, The Black Madonna, Helena Hauff, Ben Klock, κ.ά.

Η Tijana T σπούδασε Φιλοσοφία και Ισπανική γλώσσα, της αρέσει το διάβασμα και χρησιμοποιεί τη γνώση ως μέσο για να χαίρεται τη ζωή της.

Προσπαθεί να φιλοσοφεί τις καταστάσεις και τα δεδομένα, ακόμα και να τα απλουστεύει ώστε να μη μένει πίσω, αλλά να προχωρά πάντα μπροστά με ένα και βασικό όπλο: τις δικές της δυνάμεις.

Λίγο πριν έρθει στην Ελλάδα, την ξυπνήσαμε άρον άρον το πρωί, μετά το gig της στο Panorama. Και είχε πολλά να πει.


— Ποιος ήταν ο ρόλος που έπαιξε η μουσική στη ζωή σου μεγαλώνοντας; Τι σε τράβηξε στον ηλεκτρονικό ήχο και τελικά στο DJing;

Ο θείος μου, που δυστυχώς δεν βρίσκεται πια στη ζωή, ήταν η μεγαλύτερή μου επιρροή. Ήταν παθιασμένος λάτρης της μουσικής, συλλέκτης δίσκων.

Τη δεκαετία του '80 άκουγε ό,τι πιο παράξενο υπήρχε από το χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής, του industrial και noise κι έτσι ήρθα σε επαφή με όλους αυτούς τους ήχους όταν ήμουν ακόμη παιδάκι.

Αργότερα ήρθαν οι ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί του Βελιγραδίου. Είχαμε τους Studio B και B92 Radio που έπαιζαν εξαιρετική και πολύ ψαγμένη μουσική, τους άκουγα ευλαβικά, πάντα με στυλό και χαρτί, καταγράφοντας τα τραγούδια που μου άρεσαν. Είχα την τύχη να συνεργαστώ και με τους δύο, αμέσως μετά την εφηβεία μου.

Σαφέστατα το πιο σημαντικό πράγμα που έκανα ήταν το ότι ήμουν αρκετά θαρραλέα να δοκιμάσω κάτι που δεν είχα ξανακάνει στη ζωή μου, να παίξω μουσική και να εμφανιστώ ζωντανά. Και πάντα ήταν δημόσια, σε sold out πάρτι και σε ασφυκτικά γεμάτα κλαμπ, άρα έπρεπε να μάθω πολύ γρήγορα και να ξέρω τα πάντα.


To DJing προέκυψε αυθόρμητα, με μια φίλη αποφασίσαμε να κάνουμε δικά μας πάρτι και να παίζουμε εμείς μουσική. Ήμασταν κολλητές και κορίτσια που δουλεύαμε ως δημοσιογράφοι στο μουσικό τύπο.

Κάποια στιγμή διαπιστώσαμε πως αυτά που ακούγαμε εμείς στο σπίτι ήταν πολύ καλύτερα από αυτά που έπαιζαν διάφοροι DJs στα πάρτι. Έτσι ξεκινήσαμε να παίζουμε τις μουσικές επιλογές μας, χωρίς να μιξάρουμε και άρεσε πολύ στον κόσμο, τα πάρτι μας είχαν τεράστια επιτυχία!

Την ίδια εποχή γνώρισα τον θρυλικό Νεοϋορκέζο παραγωγό Abe Duque που είχε έρθει για να παίξει στο Βελιγράδι. Με κάλεσε να τραγουδήσω επί σκηνής στο live του και ήμουν ενθουσιασμένη και συγχρόνως τρομοκρατημένη.

Μετά από δύο ποτήρια σαμπάνια, άρπαξα το μικρόφωνο και τραγούδησα! (γελάει) Το κοινό έπαθε υστερία κι έτσι αμέσως ο Abe Duque κι ο μάνατζερ του με κάλεσαν στο Βερολίνο να ηχογραφήσουμε μαζί κάποια τραγούδια.

Κάπως έτσι ξεκίνησε η περιπέτειά μας, ταξιδέψαμε σε όλον τον κόσμο με το live σχήμα του και την ίδια στιγμή εγώ μάθαινα πολλά πράγματα για τα μηχανήματα και τη διαδικασία παραγωγής.

Επίσης, ξεκίνησα να αγοράζω και να συλλέγω δίσκους από διάφορα δισκοπωλεία τα οποία επισκεπτόμουν στα ταξίδια μας κι έτσι άρχισα να βλέπω τον εαυτό μου λίγο πιο σοβαρά ως DJ. Αυτή είναι η μικρή μου ιστορία για το πώς έγινα DJ κατά τύχη! (γελάει)

Tijana T: «Ο φεμινισμός έχει μεταμορφωθεί σ' έναν πολύ επιθετικό πόλεμο απέναντι στους άντρες» Facebook Twitter
Σαφέστατα το πιο σημαντικό πράγμα που έκανα ήταν το ότι ήμουν αρκετά θαρραλέα να δοκιμάσω κάτι που δεν είχα ξανακάνει στη ζωή μου, να παίξω μουσική και να εμφανιστώ ζωντανά.


— Ποια είναι τα βήματα που ακολούθησες από τη στιγμή που αποφάσισες συνειδητά να κάνεις καριέρα σε αυτόν τον χώρο; Ποια ήταν η πιο σημαντική απόφαση που πήρες;

Σαφέστατα το πιο σημαντικό πράγμα που έκανα ήταν το ότι ήμουν αρκετά θαρραλέα να δοκιμάσω κάτι που δεν είχα ξανακάνει στη ζωή μου, να παίξω μουσική και να εμφανιστώ ζωντανά.

Και πάντα ήταν δημόσια, σε sold out πάρτι και σε ασφυκτικά γεμάτα κλαμπ, άρα έπρεπε να μάθω πολύ γρήγορα και να ξέρω τα πάντα. Η πραγματική στιγμή που άλλαξε τα πάντα, όμως, ήταν όταν σταμάτησα να δουλεύω στα ΜΜΕ ως δημοσιογράφος.

Οι συνθήκες στα media της Σερβίας το έκαναν πάρα πολύ δύσκολο σε κάποια σαν κι εμένα να συνεχίσω.

Ήμουν συντάκτρια, παραγωγός και πολύ πιο σοβαρή ως δημοσιογράφος, δεν παρουσίαζα απλά μια εκπομπή. Έτσι, όταν όλα έγιναν αφόρητα εμπορικά, αποφάσισα να παραιτηθώ, αφού δεν ήθελα να κάνω ανήθικους για μένα συμβιβασμούς.

Ήμουν άνεργη και χωρίς χρήματα, έπρεπε να αποφασίσω ποιο θα ήταν το επόμενο βήμα μου. Βάσισα την επιλογή μου σε αυτό που με έκανε ευτυχισμένη, όχι σε αυτό που θα μου έφερνε χρήματα: αυτό ήταν το DJing.

Με το που παραδέχτηκα στον εαυτό μου ότι αυτό μου έφερνε τη μεγαλύτερη ευτυχία, αμέσως όλα πήραν το δρόμο τους και τη θέση τους. Ακολούθησε ο σωστός agent με το σωστό όραμα για μένα, σωστές κινήσεις, εμφανίσεις στα σωστά κλαμπ και όλα μοιάζουν τέλεια, αυτή τη στιγμή που μιλάμε.

 

Η Tijana T στο Βελιγράδι

— Υπάρχει ένας σοβαρός αριθμός ταλαντούχων γυναικών (και ανδρών) που προσπαθεί να κάνει καριέρα, όπως μιλάμε. Τι συμβουλή θα τους έδινες;

Όπως στους άνδρες, έτσι και στις γυναίκες, θα έλεγα πως πρέπει να έχεις θάρρος, υπομονή κι επιμονή και ποτέ να μην παίρνεις στα σοβαρά την κριτική των άλλων για τη δουλειά σου.

Οι άνθρωποι είναι γεμάτοι προκαταλήψεις και μιλούν με βάση τη δική τους αντίληψη, η οποία σχεδόν ποτέ δεν έχει σχέση με τη δική σου πραγματικότητα.


— Δραστηριοποιείσαι σε ένα ανδροκρατούμενο επάγγελμα, αντιμετώπισες δυσκολίες λόγω του φύλου σου; Ποια είναι η προσωπική σου γνώμη για το -πιο καυτό από ποτέ- θέμα των γυναικών στη μουσική βιομηχανία;

Πιστεύω πως όλες οι γυναίκες αντιμετωπίζουν διακρίσεις λόγω του φύλου τους σε κάποια φάση της ζωής τους. Το να είμαι μια νέα, φιλόδοξη γυναίκα και DJ στη Σερβία δεν ήταν και τόσο εύκολο, αλλά μάλλον ήμουν αρκετά σκληρή κι επιβίωσα και όταν επιβιώσεις από όλα αυτά, τα υπόλοιπα είναι πολύ εύκολα.

Έχω μιλήσει πάρα πολύ γι' αυτό το θέμα στο παρελθόν και ήμουν πάντα στην πρώτη γραμμή στις μάχες για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Όμως όλο αυτό που γίνεται με τον φεμινισμό τελευταία δεν το πολυ-υποστηρίζω, για να σου είμαι ειλικρινής. Έχει μεταμορφωθεί σε έναν πολύ επιθετικό πόλεμο ενάντια στους άνδρες.

Αρκετοί από αυτούς τους ακτιβιστές και τις ακτιβίστριες κηρύττουν ακριβώς αυτά στα οποία θα έπρεπε να αντιμαχόμαστε. Δεν θέλω να με κλείνουν επειδή είμαι γυναίκα, θέλω να με κλείνουν επειδή είμαι καλή DJ.

Μοιάζει λες και το να κλείσεις μια γυναίκα έχει γίνει τόσο επιτακτικό, που κανείς δεν νοιάζεται για την ποιότητα. Δεν χρειάζεται να πω ότι έχοντας γυναίκες σε ένα line up πάντα βοηθάει το μάρκετινγκ, σε σημείο που μοιάζει με εκμετάλλευση.

Tijana T: «Ο φεμινισμός έχει μεταμορφωθεί σ' έναν πολύ επιθετικό πόλεμο απέναντι στους άντρες» Facebook Twitter
Δεν πιστεύω πως η αυθεντικότητα είναι άσχημη, μπορεί όμως να μοιάζει.


— Είσαι (και έχεις υπάρξει) DJ, τραγουδίστρια, παραγωγός, TV περσόνα και ραδιοφωνική παραγωγός. Από ποιο αντλείς τη μεγαλύτερη ευχαρίστηση;

Από όλα, γιατί σε όλους αυτούς τους χώρους μπορεί να δημιουργήσεις και να νιώσεις τη μαγεία της στιγμής. Εκείνη την ξεχωριστή στιγμή που κάτι απροσδόκητο σκάει και φέρνει το στοιχείο της μαγείας σε όλα τα «συστατικά» που εμπλέκονται.

Όταν επιτυγχάνεται η σύμπνοια, όλα συγχρονίζονται και δουλεύουν αβίαστα. Στο DJing συμβαίνει όταν εγώ, η DJ, ο καθένας που βρίσκεται από κάτω, το ηχητικό σύστημα, ο χώρος που παίζω γίνονται ένα και όλοι αναπνέουμε δημιουργώντας ένα κύμα ενέργειας.

Στην τηλεόραση, όταν κάνεις μια συνέντευξη και σκάει αναπάντεχα μια αχτίδα φωτός, εκείνη την κρίσιμη ώρα που ο άνθρωπος που έχεις απέναντί σου μιλάει βαθιά και με την ψυχή του, καθώς οι κάμεραμεν καταγράφουν αυτή τη μαγική στιγμή.

Είναι αυτά που δεν μπορείς να προσχεδιάσεις, να υποδείξεις και να κοντρολάρεις που μου δίνουν τη μεγαλύτερη ευχαρίστηση.


— Σπούδασες Φιλοσοφία και Ισπανική Γλώσσα. Πώς «συνομιλούν» αυτές σου οι σπουδές και συνυπάρχουν μ' αυτό που κάνεις σήμερα;

Λοιπόν, δεν το λέω αυτό επειδή έρχομαι στην Ελλάδα, αλλά είχα ψύχωση με την «Πολιτεία» του Πλάτωνα αλλά και γενικότερα με τον συγκεκριμένο φιλόσοφο.

Σύμφωνα με τα γραπτά αυτού του ανθρώπου, ο κόσμος μας θα ήταν πολύ καλύτερος από αυτόν στον οποίο ζούμε σήμερα.

Ο Πυθαγόρας κατείχε, επίσης, ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στη ζωή μου, γιατί ήμουν εξαιρετική στα Μαθηματικά ως παιδί.

Αργότερα διαπίστωσα πόσο πολύ οι κανόνες του στα Μαθηματικά εφαρμόζονται στη μουσική και πόσο πολύ συνέβαλε στη θεωρία της μουσικής.

Από τους πιο πρόσφατους φιλοσόφους μου αρέσει ο Jean Baudrillard και θέλω ο Noam Chomsky να παραμείνει με κάποιον τρόπο αθάνατος (γελάει).

Σπουδάζοντας την Ισπανική γλώσσα και κουλτούρα ήρθα πιο κοντά στον «μαγικό ρεαλισμό» που κολλάει απόλυτα με τη στάση που έχω στη ζωή μου.

Tijana T: «Ο φεμινισμός έχει μεταμορφωθεί σ' έναν πολύ επιθετικό πόλεμο απέναντι στους άντρες» Facebook Twitter
Δεν πιστεύω πως η αυθεντικότητα είναι άσχημη, μπορεί όμως να μοιάζει.


— Έχεις πει «μη νοιάζεστε γι' αυτά που λένε οι άλλοι, η αυθεντικότητα πάντα φαίνεται λίγο αποκρουστική στην αρχή». Ποιο είναι αυτό το άσχημο κομμάτι της αυθεντικότητας και πώς μπορείς να αγνοήσεις αυτά που λένε οι άλλοι;

Μα υπάρχει λόγος που τους άλλους τους αποκαλούμε «οι άλλοι»! (γελάει) Δεν είναι εσύ, δεν μπορούν να γίνουν εσύ, δεν θα μπορέσουν ποτέ να καταλάβουν τι σημαίνει να είσαι εσύ, να δουν τον κόσμο όπως εσύ, να ακούσουν τη μουσική όπως την ακούς εσύ.

Μόνο ΕΣΥ μπορείς να το κάνεις αυτό. Άρα αυτά που πιστεύουν οι άλλοι φαντάζουν τελείως άσχετα με το που συνειδητοποιήσεις και ασπαστείς αυτή τη λογική. Δεν πιστεύω πως η αυθεντικότητα είναι άσχημη, μπορεί όμως να μοιάζει.

Όταν υπάρχει το mainstream σε όλες τις εκφάνσεις του, μια συγκεκριμένη μόδα, ένας συγκεκριμένος τρόπος που γίνονται τα πράγματα, τότε το μυαλό του ανθρώπου προσαρμόζεται σ' αυτά, άρα οτιδήποτε ξεφεύγει από αυτή τη νόρμα μοιάζει σοκαριστικό και τραυματικό για τη νοητική διεργασία κι έτσι ενστικτωδώς «δεν αρέσουν», ή κατηγοριοποιούνται ως άσχημα ή κακά.


— Ποια είναι η προσέγγισή σου στο DJing και πώς εξελίχθηκες; Ποια είναι για σένα τα χαρακτηριστικά ενός/μιας καλού DJ και πώς μπαίνει το θέμα της παραγωγής σε όλα αυτά, ώστε να υπάρχει το σωστό αποτέλεσμα;

Έπαιρνα συνεντεύξεις από πασίγνωστους DJs πριν ασχοληθώ η ίδια και όλοι μα όλοι μου έλεγαν το ίδιο πράγμα για την τέχνη του DJing: «πρέπει να παίξεις το σωστό κομμάτι, τη σωστή στιγμή». Ακούγεται πανεύκολο, αλλά ξέρεις καλά πως δεν είναι.

Απορρέει από μια πολύ δυνατή διαίσθηση, ένστικτο και ενσυναίσθηση, απαιτεί να νιώθεις με ακρίβεια τη στιγμή, τον κόσμο, τον χώρο, τον ήχο, πρέπει να έχεις βαθιά γνώση της μουσικής και να έχεις την ικανότητα μαζί με την εμπειρία «να παίξεις το σωστό κομμάτι, τη σωστή ώρα».

Η δική μου προσέγγιση διατηρεί την επιρροή από τη δουλειά μου στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση κι έτσι δεν «κολλάω» σε κάποιο συγκεκριμένο είδος, ή στυλ, ανταποκρίνομαι σε διαφορετικές καταστάσεις.

Πολλοί με βλέπουν ως μια techno DJ, όμως εγώ δεν νιώθω έτσι. Δεν θέλω να μου βάζουν ταμπέλες, όταν παίζω επίσης electro, breaks, disco, ακόμα και pop. Ένας πολύ καλός DJ μπορεί να κάνει παραγωγή, αν και δεν νομίζω πως είναι απαραίτητο.

Είναι δύο πολύ διαφορετικά πράγματα που και τα δύο απαιτούν αφοσίωση και χρόνο. Έτσι είναι τελικά πολύ σπάνιο να υπάρχει κάποιος-α που είναι εξαιρετικός-ή παραγωγός ΚΑΙ εξαιρετικός-ή DJ.

 

Η TIJANA T στο The Lab του Λονδίνου.


— Κατάγεσαι από έναν τόπο που αρκετά πρόσφατα καταρρακώθηκε από τον πόλεμο και την πολιτική αναταραχή. Πώς επηρεάστηκε απ' αυτό η οικογένειά σου; Πιστεύεις πως πάει, πέρασε η μπόρα για τη Σερβία; Πώς βλέπεις το μέλλον;

Για να σου είμαι απόλυτα ειλικρινής, οι ζωές μας καταστράφηκαν κυριολεκτικά. Δεν θα ήθελα να μπω βαθιά σε λεπτομέρειες για την οικογένειά μου και τη ζωή μας, ας σου πω απλά πως δεν μπορώ να ξαναφάω στη ζωή μου φασόλια και πατάτες, αφού ήταν τα μόνα που τρώγαμε κάθε μέρα για αρκετά χρόνια.

Πραγματικά έχω τάση για εμετό, όταν βλέπω φασόλια σήμερα. Πριν από όλα αυτά πηγαίναμε διακοπές, ταξιδεύαμε, ζούσαμε φυσιολογικά κι ο πατέρας μου ήταν μηχανικός αεροσκαφών και καθηγητής σε Πανεπιστήμιο.

Οι ζωές μας ποτέ δεν επέστρεψαν στο φυσιολογικό, αυτά που ζήσαμε ήταν αδιανόητα τραυματικά και ακραία. Αυτό ισχύει για όλη τη χώρα που, δυστυχώς, δεν έχει μια σωστή πορεία.

Η καταστροφή της Σερβίας έγινε και γίνεται, χρησιμοποιήθηκε και συνεχίζει να χρησιμοποιείται από ισχυρές πολιτικές δυνάμεις με απώτερο σκοπό την απάνθρωπη εκμετάλλευση και τους αποικιοκρατικούς σκοπούς του 21ου αιώνα.

Οι πιο μορφωμένοι και ταλαντούχοι νέοι άνθρωποι έχουν φύγει από τη χώρα εδώ και 28 χρόνια κι αυτό που έμεινε είναι μια αμόρφωτη, φτωχή και απελπισμένη μάζα που είναι πανεύκολο να χειραγωγηθεί.

Λατρεύω την πόλη μου και την ιστορία μας, οι Σέρβοι έχουν τεράστια δύναμη (μέσα τους) και αυτό είναι καταγεγραμμένο ιστορικά.

Έτσι ελπίζω πως κι αυτό θα περάσει κάποια στιγμή και πως θα επιβιώσουμε με αξιοπρέπεια. Σου ζητώ συγνώμη, συγκινούμαι πάρα πολύ όταν τα σκέφτομαι και μιλάω γι όλα αυτά.

Πρόσφατα ανακάλυψα πως κλαίω ανεξέλεγκτα και ασταμάτητα κάθε φορά που ακούω, ή απλά διαβάζω τη λέξη «Γιουγκοσλαβία». Αυτό που συνέβη σ' αυτή την ένδοξη χώρα είναι ένας τραγικός και ακατάληπτος εξευτελισμός.


— Σε λίγες μέρες θα παίξεις για πρώτη φορά στην Αθήνα. Πώς νιώθεις και τι έχεις καταγράψει στη λίστα αυτών που πρέπει να κάνεις, όταν θα είσαι εδώ;

Μα, έχω ξανάρθει! Όταν τραγουδούσα μικρή σε μια χορωδία είχαμε επισκεφτεί την Ελλάδα για συναυλίες, αμέσως μετά τους βομβαρδισμούς του 1999. Η Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα που μας αγκάλιασε τόσο ζεστά.

Πέρυσι έπαιξα στο Reworks Festival στη Θεσσαλονίκη και ήταν μία από τις τρεις πιο αγαπημένες μου εμφανίσεις σε φεστιβάλ για το 2017!

Είμαι ενθουσιασμένη που θα ξανάρθω στην Αθήνα μετά από τόσα χρόνια, περιμένω πολλή ζεστασιά και καλοσύνη από τους ανθρώπους, έτσι είστε εσείς οι Έλληνες. Το πλάνο μου είναι να περπατήσω στην πόλη ασταμάτητα και να φάω πάρα πολύ! (γελάει)


Info:

Η Tijana T θα βρίσκεται στο PassPort Κεραμεικός το Σάββατο 21 Απριλίου στο πλαίσιο του Afterlife Athens.

Μουσική
6

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ

σχόλια

3 σχόλια
Το ψαχνει, οποως ολοι, δηλαδη αυτοι που δεν ειναι σιγουροι οτι ξερουν. Το γυναικειο κινημα ειναι πολλα. Οπως και καθε ρευμα, ιδεολογια κλπ. ερμηνευεται προσωπικα και γι αυτο εχει πολλες μορφες, μεταξυ αλλων και αυτη που λεει. Λεει ομως επισης πως καθε γυναικα δεχεται διακρισεις λογο του φυλου της... Ο δε "μαγικος ρεαλισμος" ειναι αρκετα παλιο κινημα τεχνης.
Bασικά δε νομίζω να έχει καταλάβει τι είναι φεμινισμός για να λέει ό,τι λέει...Μπορεί να είμαι εγώ λάθος, αλλά πιστεύω ότι η ζωή μέχρι στιγμής της έχει φερθεί αρκετά καλά σαν γυναίκα, με αποτέλεσμα να μην κατανοεί ή να θεωρεί υπερβολικές όσες κατακρίνουν πράγματα που δεν έχουν συμβεί σε εκείνη.
Πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη. Δίνει την εντύπωση πολύ ψαγμένου ατομου.Κρατάω αυτό:"Οι πιο μορφωμένοι και ταλαντούχοι νέοι άνθρωποι έχουν φύγει από τη χώρα εδώ και 28 χρόνια κι αυτό που έμεινε είναι μια αμόρφωτη, φτωχή και απελπισμένη μάζα που είναι πανεύκολο να χειραγωγηθεί."και αυτό: "μαγικός ρεαλισμός"!