Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ

Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Με τη γέννηση των blockbusters, που χρονολογείται από το «Jaws» κι έπειτα, οι αντιγραφές πλήθυναν, με αρκετές από αυτές να φτιάχνονται εκτός ΗΠΑ.
1

«Προσοχή στις απομιμήσεις» εξακολουθούν να συνιστούν οι κατασκευαστές στις διαφημίσεις των προϊόντων τους, όμως τη φράση αυτή σπάνια θα τη δείτε σε κινηματογραφική αίθουσα. Άλλωστε, τι ακριβώς θεωρείται απομίμηση ενός φιλμ;


Μια ιδέα, μια πλοκή ή ακόμη και ένα πλάνο δεν μπορεί να πατενταριστεί ώστε να διεκδικεί πιστοποίηση αυθεντικότητας αλλά επαναλαμβάνεται σε διάφορες μορφές από τα πρώτα χρόνια του κινηματογράφου έως σήμερα.


Το γεγονός ότι η πλοκή και ο τίτλος «ανήκουν» σε μια ταινία μόνο αν αποφασίσει γι' αυτό το κοινό της οδήγησε πολλούς επίδοξους παραγωγούς στην ιδέα της αντιγραφής. Μέχρι που κάποιοι το παρατράβηξαν.

Τα mockbusters, γυρίζονται παράλληλα με τα blockbusters και πολλές φορές κυκλοφορούν νωρίτερα από αυτά, έχοντας ως όπλο έναν παρόμοιο τίτλο κι ένα εξώφυλλο στα όρια της αγωγής, ικανό να παραπλανήσει τους υποψήφιους πελάτες που δεν έχουν χρόνο να ξεχωρίσουν το αυθεντικό από την κόπια.


Ξεκινώντας από τα πρώτα χρόνια της οργανωμένης βιομηχανίας στις ΗΠΑ, τα στούντιο που έκαναν κουμάντο δεν έφτιαχναν μόνο τα φιλμ που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα αλλά και μια σειρά από φθηνές ταινίες που συχνά αποτελούσαν την ουρά μιας γνωστής στα περίφημα double features της δεκαετίας του '30.


Οι περισσότερες από αυτές ήταν ένα είδος φροντιστηρίου για τους νεότερους ηθοποιούς και σκηνοθέτες του κάθε στούντιο και συχνά επαναλάμβαναν αρχετυπικές ιστορίες ειδών που κυριαρχούσαν με βάση τα «θέλω» του κοινού, όπως αυτά αποτυπώνονταν στις ακριβές παραγωγές.


Το φαινόμενο δεν σταμάτησε ποτέ, κάτι εντελώς φυσιολογικό για το μέγεθος του χώρου, καθώς κανείς δεν έβρισκε κάτι μεμπτό στο ότι μια πετυχημένη ταινία θα μπορούσε να «γεννήσει» 5-6 αντιγραφές της τα επόμενα χρόνια.


Με τη γέννηση των blockbusters, που χρονολογείται από το «Jaws» κι έπειτα, οι αντιγραφές πλήθυναν, με αρκετές από αυτές να φτιάχνονται εκτός ΗΠΑ. Χρειάζεται ξεχωριστό άρθρο για το μεγαλείο του τουρκικού «Star Wars» ή για μια σειρά από φιλμ φτιαγμένα σε Τουρκία και Ινδία κυρίως, που έκλεβαν ανοιχτά τον αμερικανό γίγαντα, φιλοδοξώντας να σαγηνεύσουν την ντόπια αγορά.

 

Το τουρκικό «Star Wars» (1982)


Στις ΗΠΑ, πάλι, η αγορά του VHS γέμισε με πάμφθηνες ταινίες που έβγαιναν αποκλειστικά γι' αυτήν, στην οποία για κάθε «Rocky» υπήρχαν 3-4 αντίστοιχοι, που στόχευαν στην περιέργεια του κοινού για κάτι διαφορετικό.


Τη δεκαετία του '90, μια μικρή εταιρεία παραγωγής, η Asylum, ξεκίνησε δημιουργώντας ταινίες που στρέφονταν σε αυτή την αγορά, η οποία σε μικρό χρονικό διάστημα θα έπαιρνε νέα πνοή με την είσοδο του DVD. Η επιτυχία της δεν ήταν πολύ μεγάλη, μέχρι που στις αρχές του 2000 άλλαξε πολιτική και, αντί να αντιγράφει γνωστές ταινίες, προσπάθησε να τις προλάβει. Κάπου εκεί πρωτοακούστηκε ο όρος «mockbuster».


Τα mockbusters, όπως τα ξέρουμε σήμερα, έχουν μεγάλη διαφορά σε σχέση με τις παρωδίες ή τις παραλλαγές των blockbusters. Γυρίζονται παράλληλα με αυτά και πολλές φορές κυκλοφορούν λίγες ημέρες πριν, έχοντας ως όπλο έναν παρόμοιο τίτλο κι ένα εξώφυλλο στα όρια της αγωγής, ικανό να παραπλανήσει τους υποψήφιους πελάτες που δεν έχουν χρόνο να ξεχωρίσουν το αυθεντικό από την κόπια.


Η Asylum γιγαντώθηκε στον κλάδο το 2005, όταν γύρισε το δικό της «War of the Worlds» λίγο πριν από αυτό του Σπίλμπεργκ και είδε τη μεγαλύτερη αλυσίδα ενοικίασης DVD στις ΗΠΑ, τα Blockbuster Video, να κάνει μια τεράστια παραγγελία, ελπίζοντας πως οι πελάτες της θα τσιμπούσαν μόνο στο άκουσμα του τίτλου και μόνο.


Έτσι έγινε και η μηχανή της Asylum πήρε μπρος για τα καλά, στοχεύοντας σε ό,τι μεγάλο έβγαινε τα επόμενα χρόνια: «The Da Vinci Treasure» το 2006, «Transmorphers» το 2007, «100 Million BC» το 2008, «Paranormal Entity» το 2009, «Titanic 2» το 2010 ‒ η λίστα είναι ατελείωτη και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

 

«Transmorphers» το 2007


Η ύπαρξη και η ανάπτυξη της Asylum δεν διαφέρει από αυτήν του παρασιτικού οργανισμού που τρέφεται μόνιμα από έναν μεγαλύτερο. Βλέπει το πρόγραμμα των μεγάλων στούντιο και γυρνά πολύ μικρές παραγωγές με παραπλανητικό τίτλο και εντελώς άσχετη υπόθεση, σκοπεύοντας να κυκλοφορήσει σε παράλληλες αγορές λίγο καιρό πριν από την ταινία-στόχο της.


Μοιραία οδηγήθηκε σε δικαστικές διαμάχες, με πιο διάσημη την αγωγή που της έκανε η Warner το 2012 για το «Age of Hobbits», με την Asylum να κάνει τον απίθανο ισχυρισμό πως τα δικά της Hobbits είναι διαφορετικά από αυτά του Τόλκιν και αν τα μπερδεύει το κοινό είναι δικό του πρόβλημα.


Ήταν μία από τις ελάχιστες φορές που η εταιρεία ηττήθηκε και αναγκάστηκε τελικά να αλλάξει τον τίτλο μιας ταινίας, της οποίας η πλοκή δεν είχε καμία σχέση με τα Hobbits που γύριζε ο Πίτερ Τζάκσον. Αν, όμως, κάποιος διαβλέπει θράσος σε ιστορίες σαν αυτήν, θα το δει σε όλο του μεγαλείο στον χώρο του animation.


Η Asylum μπορεί να μην ενδιαφέρθηκε ποτέ για την τεράστια αγορά που απευθύνεται στις μικρές ηλικίες, υπήρξαν όμως άλλες εταιρείες που προσπάθησαν να φτάσουν την τέχνη της εξαπάτησης σε δυσθεώρητα ύψη.


Τη δεκαετία του '90, η GoodTimes Entertainment έβγαζε παράλληλα με τη Disney τις ίδιες ιστορίες με αυτήν, σχεδόν με μηδενικό κόστος, εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι η πηγή τους ήταν λαϊκοί μύθοι που στην πλειοψηφία τους δεν έχουν πνευματικά δικαιώματα. Φρόντιζε οι αφίσες της να θυμίζουν τις αντίστοιχες της Disney και μέχρι σήμερα ευθύνεται για ομηρικούς καβγάδες μεταξύ μικρών παιδιών, που ζητούσαν τον «Αλαντίν» που έβλεπαν στους κινηματογράφους, και γονιών που, χωρίς να το γνωρίζουν, αγόραζαν την απομίμηση.

Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Αλαντίν (1992): Η ναυαρχίδα της GoodTimes στον πόλεμό της με τη Disney, κατέληξε σε πολλά παιδικά δωμάτια από σπόντα.


Η βραζιλιάνικη Video Brinquedo έκανε το ίδιο πράγμα με την Pixar, βγάζοντας μια σειρά από απαράδεκτα (τεχνικά και αφηγηματικά) φιλμ με τίτλους όπως «Ratatoing», «The little cars» και «What's Up», ενώ ακόμη πιο ευρηματικές ήταν μικρές αμερικανικές εταιρείες που αγόραζαν άσημα animation από το εξωτερικό και τους άλλαζαν τα φώτα.


Το ινδικό «Super K - The Movie» είχε στους συμπληρωματικούς του χαρακτήρες μια κοκκινομάλλα με το όνομα Kiara και βγήκε στις ΗΠΑ με εξώφυλλο αυτήν και τίτλο «Kiara the Brave», την ίδια εποχή με το «Brave» της Pixar, ενώ το γαλλόφωνο «The Legend of Sarila» βγήκε με τον τίτλο «Frozen Land», την ίδια εποχή με το «Frozen», με εξώφυλλο τόσο παρόμοιο, που η υπόθεση οδηγήθηκε στη Δικαιοσύνη.


Οι ιστορίες αυτές διδάσκουν, πάντως, πως όσο υπάρχουν γίγαντες σε μια βιομηχανία, θα υπάρχουν και νάνοι που προσπαθούν να επιβιώσουν πλάι τους, σε μια σχέση που μοιάζει κάπως αμφίδρομη. Τα blockbusters ζουν και από τον θόρυβο που κάνουν εντός και εκτός οθόνης, οι τίτλοι τους συζητιούνται για χρόνια και θα ήταν απίθανο να μην υπάρξουν επιτήδειοι που θα εκμεταλλεύονταν κάπως τη δόξα τους.


Ή, όπως είχε δηλώσει ο Ντέιβιντ Μάικλ Λατ, συνιδρυτής της Asylum, «και τα στούντιο αντιγράφουν το ένα το άλλο, απλώς το κάνουν με πιο διακριτικό τρόπο σε σχέση μ' εμάς».


Ακολουθεί φωτογραφικό αφιέρωμα-ωδή σε αυτό το παράλληλο σύμπαν ταινιών:

Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
War of the Worlds (2005): Η ταινία που άνοιξε την όρεξη στην Asylum για να ξεκινήσει τις απίθανες ταινίες της.
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Snakes on a Train (2006): Είναι τόσο κακή ιδέα και τα 2 που δύσκολα ξεχωρίζεις το φθηνό.
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Ratatoing (2007): Τόινγκ;
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Transmorphers (2007): Τίτλος-αριστούργημα, έφτασε μέχρι και την ελληνική αγορά, μπερδεύοντας πολλούς πελάτες video club.
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
100 Million BC (2008): Μαμούθ ο Έμεριχ, δεινόσαυρους εμείς!
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
The Day the Earth Stopped (2008): Ίδιο story, η Fox έκανε μήνυση χωρίς να δικαιωθεί.
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
What’s Up (2009): Από τις μεγαλύτερες απάτες της Video Brinquedo, με διάρκεια 45 λεπτά και πολύ κακής ποιότητας animation
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Paranormal Entity (2009): Ειδικά στο είδος του found footage το να μιλάς για αντιγραφή δεν έχει νόημα και ο χαμός που έφερε το πρώτο Activity έφερε και Entities στο παιχνίδι.
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Aliens vs. Avatars (2011): Το μπλε του Avatar ήταν ακόμη στη μόδα, τα καινούρια Alien γυρίζονταν, οπότε έγινε ο γάμος.
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Almighty Thor (2011): Οι ιστορίες του ήρωα της σκανδιναβικής μυθολογίας έγιναν πιο επίκαιρες όταν κυκλοφόρησε η ταινία του ομώνυμου ήρωα της Marvel.
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Chop Kick Panda (2011): Καναδέζικη παραγωγή, εκνευριστικά ίδιο concept
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
The Amityville Haunting (2011): Το όνομα Amityville πουλούσε, το τί θα γράφει μετά από αυτό μικρή σημασία έχει.
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Kiara the Brave (2011): Η Kiara παίζει ελάχιστα, αλλά ήταν κοκκινομάλλα και πήρε προαγωγή σε brave!
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Age of Hobbits (2012): Η πιο μεγάλη ήττα της Asylum που τα έβαλε με τη Warner και έχασε, αλλάζονταν τον τίτλο της ταινίας σε Clash of the Empires.
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Alien Origin (2012): Λίγες μέρες πριν την κυκλοφορία του Prometheus, ένα τιποτένιο found footage προσπάθησε να κλέψει λίγα από τα εισιτήριά του.
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Bikini Spring Break (2012): Χωρίς Τζέιμς Φράνκο, δεν είχε τύχη.
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Atlantic Rim (2013): Αλλάζουμε τον ωκεανό και έτοιμη η ταινία
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Frozen Land (2013): Με αυθεντικό τίτλο Legend of Sarila, τα έβαλε με ένα από τα πιο πετυχημένα φιλμ της Disney.
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Avengers Grimm (2015): Και μόνο που είχε μέσα την πρώτη λέξη, η επιτυχία ήταν εγγυημένη. Είχε και συνέχεια που βγήκε πριν λίγους μήνες!
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Martian Land (2015): Η αφίσα δείχνει ό,τι απέμεινε από τον Ματ Ντέιμον;
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Sinister Squad (2016): Ο Joker των φτωχών
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Independents' Day (2016): Ο Ρόλαντ Έμεριχ αποφάσισε να συνεχίσει την ταινία του 1996 και δεν είχε να αντιμετωπίσει μόνο τις κακές κριτικές αλλά και τους Ανεξάρτητους!
Mockbusters: Τα ψεύτικα, φτηνά blockbusters που τρολάρουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Tomb Invader: Ποια Βικάντερ; Archaeology just got badass!
Οθόνες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια