Κώστας Ταχτσής: «Η ηλίθια Ρένα Βλαχοπούλου, η εκτρωματική Γεωργία Βασιλειάδου»

Κώστας Ταχτσής: «Η ηλίθια Ρένα Βλαχοπούλου, η εκτρωματική Γεωργία Βασιλειάδου» Facebook Twitter
Γεωργία Βασιλειάδου, ο Κώστας Ταχτσής με την ανιψιά του, Ρένα Βλαχοπούλου
8

Για τη ραδιοφωνική διασκευή του εμβληματικού βιβλίου του Κώστα Ταχτσή «Το Τρίτο Στεφάνι» έχουν γραφτεί πολλά. Ανέβηκε στο Τρίτο Πρόγραμμα του Μάνου Χατζιδάκι, με την Σμάρω Στεφανίδου και την Ρένα Βλαχοπούλου.

Ο νεαρότατος τότε παραγωγός, Γιώργος Παυριανός, περιέγραψε αργότερα την ιντριγκαδόρικη ατμόσφαιρα μέσα στην οποία ενορχηστρώθηκε η προσπάθεια να πείσουν τα ιερά τέρατα της εποχής να συνεργαστούν για το εγχείρημα. Αρχικά, ο Κώστας Ταχτσής, που ντυνόταν τότε τραβεστί και ήταν γνωστός για την εριστική συμπεριφορά του. Και κατόπιν η Μελίνα Μερκούρη και η Γεωργία Βασιλειάδου, οι οποίες ήταν οι πρώτες υποψήφιες για τους ρόλους.

Η πρώτη απέριψε την πρόταση, διότι «ήταν τσακωμένη με τον Μάνο Χατζιδάκι και τον σιχαινόταν για τις πολιτικές του απόψεις».

Η Βασιλειάδου πείστηκε τελικά και έκανε ένα δοκιμαστικό. Ήταν τραγωδία.

Κώστας Ταχτσής: «Η ηλίθια Ρένα Βλαχοπούλου, η εκτρωματική Γεωργία Βασιλειάδου» Facebook Twitter

Από εκείνη την πρόβα, βρέθηκε μια φωτογραφία στο αρχείο του Κώστα Ταχτσή, πάνω στην οποία έχει ιδιοχείρως σημειώσει:

Η Γεωργία Βασιλειάδου ήταν η ιδέα που είχε ο νεαρός Παυριανός για την Εκάβη! Και φυσικά, σαν εκτρωματική απεβλήθη. Έμεινε δυστυχώς η άλλη ηλίθια. Αυτά, για να θυμάσαι.

Κ.Τ.

Το έργο μεταδόθηκε το 1979  σε 78 συνέχειες από το Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ και ήταν μεγάλη επιτυχία.

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΕΔΩ:

 ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ- Α' ΜΕΡΟΣ   ― ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 2:30:04 

 ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ- Α' ΜΕΡΟΣ   ― ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 2:30:04

 

ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ- Β' ΜΕΡΟΣ   ― ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 2:32:52

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 15.9.2018

Βιβλίο
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Βιβλίο / Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο θάνατος του συγγραφέα» ο δημοσιογράφος μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την υπαρξιακή διάσταση της τεχνολογίας.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Άλαν Χόλινγκερστ: «Η γραμμή της ομορφιάς»

Το πίσω ράφι / Η γραμμή της ομορφιάς: Η κορυφαία «γκέι λογοτεχνία» του Άλαν Χόλινγκχερστ

Ο Χόλινγκχερστ τοποθέτησε το βραβευμένο με Booker μυθιστόρημά του στα θατσερικά '80s και κατάφερε μια ολοζώντανη και μαεστρική ανασύσταση μιας αδίστακτης δεκαετίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Βιβλίο / Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Η Σανόρα Μπαρμπ είχε περάσει πολύ καιρό στους καταυλισμούς των προσφύγων από την Οκλαχόμα που είχαν πληγεί από την Μεγάλη Ύφεση και την ξηρασία, προκειμένου να γράψει το μυθιστόρημά της. Έκανε όμως το λάθος να δείξει την έρευνά της στον διάσημο συγγραφέα, ο οποίος την πρόλαβε.
THE LIFO TEAM
Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι σπουδαιότερες μορφές του 19ου αιώνα

Βιβλίο / Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι παρεξηγημένοι του 19ου αιώνα

Το βιβλίο του Γερμανού θεωρητικού και πανεπιστημιακού Χέρφριντ Μίνκλερ αναλαμβάνει να επαναπροσδιορίσει το έργο τους, που άλλαξε τα δεδομένα του αστικού κόσμου από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
«Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Βιβλίο / «Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Ένα νέο βιβλίο επιχειρεί να καταρρίψει τους μισογυνιστικούς μύθους για τις αυτοκρατορικές γυναίκες της Ρώμης, οι οποίες απεικονίζονται μονίμως ως στρίγγλες, ραδιούργες σκύλες ή λάγνες λύκαινες.
THE LIFO TEAM
Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Βιβλίο / Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Σε όλα τα έργα του πρωταγωνιστούν οι γυναίκες και μια υπόγεια Αθήνα, ενώ ο ίδιος δεν κρίνει τους ήρωές του παρά το αφήνει σε εμάς: Μια κουβέντα με τον χαμηλόφωνο συγγραφέα του «Άχρηστου Δημήτρη» και της «Πλατείας Κλαυθμώνος».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που δεν βλέπεις σχεδόν κανέναν να διαβάζει ένα βιβλίο στο μετρό»   

Βιβλίο / Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που σχεδόν κανείς δεν διαβάζει βιβλίο στο μετρό»   

Η πολυβραβευμένη μεταφράστρια μιλά για την προσωπική της διαδρομή στον χώρο της λογοτεχνίας, για το στοίχημα της καλής μετάφρασης και εξηγεί τι σημαίνει να δουλεύεις πάνω σε κορυφαία έργα του Φλομπέρ, του Καμί, του Μαρκήσιου ντε Σαντ και της Ανί Ερνό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Βιβλίο / «Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Ο 84χρονος ηθοποιός κοιτάζει προς τα πίσω και βλέπει τα δύσκολα παιδικά χρόνια, την καταθλιπτική μητέρα του, τον Τσέχoφ, τις σχέσεις που δεν έφτασαν ποτέ στον γάμο, τις έντονες αναταράξεις μιας πολυκύμαντης διαδρομής.
THE LIFO TEAM
Πέτρος Τατσόπουλος: «Η οργή σε κάποιες περιπτώσεις επιβάλλεται γιατί είναι απελευθερωτική»

Πέτρος Τατσόπουλος / «Δεν τα έχω με τους πιστούς αλλά με τους απατεώνες ρασοφόρους»

Μια χειμαρρώδης συνέντευξη με τον γνωστό συγγραφέα, δημοσιογράφο, παρουσιαστή και πρώην βουλευτή Πέτρο Τατσόπουλο, με αφορμή το τελευταίο του βιβλίο «Το παιδί του διαβόλου - Μια αληθινή ιστορία», όπου εστιάζει στη μεγάλη δύναμη της Εκκλησίας στην Ελλάδα, στη διαπλοκή της με την πολιτεία και στις σκοταδιστικές απόψεις που κατά κανόνα πρεσβεύει καθώς και στην ιδιαίτερα επικερδή «μπίζνα» που έχει στηθεί γύρω από ιερά λείψανα, ιερά κειμήλια, «άγιους» γέροντες και «θαύματα» για κάθε χρήση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

5 σχόλια
Η Βλαχοπούλου ήταν απλώς μία καρατερίστα, όπως το 99 τοις εκατό των δήθεν ταχαμ ηθοποιών μας της τότε εποχής. Δεν ήταν δα και καμία διάνοια, εμένα με αηδίαζε με τα κατεστημένα κλισέ και τις προβλεπτέες γκριμάτσες της. Δεν ήταν καν ηθοποιός
Ένας έξυπνος άνθρωπος που μπορεί ν’ αφήσει έργο κάποιας αξίας πίσω του, ανώτερο, δε σημαίνει ότι έχει κάποια ηθική ανωτερότητα και τούμπαλιν. Λίγο πρέπει να ξεχωρίζουμε τον δημιουργό από τη δημιουργία, όσων αφορά αρετές και ελαττώματα.
Ίσως έχεις δίκιο. Απλά μπορεί να μου βγαίνει μια ενδόμυχη άρνηση να ταυτίσω κάποιους ανθρώπους που δημιουργούν με δημιουργούς όταν η ευαισθησία τους είναι κοντόφθαλμη και αρκετά περιορισμένη εντέλει.
Το να έχεις ένα ταλέντο δεν σε κάνει αυτομάτως εξαιρετικό άνθρωπο... Ο Ταχτσης είχε πάθη και κακίες όπως όλοι οι άνθρωποι... παρουσίασε δε ένα συγγραφικό εργο που σε άλλους αρέσει σε άλλους όχι... ένα επάγγελμα ήταν κι αυτό... δεν ηταν δα και κανένας φιλόσοφος.
Πολύ αρνητική ενέργεια πλανάτο στον αέρα,και πολλή κακία...«ήταν τσακωμένη με τον Μάνο Χατζιδάκι και τον σιχαινόταν για τις πολιτικές του απόψεις». "Η Γεωργία Βασιλειάδου ήταν η ιδέα που είχε ο νεαρός Παυριανός για την Εκάβη! Και φυσικά, σαν εκτρωματική απεβλήθη. Έμεινε δυστυχώς η άλλη ηλίθια. Αυτά, για να θυμάσαι. "Ανήκω σε κείνη την ελάχιστη μειοψηφία που δεν τους αρέσει το τρίτο στεφάνι,αναγνωρίζοντας ωστόσο την λογοτεχνική του αξία. Θεωρώ την κα Βλαχοπούλου ανεπανάληπτο πηγαίο ταλέντο και την κα Μερκούρη εξαιρετικά μέτρια ηθοποιό.That's my two cents.