Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter

Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας: Η πρώτη αποκλειστική ξενάγηση λίγο πριν ανοίξει τις πύλες του

0

Με τα μουσεία της επικράτειας να είναι κλειστά εδώ και μήνες και τον πολιτισμό να δέχεται βαρύτατο πλήγμα από την πανδημία, η δημιουργία ενός νέου μουσείου στην Αθήνα θα ακουγόταν μάλλον ως ευσεβής πόθος. Αυτό μεγέθυνε την έκπληξη της πρώτης ξενάγησης στο Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας (ΟΜΑ) που θα ανοίξει τις πόρτες του στον χώρο του Golden Hall, δίπλα στο Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών (ΟΑΚΑ), εκεί όπου το 2004 ήταν το Διεθνές Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης.


Το ΟΜΑ δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της Lamda Development SA για να στεγάσει το σύνολο της ολυμπιακής κληρονομιάς της Ελλάδας αλλά και για να αναδείξει την Αθήνα ως ολυμπιακή πρωτεύουσα, προτάσσοντας την αξία των ολυμπιακών διοργανώσεων που φιλοξένησε.  Ελπίζοντας πως σύντομα οι υγειονομικές συνθήκες θα επιτρέψουν το άνοιγμά του στο κοινό, το μουσείο αποκαλύπτεται για πρώτη φορά ολοκληρωμένο στη LiFO μέσα από την ξενάγηση της διευθύντριάς του, κ. Μαρίας Παπαϊωάννου, η οποία μας προσφέρει την απόλυτη εμπειρία τού να βλέπουμε σε αποκλειστικότητα πώς το όραμά αυτό μετατράπηκε σε μια πολυεπίπεδη, αφηγηματική αναβίωση της ιστορίας των Αγώνων.

Το ΟΜΑ φιλοδοξεί να γίνει διεθνές σημείο αναφοράς για τον ολυμπισμό και τους Ολυμπιακούς Αγώνες και σίγουρα είναι ένα μουσείο που κανείς θα περίμενε να συναντήσει, επισκεπτόμενος τη χώρα που τους γέννησε.


«Το μουσείο διηγείται την πορεία των Ολυμπιακών Αγώνων στον χρόνο, από την αρχαιότητα μέχρι τις σημερινές Ολυμπιάδες, τον ρόλο της χώρας μας σε αυτήν αλλά και των Ελλήνων αθλητών. Η εμπειρία που προσφέρει στον επισκέπτη είναι ένα ταξίδι στον χρόνο, λουσμένο στο φως. Με ενδιαφέρουσες στάσεις, χρήσιμες πληροφορίες και πρωτότυπο υλικό, ο επισκέπτης, με κάθε βήμα του στην έκθεση, έρχεται όλο και πιο κοντά στο σήμερα, με τις αξίες του ολυμπισμού συνοδοιπόρους του. Σημαντική παρακαταθήκη αποτελεί η προβολή των Ελλήνων ολυμπιονικών και παραολυμπιονικών μέσα από ένα ειδικά διαμορφωμένο διαδραστικό έκθεμα και την παρουσίαση του προσωπικού αθλητικού τους εξοπλισμού που μας εμπιστεύτηκαν, προκειμένου να προβληθεί και να εμπνεύσει τις νέες γενιές» αναφέρει η κ. Παπαϊωάννου, καθώς συνομιλούμε μπροστά από τα «χρυσά» πανιά της Σοφίας Μπεκατώρου και της συναθλήτριάς της Αιμιλίας Τσουλφά, που δεσπόζουν στον συγκεκριμένο χώρο, ο οποίος είναι γεμάτος μετάλλια και εξοπλισμό άλλων ολυμπιονικών. Η μεγάλη αυτή αίθουσα είναι ουσιαστικά το φινάλε της περιήγησης, η οποία, μέσα από τη χρήση τεχνολογίας και διαδραστικών εκθεμάτων, κατασκευές με πρωτότυπα τεκμήρια και κειμήλια και εκθέματα augmented reality, είναι χωρισμένη σε δύο τμήματα.

Μαρία Παπαϊωάννου Facebook Twitter
Η διευθύντρια του μουσείου Μαρία Παπαϊωάννου στην αίθουσα με το timeline που διηγείται την εξέλιξη των Ολυμπιακών Αγώνων. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Η εμπειρία ξεκινά με ένα ταξίδι στον χρόνο, από καταβολής των Αγώνων μέχρι και σήμερα, μέσα από μια χρονολογική αφήγηση που αναδεικνύει τους τρεις βασικούς ελληνικούς σταθμούς: τη γέννηση (Αρχαία Ολυμπία), την αναβίωση (Αθήνα 1896) και την επιστροφή τους στην Ελλάδα (Αθήνα 2004). Η συνέχεια αφιερώνεται στις αρχές και στις αξίες, στη δομή του Διεθνούς Ολυμπιακού Κινήματος, στους οργανισμούς και στα ιδρύματα, στο μήνυμα της παγκόσμιας ειρήνης, στα αθλήματα και στους αθλητές, στους Έλληνες ολυμπιονίκες και παραολυμπιονίκες και, τέλος, στον Αγώνα.


Η διαχρονικότητα των Ολυμπιακών Αγώνων γίνεται βίωμα του επισκέπτη μέσα από το Χρονολόγιο, μία από τις πιο επιβλητικές αίθουσες, που συνδέει τον θεσμό με τα ορόσημά του και την Ιστορία. «Είναι το αγαπημένο μου έκθεμα το timeline που διηγείται την εξέλιξη των Ολυμπιακών Αγώνων, εστιάζοντας σε διάφορα σημεία, όπως η πρώτη φορά που συμμετείχαν γυναίκες στους Αγώνες, τα πρώτα χειμερινά αγωνίσματα, οι πρώτες μασκότ των Αγώνων. Το ξεχωρίζω γιατί μπορεί να μας διδάξει πολλά, έχει πολλαπλές αναγνώσεις. Θέτει το ιστορικό πλαίσιο, δείχνοντας την ιστορία του κόσμου μέσα από την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων» εξηγεί στη LiFO η κ. Παπαϊωάννου.

Από την αίθουσα αυτή περνάμε σε μια ακόμα ιδιαίτερη εμπειρία, καθώς μεταφερόμαστε στη 13η Αυγούστου του 2004, τη βραδιά που αποτυπώθηκε ανεξίτηλα στη μνήμη των Ελλήνων χάρη σε μια μεγαλειώδη Τελετή Έναρξης. Πολύχρωμα κοστούμια από την τελετή του Δημήτρη Παπαϊωάννου, που οι περισσότεροι έχουμε δει μόνο μέσα από φευγαλέα πλάνα στις τηλεοράσεις μας, έχουν δεχτεί την απαραίτητη συντήρηση και εκτίθενται στο κοινό. Πρόκειται για μέρος της σπάνιας συλλογής της «Κλεψύδρας», της επιβλητικής πομπής με μορφές και μυθολογικές φιγούρες εμπνευσμένες από τοιχογραφίες και γλυπτά. Πανοπλίες, βυζαντινά κοστούμια, Καρυάτιδες, σώματα Κενταύρων, φτερά και ειδικές κατασκευές που ζωντάνεψαν από τους εθελοντές, οι οποίοι τα ενδύθηκαν, δεσπόζουν στον χώρο.

Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Οι στόχοι για το μέλλον του μουσείου

Το ΟΜΑ φιλοδοξεί να γίνει διεθνές σημείο αναφοράς για τον ολυμπισμό και τους Ολυμπιακούς Αγώνες και σίγουρα είναι ένα μουσείο που κανείς θα περίμενε να συναντήσει, επισκεπτόμενος τη χώρα που τους γέννησε. Μετά την έναρξη της λειτουργίας του η συλλογή θα συνεχίσει να εμπλουτίζεται, όπως διαρκής θα είναι και η συμμετοχή στα ολυμπιακά δρώμενα και στη διοργάνωση ποικίλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων με τη συνδρομή του συνόλου της ελληνικής ολυμπιακής οικογένειας. Για τη δημιουργία του ήταν απαραίτητη η μελέτη της ιστορίας των Ολυμπιακών αλλά και η συνεργασία με διεθνείς φορείς. 


«Η συνεργασία μας τόσο με την Ελληνική όσο και τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή υπήρξε κομβική για τη δημιουργία του μουσείου. Η μουσειολογική μελέτη και η δημιουργία της συλλογής του δεν θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν δίχως τη συμβολή και στήριξη των δύο αυτών φορέων» σημειώνει η διευθύντρια του ΟΜΑ, προσθέτοντας πως σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και πως αποτελεί μέλος του Διεθνούς Δικτύου Ολυμπιακών Μουσείων. Επιπλέον, τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής. Τέλος, για την τεκμηρίωση των εκθεμάτων η μουσειολογική ομάδα συνεργάστηκε με περισσότερους από σαράντα εθνικούς και διεθνείς πολιτιστικούς φορείς.

«Η αρχιτεκτονική και φιλοσοφία του Ολυμπιακού Μουσείου Αθηνών έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να είναι αντάξια της ανάδειξης της κουλτούρας και της ιστορίας των Αγώνων. Η αρχιτεκτονική μελέτη έγινε από την ομάδα KLab architecture, τη μουσειoγραφική μελέτη ανέλαβε το γραφείο Mulo Creative Lab, ενώ τον συντονισμό της ομάδας μουσειολογίας (που αποτελείται από ιστορικούς και αρχαιολόγους επιστημονικούς συνεργάτες) είχε η κ. Αλεξάνδρα Νικηφορίδου. Στη σύλληψη και τον σχεδιασμό, όπως επίσης και Σύμβουλος Μουσειολογίας και Μουσειογραφίας, η κ. Σταυρούλα Βαβαλέα. Οι οπτικοακουστικές παραγωγές έγιναν από τις εταιρείες Filmosophy, TopCut και DTMH, με συμμετοχή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών, όπως η Ευανθία Ρεμπούτσικα, που επιμελήθηκε τις μουσικές συνθέσεις. Τη συντήρηση και στήριξη των εκθεμάτων υλοποίησαν ο Ηλίας Παπαγεωργίου, ο Παντελής Φελέρης και η ομάδα τους».

Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Η εσωτερική είσοδος του Μουσείου στο Golden Hall. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Το μουσείο ως πόλος έλξης για την τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας

Ένα μεγάλο στοίχημα του μουσείου θα είναι να αποτελέσει πόλο έλξης επισκεπτών και να μπει όχι μόνο στην ατζέντα των Ελλήνων επισκεπτών αλλά και των τουριστών από άλλες χώρες. Με το άνοιγμα των μουσείων, και τηρώντας τους κανόνες, το ΟΜΑ είναι πανέτοιμο να εκπληρώσει τον σκοπό του, να δεχτεί επισκέπτες και να προσφέρει μια εμπειρία που θα συγκινήσει και θα κάνει ακόμα μεγαλύτερη την αγάπη μας για τους Αγώνες.


Η κ. Παπαϊωάννου μας εξηγεί πως, εκτός από το πλεονέκτημα της γεωγραφικής του θέσης, καθώς συνδέεται με το ΟΑΚΑ, η πρόσφατη ανακοίνωση για την αναβάθμιση της εμβληματικότερης αθλητικής υποδομής της χώρας, σε συνδυασμό με τα εγκαίνια του μουσείου, θέτει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για τη διαμόρφωση ενός πολιτιστικού και αθλητικού hub στο Μαρούσι. «Οι αξίες του ολυμπισμού συγκινούν και καθηλώνουν εκατομμύρια ανθρώπους σε όλον τον κόσμο και το νέο μουσείο πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει έναν υπερτοπικό πόλο πολιτισμού και αθλητισμού».

Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
H αίθουσα με τις εντυπωσιακές φορεσιές και τα props από την Τελετή Έναρξης του 2004. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Η χρήση της τεχνολογίας σε όλο το Μουσείο ενισχύει την εμπειρία για τον επισκέπτη. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Δεκάδες αθλητές έχουν εμπιστευθεί στο Μουσείο μετάλλια αλλά και προσωπικά αντικείμενα Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Το πωλητήριο του Μουσείου που είναι γεμάτο από memorabilia και πρωτότυπα αναμνηστικά. Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

 
Αρχαιολογία & Ιστορία
0

Θανάσης Χαραμής

Γεννήθηκε στη Λαμία. Σπούδασε στο εργαστήρι Δημοσιογραφίας και εργάστηκε σε διάφορα μέσα πριν επιστρέψει στην Αθήνα όπου και ανέλαβε την αρχισυνταξία τoυ LIFO.gr.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ήταν γαλάζιοι οι πίθηκοι στις τοιχογραφίες της Σαντορίνης;

Ιστορία μιας πόλης / Γιατί ήταν γαλάζιοι οι πίθηκοι στις τοιχογραφίες της Σαντορίνης;

Ποια τα νοήματα πίσω από τις ζωγραφισμένες μορφές και τα ζωντανά χρώματα των θηραϊκών τοιχογραφιών; Πώς συνδέονται με τον μινωικό πολιτισμό και τι μας αποκαλύπτουν για τον αρχαίο κόσμο; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Ανδρέα Βλαχόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Τάσος Σακελλαρόπουλος: «Ο στρατός και ο θρόνος ήταν οι ρίζες του κακού της Δικτατορίας»

Άκου την επιστήμη / Τάσος Σακελλαρόπουλος: «Ο στρατός και ο θρόνος ήταν οι ρίζες του κακού της Δικτατορίας»

Η εποχή μας και τα «φαντάσματα» του Μεσοπολέμου. Ο ιστορικός και υπεύθυνος των Ιστορικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, Τάσος Σακελλαρόπουλος μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια έκρηξη στο ηφαίστειο της Σαντορίνης πριν από έναν αιώνα

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Εγώ κουνιέμαι από τη θέση μου, η Σαντορίνη μόνον να μην κουνηθεί!»

Τον Αύγουστο του 1925 στα γραφεία των αθηναϊκών εφημερίδων καταφθάνουν τηλεγραφήματα που ανακοινώνουν έκρηξη στο ηφαίστειο της Σαντορίνης και περιγράφουν την αναστάτωση των κατοίκων του νησιού. Η ομάδα των dirty ’30s & late ’20s φέρνει στο σήμερα κάποια από τα ρεπορτάζ της εποχής.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S
Κωστής Τσικλητήρας

Σαν σήμερα / Κωστής Τσικλητήρας: Αυτή είναι η ζωή του κορυφαίου Ολυμπιονίκη

Σαν σήμερα, στις 10 Φεβρουαρίου 1913, πεθαίνει στην Αθήνα από «κεραυνοβόλο μηνιγγίτιδα» ο κορυφαίος, μαζί με τον Πύρρο Δήμα, Έλληνας Ολυμπιονίκης Κωστής Τσικλητήρας, κάτοχος τεσσάρων ολυμπιακών μεταλλίων.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ακρωτήρι: Μια κοσμοπολίτικη, προϊστορική πόλη στην Σαντορίνη

Ιστορία μιας πόλης / Ακρωτήρι: Μια κοσμοπολίτικη, προϊστορική πόλη στην Σαντορίνη

Οι θηραϊκές τοιχογραφίες που ανακαλύφθηκαν στον προϊστορικό οικισμό του Ακρωτηρίου στη Σαντορίνη αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς θησαυρούς του Αιγαίου. Τι μαρτυρούν για την κοινωνία, τον πολιτισμό, την καθημερινή ζωή στην περιοχή; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Ανδρέα Βλαχόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Το «φαρμακείο» της οικογένειας Χωματιανού και η ιατρική στην Αθήνα του 19ου αι

Ιστορία μιας πόλης / Το «φαρμακείο» της οικογένειας Χωματιανού και η ιατρική στην Αθήνα του 19ου αιώνα

Μια αθηναϊκή οικογένεια με ρίζες στο Βυζάντιο, η οποία άφησε το αποτύπωμά της στην υλική και άυλη κληρονομιά της πόλης μας κι ένα αντικείμενο του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, το οποίο μας «μιλά» για την οικογένεια αλλά και την ιατρική κατά το 19ο αιώνα. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Γιώργο Νικολάου για το φαρμακείο της οικογένειας Χωματιανού.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
10 άγνωστες αθηναϊκές ιστορίες

Αρχαιολογία & Ιστορία / 10 άγνωστες αθηναϊκές ιστορίες

Tι γινόταν τον Μεσαίωνα στην Αθήνα; Υπήρχε ζωή στα χρόνια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας; Ποια είναι η σκληρή αλήθεια για αυτό που αποκαλούμε «Αθηναϊκή Δημοκρατία» και τι ήταν τελικά οι Δεσμώτες του Φαλήρου; Ακούμε σήμερα 10 άγνωστες ή παραγνωρισμένες πτυχές από το μακροχρόνιο παρελθόν της πόλης μας που συνέλεξε η Αγιάτη Μπενάρδου για τη σειρά podcast της LiFO «Ιστορία μιας πόλης».
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
«Αισθάνομαι όπως την πρώτη φορά που θα έβγαινα ραντεβού»: Η Τασούλα Βερβενιώτη για την 4η Γιορτή Προφορικής Ιστορίας 

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Οι κοινωνικές ομάδες παίζουν καθοριστικό ρόλο στη γραφή της Ιστορίας»

Η ιστορικός και συγγραφέας Τασούλα Βερβενιώτη μοιράζεται τη γνώση της με ανθρώπους που θέλουν να συλλέξουν τις άγραφες ή αποσιωπημένες πτυχές της ιστορίας και για τρεις ημέρες θα κατευθύνει τη μεγάλη συνάντηση των Ομάδων Προφορικής Ιστορίας στην Τεχνόπολη.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Η πρώτη δοκιμαστική πτήση Αθήνα – Θεσσαλονίκη έγινε τον Μάιο του 1931 και δυο αστυνομικοί ρεπόρτερ μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Η ατμόσφαιρα έχει λιγότερες λακκούβες από τας Αθήνας»

Η πρώτη δοκιμαστική πτήση Αθήνα–Θεσσαλονίκη έγινε το 1931 και δύο αστυνομικοί ρεπόρτερ της εποχής μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους. Η ομάδα των dirty '30s «αναπαλαιώνει» και διασώζει τις μαρτυρίες τους για λογαριασμό της LiFO.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S
Μια μοναδική φωνή από το Βυζάντιο στον ναό των Αγίων Θεοδώρων

Ιστορία μιας πόλης / Μια μοναδική φωνή από το Βυζάντιο στον ναό των Αγίων Θεοδώρων

Ένας βυζαντινός ναός στο κέντρο της πόλης και μια φωνή που έρχεται από 1000 χρόνια πριν. Τι μάς διηγείται το σύντομο βυζαντινό ποίημα που βρίσκεται στη μαρμάρινη επιγραφή, πάνω από την είσοδο του ναού της πλατείας Κλαυθμώνος; Ο Γιώργος Πάλλης εξηγεί στην Αγιάτη Μπενάρδου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Κωνσταντίνος Κονοφάγος 

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Κωνσταντίνος Κονοφάγος: Ο μεταλλουργός που έσωσε το Λαύριο από την πείνα

Το 1942 ο Κωνσταντίνος Κονοφάγος ηγείται μιας μυστικής αποστολής, μετατρέποντας σωρούς «χωρίς αξία» σε άργυρο. Μέσα σε συνθήκες Κατοχής και πείνας, το θάρρος και η επινοητικότητά του εξασφαλίζουν τροφή για εκατοντάδες κατοίκους του Λαυρίου.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ένα γλέντι στην Αθήνα και το κρασοπότηρο του Περικλή

Ιστορία μιας πόλης / Ένα γλέντι στην Αθήνα και το κρασοπότηρο του Περικλή

Τι μπορεί να διαβάσει κανείς πάνω στον σκύφο του Περικλέους; Και γιατί θεωρείται ένα αυθεντικό στοιχείο μιας ιδιωτικής στιγμής; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον αρχαιολόγο Άγγελο Ματθαίου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Μια χριστουγεννιάτικη ιστορία από το 1926 κλεισμένη σε βρεφοδόχο

Αρχαιολογία & Ιστορία / Μια χριστουγεννιάτικη ιστορία από το 1926 κλεισμένη σε βρεφοδόχο

Η ερευνητική ομάδα «dirty ‘30s & late ‘20s» διασώζει μια δημοσιογραφική έρευνα για τα έκθετα βρέφη στο Δημοτικό Βρεφοκομείο Αθηνών, φέρνοντάς τη στο σήμερα και αναδημοσιεύοντάς τη, σχεδόν έναν αιώνα μετά, στη LiFO.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S
Η καθημερινή ζωή στην Αθήνα μέσα από τις αρχαίες επιγραφές

Ιστορία μιας πόλης / Η καθημερινή ζωή στην Αθήνα μέσα από τις αρχαίες επιγραφές

Τι μαθαίνουμε από τις ιδιωτικές και τι από τις δημόσιες επιγραφές των Αθηναίων; Πώς αποτύπωναν τον δημόσιο και πολιτικό βίο; Τι μας αποκαλύπτουν για την προσωπική ζωή των κατοίκων της πόλης; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον αρχαιολόγο Άγγελο Ματθαίου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Η μυθιστορηματική ιστορία της οικογένειας Ζιλιερόν που συνδέθηκε με την ελληνική αρχαιολογία όσο καμία

Ηχητικά Άρθρα / Η μυθιστορηματική ιστορία της οικογένειας Ζιλιερόν που συνδέθηκε με την ελληνική αρχαιολογία όσο καμία

Ποιοι ήταν οι Ζιλιερόν και πώς βρέθηκαν στην Ελλάδα; Γιατί υπήρξε καθοριστική η σχέση του Ε. Ζιλιερόν με τον Ε. Σλήμαν; Πώς κλήθηκε να συνεργαστεί με τον Άθρουρ στις ανασκαφές της Κνωσού; Ποια είναι η συνδρομή των καλλιτεχνών Ζιλιερόν στην ελληνική αρχαιολογία; Και τι ακριβώς είναι το «αρχείο Ζιλιερόν»;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ